Piwpaw Opublikowano 31 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2021 Mam 2 pytanka. 1. Jak to właściwie jest z tym sprzęgłem w przerzutce. Utarło się, że sprzęgło załączamy do jazdy w terenie, a na asfalcie lepiej wyłączyć, bo wtedy przerzutka płynniej działa. Ale są też opinie, że sprzęgło wyłącza się tylko do zdejmowania koła, a jeździ się zawsze z załączonym sprzęgłem. 2. Czy dopuszczalne jest lekkie ocieranie tarczy o klocki, czy nic nie powinno ocierać.? Mi lekko ocierają, ale jest to słyszalne dopiero jak koło wolno się kręci. Nie zauważam też, żeby to ocieranie spowalniało kręcenie, no ale jednak lekkie ocieranie występuje. Trudno stwierdzić na ile mnie to spowalnia i czy w ogóle. Więc czy się tym przejmować i coś z tym robić, czy dać sobie spokój? Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 31 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2021 Tu są dwie szkoły. Jedni twierdzą, że sprzęgło zawsze włączone. Drudzy, jak ja, że stawia opór. Okazuje się że jedni drudzy mają rację. Sprzęgło w Sram podobno w niczym nie przeszkadza. W Shimano zbyt mocno naciągnięte, tworzy opór, który według badań zabiera ze 3 waty. Ja na asfalcie i w lekkim terenie mam zawsze wyłączone. Nie lubię tego oporu jak płynnie jadę. Tarcze i klocki to generalnie udręka. Wkurza to na maksa. Wygląda to tak że na nowych klockach nic nie powinno ocierać. W miarę zużywania się klocków, tłoczki na nie napierają i robi się coraz mniejsza przestrzeń między klockiem i tarczą. Wczoraj młody pół godziny przednią tarczę ustawiał żeby nie ocierała z trochę zużytymi klockami. Rower ze sztywną osią. Zamówiłem taki dynks:https://allegro.pl/oferta/klucz-do-regulacji-klockow-hamulca-tarczowego-8367696041?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_uzsd_sport_rowery_pla_ss&ev_adgr=rowery&ev_campaign_id=14398658358&gclid=Cj0KCQjwt-6LBhDlARIsAIPRQcIiL4O4iqg8dTh67f0dxFGnAO3ktbpUDMxsEZkNEcmS4GHLkTkuIKoaAjkxEALw_wcB&fbclid=IwAR04MO3SUli7S60TxVfx1ImaiCxNceIWKGmbXWzqxP1NvVqmHuzrBF0BirA Zobaczymy czy pomoże. Odnośnik do komentarza
Piwpaw Opublikowano 31 Października 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Października 2021 Dzięki. Muszę spróbować. Odnośnik do komentarza
liftlodz Opublikowano 1 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2021 1. Sprzęgło zawsze załączone.2. Klocki nie mają prawa ocierać o tarcze. Odnośnik do komentarza
mataman Opublikowano 1 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2021 W miarę zużywania się klocków, tłoczki na nie napierają i robi się coraz mniejsza przestrzeń między klockiem i tarczą. Nie robi się mniejsza przestrzeń tylko jest cały czas taka sama mimo zużycia klocka.Natomiast tarcze Ultegry i Dura ace gną się jak plastelina i ocierają, dlatego jeździ się na tarczach mtb XT lub XTR. Odnośnik do komentarza
liftlodz Opublikowano 1 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2021 Jeśli klocki Ci ocierają to znaczy że masz krzywe tarcze.Można spróbować ustawić metodą na papier, tzn składasz kartkę papieru na pół i podkładasz pomiędzy klocki i tarcze, luzujesz śruby, naciskasz hamulec i dokręcasz śruby. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 1 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2021 Tarcze prędzej czy później nie są idealnie proste. Nawet XT. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 1 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2021 Proponuję to poczytać. Czasem trzeba cofnąć tłoczki, żeby przywrócić odpowiednią przestrzeń:https://easymountainbiking.com/hydraulic-disc-brake-pads-are-too-close-how-to-fix/ Odnośnik do komentarza
liftlodz Opublikowano 2 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2021 Jeżdżę na tarczach TRP po całym sezonie są proste, nic się nie ociera. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się