Skocz do zawartości

Full na maratony do 20k


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, poszukuję jakiegoś rozsądnego fulla i poparcia mojego wyboru wśród szanownego grona forumowiczów.
Jednocześnie, cześć / dzień dobry jako, że to jednocześnie moje przywitanie.

 

Ścigam się w wielkopolskim cyklu MTB (hehe wielkopolska i MTB), czasem single w Świeradowie i Bike Adventure lub jakiś inny górski wyścig.

Obecnie ujeżdżam HT 27,5 cala, dość lekki i dobrany z rozsądkiem.

Poszukuję full do ok 20k, rozsądnie dobrany i obecnie nic rozsądniejszego niż decathlonowy nie znajduję. Mowa tu o 900 s w nowej odsłonie: 

https://www.decathlon.pl/p/rower-gorski-mtb-rockrider-race-900s-gx-eagle-i-reynolds-tr-289-309-karbon/_/R-p-332553?mc=8648070

Czy jest sens brać i wymieniać amor na Sid, Hamulce na jakąś Magurę i ewentualnie korbę na X01?

Względnie czy uważacie, ze coś sensownego w podobnej kwocie (zależy mi na fakturze VAT) można znaleźć?

Odnośnik do komentarza

Ja to bym przede wszystkim szukał dobrej bazy. Czyli dobrej ramy i amora. Dla siebie to bym kupił używanego Speca Epica Expert Evo. Bo dobra rama i zajebiście lekki, chyba jakieś 10,5 kg. Jeździłem i był super. Tyle że kosztuje ponad 30k.

Jakbym miał kupić nowego to bym szukał jakiego wyprzedażowego Trek Supercaliber, Scott Spark albo Canyon Lux.

Lux World Cup CF 7 ma konfigurację którą trudno przebić:
https://www.canyon.com/pl-pl/rowery-gorskie/cross-country-bikes/lux/cf/lux-world-cup-cf-7/3138.html?dwvar_3138_pv_rahmenfarbe=BK%2FWH

SRAM GX który posiadam to jest jak dla mnie poziom równy Shimano Deore. Nie byłem wielkim fanem Reby i zmieniłem na Foxa 32 Performance i była to zmiana na lepsze. Wybieranie małych nierówności w Rebie było nędzne. Często też dobijałem. Hamulce Sram Level T też posiadam w tym rowerze z GX i są to trochę lepsze spowalniacze na poziomie Shimano MT400. Więc ja bym tego z Deca nie kupił.

Odnośnik do komentarza
43 minuty temu, JohnRidley napisał(a):

Cześć, poszukuję jakiegoś rozsądnego fulla i poparcia mojego wyboru wśród szanownego grona forumowiczów.
Jednocześnie, cześć / dzień dobry jako, że to jednocześnie moje przywitanie.

 

Ścigam się w wielkopolskim cyklu MTB (hehe wielkopolska i MTB), czasem single w Świeradowie i Bike Adventure lub jakiś inny górski wyścig.

Rozumiem , że poszukujesz fulla do wyścigów górskich i maratonów górskich i nizinnych ? Będę w tym roku również nabywał.  Na celowniku Tylko Canyon LUX w odmianie CF (broń Boże CFR, z uwagi na wycieniowana do granic ścianki o czym wczorajszy wątek) w wersji 7 , 8 , 9. Tylko Canyon i Cube (oprócz rewelacyjnego RR 900s) ma najkorzystniejszy stos ceny/ wyposaż. Chociaż oba brandy ciągną ramy od Chińczyków. Oczywiście Scott Spark Race. W lecie jeździłem w Izerskich z Czechem , ktory męczył superiora Elite Team chyba z indeksem XF. (moge go dopytać). Świetna smukła rama. Ramy testowane i projektowane w Koprzywnicg CZ s jieztety produkcja u naszych dalekowschodnich dobrodziejów. Był mega zadowolony (skok wideł 110). Popszednio jeździł trekiem supercaliber 9.7. Nie pasiło, bo był nz rebie. Cenz chyba obu zbliżona była.

