Skocz do zawartości

Szosa na start [4500zł]


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć!

Chciałbym spróbować dłuższych tras na rowerze, zaczynając w przyszłym sezonie. Rozglądam się za pierwszym poważniejszym rowerem i doszedłem do wniosku, że najbardziej w moje wymagania wpisuje się szosa endurance lub gravel, ponieważ głównie byłaby to szosa, miasto plus bardzo rzadko szuter, las raczej nie.

Budżet do 4500 zł, najlepiej z opcją rat. Możecie mi polecić, co byłoby odpowiednie i kiedy najbardziej opłaca się kupić?

O mnie: 80kg, 184. W tym roku jeżdżę na starym rowerze do pracy i po Warszawie +-600/700km rocznie, po zakupie oczywiście planuje sporo więcej.

Poczytałem trochę więcej na temat rowerów i zastanawiam się bardziej nad szosą endurance. Mianowicie znalazłem coś mieszczącego się w budżecie. Mogę prosić o opinie:

https://sprint-rowery.pl/rower-szosowy-trek-domane-al-2-disc-2022?gclid=Cj0KCQjwnP-ZBhDiARIsAH3FSRcc5ZI6eWDFhfCDoZEanQK7GjzAjVt5Jvw4OkFrA6cDz7sFd4nPjn4aAm51EALw_wcB

Głównie zależy mi na wygodnej pozycji, baranku i oponach 28-38mm.

Odnośnik do komentarza

Nie szukaj i nie myśl za dużo ? Trek ma kiepski stosunek ceny do jakości. Najlepsze produkty do próbowania na początek ma sklep na D. A to jest produkt dla Ciebie: 

https://www.decathlon.pl/p/rower-szosowy-triban-rc500-z-hamulcami-tarczowymi/_/R-p-301728?mc=8502354&c=Szary

Jest dostępny w odpowiednim rozmiarze. Bezstresowa obsługa posprzedażowa. Często mają raty 0%. Cena niższa niż Twój budżet. Resztę przeznacz na dobre opony 32-35 mm (np. takie https://www.centrumrowerowe.pl/opona-continental-contact-speed-pd2841/?v_Id=145878), dobre oświetlenie, narzędzia, kask jeśli nie ma, itp. I masz idealny rower na początek do opisanych potrzeb. Dbaj o niego, a jeśli za rok albo dwa zechcesz coś innego / lepszego, to ten sprzedasz w dobrej cenie. Możesz nawet taki sam wypożyczyć od nich na weekend, żeby pojeździć nim kupisz.

Odnośnik do komentarza

Claris nie jest zbyt dobrze działającą grupą, Sora jest już poprzeczkę wyżej, Tiagra/105 działa pięknie. Ostatnio wymieniałem mojego tribana 520 na coś lepszego i padło na używanego speca, karbonowa rama na 105 za około 6k, może lepiej na pierwszy rower poszukać podobnej używki? 
Piszę to z perspektywy człowieka, który kupił w ciągu 3 lat 6 nowych rowerów z decathlonu i 2 rowery używane. Jak już wiemy, że ten typ roweru jest dokładnie tym, czego oczekujemy. 

Ja miałem podobne przemyślenia jak Ty kupując 1 rower, padło na tribana 520, mogłem tam wsadzić opony 32, jeszcze na vbrake, miałem do niego opony grawelowe i szosowe i w moim przypadku doszedłem do wniosku, że do bezdroży zdecydowanie wolę mtb HT a na zwykły asfalt szosę race. Używany rower może mieć taką przewagę, że jak kupisz w miarę dobrej cenie to po 2 miesiącach możesz odsprzedać tracąc 100-200 zł. 

Odnośnik do komentarza

Dzięki wielkie za fajne rady. Bardzo mi pomogliście.

Ogólnie jeśli chodzi o treka to potwierdziłem, że model, który mnie interesuje nie będzie dostępny w moim rozmiarze. Ewentualnie mogę zamówić nowszy z tego roku, ale on znacząco przekracza budżet. 

Wiem mniej więcej, że ciekawą ofertą jest właśnie ten Triban na innym forum także mi go polecono, ewentualnie jest jeszcze w podobnej cenie Kross Esker 1.0 i 2.0 oraz używki, które na bieżąco monitoruje. 

Ogólnie zależy mi na rowerze na przyszły sezon i na ten moment się jeszcze rozglądam, co będzie najlepsze.

Odnośnik do komentarza
W dniu 11.10.2022 o 08:35, Oskarr napisał:

Ostatnio wymieniałem mojego tribana 520 na coś lepszego i padło na używanego speca, karbonowa rama na 105 za około 6k

Jak mogę zapytać w tym watku jakiego speca kupowałeś? Na v-brake ? Bi ja się zastanawiam nad rowerem na szczękach tylko pytanie jak długo jeszcze będą dostępne takie hamulce. Bo jak już widać po kolekcjach z ostatnich lat producenci odpuszczają temat rowerów na w/w hamulcach.

Odnośnik do komentarza
W dniu 11.10.2022 o 17:52, mataman napisał:

Dojeżdżając do świateł jedziesz slalomem?

tak, wywodzę się z mtb, jak mam czerwone światło jadę slalomem i robię wszystko, aby nie zsiadać z roweru przed zapaleniem zielonego światła ? 

 

 

19 godzin temu, AdrianoPL napisał:

Jak mogę zapytać w tym watku jakiego speca kupowałeś? Na v-brake ? Bi ja się zastanawiam nad rowerem na szczękach tylko pytanie jak długo jeszcze będą dostępne takie hamulce. Bo jak już widać po kolekcjach z ostatnich lat producenci odpuszczają temat rowerów na w/w hamulcach.

Termaca SL4 w wersji expert. Na vbrake, nie przejmowałbym się dostępnością, w dalszym ciągu większość rowerów szosowych na drogach to rowery z vbrake. Tarcze mają przewagę jak jeździmy dużo po górach albo w deszczu. Ja po górach rzadko jeżdżę, w deszczu jeżdżę tylko jak mnie deszcz złapie nieoczekiwanie na rowerze. Na jeździe próbnej jeździłem po Warszawie z Markiem Kapelą, synem Jajacka z forum, Marek jest mistrzem polski na szosie i w swoim rowerze wyścigowym też ma vbrake połączone z karbonowymi kołami. Z jego opinii vbrake mu wystarcza do ścigania gdzie prędkości przekraczają 70km/h, w kołach Marka są specjalne ząbki poprawiające hamowanie, klocki się szybciej zużywają ale ponoć hamuje to porównywalnie do tarcz.

Za 10 lat może będzie problem z dostępnością ale do tego czasu zdążę już wymienić rower. 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...