Skocz do zawartości

Sprzęgło i ocieranie klocków o tarcze


Piwpaw

Rekomendowane odpowiedzi

Mam 2 pytanka.

1. Jak to właściwie jest z tym sprzęgłem w przerzutce. Utarło się, że sprzęgło załączamy do jazdy w terenie, a na asfalcie lepiej wyłączyć, bo wtedy przerzutka płynniej działa. Ale są też opinie, że sprzęgło wyłącza się tylko do zdejmowania koła, a jeździ się zawsze z załączonym sprzęgłem.

2. Czy dopuszczalne jest lekkie ocieranie tarczy o klocki, czy nic nie powinno ocierać.? Mi lekko ocierają, ale jest to słyszalne dopiero jak koło wolno się kręci. Nie zauważam też, żeby to ocieranie spowalniało kręcenie, no ale jednak lekkie ocieranie występuje. Trudno stwierdzić na ile mnie to spowalnia i czy w ogóle. Więc czy się tym przejmować i coś z tym robić, czy dać sobie spokój?

Odnośnik do komentarza

Tu są dwie szkoły. Jedni twierdzą, że sprzęgło zawsze włączone. Drudzy, jak ja, że stawia opór. Okazuje się że jedni drudzy mają rację. Sprzęgło w Sram podobno w niczym nie przeszkadza. W Shimano zbyt mocno naciągnięte, tworzy opór, który według badań zabiera ze 3 waty. Ja na asfalcie i w lekkim terenie mam zawsze wyłączone. Nie lubię tego oporu jak płynnie jadę.

Tarcze i klocki to generalnie udręka. Wkurza to na maksa. Wygląda to tak że na nowych klockach nic nie powinno ocierać. W miarę zużywania się klocków, tłoczki na nie napierają i robi się coraz mniejsza przestrzeń między klockiem i tarczą. Wczoraj młody pół godziny przednią tarczę ustawiał żeby nie ocierała z trochę zużytymi klockami. Rower ze sztywną osią. Zamówiłem taki dynks:
https://allegro.pl/oferta/klucz-do-regulacji-klockow-hamulca-tarczowego-8367696041?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_uzsd_sport_rowery_pla_ss&ev_adgr=rowery&ev_campaign_id=14398658358&gclid=Cj0KCQjwt-6LBhDlARIsAIPRQcIiL4O4iqg8dTh67f0dxFGnAO3ktbpUDMxsEZkNEcmS4GHLkTkuIKoaAjkxEALw_wcB&fbclid=IwAR04MO3SUli7S60TxVfx1ImaiCxNceIWKGmbXWzqxP1NvVqmHuzrBF0BirA
Zobaczymy czy pomoże.

 

Odnośnik do komentarza



W miarę zużywania się klocków, tłoczki na nie napierają i robi się coraz mniejsza przestrzeń między klockiem i tarczą.



Nie robi się mniejsza przestrzeń tylko jest cały czas taka sama mimo zużycia klocka.

Natomiast tarcze Ultegry i Dura ace gną się jak plastelina i ocierają, dlatego jeździ się na tarczach mtb XT lub XTR.
Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...