Skocz do zawartości

Trek Prokaliber 9.6 czy Marin Team 2 ??


Rekomendowane odpowiedzi

Kupiłem epica  z mojego linku 30 km przebiegu ( Częstochowa ). O dziwo to prawda rower jak nówka kaseta nowa łańcuch na oryginalnym smarowania ( tak mówił ) sprawdziłem przymiarem łańcuch nówka. Koszyk oryginalny z multitulem. Umowa spisana zapłaciłem 7600 twardy negocjator. 

Pytanie do Jacka. 
jak się sprawuje ta korba dwu blatowa? I czy koła są tubelles redy? 
no i upgrade co polecasz?

Wielkie dzięki Panowie za pomoc

Odnośnik do komentarza

Korby 2 blatowe są dobre jak ktoś lubi napęd 2 blatowy i słabe jak ktoś lubi napęd 1 blatowy. Jeśli się ścigasz, raczej 1 blat, jeśli chcesz jeździć turystycznie po górach i podjeżdżać pod wielkie i długie wzniesienia - raczej 1 blat. Ja mam mocną nogę, mało ważę więc 1 blat jest spoko. Moja dziewczyna nie jeździ w bardzo stromym terenie więc 1 blat jest spoko. Mój tata jeździ turystycznie z moją mamą, plecaki + długie podjazdy więc 2 blaty są lepsze. Zależy to od użytkownika. 

Koła z tego co mi wiadomo są tubeless ready. Dokupujesz jedynie zawory pod tubelessa i mleko. Jak chcesz samemu wymienić na mleko polecam mieć dostęp do kompresora lub zrobić nabój butelki po coli - są tutoriale jak to zrobić w necie. Nie polecam podchodzenia do zmiany na tubeless ze zwykłą pompką bez dostępu do kompresora. Ja zalewam mlekiem opony na stacji benzynowej 200 metrów od mojego mieszkania i strzelam z ichniego kompresora. Wcześniej walczyłem z popmpką w domu i różne były efekty. 

Standardowo w nowych rowerach są słabe koła. Są to lepsze koła niż w takiej indianie X7, X8 itp. Są to lepsze koła niż takie w Rockriderze XC 100 ale najwięcej w takim rowerze daje wymiana kół na sztywne i lżejsze. Często niezauważalne różnice jak się nie ścigasz. Po prostu na podjeździe zamiast minuty jedziesz 57 sekund. Jak się ścigasz to te 3 sekundy często przeważają, czy utrzymasz się na kole za mocniejszym zawodnikiem na podjeździe, czy odpadniesz. Później może to przeważyć, czy wygrasz z nim zawody czy nie. Mówimy tu raczej o tym, że dojeżdżając na 10 miejscu wymieniając koła masz szansę dojechać na 9 miejscu. 

 

Btw. jeśli się ktoś z was nie ścigał nigdy, gorąco polecam. Nic nie odda klimatu startu w jakimś amatorskim wyścigu mtb. Dla osób, które nie mają techniki raczej start w maratownie mtb niż w typowym XC. 

Odnośnik do komentarza

Do jazdy po nizinach preferuję korbę dwublatową. Jak masz mocną nogę to większość pojedziesz z blatu 36 a 26 wrzucisz na sztywnych sztajfach. Jeśli masz korbę jednoblatową to jest problem z wyborem jej wielkości. Ponieważ masz tu 11 biegów to potrzebujesz na płaskie jakieś 34. A na sztywnym podjeździe 34x46. Oryginalnie masz chyba zamontowaną 11-42. Na 34x42 na pewno będzie za sztywno. Na 34x46 nie wiem. Jak pojedziesz w góry, będziesz musiał zmienić blat na 30. A jak zmiana blatu o 4 zęby to i zmiana łańcucha. Więc jest to niepotrzebne pierniczenie, którego unikasz mając korbę 2x. Wadą jest trochę większa waga o jakieś 300 gram i potrzeba operowania dwoma manetkami. Natomiast posiadając podobne rowery, jeden na napędzie 1x11 a drugi na 2x11 nie odczuwam jakiejś większej wygody obsługi 1x. Po prostu rzadko wrzucam na mały blat. W 1x mam blat 32 i na płaskim z wiatrem czasem trochę brakuje. Do tego dochodzą koszty eksploatacyjne. Szybciej się zajeżdża łańcuchy 1x i kasety 1x niż 2x. Przerzucanie blatów między sobą wyrabia też połączenia śrubowe i prędzej czy później nadają się do wymiany. Ci którzy się ścigają preferują 1x bez względu na koszty. Ja bym jednak zaczął od 2x. Zawsze można zmienić.