Odnośnik do komentarza

Xc 900s wydaje się spoko opcją choć na minus jest bardzo duży wzrost ceny w stosunku do wcześniejszego modelu. Wcześniejszy kosztował koło 11 k i był super opcja, z tym ciężko powiedzieć. Xc 900s jest bardziej down country, nie jest to typowa geometria do ścigania, do ścigania bardziej coś w stylu canyona lux. Ale do maratonów mtb może być lepszy porządny ht. Reba na maratony mtb spokojnie starcza, podobnie jak podstawowe hamulce czy korba. Chyba że walczysz o pudło, wtedy można myśleć o odchudzaniu 

Odnośnik do komentarza
45 minut temu, Oskarr napisał(a):

Xc 900s wydaje się spoko opcją choć na minus jest bardzo duży wzrost ceny w stosunku do wcześniejszego modelu. Wcześniejszy kosztował koło 11 k i był super opcja, z tym ciężko powiedzieć. Xc 900s jest bardziej down country, nie jest to typowa geometria do ścigania

@Oskarr Czy ten 900s , który miał zawias karbonowy, czy to była zaleta, czy wada framsetu 900s ? Czy masz jakieś wiadomości nt temat ?

Odnośnik do komentarza

Panowie powiem, że bardzo skutecznie zbijacie z tropu ?
Faktycznie Canyon jest brany pod uwagę i jak się tak przyjrzeć, to wygląda że jest nie do przebicia w tej kategorii cenowej.

Rozważałem jeszcze Cannondale Scalpel Carbon 2.

Może nie doprecyzowałem, ale obecnie mój HT to okolice 9kg, dlatego nie chcę zmiany na minus. Obecnie ograniczenie to koła 27,5 i geometria z 2014, czyli HTA 70,5.

@jajacek jakby był budżet to bym brał S-Works epic i by było po sprawie, wiem że ten by wystarczył.

@ram z nieco większym budżetem celowałem w Cube Ams Zero, wydaje się być ciekawą propozycją tylko ten tylny trójkąt mnie odstrasza bo będzie pewnie strzelać.

@Oskarr podobnie jak Ty walczę o pudło, nawet z poprzedniego sezonu 2 w kategorii wpadły, tak więc wiadomo chcę zjeść ciastko i mieć ciastko. Nowy HT nie wchodzi w grę, wiem że by wystarczył, ale chciałbym trochę więcej komfortu, bo planuję ścigać się na dłuższych dystansach.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chodzi o Scalpela to Lefty podobno bardzo dobrze działa ale bardzo niedobrze na portfel. Rozmawiałem z Arturem Pająkiem ze Spider Suspensions i odradzał, chyba że ktoś sam jest serwisantem bo ten amor ma krótsze interwały serwisowe a części do niego są znacznie droższe niż w przypadku konkurencji. Pełny serwis Lefty kosztuje u nich 1000 podczas gdy Fox 250-270 a SID 310. Podobny temat jak amory DT Swiss które mają rzeczywisty interwał serwisowy 3 miesiące.

Ten Cube AMS Zero faktycznie dobrze wygląda. W napędzie trochę trzeba by tylko poprawić bo GX to poziom Deore. Świetne heble, świetne koła na które Newmen daje chyba teraz crash protection, finishing kit Newmena. Cube w HT też ma model który jest kompletnie nie do przebicia.

A swoją drogą spójrz co ma w ofercie szwajcarska firma ARC8. Mój syn będzie się ścigał w tym roku na rowerach ich firmy w niemieckim zespole.  Np. taki:
https://www.arc8bicycles.com/bikes/mountain/evolve-fs

Odnośnik do komentarza

@jajacek no to jest głos rozsądku, faktycznie jakbym mógł wszystko wybrać sam to bym brał grupę XT ze względu na koszta eksploatacji i jakieś dobre hamulce.

Teraz mam SIDa starszej generacji i troszkę duży przegląd kosztuje, to bardzo rozsądne co piszesz i co mówią ceny, że lefciak będzie kosztował.

https://www.arc8bicycles.com/bikes/mountain/evolve-fs - piękny! Bardzo podoba mi się ten damper. Widziałem cenę ramy i schodzimy na ziemię ?

 

Odnośnik do komentarza

@Oskarr Oiz m pro jest super, zwłaszcza w nowym wydaniu na 2023, ale 32k. Dopiero modele 2023 moim zdaniem warto rozważać ze względu właśnie na zmiany, nowy HTA chyba 67 stopni i 120mm skoku w każdym modelu. Jako uniwersalny full to bardzo dobre rozwiązanie.

Póki co rozglądam się, jeśli w odpowiednim czasie trafi się coś ciekawego to będę starał się zmierzać do brzegu.

