Skocz do zawartości

tomek73ldz

Użytkownicy
  • Postów

    110
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Profile Information

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Łódź

Osiągnięcia tomek73ldz

Forumowicz

Forumowicz (2/4)

  1. Hej Byłem w sobotę w GoldSporcie (w Łodzi w Galerii, ale może w innych oddziałach też) jest na rowerowym dziale trochę przecen. Na m.in. koszulki i kaski. Nie pamiętam szczegółów, ale jakiś Giro był przeceniony o 30 procent. Warto sprawdzić przed zakupem, bo jak są takie przeceny to jest taniej niż na Allegro.
  2. Za 700 to bym brał Garmina 500 (ofert sie zaczynaja od 600 zł za uzywkę), poważnie myślę o tej Sigmie ROX 5.0 - chyba nie ma nic porównywalnego cenowo. Wszystko w komplecie i firma jednak znana. Mi nie wyleci raczej, bo ja po dziurach nie jeżdżę ;-)
  3. No nie, ten Polar to dla mnie odpada całkiem. Jest bardzo drogi i na rower chyba mniej poręczny niż dedykowane urządzenia.
  4. Czy Sigma ROX 5.0 za 370 zł (taka cena nowego kompletu chodzi na Allegro) to byłby sensowny wybór?
  5. Wg odnośnika z Twojego blogu o ANT+ moja Xperia S jest kompatybilna z tym systemem. Rozumiem, że trzeba szukać opaski wspierającej ANT+??
  6. Potrzebuję licznika, który (oprócz podstawowych funkcji) będzie pokazywał puls. Są to liczniki dość drogie, zastanawiam się czy nie lepiej zastosować aplikację np. Endomondo i smartfona. Macie doświadczenie z takim zestawem? Jaki pasek trzeba kupić, żeby to działało? A może możecie polecić jakiś licznik stosunkowo nie drogi? Czy warto używany?... Założenie jest takie, że nie musi to być zbyt dokładne, bo ja nie trenuję jakoś intensywnie i na pewne niedokładności mogę się zgodzić, ale też chciałbym, żeby puls i prędkość były pokazywane na bieżąco bez problemów komunikacyjnych między opaską a ekranem wyświetlacza.
  7. Też myślę o zmianie licznika. Pomiar kadencji jest mi nie potrzebny, ale chcę mieć licznik taki z pomiarem pulsu. Jaki możecie zaproponować? Lepiej jest kupić komplet z paskiem, czy pasek dokupuje się oddzielnie?
  8. Ja też miałem problemy, zmieniałem mostek, siodełko, gripy, przestawiałem ustawienia, nic nie pomagało... Zmieniłem w końcu rower, poprzedni miał trochę za dużą ramę, i jak ręką odjął.
  9. Pomyslałem tylko, że może poleciał Ci kręgosłup, dlatego proponowałem sprawdzić na starych ustawieniach. Objawy ewidentnie wskazują na nerw kulszowy - ból może promieniować do stopy. Dlatego jakby na starych ustawieniach nic nie bolało, to proponowałbym podnieść siodełko o max 5 mm i znów pojeździć. Po to, żeby pozycja powoli się zmieniała. Większość ludzi po podwyższeniu sioddełka odczuwa dyskomfort, to ciekawe, że u Ciebie poprawiło się od razu. Jedna z metod ustawienia siodełka mówi, że przy położeniu pedału w najniższej pozycji kat pomiędzy przedłużeniem kości udowej a podudziem powinien mieć od 25 do 35 stopni. Bardziej wyprostowana noga w najniższym położeniu pedału daje zbyt duże obciążenie łąkotki i wiązadeł. Na źle ustawionym siodełku można sobie zniszczyć stawy kolanowe, więc absolutnie nie namawiam do jeżdżenia w złym ustawieniu. Organizm poza tym jest tak sprytny, ze sam - poprzez ból - daje znak, że coś jest nie tak.
  10. To jest bardzo fajny wpis! Klasa roweru przez lata była określana na podstawie tego co było napisane na (tylnej) przerzutce ;) i chyba trochę tak zostało do dziś, choć coraz wiecej ludzi widzi także ramę....
  11. Ja bym zrobił tak. Wrócił do starego układu - siodło do dołu, stary mostek i przejechać 50 km. Jak będzie kręgosłup lędźwiowy bolał, to może źle szukasz?...
  12. Masz być może problemy z nerwem kulszowym. A możesz spróbować poeksperymentować z przesunięciem siodełka do przodu lub tyłu?... Diametralnie też zmienia się rozkład obciążenia przy ustawieniu siodełka w poziomie. Ja też mam problem z odcinkiem lędźwiowym i zauważyłem, że nie tylko odległość siodełko-kierownica ma znaczenie, ale także moja pozycja. Wyprostowane w odcinku lędźwiowym plecy zdecydowanie poprawiały komfort.
  13. Pokrzywione koło?... Pokrzywiona tarcza?...
  14. Krótszy mostek, to bardziej nerwowy rower. Podnoszenie mostka, jak i skracanie powoduje, że pozycja jest bardziej wyprostowana. Dłuższy mostek, pogorszy sprawę, albo nic nie zmieni w pozycji. Moim zdaniem musisz kupić nieco krótszy i zwiększyć kąt.
  15. Na mocowanie musisz się zdecydować takie, jakie masz w poprzednim mostku. Średnica rury sterowej i średnica kierownicy. Jeśli masz mostek 90 to rozsądnie będzie kupic nieco krótszy, choć samo podnoszenie mostka do góry, już skraca jego efektywna długość. Miałem przez ajkis czas regulowany mostek, w celu dobrania odpowiedniej pozycji i wyglądał na bardzo solidny - miał blogadę skręcana na dwie sruby imbusowe ustawione jakby prostopadle.Jeśli chcesz moge go odszukać w szpargałach i sfotografować. Na jego podstawie dobrałem mostek o stałym kącie z podowu różnicy w wadze.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...