Trapczyk Opublikowano 1 Lutego 2023 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2023 Witam, kilka dni temu zakupiłem używany amortyzator podany powyżej (rebound, lockout, powietrzny). Niestety, ale amortyzator działa bardzo topornie. Podczas jazdy praktycznie w ogóle się nie ugina, bardzo ciężko chodzi a jeśli uda się już go ugiąć to robi to naprawdę wolno. Dodatkowo nie jest to zależne od ciśnienia, na niższym ciśnieniu SAG zwiększa się ale amortyzator dalej bardzo ciężko chodzi. Zrobiłem mu pełny serwis (sram butter, olej 80wt do uszczelnienia komory powietrznej) niestety, to nie pomogło. Podczas serwisu zauważyłem dwie rzeczy: -rurka wychodząca od strony lockoutu (kartridża?) wchodzi bardzo lekko i płynnie, łatwo jest ją również wyciągnąć , -rurkę wychodzącą od strony komory powietrznej jest bardzo ciężko ugiąć (dopiero cała siła dłoni sprawia że się ugina) a po spuszczeniu ciśnienia z amortyzatora chowa się trochę w komorze dalej chodząc opornie. Dodam, że w amortyzatorze wszystko inne działa bardzo dobrze, lockout jak i rebound. Być może ktoś wymienił sprężynę w komorze powietrznej na twardszą? Nie wydaje mi się żeby był to powód, jednak będę bardzo wdzięczny za wszelką pomoc! ? Odnośnik do komentarza
mike21 Opublikowano 2 Lutego 2023 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2023 Wyjmij tłumik (wystarczy odkręcić i wybić dół oraz na górze wykręcasz cały cartrigde kluczem 27) oraz wykręć całkiem cartridge sprężyny powietrznej (analogicznie jak tłumik). Sprawdź jak pracuje bez bebechów a następnie kolejno wsadzaj sprężynę i tłumik sprawdzając w miedzyczasie co się zmieniło. Pamiętaj, żeby ugięcie testować w naturalnej podczas jazdy pozycji (tłumik nie działa odwócony). Odnośnik do komentarza
Oskarr Opublikowano 2 Lutego 2023 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2023 Czy olej 80w nie jest zbyt gęsty? Moja reba po wymianie fabrycznego oleju 5w na 20w zaczął wolniej pracować, jakbym go zalał 80w to by stanął. Druga kwestia to zima. W zimnych warunkach te amortyzatory trochę zamulają. Odnośnik do komentarza
Trapczyk Opublikowano 2 Lutego 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2023 17 minut temu, mike21 napisał(a): Wyjmij tłumik (wystarczy odkręcić i wybić dół oraz na górze wykręcasz cały cartrigde kluczem 27) oraz wykręć całkiem cartridge sprężyny powietrznej (analogicznie jak tłumik). Sprawdź jak pracuje bez bebechów a następnie kolejno wsadzaj sprężynę i tłumik sprawdzając w miedzyczasie co się zmieniło. Pamiętaj, żeby ugięcie testować w naturalnej podczas jazdy pozycji (tłumik nie działa odwócony). Tłumik działa bardzo płynnie, wchodzi lekko. Ta "rurka" czy tam shaft wychodzący z komory powietrznej jest mega ciężko ugiąć, dopiero z całej siły jak wciskam to coś wchodzi mimo niskiego ciśnienia. 13 minut temu, Oskarr napisał(a): Czy olej 80w nie jest zbyt gęsty? Moja reba po wymianie fabrycznego oleju 5w na 20w zaczął wolniej pracować, jakbym go zalał 80w to by stanął. Druga kwestia to zima. W zimnych warunkach te amortyzatory trochę zamulają. Słuchając szajbajka i innych zagranicznych twórców wychodzi na to, że do komory powietrznej powinno zalewać się 80wt do jej uszczelnienia. Unbroken reed wlał do niej Foxa 20wt i ponoć też jest git. Ponadto należy pamiętać, że tego amora nie zalewamy od dołu, tylko i wyłącznie do komory powietrznej ok 7ml. Co do warunków to tak, amor przestaje pracować po dłuższej przejażdżce na zimnym ale to całkowicie normalne i wiem o tym. Niestety, amortyzator pracuje tak niezależnie od temperatury (w garażu mam ~18 stopni i dalej ledwo się uginia ? ) Odnośnik do komentarza
Oskarr Opublikowano 2 Lutego 2023 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2023 Ja do samej komory powietrznej nie wlewam. Według dtr, przynajmniej manitou i rockshock tam daje się smar stały jedynie na uszczelki a nie do samej komory. Trochę oleju wlewam właśnie do goleni aby olej radośnie sobie tam chlapał. Odnośnik do komentarza
