Skocz do zawartości

Rower szosowy Scott speedster 10 vs Scott Addict 40 (Endurance).


Rekomendowane odpowiedzi

105 daje tę przewagę że często można jakieś koła przetestować z zaprzyjaźnionego sklepu lub od kumpla. Wszystkie kasety 11-rzędowe Shimano, Sram i Campagnolo są ze sobą kompatybilne. Nie ma kompatybilności między Shimano/Sram i Campagnolo pod 10 rzędów.  Z mojego punktu widzenia Ultegra mechaniczna nie ma sensu. Poza wagą nic specjalnie nie wnosi. Albo 105 albo jak ktoś się ściga Ultegra Di2.

Ostatnio zwracam znacznie więcej uwagi na bezpieczeństwo niż na performance. Ostatnio jeździłem z kolegą podłączony do jego radaru Garmina, i uważam że lepiej wydać na niego niż na wyższy groupset. Znakomite urządzenie. To samo dotyczy lepszych, przyczepniejszych i bardziej komfortowych opon. Kiedyś jeździłem na byle jakich i z tego powodu miałem parę gleb, które mnie kosztowały rehabilitację, podarte ciuchy i szkody w rowerze. Dziś jeżdżę na dużo droższych ale bardziej przyczepnych i szybszych. To samo z kaskiem. Widziałem już wiele wypadków i wiele pękniętych kasków i poszytych głów. Warto dopłacić do lepszego. Dobra wkładka w spodenkach, dobre, wygodne siodełko i dobre, wygodne buty to też bardzo ważne rzeczy.

Odnośnik do komentarza

Zależy ile. Natomiast jest to ruch przyszłościowy. Masz jedną koronkę więcej, większy wybór i dostępność kaset i łańcuchów i trochę lepsze klamki i tylną przerzutkę. Natomiast jakby co Tiagra jest kompatybilna ze 105 w tym sensie że jej przerzutki pracują prawidłowo z klamkami od 105. Z drugiej strony Tiagra jest ostatnią grupą szosową, którą idzie przerobić na 3x. A wbrew marketingowi, nie ma bardziej elastycznego napędu niż 3x. Co to oznacza? To że masz bardzo ściśle zestopniowaną kasetę, co jeden ząb i masz dobre przełożenia do jazdy pod górę, po płaskim i z góry.

Masz np. korbę Tiagra 50x39x30 i kasetę 12-28. Będziesz mieć koronki w kasecie:
12–13–14–15–17–19–21–23–25–28T

Mając korbę 50x34, żeby mieć z grubsza to samo musisz zastosować kasetę 11-32, która ma takie stopniowanie:
11–12–14–16–18–20–22–25–28–32T

Jak widać w napędzie 3x masz przeskok o 1 ząb na początku kasety jak jedziesz po płaskim, z wiatrem lub z góry. Ma to na szosie bardzo istotne znaczenie bo to oznacza zmianę kadencji między koronkami o 6-7 obrotów.

Przeskok o 2 to już 12-14 obrotów i bardzo duże zaburzenie płynności jazdy.

No i jak trzeba to można wrzucić w ciężkie góry, na zmęczeniu czy jak ktoś dużo waży kasetę co ma na końcu 36 zębów. I wtedy nie ma podjazdy szosowego pod który nie wjedziemy.

Odnośnik do komentarza
  • 2 miesiące temu...

Witam,

Tak, tylko poinformuję, że w tym tygodniu odebrałem swojego Addicta 40 rocznik 2022. 

Rowerem jeździ się super, chociaż nie mam porównania z ramą aluminiową, więc ciężko mi się wypowiedzieć czy karbon "działa" ?.

Wiem, że doradzaliście grupę Shimano 105, ale niestety w sklepie był dostępny rower z Tiagrą to raz a dwa do modelu Addict 30 na 105 trzeba dopłacić ponad 1 tyś. Więc zdecydowałem się na Tiagre.

Dzięki wszystkim za pomoc w wyborze roweru :).

Odnośnik do komentarza
6 godzin temu, damianKr napisał:

Witam,

Tak, tylko poinformuję, że w tym tygodniu odebrałem swojego Addicta 40 rocznik 2022. 

Rowerem jeździ się super, chociaż nie mam porównania z ramą aluminiową, więc ciężko mi się wypowiedzieć czy karbon "działa" ?.

Wiem, że doradzaliście grupę Shimano 105, ale niestety w sklepie był dostępny rower z Tiagrą to raz a dwa do modelu Addict 30 na 105 trzeba dopłacić ponad 1 tyś. Więc zdecydowałem się na Tiagre.

