Skocz do zawartości

Rockrider Explore 540 29" vs XC 100 29"


Rekomendowane odpowiedzi

6 minut temu, Rot napisał(a):

Dokładnie, wydaje się być zsynchronizowane z obrotami korby, słychać je jak wkładam jakąkolwiek siłę w pedałowanie.

To może ta korba jakąś wadę projektową i po zmianie na Shimano problem zniknie, pytanie jaki tam jest wkład suportu - czy ten który masz zagra z korbą Shimano.

Może być też tak, że cykanie jest winą wkładu suportu - wtedy też wymień na Shimano

Możesz też zrobić jak @jajacek sugeruje - drogą reklamacji, ale jakbym miał kilka razy w sezonie rower np na tydzień oddawać i wozić się z nim to wolałbym sam wymienić.

Odnośnik do komentarza

 

14 minut temu, kwakmx napisał(a):

PS jak chcesz zębatkę 30T to mam lekko używaną

No właśnie raczej w drugą stronę się zastanawiam, 30t za wolna

 

15 minut temu, kwakmx napisał(a):

Też tak mam i  przed sezonem wpadnie nowy suport

Jak to wygląda w Hollowtech?

 

10 minut temu, Pepe75 napisał(a):

To może ta korba jakąś wadę projektową i po zmianie na Shimano problem zniknie, pytanie jaki tam jest wkład suportu - czy ten który masz zagra z korbą Shimano.

No właśnie mam Shimano Deore teraz, na Hollowtech II chyba

 

10 minut temu, Pepe75 napisał(a):

Możesz też zrobić jak @jajacek sugeruje - drogą reklamacji, ale jakbym miał kilka razy w sezonie rower np na tydzień oddawać i wozić się z nim to wolałbym sam wymienić.

Yep, rowerem jeżdzą praktycznie codziennie do pracy czy gdziekolwiek muszę się dostać

Odnośnik do komentarza
15 minut temu, Pepe75 napisał(a):

To może ta korba jakąś wadę projektową i po zmianie na Shimano problem zniknie, pytanie jaki tam jest wkład suportu - czy ten który masz zagra z korbą Shimano.

Może być też tak, że cykanie jest winą wkładu suportu - wtedy też wymień na Shimano

Jak korba jest shit to i suport na 99% również. Więc raczej wymiana obu tych części jeśli już. Swego czasu bujałem się dwa razy z korbami SRAM z niższej półki z systemem GXP. Co miesiąc były w zasadzie do serwisu bo miały podłe uszczelnienia i piasek dostawał się do środka. Tę w MTB wymieniłem na SLX, z suportem XT czy XTR i 3 lata nie było żadnego problemu. Ale koszt ok. 500 zł.

Odnośnik do komentarza
29 minut temu, Rot napisał(a):

Dokładnie, wydaje się być zsynchronizowane z obrotami korby, słychać je jak wkładam jakąkolwiek siłę w pedałowanie.

Zrzuć łańcuch do środka poza korbę i poruszaj samą korbą. Wtedy czuć czy są to opory i dżwięki pochodzące z suportu czy nie. 

Odnośnik do komentarza
7 minut temu, Rot napisał(a):

 

No właśnie mam Shimano Deore teraz, na Hollowtech II chyba

Jakoś się pogubiłem i myślałem, że masz Prowheel jak w oryginalnej specyfikacji.

A czy w tej obecnej korbie masz ten zabezpieczający plastik ?

No i pytanie czy po tym odpadnięciu uszkodziło się ramię korby lub oś ?

Jeżeli nie to montuj, dokręć z zaleconym momentem (śruby dokręcaj naprzemiennie).

Jak nie masz klucza dynamometrycznego to warto nawet jakiś prosty sobie sprawić

ja mam taki do stacjonarnych działań:

https://dynamometryczne.pl/klucz-dynamometryczny-1434-4-20nm-jonnesway-p241

a w trasę taki:

https://www.centrumrowerowe.pl/klucz-dynamometryczny-z-zestawem-koncowek-lezyne-torque-drive-pd27771/

 

niestety to często potwierdzająca się zasada w dzisiejszych czasach - jak chcesz mieć zrobione dobrze to musisz zrobić to sam...

