Skocz do zawartości

Jaki rower wybrać do XC


Rekomendowane odpowiedzi

Byłem na targach rowerowych w Warszawie w 2021r. Był tam też Canyon ze swoimi rowerami. Niestety nie udostępnił  rowerów na testy, a po zapytaniu czy mogę się przymierzyć do Canyon Lux Trail odparł że nie można go wyciągać ze stojaków. Po dłuższych naporach z mojej strony i zapytaniu innego przedstawiciela zezwolili na przymiarkę.Jezdziłem na tych  testach  od Specialized na gravelu Diverge i  fullu Epic Evo.Gravel mi nie podeszedł bo lubię jeździć w terenie (Jura Krakowsko-Częstochowska) a Epic Evo jak dla mnie słabo przyspiesza. Nie lubię kupować kota w worku i chyba  kupię  Cube Reactiona C:62 Race.

Odnośnik do komentarza
  • 4 tygodnie później...

Jest wreszcie, CUBE REACTION C:62 RACE.

 Dziękuję JAJACEK i OSKARR za pomoc w wyborze Cuba.Dużo wnosicie cennych rad i uwag do forum rowerowych.

Rower udało mi się kupić nowy w dobrej cenie za 9999zł. https://allegro.pl/oferta/rower-cube-516310-reaction-c-62-race-roz-19-12578544205.

Jeździ  konfortowo i czuję się na nim pewnie. Brakuje mi tylko tego przyśpieszenia jakie mam w rowerze z kołami 26" na oponach 2.1.

Zastanawiam się nad wymianą tych opon:

Opona Przód

Schwalbe Racing Ray, Addix Performance, Kevlar, 2.25

Opona Tył

Schwalbe Racing Ralph, Addix Performance, Kevlar, 2.25 

na opony o szerokości  z przodu  2.2, a tył na 2.1. 
żeby zmniejszyć opory toczenia i jednocześnie zwiększyć przyśpieszenie

 

 

Odnośnik do komentarza

Gratulacje! Cena zajebista!

Mam prośbę, zważ ten rower bez pedałów z kołami i bez kół.
Jak nie masz wagi to kup taką, przydaje się:
https://allegro.pl/oferta/waga-bagazowa-hakowa-wedkarska-reczna-50-kg-12692523561
Waży się za relingi siodełka

Nie widzę żadnego sensu zmiany opon na węższe. Na szersze tak. Albo na lżejsze, bardziej wyścigowe.
Jeśli się nie mylę to masz opony z serii Performance ważące ok. 750 gram
Szersza opona lepiej się układa i daje lepszą przyczepność.

Mój ścigający się dużo kolega poleca albo zestaw:
Tył: Continental RaceKing Protection
Przód: Schwlabe Rocket Ron Evolutution

Albo WolfPack w kombinacji Race z przodu, Speed z tyłu.
No i przeszedłbym na tubeless do ścigania.
I zmieniłbym manetkę na XT.

Jakbyś chciał się pozbyć kół to pisz na prv :)


 

Odnośnik do komentarza

To się zgadza. Zależy jakie mleko. Z Trezado u mnie zrobił się kompletny glut, który się tak przykleił do opony że nie sposób było oderwać. A u kolegi mleko Stan's, czyściutka opona, nie zasycha. ścigający się kolega mechanik twierdzi że nr 1 to Vittoria Pit Stop, a potem Stans i Caffee Latex.

Druga opcja przejściowa to dętki poliuretanowe. Jeżdżę na Schwalbe Aerothan od. ok. roku. Złapałem jedną kichę. Zaletą jest że są mocniejsze niż zwykłe, można jeździć na dużo niższym ciśnieniu, nie schodzi powietrze a zysk wagowy to ok. 150 gramów na jednej dętce. Kolega jeździ na poliuretanowych Pirelli i też zadowolony. Koleżanka co latami się ścigała w maratonach też ostatnio napisała że po latach doświadczeń z mlekiem przeszła na poliuretanowe i bardzo chwali.

Coraz więcej firm je produkuje. Revoloop i Tubolito były pierwsze. Schwalbe wygląda mi na produkowane przez Revoloop. Tubolito sprzedają w Decathlonie więc być może nawet wymienią przebitą na nową. Ale można je łatać łatkami samoprzylepnymi. 

Ja mam jeszcze czujniki ciśnienia SKS Airspy. Mam więc na Garminie na bieżąco pokazywane ciśnienie. Jest to fajny gadget tylko że kosztuje 350 zł. Kupiłem gdzieś okazyjnie za 250 i uważam że taka cena ma sens. Tyle samo co komplet dętek poliuretanowych. Jak ktoś nie ma Garmina to przed jazdą czy w jej czasie może sprawdzić ciśnienie w aplikacji na telefonie

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...