jajacek Opublikowano 23 Listopada 2022 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2022 Jak widać jest to jakiś wynalazek z Decathlonu. Nie chciałbym mieć czegoś takiego. Problem robi się jak minie gwarancja bo nie wiadomo czy Decathlon będzie nadal to produkował i czy będą do niego części zamienne. Do Manitou czy do RockShoxa dostaniemy części na każdym przysłowiowym rogu. No i nikt mi nie powie że amor z Decathlonu ma jakieś wysokiej klasy bebechy kiedy Decathlon jest budżetowym supermarketem sportowym. Ja bym to pakował i odsyłał. Odnośnik do komentarza
Oskarr Opublikowano 23 Listopada 2022 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2022 Jeśli to jest to samo co w damskiej wersji, to siedzi tam powietrzny sr suntour, w damskiej wersji wygląda jak 1:1 jak raidon, nie rozbierałem więc nie wiem co rzeczywiście jest w środku, pracuje to całkiem przyjemnie. Geometria expl 540 jest prawie identyczna do geometri xc 100. Obecnie kupo expl przy takiej samej cenie xc 100 jest nieuzasadnione ekonomicznie. EXPL jedyne co ma lepsze niż xc 100 to wkręcany support względem pressfita w xc 100. Rama jest lepsza w xc 100, przerzutki w xc 100, heble i koła identyczne w obu, kierownica lepsza w xc 100, siodło i sztyca te same w obu rowerach. Ja mając 177 miałem XC 100 w wersji L, później XC 900 w M, teraz mam kolejnego w L, u rodziców jak jestem jeżdżę na M. Tobie bym polecał M. Dla większego komfortu można wymienić mostek na krótszy. Geo ram w obu są w zasadzie identyczne, expl różni się krótszym mostkiem, przez co pozycja jest bardziej wyprostowana. Odnośnik do komentarza
Siajka Opublikowano 23 Listopada 2022 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2022 Amortyzator dziala moim zdaniem fajnie, ale jak są temperatury rzędu 5 stopni go olej w tłumiku tak gęstnieje, że nie da jeździć. Dosłownie jeździ się tak jakby był on zablokowany Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 23 Listopada 2022 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2022 Jeśli jest to Raidon to nie jest to jednak Manitou. Owszem tańszy w utrzymaniu ale tłumik nie jest zanurzony w oleju i nie jest rozbieralny. No i zimą każdy Suntour tego typu się utwardza i pracuje znacząco gorzej. Nie wspominając o tym że ma podłe uszczelki i wywala ten smar na lagi. Odnośnik do komentarza
pandarek Opublikowano 23 Listopada 2022 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2022 9 minut temu, Oskarr napisał: Geometria expl 540 jest prawie identyczna do geometri xc 100. Obecnie kupo expl przy takiej samej cenie xc 100 jest nieuzasadnione ekonomicznie. EXPL jedyne co ma lepsze niż xc 100 to wkręcany support względem pressfita w xc 100. Rama jest lepsza w xc 100, przerzutki w xc 100, heble i koła identyczne w obu, kierownica lepsza w xc 100, siodło i sztyca te same w obu rowerach. Geo ram w obu są w zasadzie identyczne, expl różni się krótszym mostkiem, przez co pozycja jest bardziej wyprostowana. XC 100 nie ma chyba otworów to mocowania bagażnika i błotników, dla kogoś kto szuka rekreacyjnego MTB, może być to istotne. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 23 Listopada 2022 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2022 2 minuty temu, Siajka napisał: Amortyzator dziala moim zdaniem fajnie, ale jak są temperatury rzędu 5 stopni go olej w tłumiku tak gęstnieje, że nie da jeździć. Dosłownie jeździ się tak jakby był on zablokowany Stał u mnie w domu zimą rower kolegi mojego syna, Giant Fathom. Mimo że miał znacząco wyższy model amora Suntour Axon, to zimą prawie kompletnie nie odbijał. Totalny dramat. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 23 Listopada 2022 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2022 Teraz, pandarek napisał: XC 100 nie ma chyba otworów to mocowania bagażnika i błotników, dla kogoś kto szuka rekreacyjnego MTB, może być to istotne. Nie ma to żadnego znaczenia. Pełnych błotników w rowerze terenowym nie powinno się w ogóle stosować. Są zagrożeniem dla użytkownika jak wleci patyk w szprychy. Widziałem takie przypadki i powyrywane z tego powodu szprychy. Tylko krótkie błotniki typu ass saver lub podobne. Bagażnik zawsze można zamontować na obejmy. Odnośnik do komentarza
