Skocz do zawartości

Rower do 5k zł - na dalsze wycieczki


Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry,
szukam roweru do wycieczek 50-100, czasami 200 km.
Przebieg planowany to ok. 2000km/sezon.
Budżet około 5000 zł, z lekkim hakiem.
Moje trasy to głównie leśne/polne drogi (rzadko kiedy całkowite bezdroża), a także ok. 20% asfalt.
Moje wymiary: wzrost 177cm, waga 60kg.
Aktualnie jeżdżę na starym trekkingu Arcus Classic 1000, no i chciałoby się pokonywać więcej w tym samym czasie...

Z tego co już udało mi się wyczytać, to dużo osób poleca rowery z Decathlonu, np.
Rockrider XC100
https://www.decathlon.pl/p/rower-gorski-mtb-rockrider-xc-100-29-deore/_/R-p-330066?mc=8616937

lub wersję wyżej Rockrider XC120
https://allegro.pl/oferta/rower-gorski-mtb-rockrider-xc-120-29-sram-nx-eag-11842686744

W grę wchodzi też Cube Attention, po wyczytaniu postów na forum
https://olimpiasport.pl/produkt/704.51277.339.htm

Czy są to dobre typy pod względem technicznym, a także pod względem moich profili tras? Czy kilkugodzinny/całodniowy wypad na takim sprzęcie będzie względnie wygodny?
Mogę prosić o typy rowerów biorąc pod uwagę powyższe wytyczne?

Dziękuję.

Odnośnik do komentarza

@pandarek i co jest Twoim liderem na ten moment? 540 Explore jest niestety niedostępny.
Jestem mocno napalony na XC120, tym bardziej, że dzisiaj cena na Decathlonie skoczyła z 5199 na 5699, ale na Allegro jest jeszcze stara cena, która podejrzewam, że w ciągu kilku dni będzie podniesiona do tej ze sklepu. Z kolei nie wiem, czy na mój mocno rekreacyjny charakter, nie starczyłby XC100... Kurde.
Rower chciałbym kupić względnie szybko, aby złapać jeszcze kilka przejażdżek w październiku.

Odnośnik do komentarza

Przy różnicy 500 zł wolałbym xc 100 od 340, xc 100 może być jednak niedostępny. Xc 120 jest najelspzy z tej grupy, później xc 100 i expl 540. Jacek powtarza, że powinniśmy kupować najlepszy rower na jaki nas stać, w moim przypadku się sprawdza, jak kupowałem półśrodki to po pół roku szukałem czegoś minimalnie lepszego. Jeśli masz dostępnego xc 120 w starej cenie w Twoim rozmiarze to ja bym się długo nie zastanawiał. 

Odnośnik do komentarza

Hehe, nawet nie zdążyłem odpisać. Szybki zawodnik ?
Na Twoim  miejscu dokonałbym takiego samego wyboru, XC120, w tych monetach nie ma konkurencji.

Ja mam inne preferencje, szukam MTB o charaktersze crossa, bardziej pod turystykę. Czasem bagażnik i błotniki. Z tego co tu na forum wyczytałem to nawet taki Cube Attention to dla mnie, aż nadto. No i chyba nie jestem jeszcze gotowy na takie odważne zestawienie kolorystyczne jak w XC120, Tobie jednak serdecznie gratuluję ?

Odnośnik do komentarza

Cześć ? rockrider dołącza słabe jakościowo w pełni plastikowe platformy na start, jest to jeden z niewielu elementów, na którym widać, że cieli koszty. Na jakiś czas dadzą radę, jednak polecam zaplanować wymianę na dobre jakościowo platformy z metalowymi pinami, które "wbijają" się w podeszwę lub przemyśleć zakup zestawu spd, które też ma bardzo dużo plusów, zależy jak przyszłościowo planujesz jeździć.

Odnośnik do komentarza
13 godzin temu, Oskarr napisał:

Przy różnicy 500 zł wolałbym xc 100 od 340, xc 100 może być jednak niedostępny. Xc 120 jest najelspzy z tej grupy, później xc 100 i expl 540. Jacek powtarza, że powinniśmy kupować najlepszy rower na jaki nas stać, w moim przypadku się sprawdza, jak kupowałem półśrodki to po pół roku szukałem czegoś minimalnie lepszego. Jeśli masz dostępnego xc 120 w starej cenie w Twoim rozmiarze to ja bym się długo nie zastanawiał. 

A duża jest różnica w pozycji pomiędzy expl 540 a xc100 lub xc 120? Czy da się w tych modelach zmieniać ją poprzez dobór odpowiedniego mostka? W czym xc100 jest gorszy od xc120?

