Skocz do zawartości

Wymiana siodełka - drętwienie krocza, itd..


Rekomendowane odpowiedzi

Hejka,

miałbym prośbę o pomoc, bo już mi ręce opadają ? 

W trakcie jazdy drętwieje mi krocze jak i dłonie, naoglądałem się już mnóstwa filmików i porad i w sumie jestem jeszcze bardziej skołowany i nie wiem od czego zacząć.

Może kilka słów tytułem wstępu.

Wzrost - 168 cm

Płeć - mężczyzna

Rower - Unibike Viper - (Cross) - rama 17"

Zmierzona odległość od ziemi do krocza - 77 cm

Jestem amatorem, lubiącym sobie pojeździć na rowerze dla przyjemności/ jako dodatek do aerobów i treningu siłowego, itd.. Zwykle jeżdżę od 20-40km (ze 3-4 razy w tygodniu) lub z rodzinką takie "włóczenie" się ? aktywne spędzanie czasu. Po niespełna 10-15 min. drętwieje mi krocze i muszę podnieść się z siodełka aby przejechać troche na stojąco aby "oddrętwieć" poza tym też kładę nadgarstki na uchwyty kierownicy lub puszczam ją aby rozruszać palce rąk, które też mi drętwieją. I jak się domyślacie, przyjemność z przejażdżki zamienia się w koszmar i już nie wiem co jest nie tak.

Zgodnie z w/w informacjami, ustawiłem sobie wysokość siodełka od Centrum korby na wysokości ok 65 cm czyli nie 10 a nawet 12 cm niżej niż "zalecane".

Może mam za krótki tułów do mostka i kierownicy i za bardzo leżę. Może kąt kierownicy powinienem podnieść aby się też podnieść, tylko mam kilka wątpliwości.

1. Jeśli drętwieje krocze, to zalecane jest aby delikatnie obniżyć siodełko lub opuścić delikatnie kąt siodełka w dół (nie wiele), niestety nie mam możliwości zmiany kąta siodełka (albo nie wiem jak to zrobić). I teraz jak to zrobię to wtedy ciężar ciała trochę odciąża siedzisko, i przesuwa się na ręce. które też mi drętwieją.

2. Jeśli nie chce aby ręce mi drętwiały to powinienem trochę podnieść sylwetkę i przenieść ciężar z rąk na siedzisko, wtedy bardziej krocze będzie przylegało i tym samym to czego chce się pozbyć drętwienia w kroczu, to się nasili.

 

Dlatego poprawiając jedno pogłębiam drugie i już nie wiem co robić. Dlatego zastanawiałem się nad zmianą siodełka z fabrycznego na te z wycięciem anatomicznym  itd. Prosiłbym o radę co zrobić takie krok po kroku, od czego zacząć, co zrobić najpierw, co później, bo mam wrażenie, że kręcę się w kólko a nie chce wymienić pół roweru a później się okaże ze i tak nic to nie dało.

Siodełko mam fabryczne Selle Royal Lookin

https://photos.app.goo.gl/FGBKrpSzq2ejS4eJA
https://photos.app.goo.gl/Q39RkQdYL4MSQapD6
https://photos.app.goo.gl/1kZgxmd75s379rf29

Z góry dziękuję za rady! ? 

 

Odnośnik do komentarza
W dniu 24.07.2022 o 17:59, liftlodz napisał:

Zrób zdjęcie jak siedzisz na rowerze, pedały ustawione równolegle do ziemi.
I zrób zdjęcie z boku roweru, a nie z tyłu czy z przodu

 

sorki za zwłokę, ale musze "fotografa" ogarnąć aby mi na zewn. zrobił.

Natomiast w międzyczasie trochę jeszcze poszperałem i kilka powodów już namierzyłem a nie jest to tylko jeden.

Niestety niewiedza nie boli, a jednak, j/w mając troche problemów zdrowotnych z których się wygrzebałem, wpadło kilka nadmiarowych kg i tzw. "pieluchomajatki" z wkładką żelową, oczywiście wchodzi na mnie, ale nie pozostaje ten fakt bez powodu. W trakcie jazdy jest zbyt duży ucisk na uda, (pewnie i tętnice udowe) i nie ma dobrego ukrwienia/przepływu krwi, w związku z tym drętwieni krocza się pojawiało. Wczoraj wybrałem się w zwykłych majtkach i szortach rowerowych i drętwienia już nie była. Dalej tyłek trochę boli (kości kulszowe) i tutaj może być problem z fabrycznym siodełkiem, no jest fabryczne czyli dla wszystkich, a mi niekoniecznie musi pasować. Muszę zmierzyć sobie jakoś ten rozstaw aby dobrać lepsze siodełko no i z otworem anatomicznym.

Nadgarstki (drętwienie) itd.. Też nie rzucajcie kamieniami ? ? ale ma ergonomiczne gripy, które były ustawione równoległe do ziemi, a te "oparcia" powinny być skierowane trochę ku górze, aby cała ręka jak opada na kierownica tworzyła z nadgarstkiem w miarę linię prostą.. oczywiście wczoraj trochę z tym też kombinowałem i miałem wrażenie, że trochę bardziej "lęcę" na kierownice czyt. bardziej ciało opiera się na rękach i było delikatnie lepiej, ale pod koniec jazdy też czułem drętwienie dłoni, więc pewnie jeszcze kwestia dodatkowych ustawień i może podniesienia sylwetki w górę, aby tak nie lecieć na kierownice... tak tylko gdybam

Odnośnik do komentarza

Dodatkowo , jeśli zdecydujesz się na podniesienie kierownicy i przesunięcie ciężaru na "tyłek" to pamiętaj by ustawić także dźwignie hamulca oraz gripy (jeśli masz ergonomiczne ) pod odpowiednim kątem , byś nie miał ucisku na nerwy i utrudnionego przepływu krwi.

Bardzo prawdopodobna będzie też potrzeba regulacji siodełka przód / tył przy tym zabiegu .

Odnośnik do komentarza

Zrobiłem kilka zdjęć jak siedzę, z pedałami rownolegle i prostopadle do ziemi i wydaje się ze wysokość siodełka jest ok, jeszcze jedno zdjęcie jest z odważnikiem spuszczonym z kolana odnośnie regulacji siodełka przód tył. Zaznaczyłem czerwona strzałka bo nitka może być złe widoczna ale jak się wie o niej to widać zdjęcie i odważnik spadający na but.

No i teraz czytałem oglądałem ze odważnik powinien opadać na oś/centrum pedała u mnie leci trochę do przodu… nie wiem czy jest to widoczne, czy nie powinienem cofnąć trochę siodełko?

https://photos.app.goo.gl/yzYaYkJe3MVXps6s9

Aha i czy ta pozycja do jazdy to można ja określić jako „moderate” czyli pochylenie 60*?

Rozgladam się tez za siodełkami i zastanawiam się nad wymiana na Selle Royal Respiro ale bardziej na szerokość przemawia do mnie wersja Athletic bo Moderate to wydaje się być szeroka kanapa…

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...