Skocz do zawartości

Pomoc w wyborze Specialized


Rekomendowane odpowiedzi

Zacznij powiedzmy od  1,8 bara przód, 2 bary tył w jeździe mieszanej i schodź z tego ciśnienia w terenie. Ja przy 90 kg w terenie pompuje 1,6 przód, 1,8 tył. To co jest napisane na oponach to zwykle bzdury. Nie ma to żadnego znaczenia. 

Tu masz tabelkę ciśnień dla tubeless. Trzeba dodać 5-10% jeżdżąc na dętce. 
https://www.enve.com/learn/tire-pressure/

Odnośnik do komentarza
  • 5 miesięcy temu...
W dniu 9.09.2022 o 10:49, jajacek napisał(a):

Mają bardzo dobre obręcze Newmena. Łukasz Ryż, jeden z właścicieli, namawia mnie na zakup kół na obręczy Newmen A30 SL (30 mm) na piastach DT 350 ze standardowym ratchetem i na szprychach Sapim za 1800. To samo ale na DT 370 ze zrobionym upgrade do ratchet 1500 z. Waga 1770. Z tym że ja zdefiniowałem potrzeby jako koła pancerne do ustawek o dużym komforcie, bardzo dobrej przyczepności i rozsądnej wadze

Jacku, czy jest jakiś ogólnodostępny kontakt do niego celem zakupu obręczy/ kół ?  Mam solidny dylemat natury nie tyle ceny, co włożenia ratcheta 36. Zawsze to u źródła lepiej robić upgread.

Odnośnik do komentarza

No i teraz moja kolej. Mam zagwozdkę. Nadchodzi dla mnie czas fulla w karbonie do szybkiego przemieszczanie sie na długim dystansie (zjazdówkę do ciężkich zadań już posiadam). Jedynym punktem wspólnym to 120 mm skoku na widelcu i brak elektronicznego divetrain. Czy Specialized Epic Evo Comp, czy Canyon Lux Trail CF 7 oto jest pytanie. Lux Trail z gorszym malowaniem, ciut lepiej doposażony w zdecydowanie niższej cenie ( 3 tys. niżej), na karbonowym kole, bez technologii brian, o której tak naprawdę nikt nic nie wie. Znalazłem fajne ceny jeszcze w Czechach. Tylko ta decyzja, szybka decyzja... No to co, pomożecie ... :)

Odnośnik do komentarza

Moje uprzedzenie do Braina bierze się tylko i wyłącznie z tego powodu, że nie można go zablokować całkowicie i mieć nad nim pełnej kontroli. Jeśli chcesz mieć wygodny rower nie koniecznie do ścigania to Brain nie powinien Ci przeszkadzać (no może poza kwestiami serwisu). Ostatnio widziałem bardzo dużo postów na FB w grupach odnośnie jakości, a raczej braku jej kontroli u Canyona. Geo ramy też przemawia za Specem...

PS. Sparka sobie kup

Odnośnik do komentarza

Moje zdanie znasz , z tych 2ch rowerów głosuję na Speca
Przy okazji przyznaję się bez bicia, że do Canyona jestem lekko uprzedzony, a Spec jest jedną z moich ulubionych marek rowerowych (pomijając fakt, że z cenami w ostatnich latach szaleją)...

Ja do jazdy po okolicznych górkach, wyjazdu w Gorce, Beskid itd używam Sparka RC ( nie chce znów sie wdawać w dyskusję, ale uważam go za rower XC), a do jazdy po mniej wymagającym terenie zaprzęgam Speca Diverge w karbonie i to jest dla mnie duet idealny. Mam jeszcze starego (2013) Cannondale Caad8, ale jest on na stałe podpięty do trenażera i raczej już tam pozostanie

Odnośnik do komentarza

Nie wiem jaki szukasz rozmiar. CozmoBike które przechodzi ze Speców na Santa Cruz sprzedaje tu za 18k rozmiar L:
https://cozmobike.pl/rowery/lista-modeli/specialized/epic-evo/epic-evo-comp94820-5104.html

Brain ma wady i zalety. Wada to serwis w Holandii. Nie wiem ile to to teraz kosztuje. Aczkolwiek nic tu w opisie o Brainie nie widzę.

Ja wiadomo że głosuję za Epic. W Czechach przez heureka.cz można czasem trafić dobre ceny.

Spark RC też ma ręce i nogi.

Tu masz M:
https://www.metrobikes.pl/pl/p/Specialized-Epic-Evo-Comp-SATIN-CARBONOAK-GREEN-METALLIC/43981

Model 2021 był bez Braina jak sprawdziłem.

Odnośnik do komentarza

Lux Trail CF 7 widzę za 21900

Spec jest tańszy jeśli model 2021 o ponad 3k :)
Ma zdecydowanie lepszą ramę i lepszą gwarancję. Ram Speca z suportem wkręcanym, Canyon PF. Canyon to ten model co mój mechanik mówił że łuszczy się lakier.
RockShox SID bardziej w kierunku XC, Fox 34 Performance bardziej w kierunku trail ale ogólnie w miarę remis.
Dumper nie wiem jaki lepszy
Na plus w Canyonie XT vs SLX ale wystarczy manetkę zmienić w Specu i będzie zbliżone
Heble SLX 4-tłoczkowe chyba ciut skuteczniejsze niż 2-tłoczkowe XT w Canyonie, nie wiem jakie tarcze w Specu
Myk-myk X-Fusion w Specu chyba mocno przeciętnej jakości, W Canyonie znacząco lepszy myk-myk Foxa
Koła dramatycznie lepsze w Canyonie.

Canyon ma atrakcyjną ofertę ale w niego nie wierzę :)
Za 3k różnicy można kupić fajne graty.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...