Skocz do zawartości

Jaki rower wybrać? Roam 1, DSX2, Heist X7?


Rekomendowane odpowiedzi

Dzięki chłopaki za pomoc. Tak to ten model który podałeś w linku, mam go od paru miesięcy, a kupiłem go od gościa który go bardo rzadko używal, więc rower ogólnie jest w dobrym stanie. Co do przerzutek masz rację, czasami wolno zmienia biegi, i też się zastanawiałem jak to ogarnąć, próbowałem regulować, ale jak widać ja aż tak się nie znam i nie brałem pod uwagę manetki, myślałem że te slx są ok. I chyba faktycznie lepiej i taniej będzie trochę "usprawnić" aktualny niż kupować nowy. Za aktualny mógłbym dostać około 450 euro, nowy jakbym chciał kupić to pewnie około 1100-1200 euro. co do amortyzatora, szczerze ten co mam w zupełności mi wystarcza, chociaż nie mam porównania z lepszymi, może dlatego takie mam zdanie na ten temat 

Odnośnik do komentarza

XT ma funkcje Instant Release czyli bieg wchodzi od razu po naciśnięciu manetki a nie jak w SLX, dopiero po jej powrocie i Multi Release czyli możesz jednym dłuższym pociągnięciem lecieć przez pół kasety.

Tłumik TurnKey ma problemy z przepuszczaniem odpowiedniej ilości oleju. Poradzono sobie z tym problemem w tłumiku Motion Control.

 

Odnośnik do komentarza
2 godziny temu, jajacek napisał:

Koło węższe zawsze da radę. Tylko po co? 
 

Ja zrozumiałem, że chodzi o oponę, obręcze są tutaj dość standardowe

3 godziny temu, yok3r napisał:

Dętki przy zmianie samych opon nie trzeba wymieniać?

Lepiej zmienić, ładnie wyczyścić obręcz, wnętrze opony itp. żeby nic nie przecierało dętki.

 

Godzinę temu, yok3r napisał:

Co do przerzutek masz rację, czasami wolno zmienia biegi, i też się zastanawiałem jak to ogarnąć, próbowałem regulować, ale jak widać ja aż tak się nie znam i nie brałem pod uwagę manetki, myślałem że te slx są ok. I chyba faktycznie lepiej i taniej będzie trochę "usprawnić" aktualny niż kupować nowy. Za aktualny mógłbym dostać około 450 euro, nowy jakbym chciał kupić to pewnie około 1100-1200 euro. co do amortyzatora, szczerze ten co mam w zupełności mi wystarcza, chociaż nie mam porównania z lepszymi, może dlatego takie mam zdanie na ten temat 

SLX są bardzo ok ale XT lepsze ;D Co do amorka, oddałbym go na serwis, jeśli takowego nigdy nie robiłeś ponieważ sam serwis i wymiana oleju, smaru itd. już sprawia, że amorek dużo lepiej chodzi. A co do przerzutek, zobacz też, czy wina nie leży po stronie brudnych/starych linek. Ja jak zmieniłem linki w swoim rowerze, dopiero mogłem normalnie wyregulować przerzutkę i poczuć jakąś płynność, to często niedoceniana rzecz w rowerze a tania w serwisie. Chociaż jak zlecisz montaż nowej manetki to i tak linka będzie nowa ?

Odnośnik do komentarza

Wyleczyliscie mnie z kupna nowego roweru, ale w sumie macie rację. Zadbam o ten amortyzator, wymienię te manetki, hamulce już sam odpowietrzylem i zmieniłem olej, lańcuch zamieniłem odrazu po kupnie. Więcej w nim raczej nic nie trzeba robić, kwestia tych manetek jak to wygląda w rowerach? Wymieniać odrazu lewa i prawa? Czy tylko prawa odpowiedzialna za tył?  Jaki model wówczas do tego dobrać?

Manetki m770-10 będa ok? Czy jest jakiś model "bardziej dostępny"? Bo jak narazie widzę tylko używane, przynajmniej na niemieckim eBayu, bo tu mieszkam 

Odnośnik do komentarza

Zależy czy do twojej klamki hamulca pasuje jakiś system i spec (montaż manetki biegów do manetki hamulca, tak aby były połączone) to by ułatwiło sprawę. Wtedy możesz dać chociażby to :

https://allegro.pl/oferta/shimano-deore-xt-sl-m780-2-3x10s-i-spec-b-komplet-10922922149

Patrzyłem na szybko klamki hamulcowe z twojego roweru ale nigdzie nie mogę znaleźć informacji, może ktoś bardziej kumaty sprzętowo da znać ? ewentualnie możesz wstawić w wolnej chwili zdjęcie jak to teraz wygląda.

Odnośnik do komentarza
  • 2 tygodnie później...
W dniu 11.01.2022 o 21:43, MalySzaryCzlowiek napisał:

Wygodne MTB, koniecznie z amorkiem ? plus oponki Schwalbe Hurricane

Miałem krótko taki zestaw, po mieście popylacz super a i w terenie dawał rade.

Jeździłeś kiedyś rowerem bez amorka ? Jak dla mnie pełne sztywniaki są dla bardzo świadomych kolarzy oraz takich którzy mają technikę pozwalającą poradzić sobie z lekkim terenem. Mnie osobiście męczyłoby wypatrywanie każdej dziury, krawężnika i wieczne balansowanie górnymi partiami ciała, szczególnie kiedy chcę pojechać gdzieś dla przyjemności, żeby uniknąć nadmiernych wstrząsów.

Czesc, zaczynam wdrażać to co mi poleciliscie, zaczynam od zmiany opon, majac felgę 57-622, mogę wziąć tą oponę 2,0" (50mm) i będzie pasować do felgi? Aktualnie mam dętkę schwalbe sv 40/62-622, dętkę musiałbym też wymienić ewentualnie czy będzie pasować to wszystko razem? Nie ogarniam tych kompatybilności ,dzięki za odpowiedź 

Odnośnik do komentarza
13 godzin temu, yok3r napisał:

 majac felgę 57-622

spisywałeś z felgi ???

Oponka 2.0 będzie na pewno pasować do felg z twojego roweru, tak samo ta dętka(warto ocenić jej zmęczenie, jak jest poprzecierana czy poparciała to ja bym zmienił). Przy wymianie warto dobrze przeczyścić felgę, dętki i nową oponę, żeby nic tam się nie przecierało pomiędzy nimi.

Odnośnik do komentarza

 

6 minut temu, MalySzaryCzlowiek napisał:

spisywałeś z felgi ???

Oponka 2.0 będzie na pewno pasować do felg z twojego roweru, tak samo ta dętka(warto ocenić jej zmęczenie, jak jest poprzecierana czy poparciała to ja bym zmienił). Przy wymianie warto dobrze przeczyścić felgę, dętki i nową oponę, żeby nic tam się nie przecierało pomiędzy nimi.

A jednak nie.. na feldze mam 622x20mm..a więc nadal to będzie pasować, czy w tym wypadku coś nie będzie grało? IMG_20220125_212054.thumb.jpg.7f6ab8bd03f4ef2001efda1ba7dede39.jpg

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...