W każdym razie zgodnie z Waszymi cennymi sugestiami / wskazówkami.

Odnośnik do komentarza
2 godziny temu, jajacek napisał(a):

Jeśli chodzi o Scalpela to Lefty podobno bardzo dobrze działa ale bardzo niedobrze na portfel. 

A swoją drogą spójrz co ma w ofercie szwajcarska firma ARC8.

@jajacek  podstawowy karbonowy cannon znajdziesz w sprzedaży bez "lefty" z Amorem 32 Foxa. W ten bym OSTATRCZNIE celował. Co do ARC to zakup dla zwykłego śmiertelnika, like me, poza zasięgiem. Dlatego są na uzbrojeniu dywizjii drużynowych. A propos  pisaliśmy 2 dni temu nt. w kontekście wycieniowanych rak kartonowych CFR canyona i spółki.

Odnośnik do komentarza

Co do Canyona to jaki koń jest każdy widzi. Nadmiernie wycieniowana rama niesie zawsze niebezpieczeństwo pęknięcia. Te rowery są znacząco tańsze niż rowery konkurencji. Bywają z nimi problemy. Zależy jak kto użytkuje i jak kto trafi. Jedni jeżdżą latami bez problemu, innym pękają po kilka razy. Generalnie Canyon prawie wszystkie pęknięte wymienia. W czasie od kilku tygodni do kilku miesięcy. Więc oszczędza się sporą kwotę przy zakupie ale z potencjalnymi konsekwencjami.

Co do Orbea to zarówno mój kolega mechanik, który je serwisuje jak i kolega który je sprzedawał raczej odradzają. Również są pękliwe.  Mam zdjecia od kolegi który kupił Orbeę Oiz za ponad 30k i tylne widełki pękły podczas jazdy po płaskim w lesie po korzeniach. Polski dystrybutor odmówił uznania gwarancji. Orbea też odmówiła. Zahaczyło o prawnika i dopiero wtedy byli skłonni do ugody. Kazali koledze wysłać tylny trójkąt do Hiszpanii. Uznali reklamacje ale poinformowali że nie mają takiego trójkąta na zbyciu i wyślą jak będą mieli. Co nastąpiło po kilku miesiącach. 

Cannondale obsługuje Polskę przez Czechy. I o ile mi wiadomo tam też jest spychologia. Więc kupując drogi sprzęt warto mieć takie rzeczy na uwadze.

Brak opisu.

Brak opisu.

Odnośnik do komentarza
3 godziny temu, ram napisał(a):

@jajacek  podstawowy karbonowy cannon znajdziesz w sprzedaży bez "lefty" z Amorem 32 Foxa. W ten bym OSTATRCZNIE celował. Co do ARC to zakup dla zwykłego śmiertelnika, like me, poza zasięgiem. Dlatego są na uzbrojeniu dywizjii drużynowych. A propos  pisaliśmy 2 dni temu nt. w kontekście wycieniowanych rak kartonowych CFR canyona i spółki.

No to wtedy jak rozumiem mówimy o modelu Scalpel Carbon 4?
Musielibyśmy wyrzucić z niego koła do jazdy po bułki i zmienić napęd na bardziej wyścigowy. Korba też zwiastująca przygody. Aczkolwiek te ramy mają bardzo dobrą opinię.
No i pytanie ile waży bo dla ściganta ma to znaczenie.

To szczerze mówiąc wolałbym zadzwonić do mojego znajomego prowadzącego sklep pod Warszawą i kupić Epica Experta Evo z gwarancją i fakturą o ile rozmiar M jest odpowiedni.

Spec ich wydymał i z niego wychodzą i przechodzą na Santa Cruz i takie tam.

https://www.olx.pl/d/oferta/specialized-epic-evo-expert-m-17-CID767-IDPxO34.html

No i co ważne jest to wersja w której zawieszenie jest bez Braina. Brain fajny w użytkowaniu ale jakiś czas temu jego serwis kosztował dodatkowe 400 zł i trzeba było wysyłać do Holandii. Teraz jak znam życie pewnie z 600. 

Na dokładnie takim jeździłem na tych karbonowych kołach na piastach DT 350. Bajka. Po prostu płynął. Kolega mechanik przesiadł się z Epica HT S-Worksa na tego i nie może się nachwalić. Też się ściga i rzadko kiedy nie staje na pudle :)

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...