Odnośnik do komentarza
14 minut temu, Pepe75 napisał(a):

A czy w tej obecnej korbie masz ten zabezpieczający plastik ?

chyyyyba tak - tzn widzę że w mocowaniu korby jest taki plastikowy płaskownik, ale wydaje mi się że brakuje w nim bolca takiego po środku - zaznaczam, wydaje mi się.

16 minut temu, Pepe75 napisał(a):

No i pytanie czy po tym odpadnięciu uszkodziło się ramię korby lub oś ?

chyba nie, oceniając na oko samo ramię jest ok

Już zamontowałem właśnie tak jak opisujesz, nie wiem co prawda czy moment odpowiedni, ale od tego czasu nie widzę żeby cokolwiek się przesuwało jakby miało odpaść. 

18 minut temu, Pepe75 napisał(a):

Jak nie masz klucza dynamometrycznego to warto nawet jakiś prosty sobie sprawić

 

mam ten który dorzucili do roweru, ale nie jest idealny zdaje się - w rezultacie bardziej dokręcam na wyczucie. Faktycznie może warto jakiś kupić

 

36 minut temu, jajacek napisał(a):

wymieniłem na SLX, z suportem XT czy XTR i 3 lata nie było żadnego problemu. Ale koszt ok. 500 zł.

500 za całość? To chyba nawet bez tragedii

Odnośnik do komentarza
30 minut temu, Rot napisał(a):

chyyyyba tak - tzn widzę że w mocowaniu korby jest taki plastikowy płaskownik, ale wydaje mi się że brakuje w nim bolca takiego po środku - zaznaczam, wydaje mi się.

 

tak powinien wyglądać ten element

https://www.rowertour.com/p/65782/shimano-podkladka-zabezpieczajaca-ramienia-korby-hollowtech?gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMIi9mlp9KxiwMVABeiAx1CzB0uEAQYBCABEgKVB_D_BwE

no i pytanie czy nie zgubiła Ci się nakrętka - tylko nie wiem czy to odpowiednia do Twojej korby - sprawdź numer

https://www.centrumrowerowe.pl/sruba-mocujaca-lewe-ramie-korby-shimano-fc-m770-m582-m542-m532-pd16213/?v_Id=14606&utm_source=google&utm_medium=cpc&gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMIi9mlp9KxiwMVABeiAx1CzB0uEAQYAiABEgIH6vD_BwE

Odnośnik do komentarza
2 godziny temu, Pepe75 napisał(a):

W korbie  FC-M5100 jest tylko plastikowa nakrętka (drugi link), nie ma żadnych dodatkowych zabezpieczeń, ja dodatkowo daje (dosłownie kropelkę) niebieskiego kleju na gwint i dokręcam kluczem dynamometrycznym. 

Odnośnik do komentarza
18 minut temu, kwakmx napisał(a):

W korbie  FC-M5100 jest tylko plastikowa nakrętka (drugi link), nie ma żadnych dodatkowych zabezpieczeń, ja dodatkowo daje (dosłownie kropelkę) niebieskiego kleju na gwint i dokręcam kluczem dynamometrycznym. 

internety pokazują, że zabezpieczenie jest

https://bikefast.pl/product-pol-3866-Korba-Shimano-Deore-10-11rz-FC-M5100-30T-175mm.html - na drugim zdjęciu widać

Odnośnik do komentarza
2 godziny temu, Pepe75 napisał(a):

Nie, nie zgubiła się, ale nie przyglądałem się w jakim jest stanie - wydaje mi się, że w ogóle ta część z gwintem się urwała, ale będę musiał sprawdzić 

Odnośnik do komentarza
  • 2 tygodnie później...