Dzięki wszystkim za pomoc w wyborze roweru :).

Brawo! Napisz jeszcze jak masz możliwość zważenia ile waży z kołami i bez kół i jaką maksymalnie bierze oponę. Bo kolega twierdzi, że 38 a może i nawet 40.

Odnośnik do komentarza
  • 2 tygodnie później...

Te DTSwiss wagowo dupy też nie urywają. Natomiast są to bardzo solidne koła, mam je w mojej szosie w wersji pod hamulce obręczowe i sprawują się bez zarzutu - nieraz wpadły w dziurę na drodze, trochę jeździły po utwardzonych drogach gruntowych i nic złego się nie podziało. Jak dotąd (jeżdżę na nich ca. 3.5 roku) żadnych uszkodzeń. Centrować też nie było potrzeby.

Odnośnik do komentarza

Z mojego punktu widzenia zmiana kół tylko po to żeby zyskać na wadze, nie ma sensu. Upgrade ma sens kiedy:
- zyskamy lepsze piasty, obręcze i wagę
- zyskamy lepszą aerodynamikę.

DT P1800 ma bardzo przeciętne piasty na pieskach i szprychy aero które uważam za bzdurę w tego typu kołach, które nie mają wystarczająco wysokiego stożka żeby miało to jakiekolwiek znaczenie. Wolałbym złożyć koła na dużo lepszych piastach DT 350 i na wytrzymałych i tańszych szprychach stalowych DT Competition. Różnica w prędkości między szprychami aero a okrągłymi wynosi 1W przy 45 km/h. A szprychy aero są bardziej podatne na pękanie a koło na nich jest mniej sztywne.

Natomiast koła co dają firmowo  rzadko ważą poniżej 2kg, więc jakieś gramy są do zyskania. Te chyba są na bardzo przeciętnych piastach Formula.

Odnośnik do komentarza
W dniu 27.01.2022 o 17:46, jajacek napisał:

Z mojego punktu widzenia zmiana kół tylko po to żeby zyskać na wadze, nie ma sensu. Upgrade ma sens kiedy:
- zyskamy lepsze piasty, obręcze i wagę
- zyskamy lepszą aerodynamikę.

DT P1800 ma bardzo przeciętne piasty na pieskach i szprychy aero które uważam za bzdurę w tego typu kołach, które nie mają wystarczająco wysokiego stożka żeby miało to jakiekolwiek znaczenie. Wolałbym złożyć koła na dużo lepszych piastach DT 350 i na wytrzymałych i tańszych szprychach stalowych DT Competition. Różnica w prędkości między szprychami aero a okrągłymi wynosi 1W przy 45 km/h. A szprychy aero są bardziej podatne na pękanie a koło na nich jest mniej sztywne.

Natomiast koła co dają firmowo  rzadko ważą poniżej 2kg, więc jakieś gramy są do zyskania. Te chyba są na bardzo przeciętnych piastach Formula.

Dzięki

 

Odnośnik do komentarza
  • 4 tygodnie później...

Poczytałem to forum - zastanawiając/poznając dane na temat kół. JAJAcek widzę że jesteś bardzo aktywny i masz sporą wiedzę. Jako że wynika z opisu że jesteś z Bemowa to na trasy szosową wokół Puszczy Kampinoskiej i tak do Zakroczymia i potem kręcenie się blisko Wkry czyli trasy ok. 100-120 km. Na wszystkie drogi w tym ten kawałek z dziurami jak jedziesz do Żelazowej Woli przez Gwartową Wolę - gdzie najczęściej moje koła się centrują (nie te ze Scotta). Jakie koła byś polecił w budżecie ok. 4 tys pln (może być trochę więcej). Fajnie by było żeby były to koła na DT Swiss 350. Rower Scott Addict 20 2022 - karbon. 

Stożek maks 50 mm

O kołach Vinci już widziałem co myślisz. A co powiesz o tych:

- BONTRAGER Aeolus Elite 50 TLR disc CL

- FFWD TYRO carbon opona 45mm

Z góry dzięki 

Odnośnik do komentarza

I FFWD i Bontrager to dobre koła. Co ważne Trek/Bontrager daje na wszystkie swoje koła karbonowe 2 lata gwarancji crash replacement. Czyli jak połamiesz to dostaniesz inne. I z tego powodu był jej kupił. Aczkolwiek te piasty to nie są zbyt dobrej jakości a ten model jeśli dobrze kojarzę jest technologicznie sprzed paru lat. Za 1000 Euro masz jeszcze koła Zipp 303S.  Wszystkie 3 mają dobry stosunek jakości do ceny.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...