Skocz do zawartości

Latarka do uchwytu Fenix


Rekomendowane odpowiedzi

Proszę Forumowiczów o poradę, jaką latarkę kupić do uchwytu Fenix (foto), który już nabyłem? Jeżdżę MTB po ścieżkach leśnych i po mieście (50/50), również wieczorem. 
Nie mam doświadczeń, ale szacuję, że z 500 lumenów (do lasu) przydałoby się (???). Wiązka światła regulowana. Proszę o propozycje i z góry dziękuję. Co do sposobu ładowania/zasilania - nie mam preferencji.  

Montaz-rowerowy-Fenix-ALB-10-Kod-producenta-039-179.jpg

Odnośnik do komentarza

Zaczałeś od d... strony kupując uchwyt. Podaj maks średnicę rurki jaka jestes w stanie zmieścić w uchwyt i jak bardzo jeździsz (w sensie %) po ścieżkach lesnych - jazda po mieście jest mało wymagająca po lesie "po duraku" bardzo - tam nawet 1500+ lm (tyle daje H7 w samochodzie) w ciagłym i prędkościach 25-30/h powinno być podstawą.
No i najważniejsze - ile chcesz wydać.

Odnośnik do komentarza

Wsadziłem na próbę jakąś kiepską latareczkę o średnicy 24 mm i weszła. Opis uchwytu określa fi na 18 mm, ale rozumiem, że to jest minimum. Jeżdżę około 50% moich kilometrów po lesie i ścieżkach przy nim. A, że najpierw kupiłem uchwyt? Wcześniej miałem jakieś pseudouchwyty typu gumki na podstawce i ich stabilność mi się nie podobała. Stąd, opierając się na opiniach produktu, najpierw nabyłem uchwyt, a teraz szukam lampki. ?

 

Odnośnik do komentarza

Tu masz inne forum https://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?p=273784#p273784 - łatwiej mi wskazac niż kolejny raz kleic te same smuty - latarka gotowiec i na samym dole samoróbka wersja mocno wypaśna handmade .
Tutaj latarka do kupienia https://allegro.pl/oferta/bocialarka-convoy-s21b-1800lm-wymienne-optyki-9891909065 - z gwarancją.
Ostatnio najmodniejszy i temat "must have" to daszek bo niestety latarka o mocy ponad 500lm POWINNA miec cos co ograniczy olśnienie/świecenie w oczy - w mieście raczej obowiązkowe chyba że dajesz jakiś tryb pozycyjny, w terenie jedziesz bez (daszek to wydruk 3D zakładany na czas jazdy w mieście) - widzisz nie tylko co pod kołem ale także gałęzie wkoło.
Poza tematem - co roku na jesień temat jest powtarzany od co najmniej 10 lat i zawsze na dobry poczatek latarka w róznych konfiguracjach (ze wskazaniem na prosta rurkę z soczewka TIR zamiast reflektorem - ci którzy nie uwierza na poczatku przechodza kilka etapów dobierania az w końcu i tak docierają dos oczewki - kwestia szerokości wiązki).
Dla purystów (szczególnie szosiarzy) wynalazek typu latarka z daszkiem to pozycja BEEE bo psuje linię szlachetna kolarki - no ale kto raz zobaczy w trasie 600lm świecone 6h (na jednym ogniwie) temu brzydota przestaje przeszkadzać a "chcęto" przeważa.

Odnośnik do komentarza

Odnośnie światła w lesie (ja jeżdżę po "ciemnicy", jak zgaszę lampki to jest czarno ? ) używam Rockbros R3-1000 , do tego mam na zapas Astrolux'a BL02 i obie bdb dają sobie radę, obie mają uchwyty, obie są dużo taniej niż zakładany budżet ? Dodatkowo Rockbrosa można ładować z powerbanka w trakcie jazdy.

Odnośnik do komentarza

@Mociumpel i @Chertan - bardzo dziękuję za fachową doradę. Skorzystałem. Aby inni Forumowicze nie tracili czasu na "rozkminy", oto zestaw, który właśnie zamówiłem (razem 331 zł plus przesyłka):
- Latarka: Bocialarka Convoy S21A 1800lm SST-40 5000K rower (elipsa),
- Akumulator: litowo-jonowy LG 21700 5000 mAh,
- Ładowarka: XTAR SC1 18650/21700 Li-ION USB prąd 2A.

Dziki będą uciekać ze ścieżek, chyba że kupią ciemne okulary. ? A jest ich mnóstwo w Mazowieckim Parku Krajobrazowym, po którym najczęściej jeżdżę. 

Odnośnik do komentarza

Bocialarka Convoy S21A 1800lm SST-40 5000K na uchwycie Fenix po pierwszym teście. Jest ok. Ustawienie rowerowe ma 3 tryby: 7, 45 i 100 % mocy. Przy prędkości 25 km/h na względnie równej ścieżce spokojnie wystarcza tryb świecenia 45 %. Czasu pracy jeszcze nie testowałem. Na dłuższe, nocne wypady pewnie trzeba zabierać zapasowy akumulatorek. 

20221115_180210.jpg

 

20221115_182754.jpg

20221115_181839.jpg

Odnośnik do komentarza
21 godzin temu, APZ napisał:

Bocialarka Convoy S21A 1800lm SST-40 5000K na uchwycie Fenix po pierwszym teście. Jest ok. Ustawienie rowerowe ma 3 tryby: 7, 45 i 100 % mocy. Przy prędkości 25 km/h na względnie równej ścieżce spokojnie wystarcza tryb świecenia 45 %. Czasu pracy jeszcze nie testowałem. Na dłuższe, nocne wypady pewnie trzeba zabierać zapasowy akumulatorek. 

20221115_180210.jpg

 

20221115_182754.jpg

20221115_181839.jpg

Wygląda to bardzo fajnie, ja zabieram 2 lampki na wszelki wypadek, choć wypady trwają zazwyczaj 2-3h, ale zawsze to bezpieczniej niż ma zgasnąć w środku lasu ?

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...