Koła są tubeless ready, więc tylko wentyle tubeless i mleko. Mleko wymagania regularnego dolewania bo inaczej zaschnie. Są też takie co łatwo zasychają zimą, np. Trezado. Tak u mnie było. Caffee Latex i Stans podobno mniej tężeją.

Upgrade
Te koła od razu na sprzedaż. Są to koła na kiepskich piastach Formula a same koła ważą blisko 2100 gram. Osobiście kupiłem koła używki, które są na lepszych piastach, lepszych obręczach i są 300 gram lżejsze. Mam jedne komplet Fulcrum Red Passion i drugi DT Swiss X1700. Sam Spec też robi niezłe koła aluminiowe jakimi są Roval Control SL i Roval Traverse. Są one na piastach DT 350. I takie można kupić. Musisz pamiętać że masz koła w standardzie Boost. Czyli przód 15x110, tył 12x148

Prawa manetka do zmiany. Na XT lub XTR. Co zyskasz? Dużo szybszą zmianę biegów za pomocą funkcji Instant Release i mozliwość lecenia jednym ruchem przez pół kasety za pomocą funkcji Multi Release. Zbliża się Black Friday. Ja kupiłem na BF cały komplet manetek XTR z niemieckiego sklepu za 260 zł. Plus przerzutkę przednią XTR za 120. Ma ona najtwardszą klatkę z wszystkich i jest najprecyzyjniejsza.

Opony i ciśnienie. 
Tu trzeba znaleźc co kto lubi. Ja akurat lubię te firmowe Fast Trak. Ale są to opony i niskich klockach, raczej na suche warunki. Ja się robi mokro to zakładam na przód Specialized Purgatory. Natomiast w płaskich maratonach najpopularniejszą kombinacją jest RaRa + RoRo. Czyli Schwalbe Racing Ralph na tył plus Rocket Ron na przód. Sam też zamierzam ich spróbować.

Mój kolega, mechanik, który staje na podium niemal każdego polskiego czołowego maratonu używa Rocket Ron Speedgrip, EVO TLE na przód i Conti Race King Protection. Ale sam też mam Race King i nigdy bym na nim się nie ścigał. Jest to opona bardzo szybka ale wymaga bardzo dobrej techniki bo przyczepność jest minimalna. 

Ciśnienie w oponach.
Sprawa absolutnie kluczowa. Maksymalne ciśnienie moim zdaniem to 1,8 przód 2,0 bara tył. Ja przy 90 kg jeżdżę na dętkach 1,5-1,6 przód 1,7-1,8 tył. Na mleku miałem jeszcze ze 0,2 mniej. O ciśnieniu czytamy tu:
https://www.1enduro.pl/opony-enduro-cisnienie/

Odnośnik do komentarza

@ram

W kwestii gwarancji. Gwarancja jest gwarancją na powstałe wady materiałowe. Każdy producent ma inną politykę gwarancyjną. Ja do gwarancji na ramę mam coraz mniej zaufania. Wiem też, ze wraz ze wzrostem sprzedaży rowerów, producenci próbują ograniczyć swoje straty co do wymian gwarancyjnych. I np. taki Trek, który był liderem, jeśli chodzi o politykę posprzedażową, zatrudnił obecnie ludzi, których zadaniem jest maksymalna spychologia i odrzucanie reklamacji jeśli to możliwe. Wydaje mi się że na czoło wysunęły się tu Decathlon i Specialized. A czemu dali Ci 2 lata w Marinie? Nie mam pojęcia. Kolega miał tak w Scott, że rama miała 5 lat gwarancji, pękła mu w szóstym. Scott mimo to ją wymienił ale dał na nią albo jakąś krótką gwarancję albo zero gwarancji. To już trzeba by doczytać w warunkach gwarancji. Ponieważ firmy z tymi gwarancjami często mataczą a naprawa karbonu jest tania, przywiązuję do nich coraz mniej wagi.

Odnośnik do komentarza
W dniu 9.10.2021 o 07:36, Rafazzo napisał:

jeden efekt na tylnich widełkach od wewnętrznej strony trochę dziwne

Telefon do sprzedającego. Może coś wie o pochodzeniu otworu. Polubowne "dogadanie się". W ostateczności biegły rzeczoznawca. Niekoniecznie z dziedziny techniki rowerowej/ pojazdów . Materiałozawstwo lub wręcz obróbka materiałów, który MOŻE będzie mógł ocenić czas powstania otworu biorąc pod uwagę  analizę krawędzi wewnętrznej. Koszt np. składu chemicznego wyrobów ze stopów lub metali to rzędu 200-400 zeta Korzystałem (Gliwice) z ich pomocy niedawno, lecz problemem był skład chemiczny a tu nie dość, że nie metal to tworzywo. Istnieje całą sieć instytutów w PL. Jedynie co mi przychodzi na myśl to:  Sieć Badawcza Łukasiewicz - Instytut Inż. Materiałów Polimerowych ul.Chorzowska  Gliwice lub Politechnika Śląska (lub ktoś, kto siedzi w temacie w AGH).