Oskarr Opublikowano 23 Listopada 2022 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2022 Do roweru mtb wygodnym rozwiązaniem jest torba podsiodlowa. Alternatywa właśnie bagażnik ma obejmy. Brat montował mamie do expl błotniki mtb krótkie, montaż zrobił i tak na trytytki, takie krótkie błotniki nawet często nie mają uchwytów do standardowego montażu. Ja przy serwisie mojej reby ostatnio wlałem zły olej i też gęstnieje jak jest zimno ? dobrze, że w zimę się nie ścigam i raczej zamieniam się w chomika. Ja zdecydowanie wolę manitou. Odnośnik do komentarza
Nimia Opublikowano 23 Listopada 2022 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2022 Dziekuję Wam za wszystkie porady i szczegółowe opisy. Szkoda, że nie mogę tego wszystkiego obejrzeć, poprzymierzać sie do modeli, rozmiarow, wszystko na tzw.czuja. No to sobie narobilam mlynek w głowie. Chyba zbyt szczegółowo to wszystko analizuję jak na sposób uzytkowania przeze mnie roweru. Blotniki chcialam montować, teraz sie zastanawiam nad tym, co piszecie. Ta cena XC100 mnie zbila z pantalyku, bo tak bym w ogole nie rozważała go. Odnośnik do komentarza
Nimia Opublikowano 23 Listopada 2022 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2022 Jeszcze mam jedno pytanie - na płaskim i niewymagajacym terenie lepiej da radę XC100 czy expl 540? W sensie na którym mniej się umęczę ;) Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 23 Listopada 2022 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2022 Na równinie XC 100 będzie lepszy. Ma bardziej "równinną" geometrię. Ale nie są to duże różnice. Odnośnik do komentarza
BrudnyHenryk Opublikowano 23 Listopada 2022 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2022 Jeszcze mam jedno pytanie - na płaskim i niewymagajacym terenie lepiej da radę XC100 czy expl 540? W sensie na którym mniej się umęczę ;)może zrób sobie choćby ten darmowy bike fitting zamiast zgadywać:https://www.wrenchscience.com/pages/fit-systemlepiej dowiedzieć się jaki rozmiar jest dobry zanim się wtopi kasę (jak np. ja na gravelu, na którym boli mnie kręgosłup) Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 23 Listopada 2022 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2022 Ten kalkulator ma potencjał. Ale do MTB bym mu nie dowierzał. Na szosie niemal identyczny Competitve Cyclist Bike Calculator bardzo dobrze mi wszystko wyliczył. Natomiast jako jakaś wskazówka może być. Dane już miałem bo takie same są używane w tamtym kalkulatorze. Do MTB ten Wrench Science wyliczył mi 3 cm za długą pozycję. A pozycję mam ustawioną u bardzo doświadczonego bikefittera. Kompletną głupotę podaje w przypadku szerokości kierownicy, dla roweru szosowego a nie MTB. Siodło zdecydowanie za wysoko. Wielkość ramy natomiast z sensem. Podał mi 18,2 cala, czyli po środku między 17,5 i 19 cali. Jeżdżę na 19 cali po przesiadce z 17,5 cala. To było na ustawieniach MTB XC Natomiast po zmianie ustawień na Trail, długość do kokpitu jest ok a to najważniejsze, wielkość ramy w miarę też, tu podaje 17,8 cala. Czyli wciąga mnie na ramę 17,5 cala z mostkiem 55 mm. Siodło nadal 1,5 cm za wysoko (ja w szosie) przez co mu dobrze wychodzi cockpit. No nie do końca mi się to podoba. W MTB siodło musi być ok. 2-3 cm niżej niż w szosie. Ustawienie MTB XC ustawia siodło jak w szosie race lub rowerze torowym i to dla bardzo młodego zawodnika. Ustawienie Trail daje siodło pomiędzy race a endurance. Mostek w XC wyliczył dość długi ale mający sens, w trail raczej za krótki. Więc czujność wskazana. Odnośnik do komentarza
BrudnyHenryk Opublikowano 23 Listopada 2022 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2022 lepszy całkiem zdrowy rydz niż nic Odnośnik do komentarza
Nimia Opublikowano 23 Listopada 2022 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2022 Obmierzylam wszystko i wypadam między rozmiarami M i L, w trail bardziej L, w xc bardziej M. Expl 540 nalezy traktowac bardziej jak trail? Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się