Trapczyk Opublikowano 2 Lutego 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2023 W RockShoxach to działa, tutaj niestety jak naczytałem się na wielu forach pod żadnym pozorem nie można nalewać oleju do dolnych goleni, gdyż skutkuje to zniszczeniem cartridgea. Odnośnik do komentarza
mike21 Opublikowano 2 Lutego 2023 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2023 Nie porównujcie plz RS z SR bo to inne konstrukcje. Odnośnie oleju uszczelniającego w SR - na mniej lepkim niż 80-90W potrafi podwinąć się uszczelka wargowa tłoka = nagła utrata ciśnienia w czasie jazdy. Fabrycznie składane jest to na smarze - użyj tego co dałeś pod kurzówki. Przy okazji zbadaj co ew. źle poskładane w zespole sprężyny i czy ta rurka w której to pracuje nie ma wewnątrz jakichś niespodzianek. Może ktoś tam zamiast dedykowanego uszczelniacza oring wsadził? Odnośnik do komentarza
Trapczyk Opublikowano 2 Lutego 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2023 48 minut temu, mike21 napisał(a): Nie porównujcie plz RS z SR bo to inne konstrukcje. Odnośnie oleju uszczelniającego w SR - na mniej lepkim niż 80-90W potrafi podwinąć się uszczelka wargowa tłoka = nagła utrata ciśnienia w czasie jazdy. Fabrycznie składane jest to na smarze - użyj tego co dałeś pod kurzówki. Przy okazji zbadaj co ew. źle poskładane w zespole sprężyny i czy ta rurka w której to pracuje nie ma wewnątrz jakichś niespodzianek. Może ktoś tam zamiast dedykowanego uszczelniacza oring wsadził? Czyli w komorę powietrzną nie wlewać oleju tylko dobrze nasmarować ten biały korek? Rozebrałem jeszcze raz amor do każdej śrubki, rozebrałem te sprężyny bo to była jedna połączona z dwóch, nasmarowałem je, shaft też i do komory powietrznej zalałem mniej lepkiego oleju i amorek zaczął lepiej działać ale nie jestem pewien właśnie, czy jazda na ~5W to dobry pomysł. Odnośnik do komentarza
Greg29 Opublikowano 2 Lutego 2023 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2023 Widziałem niedawno film Szaja jak pokazywał jak serwisować ten amortyzator bo też go mam i się przymierzam na wiosnę zrobić serwis - rozbierał nówkę sztukę i olej był tylko i wyłącznie w komorze powietrznej i to właśnie ten gęsty 80W Odnośnik do komentarza
Trapczyk Opublikowano 2 Lutego 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2023 25 minut temu, Greg29 napisał(a): Widziałem niedawno film Szaja jak pokazywał jak serwisować ten amortyzator bo też go mam i się przymierzam na wiosnę zrobić serwis - rozbierał nówkę sztukę i olej był tylko i wyłącznie w komorze powietrznej i to właśnie ten gęsty 80W Unbroken reed wlewa do niego 20wt od foxa i też chodzi ale przy takiej dużej gęstości nie robi to chyba różnicy. Odnośnik do komentarza
mike21 Opublikowano 2 Lutego 2023 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2023 Jeśli masz na tłoku x-ring to możesz wlewać cokolwiek, jeśli v-ring (czyli tylko jedna warga) to było dużo problemów z podwinięciem na rzadkich olejach (mniej lepkich niż przekładniowe). Jeśli o-ring to jest to jakaś domorosła modyfikacja. Odnośnik do komentarza
Trapczyk Opublikowano 3 Lutego 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2023 Chodzi Ci o ten biały korek w komorze? Odnośnik do komentarza
Trapczyk Opublikowano 3 Lutego 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2023 Aktualizacja: Udało się naprawić. Wysmarowałem dół górnych lag i uszczelki niemiłosierną ilością smaru, złożyłem i pomogło. Amorek działa szybko i przyjemnie Odnośnik do komentarza
mike21 Opublikowano 6 Lutego 2023 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2023 Smar nakłada się bezpośrednio na ślizgi dolne i górne osadzone w goleniach dolnych. Nakładanie na rury goleniowe górne jest nieefektywne. Wiele zależy też od samego smaru - zwykły łożyskowy upośledza pracę. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się