Kacper98 Opublikowano 9 Sierpnia 2021 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2021 Cześć wszystkim, Byłem dzisiaj w salonie rowerowym i przypadł mi do gustu Cube Acid. Z racji tego, że nie znam się na tych podzespołach a w większości sklepów obsługa po prostu ciśnie sprzedaż to czy ktoś z was mógłby mi pomóc w wyborze? Na rowerze czułem się bardzo dobrze podczas jazdy testowej, co prawda dosyć intensywnie skrzypiał ale to chyba tylko kwestia regulacji. Rower kosztuje 4.7 tys Przeznaczenie: rekreacyjne do miasta, do lasu oraz lekkie góry Odnośnik do komentarza
Piwpaw Opublikowano 9 Sierpnia 2021 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2021 Główna jego wada to brak sztywnych osi. W tej cenie jest to problematyczne. Pytanie czy w zastosowaniach o jakich piszesz będzie to bardzo odczuwalne. Dużą zaletą Cube jest bardzo wygodna geometria. Napęd jest ok. Jeśli chodzi o amor to ponoć sprawia problemy, ale jest teraz bardzo popularny. Rama nie należy do najnowocześniejszych, jest dość ciężka, ale solidna. Obręcze przeciętne, piasty przyzwoite, hamulce mogą być. Odnośnik do komentarza
Kacper98 Opublikowano 9 Sierpnia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2021 Jest się czym martwić przy przekładni 1x12 Sram NX Eagle i łańcuchu SX? Odnośnik do komentarza
Kacper98 Opublikowano 9 Sierpnia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2021 Oraz realne koszta utrzymania roweru o takiej specyfikacji, czy ktoś się orientuje? Odnośnik do komentarza
Piwpaw Opublikowano 9 Sierpnia 2021 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2021 Ten napęd jest na pewno droższy w utrzymaniu. Np. kaseta to ok. 500 zł. i szybciej się zużywa w napędzie 1x. Do ambitniejszej rekreacji najlepsze jest Deore 2x10. Tańsze w utrzymaniu, dobrze działa, bardziej uniwersalne, ma większy zakres przełożeń. Taki napęd ma tańszy Attention. Odnośnik do komentarza
Majkellbn Opublikowano 10 Sierpnia 2021 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2021 11 godzin temu, Piwpaw napisał: Główna jego wada to brak sztywnych osi. W tej cenie jest to problematyczne. Pytanie czy w zastosowaniach o jakich piszesz będzie to bardzo odczuwalne. Dużą zaletą Cube jest bardzo wygodna geometria. Napęd jest ok. Jeśli chodzi o amor to ponoć sprawia problemy, ale jest teraz bardzo popularny. Rama nie należy do najnowocześniejszych, jest dość ciężka, ale solidna. Obręcze przeciętne, piasty przyzwoite, hamulce mogą być. Siema, Co miales na mysli mowiac, że problematyczny? Przy czestym przewożeniu roweru w samochodzie raczej wymagane sztywne osie ?(gdy zdejmujemy przednie kolo). Wychodzi na to, ze z dostepnych rowerow do 4,5k to najlepiej wychodzi Indiana x8,x9 i attention 2020 ? Odnośnik do komentarza
Oskarr Opublikowano 10 Sierpnia 2021 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2021 Brak sztywnych osi odczuwalne jest wyłącznie podczas zdejmowania i zakładania kół do transportu. W teorii. Mi się zdarza, że pomimo sztywnych osi i tak muszę coś tam przekręcić przy ściąganiu i zakładaniu kół. W jeździe, jeśli się nie ścigasz, nie odczujesz różnicy. Boli jedynie to, że w tej cenie, niektórzy producenci już oferują sztywne osie a Ty tego nie masz. Kiepsko z upgradem takiego roweru - łatwiej znaleźć lepsze koła pod sztywne osie niż pod QR. U mnie w napędzie NX po 5 k km kaseta wygląda prawie jak nowa. U mnie jednak 3 łańcuchy i zmieniam łańcuch co 500 km na najkrótszy w rodzinie. Jeden ma obecnie 0,7% rozciągnięcia, pozostałe 0,5%, właśnie dokupuję jeszcze łańcuch nr 4 i zobaczę, czy kaseta go jeszcze przyjmie. Mniej wydaje na napęd niż w sorze 3x9 w szosie, mimo gorszego traktowania roweru mtb i jazdy w gorszych warunkach. Łańcuch regularnie smarowany co 50-80 km. Indiana już od X7 jest bardzo dobrym rowerem, bez sztywnych osi masz jeszcze Indianę 6.9. Raczej nie ma się czym martwić przy łączeniu łańucha cx z NX. Odnośnik do komentarza
Piwpaw Opublikowano 10 Sierpnia 2021 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2021 2 godziny temu, Majkellbn napisał: Co miales na mysli mowiac, że problematyczny? No to, że w tej cenie można mieć już rower ze sztywnymi osiami. Przy częstym zdejmowaniu koła to się przydaje, bo koło osadza się zawsze w tym samym miejscu. Ale też bym nie demonizował tych sztywnych osi. Nawet jeśli czasem coś zadzwoni podczas skrętu. Najważniejsze, żeby na danym rowerze się po prostu dobrze czuć. Odnośnik do komentarza
Kacper98 Opublikowano 11 Sierpnia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2021 Po dzisiejszej jeździe testowej fullem w Szczyrku na trasach zakochałem się. Odwiedziłem kilka sklepów i wyjechałem ze sklepu MARIN Rift Zone 2. Wrażenia po kilkunastu kilometrach: jestem zachwycony Dziękuje wszystkim za odpowiedzi! Odnośnik do komentarza
MalySzaryCzlowiek Opublikowano 11 Sierpnia 2021 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2021 Gratulacje ? Kumpel który sporo jeździ na rowerze mówi zawsze, że jak przesiadł się ze sztywniaka na hardtail'a to nie wiedział, że mógł być tak głupi i jeździć na sztywnym rowerze, później miał to samo z fullem, może coś w tym jest... ? jak będziesz go mocno ujeżdżać w terenie to pomyśl o zmianie hamulców, mt200 to hamulce bardziej do miejskiego roweru ? i nie zapomnij o serwisie zerowym amorków, rozbieraliśmy jakiś czas temu recona z chłopakami, oleju praktycznie zero, był to scott... a myślałem, że takie rzeczy tylko SR suntour potrafi, szkoda przyspieszać eksploatację sprzętu ? Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się