OK, znowu się zaczęło zsuwać wczoraj - nakrętka jest o tyle, że został z niej kapsel sam - ten plastikowy gwint się kolmpletnie urwał i został gdziś w korbie chyba. 
Ten plastikowy płaskownik z bolcem jest, ale w jakim stanie jest ten bolec to nie mam pojęcia, ale zakładam, że bolca już nie ma, inaczej by się nie zsuwało chyba. 
W momencie kiedy korba zaczęła się przesuwać, to całość zrobiła się luźna w supporcie.

Zastanawia mnie jakim cudem w przeciągu dwóch lat, z nową korbą, dzieje się dokładnie to samo co z wadliwą / wybrakowaną na początku. 
Muszę się zastanowić teraz, czy próbować ogarnąć to co mam i kupić po prostu te nowe zabezpieczenia i mieć nadzieję że wystarczy, czy zwyczajnie zbierać na nową całość wliczając support. Niestety w Decathlonie nie widzę zabezpieczeń ani lepszych supportów, a miałbym punkty MyBenefit do wykorzystania na to gdyby jednak się tam znalazły. 

Odnośnik do komentarza
Godzinę temu, Rot napisał(a):

OK, znowu się zaczęło zsuwać wczoraj - nakrętka jest o tyle, że został z niej kapsel sam - ten plastikowy gwint się kolmpletnie urwał i został gdziś w korbie chyba. 
Ten plastikowy płaskownik z bolcem jest, ale w jakim stanie jest ten bolec to nie mam pojęcia, ale zakładam, że bolca już nie ma, inaczej by się nie zsuwało chyba. 
W momencie kiedy korba zaczęła się przesuwać, to całość zrobiła się luźna w supporcie.

Zastanawia mnie jakim cudem w przeciągu dwóch lat, z nową korbą, dzieje się dokładnie to samo co z wadliwą / wybrakowaną na początku. 
Muszę się zastanowić teraz, czy próbować ogarnąć to co mam i kupić po prostu te nowe zabezpieczenia i mieć nadzieję że wystarczy, czy zwyczajnie zbierać na nową całość wliczając support. Niestety w Decathlonie nie widzę zabezpieczeń ani lepszych supportów, a miałbym punkty MyBenefit do wykorzystania na to gdyby jednak się tam znalazły. 

dokupiłeś i założyłeś zabezpieczenie z bolcem ?

dokręcałeś śruby naprzemiennie kluczem dynamometrycznym ?

suport tu raczej nie ma wpływu

 

ja bym zrobił tak:

- wykręć śruby z ramienia korby - zobacz czy gwint nie zerwany, jeżeli ok to wyczyść dokładnie benzyną ekstrakcyjną, nałóż niebieski klej do gwintów i zostaw do wyschnięcia

- wyczyść benzyną gwint w ramieniu korby i miejsce na oś (sprawdź gwint)

- wyczyść oś, nałóż smar

- załóż zabezpieczenie z bolcem i skręć z kluczem dynamometrycznym

 

szczerze mówiąc nie wiem jakiego masz (nie)farta - miałem kilkanaście rowerów w życiu i nigdy korba mi nie odpadła

Odnośnik do komentarza

Jeszcze nie kupiłem nic, nie bardzo miałem czas cokolwiek z tym zrobić. 

Gwinty raczej nie są urwane - śruby dokręcają się normalnie, chyba że coś mi umyka / nie rozumiem. 

 

Support i tak chcę wymienić przez to cykanie, które się losowo pojawia - pomyślałem żeby zrobić to przy wymianie łańcucha, ale kompletnie nie wiem jaki wybrać - wkręcany czy pressfit

 

Ogółem wygląda na to, że to będzie cały dzień dłubania z tym XD

Szczególnie, że chyba nie będę miał specjalnego narzędzia żeby tę zaślepkę wkręcić.

Alternatywnie mogę w sumie oddać to też do serwisu, tylko to będą koszta no i parę dni bez środka transportu. 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...