IgorK Opublikowano 19 Lutego 2022 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2022 Automatyczna skrzynia biegów: https://www.msn.com/pl-pl/motoryzacja/wiadomosci/koniec-z-przerzutkami-tw%C3%B3j-nowy-rower-b%C4%99dzie-mia%C5%82-automatyczn%C4%85-skrzyni%C4%99-bieg%C3%B3w/ar-AAU2Fzw?ocid=msedgntp Produkt od Valeo. Za kilka lat dołożą coś w rodzaju DSG. Te staroczesne egzemplarze bez twarzaka nie będą potrafiły tym jeździć. Odnośnik do komentarza
lukasz.przechodzen Opublikowano 22 Lutego 2022 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2022 W dniu 19.02.2022 o 08:56, IgorK napisał(a): Te staroczesne egzemplarze bez twarzaka nie będą potrafiły tym jeździć. ??? Jak 38 lat żyję, tak nie rozumiem co napisałeś ? Automatyczna przerzutka rowerowa to nie jest nowość. Shimano coś takiego ma/miało w Alfine Di2. No i jest/była jeszcze przerzutka SRAM Automatix (co prawda tylko z dwoma biegami). Ciekawe jak się przyjmie przerzutka w formie zabudowanej z silnikiem. To w sumie ciekawa opcja. Byleby to tak dopracowali, aby nie było to potem drogie w serwisowaniu. Odnośnik do komentarza
IgorK Opublikowano 23 Lutego 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2022 Ze już nie wystarczy wsiąść i jechać, tak po prostu. Niedawno słyszałem reklamę w lokalnym radiu, że "... serwis rowerowy zaprasza na wiosenną aktualizację oprogramowania w Twoim rowerze..." Wiele rzeczy, również w tej branży, to przerost formy nad treścią. Odnośnik do komentarza
lukasz.przechodzen Opublikowano 24 Lutego 2022 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2022 "Nadal uważam, że zmienne przełożenie jest tylko dla ludzi powyżej 45. Czyż nie lepiej jest wygrywać siłą własnych mięśni, niż przerzutką? Stajemy się słabi... Dajcie mi ostre koło!" Te słowa napisał Henri Desgrange w artykule w L'quipe z 1902. Tylko warto pamiętać, że pan Desgrange, poza tym, że był twórcą i wieloletnim dyrektorem wyścigu Tour de France, wcześniej był kolarzem torowym. Więc słowa o przerzutce napisał z perspektywy młodego, wysportowanego faceta (miał wtedy 37 lat). Jak się potoczyła historia, wszyscy doskonale wiemy i nikt nie kwestionuje posiadania przerzutek w rowerze. Są oczywiście ostre koła czy rowery torowe, ale to dla chętnych. Czemu o tym piszę? Ano dlatego, że rynek wszystko zweryfikuje, wbrew marudom ? Tobie oczywiście może się nie podobać kwestia automatycznej zmiany przełożeń w rowerach i masz do tego pełne prawo. Ale takie utyskiwanie NIC nie da. Świat idzie to przodu i to on zdecyduje czy dane rozwiązanie się przyjmie czy na przykład nie, bo będzie drogie/awaryjne/kiepskie. Odnośnik do komentarza
mike21 Opublikowano 25 Lutego 2022 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2022 To rozwiązanie dot. automatycznej skrzyni biegów w rowerze jest oparte na zespole przekładni planetarnych (czyli analogicznie jak w klasycznych, przestarzałych już delikatnie, motoryzacyjnych skrzyniach biegów ale też w rowerowych piastach wielobiegowych jak np. alfine czy sachs). Nowość w tym przypadku polegać miałaby na integracji tego razem z silnikiem wspomagającym napęd oraz zapewnieniu odpowiedniego sterowania. Jak rozumiem logika miałaby zapewniać utrzymywanie kadencji w jakimś określonym przedziale. Czy ma szansę na upowszechnienie - czas (i cena) pokaże. Było wiele innowacji wokółrowerowej, którą społeczność w momencie prezentacji się zachłysnęła a potem funcjonowało to jako nisza/ciekawostka lub wręcz świat o tym zapomniał. Przykładem tego ostatniego może chociażby Shimano Airlines (system pnaumatycznej zmiany przełożeń). Co do samych piast wielobiegowych to jako ciekawostkę napiszę, że jedną z pierwszych (jeśli nie pierwszą) taką konstrukcją (mechanizm oparty na jednej przekładni planetarnej, zamknięty w piaście) była 3. stopniowa piasta Sturmey-Archer z 1903r. Natomiast protoplasta dzisiejszych, klasycznych (wózek z dwoma kołkami itd.) przerzutek rowerowych - francuski Nivex pojawił się dopiero w 1938r. Odnośnik do komentarza
Gość Opublikowano 25 Lutego 2022 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2022 3 godziny temu, mike21 napisał: (czyli analogicznie jak w klasycznych, przestarzałych już delikatnie, motoryzacyjnych skrzyniach biegów ale też w rowerowych piastach wielobiegowych jak np. alfine czy sachs) Czy ja wiem, czy przestarzałych? Owszem, działają specyficznie i ja tego działania nie lubię, sam mam w aucie klasyczny automat z konwerterem momentu, ale jednak sporo producentów je stosuje. Ponoć trwałość mają rewelacyjną. Odnośnik do komentarza
mike21 Opublikowano 25 Lutego 2022 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2022 Kiedyś wszystko miało trwałość rewelacyjną ? Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 25 Lutego 2022 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2022 Parę lat już jestem na tym forum. Wszystko się zmienia i wszystko jest dla ludzi. W 2017 wrzuciłem info o przeprowadzonej ankiecie, dotyczącej potrzeby stosowania tarczówek w rowerze szosowym. Większość była przeciwna lub nie widziała potrzeby. Na 2022 ciężko znaleźć jakąkolwiek przyzwoitą szosówkę bez tarcz. https://roweroweporady.pl/f/topic/2976-tarczówki-w-szosie/#comment-22865 Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się