Skocz do zawartości

Modyfikacja roweru crossowego


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Jestem posiadaczem roweru Unibike crossfire. 

Interesuje mnie wymiana kół wraz z oponami oraz amortyzatora na widelec sztywny. Budżet to max 1500 zł.

Nasuwa się tylko jedno pytanie, czy warto inwestować te pieniądze w modyfikacje takiego roweru. Zastanawiałem się nad zakupem innego roweru typu endurance ale ceny są kosmiczne, za dobry alu trzeba dać około 8k a carbon 12k gdzie w każdym do wymiany zazwyczaj są koła które też mało nie kosztują. Druga sprawa dostępność rowerów, co lepsze to nie ma w magazynach.

Wracając do tematu , chciałbym zamontować opony 32mm ma obręczach z 36 szprychami, na 32 chyba jestem za ciężki ( waga 92kg przy 183 cm wzrostu) tym bardziej że widelec ma być sztywny.

Widziałem widelec firmy force, koszt ok 350 zł tylko długość rury sterowej jest 10 mm dłuższa ( jest możliwość obcięcia czy ingerencja jest niedozwolona?). Czy ktoś zna coś innego pasującego pod w/w rower?

Koła to temat rzeka, coś dobrego, w miarę lekkiego na dobrych piastach. Czy ktoś coś doradzi?

Patrzyłem na koła

-accent tgr koszt ok 750zł ale brak opinii na ich temat

-dema elite koszt ok 900 zł

 

Czy ktoś pomoże w tym temacie?

 

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Godzinę temu, Oskarr napisał:

Triban 520 RC kosztuje w okolicach 3500 

Nowy Triban kosztuje teraz ok 4700zł. Nie jest wart takiej kwoty. Ja kupiłem 3 lata temu właśnie za kwotę 3500zł i to była cena rozsądna. Teraz, mimo podwyżek, ten rower nie jest lepszy. On jest po prostu droższy. Rower to tylko rower.

Rury sterowej nie musisz od razu obcinać. Pod kapsel można podłożyć podkładkę sterów. Może kiedyś będziesz chciał podnieść mostek i nie będzie problemu.

Rowerowi znawcy czują różnicę w amortyzacji widelców w zależności od materiału z jakiego widelec jest wykonany. Jeździłem rowerami wyposażonymi w widelce ze stali/alu/carbonu, i największa różnica była wtedy, jak opona była szersza. Dlatego polecałbym widelec alu - najlżejszy. Do tego możliwie szeroką oponę.  

Odnośnik do komentarza

  

Mój wpis traktuj jako ciekawostkę. Na pewno trzeba trochę się zagłębić w różne temat(y) które mogą wyjść przy twoich ewentualnych modyfikacjach. Nic nie piszesz o swojej charakterystyce jazdy obecnej i przyszłej. Jak długo masz swój rower. Jazda samemu czy z innymi.

O kołach się nie wypowiem za dużo. Na pewno trzeba sprawdzić jak szerokie opony się zmieszczą na szerokość i wysokość. Trzeba też
wziąć pod uwagę to jak wygląda bieżnik ponieważ czasami jego ząbki mogą jednak ocierać o elementy roweru oraz zostawić margines bezpieczeństwa na warstwę błota czy innego brudu. Bardziej terenowe będą obarczone większym ryzykiem niż gładsze. Fabrycznie miałeś pewnie 1.6 a ponoć bezpiecznie wchodzą 1.75
. Ty chcesz raczej węższe i uszosowić rower. Warto pomyśleć nad rodzajem piast np. bodaj boost czy jakoś tak lub zwykłe tradycyjne z zwykłymi koronkami albo na łożyskach maszynowych. Kwestia ceny. Ilość szprych ... mam Unibike Viper (2017 r) i według oryginalnej specyfikacji ma ich 32 i nigdy ich realnie nie liczyłem. Szprycha może być słabsza lub mocniejsza o różnej wadze. Ważę 70 kg, wzrost deko naciągane 180 cm. Nie szaleję od nowości nie centrowane nic się z nimi nie dzieje, nawet nigdy nie byłem w serwisie. Koła możesz kupić gotowe, sam dobrać elementy lub dogadać się z jakąś firmą która składa koła ale tanio nie będzie. Przykładowo gość z kanału VegeReggae brał koła na zamówienie. Raczej ciągnie cię do rekreacyjnej szosy.

Może po prostu na początek załóż możliwie węższe opony https://roweroweporady.pl/rozmiary-opon-rowerowych/ z gładszym bieżnikiem szosowym a między czasie myśl nad kołami lub kolejnym rowerem. Może jakieś używki. Jakieś dobre, droższe bez drutowe, lżejsze opony (zwijanki) zbiją wagę i masę rotacyjną. To nie temat dla mnie są inni lepsi.

