Skocz do zawartości

Rower na miasto do ~2k - "Fitness"


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Od jakiegoś czasu wróciła mi ochota do jazdy na rowerze, mój stary Grand jednak już nie daje rady ani rozmiarem ani żywotnością osprzętu. Od miesiąca przeglądam rowery w internecie i pora w końcu coś kupić. A jestem w kropce i mam problem z podjęciem decyzji

 

Budżet bez szału, chciałbym się zamknąć w okolicach 2000zł. Budżet już i tak podniosłem względem pierwotnych założeń.

 

W oczy rzuciły mi się dwa rowery:

GIANT escape 2 - chyba największą zaletą roweru jest rama, przerzutki bez szału pewnie do wymioany za rok:

https://www.giant-bicycles.com/pl-pl/bikes/model/escape.2/24491/89285/#specifications

Niestety w salonie GIANTA powiedzieli mi, że rower sprzedaje się w ilości kilku sztuk rocznie i dlatego nie mają go na stanie. Nie mogłem go zatem przymierzyć. (3 salony w Warszawie)

 

oraz KROSS Pulso 1 - jest do wzięcia za ~1800zł + opony do wymiany bo ma kompletnie łyse.

http://www.kross.pl/pl/fitness/pulso-1

Rower wygląda dużo fajniej ma niestety krótszą ramę. Mierzyłem L który był za mały.

 

Jak można zauważyć po moich propozycjach kryterium wyboru były cienkie (ale nie za cienkie opony) oraz sztywny przedni widelec - czyli ogólnie mówiąc rowery Fitness na grubszych oponach - z tego też powodu odpadł Triban bo nie mam pojęcia jakiej grubości opony da się tam zamontować. Zmieści się tam np Schwalbe spicer 700x35C?

 

Wzrost 190cm i wewnętrzna długość nogi ~90,5cm bez buta. I tutaj mam problem z wyborem roweru ponieważ nie udało mi się ich przymierzyć. KROSS na pewno XL ponieważ ma krótszą górną rurę, z GIANTEM to na dwoje babka wróżyła wg. sprzedawcy w zależności od ustawień będę mógł jeździć i na L i XL. 

 

Macie jakieś doświadczenia w tym segmencie rowerów? Będę wdzięczny za każą pomoc czy inne propozycje, nie wiedziałem, że moje wymagania aż tak odbiegają od rynku. 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza

Dziękuję za odpowiedź. 

Jednak nie mam zamiaru uprawiać profesjonalnej jazdy na rowerze, zatem wydawanie większych pieniędzy na jeden przedmiot wykracza poza mój rozsądek.

Co do ramy L to w tym modelu Gianta rozmiarówka jest trochę inna. W L-ce efektywna długość górnej rury to prawie 60cm przy odpowiednio, wysoko podniesionym siodełku nie powinienem mieć problemów z pozycją na tym rowerze, myślę też że dla osoby 1,8m byłaby to za długa rama.  

Odnośnik do komentarza
  • 2 tygodnie później...

Do Tribana na innym forum pisali, że wchodzi 28 z błotnikiem oraz 32 bez błotnika.

 

Scento z tej aukcji wygląda na zeszłoroczny model, tegoroczny jest w innym malowaniu i z już na tarczowych hamulcach.

 

Daj znać jak będzie się sprawować, również mocno się zastanawiam nad takim rowerem, ale mam nieco większy budżet (2.5k), więc nieco inne rowery na orbicie - Radon Skill 5.0 albo Triban 540 - odpychająca jest jednak od Radona różnica w osprzęcie na rzecz Tribana (Claris vs Tiagra).

Odnośnik do komentarza

Miejsca na oponę jest sporo, ja będę do tego zakładać 35mm - jednak pewnie w przyszłym miesiącu, najpierw przetestuje te.

Poniżej fotki, jak dla mnie nawet szersza opona niż 35mm wejdzie tutaj na luzie. Są mocowania pod błotnik, jedna wada na szybko to mocowanie na tylko jeden koszyk na bidon czego nie rozumiem w rowerze tego rozmiaru i nawet nie patrzyłem na to przed zakupem. Wydaje mi się, że siodelko też trzeba będzie zmienić (z resztą ono wizualnie słabo się prezentuje...)

http://imgur.com/a/YNF4W

 

Ja pod swój wzrost wziąłem L - przekrok to to 84cm. W sam raz żeby nic sobie nie uszkodzić :)

Odnośnik do komentarza

Należy pamiętać że przy hamulcach szosowych jest pewien problem z szerszymi oponami. A takie są w Tribanie. Nie założysz napompowanej opony szerszej niż jakieś 28. Jeśli będzie szersza trzeba założyć nienapompowaną i pomopować po założeniu. Przednia opona musi mieć też prześwit ok. 1cm bo inaczej będzię zbierała drobne kamyki lub błoto zapychając hamulec. Prześwit z tyłu może być na styk. Tam szanse zabicia hamulca są dużo mniejsze. V-brake w Silverbacku ma tu przewagę.

Odnośnik do komentarza

Dokładnie, też bym chciał wiedzieć :) Bardzo ciężko dostępny jest ten Silverback, mam spory teraz dylemat czy wziąć Scento 2, Tribana 540 czy Radona Skill 5.0 - prawie byłem zdecydowany na Tribana, ale chcę dołożyć bagażnik i jedną sakwę i obawiam się teraz czy opony w Tribanie 25C dadzą radę na dłuższą metę, nie mówiąc już o tym, że martwię się tym, że tam jest koło z 28 szprychami a w pozostałych dwóch rowerach są 32 szprychowe z szerszymi oponami (Silverback 28C, Radon 35C).

Odnośnik do komentarza

Im szersza opona tym mniejsze ciśnienie można zastosować bez obawy dobicia. Jeździłem na rowerze ze sztywnym karbonowym widelcem na oponach 700x30 i było ok. Co prawda nie z sakwą ale z dużą podsiodłówką. W crossie gdzie jeżdżę z bagażnikiem mam opony o realnej szerokości 35mm i wydaje mi się że do jazdy z bagażnikiem i sakwami to absolutnie minimum. Ale zależy to też od wagi jeźdźca. Do Tribana można zastosować szersze opony niż 25 ale bagażnika bym do niego nie montował. To nie jest rower do jazdy z sakwami. Raczej jeśli już, to do podróży typu "credit card touring" z giga podsiodłowką i torbą zwijaną pod kierownicę jak na Transcontinental Race. Jeśli się ne mylę to koła w Tribanie mają 32 a nie 28 szprych.

 

Ja jakoś nigdy nie miałem przekonania do sakw i zamiast jeździć z jedną sakwą wolę większą torbę na bagażnik. Nie majta się jak sakwa i jest centralnie położona. Jeden z kolegów po prostu wozi średniej wielkości plecak na bagażniku położony na płask i przypięty ekspanderami.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...