Jedynie taka rada.

 

 

Odnośnik do komentarza
  • 1 rok później...

Cześć Wszystkim.

Nie chciałem zakładać nowego tematu bo sprawa podobna.

Chce kupić HT do amatorskiego ścigania i nie wiem, w którym kierunku iść.

- specialized epic comp ht używka

Takiego znalazłem 

https://www.olx.pl/d/oferta/specialized-epic-ht-comp-carbon-rozmiar-m-stan-idealny-malo-uzytkowany-CID767-IDQbzzb.html

Warty rozważnie względem poniższych nowek?

Nowe:

- cube reaction c62 race

- rockrider xc900

- Focus raven 8.8

- superior 979, 969

- ewentualnie jak ktos uwaza ze sa lepsze, rozsadniejsze propozycje to prosze o opinie.

Wzrost 181 przekrok 82 także czasem pasuje na mnie L czasami M, zależy od geometrii tutaj też ewentualnie prosiłbym o poradę jaki rozmiar przy geometrii ramy danej marki

Z góry dziękuję za pomoc 

Odnośnik do komentarza

Mam takiego Epica ze zdjęcia. Cena chora. Ja za swojego dałem 6500. Zwykle chodzą po 7-8k. Do ścigania wymaga pewnych przeróbek. Dokupiliśmy używane koła DT Swiss X1700, zmieniliśmy kierę i sztycę na karbonową. No i powinno się tubeless zrobić. Tak jak stoi bez pedałów powinien ważyć jakie 10,9-11,0 kg na dętkach i oponach Speca (całkiem niezłych). Koła Speca ważą ok. 2090. Zaletą bardzo dobra i bardzo odporna rama. Moja w rozmiarze L, waży chyba 1190 gramów. Natomiast na 181 wzrostu Epic M nie wchodzi w grę, chyba że masz ręce jak Tyranozaurus Rex :) Musi być L. Ja przy 175 wzrostu jeżdżę na L.

Cube Reaction Race to wyśmienicie skonfigurowany rower w którym tylko manetka jest do zmiany. Raczej nic nie ma z nim konkurencji w tym budżecie ale bardzo ciężko znaleźć.

XC 900 dobry rower z podstawową konfiguracja do ścigania, niech właściciel się wypowie @Oskarr
Focus Raven 8.8 wygląda na bardzo dobrze skonfigurowany. SID + Shimano XT to świetna kombinacja. Plus świetne heble XT. Koła DT X1900 to przeciętniaki klasy rekreacja plus a nie do ścigania. Newmeny w Cube o dwie klasy lepsze. Ale jeździć się da. Wytrzymałe koła potencjalnie do sprzedania i zmiany na lepsze i lżejsze. Ważą koło 2kg. 
Superior XP 979 kopia tej konfiguracji więc tylko kwestia kto ma lepszą gwarancję.
Superior XP 969 prawie to samo ale na SLX i heblach Deore. Nic mu nie brakuje ale manetka do zmiany na XT.





 

Odnośnik do komentarza

Jacku dziękuję za wyczerpującą odpowiedź

Czyli cube wypada najlepiej i najmniej do zmiany bo manetka to chyba pikuś (manetak jaka?:), zmiany przełożeń?. I na jaka i co dzieki temu zyskujemy?. Ewentualnie sztyce regulowaną moze bym chciał dołożyć.

Być może również focusa mógłbym kupić w lepszych pieniądzach niż standardowe oferty aczkolwiek to jest nic pewnego jeszcze. Bo zmiana kol to nie problem, ale chyba koszt i wtedy wyjdzie sporo drożej i mało konkurencyjnie do cube.

Od superiora odstrasza mnie glownie brak serwisu GW. I przerzucenie odpowiedzialności na sklep, który jak wiemy zwykle stara się "wymigać".

Zaskakuje mnie, że ten Cube przy tak świetnej konfiguracji jest rzadko brany pod uwagę w różnego rodzaju porównaniach, ocenach. Wszędzie treki, giant, Scotty, rzadziej meridy, a faktycznie to co oferuje cube w tej specyfikacji jest chyba nawet bezkonkurencyjne. Jeździłeś może na nim?. 