Sztycę siodła prawdopodobnie masz amortyzowaną a tym samym trochę waży więc może zamień na zwykłą i też deko wagi zleci. Pytanie ile wagi (około 200-300 g) względem ceny. Dalsze zbijanie wagi roweru będzie kosztowne. Skoro myślisz nad szosą to przy szybszej jeździe pierwsze co to aerodynamika, przyśpieszenie i związana z tym geometria ramy, kierownica baranek a potem waga. Niestety od jakiegoś czasu rowery z fabryki mają często drewniane koła, opony szczególnie w tych tańszych wersjach i jeżeli ktoś potrzebuje coś lepszego to musi zmieniać jak w motoryzacji na części "akcesoryjne". Każdy rower z pochodzeniem szosowym w tym gravel, road plus itp. na dłuższych odcinkach i lepszych drogach będzie szybszy, mniej się spompujesz niż na modyfikowanych mtb czy crossach nie mówiąc o sytuacji gdzie ty jedziesz na swoim modyfikowanym a inni jakimiś podstawowymi szosowcami nawet jeżeli masz lepszą nogę, kondycję.

Co do widelca to rurę sterową można przyciąć samemu lub dać jakiemuś serwisowi, czasem sklep to zrobi. Możesz popatrzeć na widelce Mosso. Podaję ten model https://sklep.mossopolska.pl/widelce/19-357-mosso-m3-pro.html#/32-kolory-czarny_z_czerwonym bo być może będzie w miarę pasował ale sprawdź wymiary. Od środka piasty do bieżni sterów no i długość oraz szerokość rury sterowej jak i typ mocowania zacisku hamulca (ewentualnie adapter). Możesz też próbować przejść na widelec pod tapered ale trzeba kombinować ze sterami. Ważne by nie zmienić za bardzo geometrii roweru. Poza tym pod nim podali usługę przycięcia rury sterowej oraz "przypomnieli" mi a wam też umknęło, że trzeba jeszcze odpowiednio nabić nową gwiazdkę.

https://roweroweporady.pl/f/topic/1934-szosowo-uniwersalny-rower-dla-dyskopaty-czyli-to-co-zosta%C5%82o-z-kellysa-phanatic70/
https://roweroweporady.pl/f/topic/9261-zmodyfikowany-kross-trans-50/

W wyszukiwarkę internetową wpisz sobie "wymiana widelca na sztywny" "nabicie gwiazdki sterowej" "jakie lekkie koła do roweru crossowego". Trochę znajdziesz nawet tu na forum jak i na blogu. Po prostu w większości wszystko już było i szkoda to powielać. Ewentualnie ktoś coś powtórzy lub będzie miał nowego pomysła.

Odnośnik do komentarza

Po pierwsze dziękuję za podpowiedzi.

Rower kupiony dwa miesiące temu, więc nowego kupować nie będę. Zdecydowałem się na rower crossowy ze względu na bardziej wyprostowana pozycję ciała. Mam problemy z kręgosłupem, trochę brzucha więc uznałem że na początek to najrozsądniejszy wybór. Budżet miałem do 4k bo po co więcej na rower dla początkującego ludzia który chce wolny czas spędzić aktywniej , pojechać z rodzinka na przejażdżkę.

Nie ukrywam że spodobała mi się jazdą na rowerze, kiedyś za małolata trochę jeździłem na szosowce i uznałem że warto coś zmienić przy rowerze żeby było trochę szybciej i lżej. Poczytałem trochę i wyszło że widelec i koła to są elementy które warto wymienić w pierwszej kolejności ( amor 2,5kg kloc ), opony nawet w rowerach za 10k są badziewne dlatego napisałem ten post aby ktoś bardziej doświadczony coś podpowiedział więcej.

A co do zmian, to już zamówiłem sztywny widelec force de facto ze sklepu który sprzedaje właśnie sztywne widelce mosso( ich na razie brak, wyprzedane i dość długi termin realizacji)  , to pójdzie na pierwszy ogień. 

W tej chwili mam grube opony bo 700x42c , myślałem że mam 35c. Jak nie będzie wystarczajacej satysfakcji po wymianie widelca wymienię koła i opony na 32c. Zakładam budżet na opony do 1k i to będzie na tyle. Myślę że będzie trochę szybciej , lżej a że cena roweru wzrośnie do 5k to trudno, w tej cenie i tak nie znajdzie się dużo lepszego roweru, ceny to jakiś kosmos. Jak będę miał dalej checi na regularna jazdę to w przyszłym roku zastanowię się nad czyms lepszym ale to trzeba szykować 5cio cyfrowa kwotę.

Co do tribana to jak wspomniałem wcześniej nie ta pozycja, po za tym wolałbym za te pieniądze jakąś meride lub gianta.Na gravela i szosę z moimi dolegliwościami na razie się nie nadaje, może kiedyś.

Pozdrawiam .

Odnośnik do komentarza

Witam ponownie.

Zakupiłem sztywny widelec force, tak jak pisałem wyżej ale niestety jest problem. Po zamontowaniu okazuje się że jest bardzo mała odległość szprych od zacisku hamulca i adaptera (2-3 mm) . Koło dostaje gdzieś oporu i nie kreci się jak powinno, dużo szybciej wyhamowywyuje. Czy ta odległość nie jest zbyt mała i niebezpieczna? Od koła do początku rury sterowej jest znowu bardzo duża przestrzeń

Czy z tym można jeszcze coś przykombinować czy po prostu w moim rowerze to nie zda egzaminu i dać sobie spokój ?

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...