Odnośnik do komentarza

Długościowo są podobne, więc mostkiem możesz dojść do takiej samej pozycji. Szczególnie damskie expl 540 wersje mają bardzo krótki 50 mm mostek, więc jeśli fabrycznie jest za długi, to już tego nie skrócimy, w męskich jest jeszcze pole do popisu, ewentualnie zostaje nam zakup mniejszej wersji i dołożenie dłuższego mostka np. expl 540 mojej mamy w rozmiarze M ma dłuższą o 2 cm ramę niż indiana x7 w rozmiarze 19", expl ma jednak mostek 50mm a indiana 100mm. 

xc 100 ma gorsze koła, xc 120 ma sunringle duroc, są to ciężkie, ważące około 200 gramów koła, są jednak pancerne, zrobiłem na tych kołach 7kkm i nic się nie wygięły pomimo paru mocnych uderzeń. xc 100 ma koła zbudowane przez decathlon o podobnej masie ale to są jakieś koła noname. 
XC 100 ma amortyzator manitou markhor, ogólnie dobry amortyzator, jeden z lepszych w swojej kategorii cenowej, jednak przez lagi 30 mm nie polecam osobom ważącym powyżej 80 kg do mocnego katowania. xc 120 ma rockshocka, chyba judy, nie pamiętam, ważne jednak, że lagi mają 32 mm. rockshock jest tańszy w serwisie. Do jazdy po asfalcie może być lepszy amortyzator w xc 100 bo blokada całkowicie blokuje uginanie amortyzatora a w xc 120 blokada pozwala się uginać na 1-2 cm. 
XC 100 ma napęd deore 1x11, xc 120 ma napęd sram nx 1x12. Ten napęd deore jest dobry, ma nawet chyba taką samą rozpiętość na kasecie, ale ma jeden bieg mniej, na nx zrobiłem 7kkm i byłem bardzo zadowolony z tego napędu. 

Odnośnik do komentarza
W dniu 23.09.2022 o 07:40, Oskarr napisał:

Długościowo są podobne, więc mostkiem możesz dojść do takiej samej pozycji. Szczególnie damskie expl 540 wersje mają bardzo krótki 50 mm mostek, więc jeśli fabrycznie jest za długi, to już tego nie skrócimy, w męskich jest jeszcze pole do popisu, ewentualnie zostaje nam zakup mniejszej wersji i dołożenie dłuższego mostka np. expl 540 mojej mamy w rozmiarze M ma dłuższą o 2 cm ramę niż indiana x7 w rozmiarze 19", expl ma jednak mostek 50mm a indiana 100mm. 

xc 100 ma gorsze koła, xc 120 ma sunringle duroc, są to ciężkie, ważące około 200 gramów koła, są jednak pancerne, zrobiłem na tych kołach 7kkm i nic się nie wygięły pomimo paru mocnych uderzeń. xc 100 ma koła zbudowane przez decathlon o podobnej masie ale to są jakieś koła noname. 
XC 100 ma amortyzator manitou markhor, ogólnie dobry amortyzator, jeden z lepszych w swojej kategorii cenowej, jednak przez lagi 30 mm nie polecam osobom ważącym powyżej 80 kg do mocnego katowania. xc 120 ma rockshocka, chyba judy, nie pamiętam, ważne jednak, że lagi mają 32 mm. rockshock jest tańszy w serwisie. Do jazdy po asfalcie może być lepszy amortyzator w xc 100 bo blokada całkowicie blokuje uginanie amortyzatora a w xc 120 blokada pozwala się uginać na 1-2 cm. 
XC 100 ma napęd deore 1x11, xc 120 ma napęd sram nx 1x12. Ten napęd deore jest dobry, ma nawet chyba taką samą rozpiętość na kasecie, ale ma jeden bieg mniej, na nx zrobiłem 7kkm i byłem bardzo zadowolony z tego napędu. 

Miałem czekać na expl 540 ale ciągle przekładają dostawę, w dodatku podrożał. Jeździłem dziś w decatlonie na xc100 rozmiar L (mostek 80 mm) i rzeczywiście ta pozycja jest dość pochylona i odczuwam jakiś tam nacisk na nadgarstki. Mam 179cm wzrostu. Jeśli wrzucę mostek z rozmiaru S lub M (60mm lub 70mm) to kierownica będzie bliżej. A czy jest taki mostek który jednocześnie by spowodował, że kierownica będzie nie tylko bliżej ale i wyżej do tego roweru?

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...