Rockrider xc 900 (race 740 kolor mnie zniechęca:)) też ma chyba jak to decathlon świetne value for the money, ale kiedyś kupiłem jakiś tani rower i serwis w decathlonie to jest katastrofa, mówię o gwarancyjnym. Bo wszystkie swoje rowery dwa razy do roku oddaje na przeglad do jednego sprawdzonego fachowca. Do tego wszyscy sprzedający rowery w sklepcah opowodaja dyrdymały jakie to Rockridery dziadostwo, dla mnie to oczywiście bull shit bo nie ma to dla mnie znaczenia jaki znaczek widnieje na ramie. Najważniejsze jest mądrze wydać pieniądze za "uczciwie" wyceniony rower a wychodzi na to że klient w tym modelu Cube płaci faktycznie za sprzęt a nie marketing jak w "amerykańskich" markach. 

Odnośnik do komentarza

Manetka XT bo szybciej zmienia biegi (Instant Release) i pozwala dłuższym pociągnięciem zmieniać przez pół kasety (Multi Release)
Rower ma też dość ciężką niewydrążoną korbę Deore. Ale zawsze można poczekać na jakąś okazje, choćby na Black Friday i kupić korbę Rotora, RaceFace czy coś innego. Ale raczej nie Shimano bo ma kiepskie anodowanie i okrutnie obłazi.

Myk-myk można oczywiście dołożyć z tym że podsiodłówka jest 27,2 mm co znacząco ogranicza wybór.

Nie mam żadnego doświadczenia z Cube oprócz turystycznego Cube Attention SL. Młodzież wyczynowa z którą mam do czynienia zawsze Spec, Scott i Trek. Bardzo rzadko coś innego. W Polsce Cube dystrubuuje Ski Team, który jak słyszałem stosuje spychologię.

Focusy Raven sprzedaje zaprzyjaźniona firma Stajnia Rowerowa. Wyglądają fajnie ale nie mam żadnego feedbacku. Chyba je dystrybuuje niemiecki Derby Cycle. Więc reklamacja przez sklep a nie u dystrybutora krajowego.

Z Decathlonem mam dobre doświadczenia jeśli chodzi o wymianę towarów i reklamacje. Z serwisem mam fatalne doświadczenia i omijam szerokim łukiem. Co do rowerów to mieliśmy dwie tanie szosy i były przyzwoite. Kupa ludzi jeździ na XC 100/120/500 i sobie chwali. Jak wiadomo droższe produkty rzadziej się sprzedają. 

Spec, Scott, Trek mają świetny marketing i sponsoring. Ale w najwyższej półce mają swoje lub zewnętrzne działy R&D i biją Decathlon zdecydowanie. Dotyczy co jednak raczej rowerów zawodniczych. Czy XC 900 może konkurować ramą ze Specem Epic? Nie potrafię odpowiedzieć. Nie jeździłem na Decathlonowym karbonie ale ścigający się kolega co pracował u nich twierdzi że konkurować nie może podobnie jak i polski Kross. Amator może jednak nie odczuć znaczących różnic.

Odnośnik do komentarza

 

Manetka XT czy na XTR?

Hamulce to 4 tłoczki czy dwa w tym Cubie?

A jak się sprawuje iso speed w treku? faktycznie warto kupić treka dla tego czy to raczej "bajer", a po zakupie ewentualnie wymienić to co się powinno w procalibrde 9.6 czy 9.7? A jeśli tak to co i czy warto w ogóle iść w tą stronę licząc się z budżetem?.

Scotta i Gianta mam u siebie w mieście co tylko sprzedaje te marki to zawsze też inaczej jak się ktoś specjalizuje a odnośnie Scotta to nie wiem czy RC 900 team,Rc 900 pro czy scale 910. Znowu team i Pro to już znaczny wydatek czy warty, tego nie wiem. Giant chyba nie ma nic ciekawego w tym segmencie. Znowu słyszałem że giant produkuje też ramy dla Deca dla ich wyższych modeli.

Speca też mam typowy sklep ale jeśli chodzi o nowy to chyba wyjdzie ze 30% wiecej za to samo co u innych z tą tylko różnica ze rama top, ale ja jestem typowy amator co pewenie nawet nie odczuje różnicy a dla mnie sekundy zyskane dzięki temu nie zrobią różnicy.

Czekam jeszcze o opis z użytkowania roweru xc900 przez wspomnianego kolege @Oskarri jego wrażenia i zdanie na ten temat.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...