Skocz do zawartości

Rower Fitness - zbyt wysoki punkt ciężkości??


Mcarto

Rekomendowane odpowiedzi

Dwa dni temu zakupiłem rower Cube SL Road Pro w rozmiarze XL. Chciałem rower typu gravel ale w tej samej cenie porównywane gravele miały dużo słabsze wyposażenie jak ten Cube więc się zdecydowałem na niego.

https://www.cube.eu/en/2021/bikes/urban-mobility/fitness/sl-road/cube-sl-road-pro-greygreenngreen/

 

Rower mi się bardzo podoba nie mam do niego większych uwag poza jednym... mam wrażenie, że jest dla mnie albo za duży albo mam w nim za wysoko ustawiony punkt ciężkości i nie bardzo wiem jak sobie z tym poradzić. Rower wydaje mi się mało zwrotny i stabilny, nie do końca wyobrażam sobie nim jazdę pomiędzy samochodami na ulicy a jakiekolwiek poślizg pewnie zakończył by się glebą.

Nie jestem wytrawnym rowerzystom, lubię coś mieć na przejażdżki i tyle. Ostatnio miałem składaka Tern Link A7, wcześniej jakiegoś Crossa, górala itd. Ale na wszystkich  pewniej się czułem. Testowane równolegle z tym Cube Gravele też wydały mi się zwrotniejsze, łatwiej na nich kręciłem kółka ale wydawało mi się, że to tylko kwestia ustawienia roweru - mogłem tylko pojeździć na małym przysklepowym placyku gdzie nie było miejsca.

 

Obejrzałem już kilka tutoriali jak ustawić poprawnie rower i jak tylko tak postępuję to faktycznie mam dobrą pozycję, pedałuje sie lekko, nogi się nie męczą ale ten punkt ciężkości. Opuściłem trochę niżej siodełko i je cofnąłem do tyłu, jest trochę lepiej ze stabilnością i zwrotnością ale do pewnej wygody nóg wolałbym mieć je o nieco wyżej.

Nie wiem co o tym mam myśleć, zwrócić Cuba do sklepu i zabrać gravela który wydawał się lepiej pode mnie skrojony czy próbować dalej ustawień? Mój wzrost to 188cm, waga 86kg a długość nóg aż 95cm.

Odnośnik do komentarza

@liftlodz znalazłem na mostku oznaczenia 90 50 20 31.8, ustawiony w górę jak to widać w linku producenta który zamieściłem w poprzednim poście.

Poniżej moje zdjęcie długości:

IMG_20210627_214606_Fotor.thumb.jpg.3f1d8be94671a2df8e75324c79113cc1.jpg

Kierownica jest też trochę za szeroka i złapanie jej bliżej środka ułatwia lepsze balansowanie ciałem czy ogólne wyczucie roweru ale nie zmienia to położenia środka ciężkości.

 

Odnośnik do komentarza

Dzięki @liftlodzzdecydowałem się jednak go zwrócić bo to nadal by nie załatwiło sprawy w 100%

Ten rower był jakiś mało stabilny; o jeździe bez trzymanki mogłem zapomnieć a nawet z jedną ręką na kierownicy czułem się nieswojo... nigdy nie miałem z tym problemów?

Wracam do tematu Gravela i dalej celuję w któregoś Genesis bo na CDA XL czułem się pewnie.

Odnośnik do komentarza
11 godzin temu, jajacek napisał:

To była z grubsza szosa z prostą kierownicą. Na gravelu lepiej nie będzie. 

Miałem kiedyś b. podobny do Cube rower ale jeździło się na nim dobrze.

 

Sam już nie wiem, w sklepie testowałem ostrzej gravela (Genesis CDA) bo ten typ rowerów mnie bardziej interesował w dodatku nie miałem doświadczenia z kierownicą typu baranek. Po początkowych problemach jazda mi się spodobała, rower wydawał się zwrotniejszy od tego CUBE i bez problemu jechałem trzymając się tylko jedną ręką. Wybrałem jednak Cube bo lata doświadczenia z prostą kierownicą no i wydawało mi się, że w domu go sobie lepiej ustawię;  ogólnie rower był też dużo lepiej wyposażony od tego Genesisa.

Odnośnik do komentarza
21 godzin temu, jajacek napisał:

Rower typu gravel nie ma być zwrotny. To jest rower do jazdy na wprost a nie do jazdy po jakimś torze czy leśnych singlach. Jak w każdym rowerze szosowym, ma długi mostek poprawiający stabilność w jeździ na wprost ale zmniejszający skrętność. Jak ktoś chce skrętny rower to powinien kupić mtb z krótkim mostkiem. 

Rozumiem ale ten gravel wydawał się wystarczająco zwrotny jak na moje skromne potrzeby. Ogólnie fajnie się na nim czułem, było jakieś zgranie z rowerem i łatwiej brałem ostrzejsze skręty na placyku.

Nie jestem wytrawnym rowerzystom ale kilka rowerów przerobiłem i wszystkie wspominam dobrze.

Odnośnik do komentarza
W dniu 1.07.2021 o 19:06, jajacek napisał:

Najważniejsze żeby mieć przyjemność z jazdy i kupić rower odpowiednio do swoich potrzeb.

Tak też chcę zrobić i niekoniecznie musi to być gravel - sam jeszcze nie wiem.

 

Tylko musi lepiej pasować do mnie; w Cube obniżenie siodełka o 2cm już robiło różnicę ale wtedy nogi przetrwały odpoczywać i jazda stawała się męcząca.

Odnośnik do komentarza

Mam jeszcze jedno pytanie.

W niedzielę znowu przymierzyłem się do identycznego Gravela Genesisa co CDA o tej samej geometrii ramy, niestety znów na placyku ale jak poprzednio rower mi się podobał... czułem, że mam nad nim kontrolę, wystarczająco zwrotny i też stabilny bo punkt ciężkości wydawał się niższy.

Niestety ten model był stosunkowo drogi, tańszych CDA już nie ma więc planuję zakup modelu o podobnej ramie przez internet.

Zrobiłem rekonesans i Marin Nicasio+ jest praktycznie identyczny więc mam w pewniaka ale sporo graveli też nie odbiega bardzo wymiarami.

Chcę wiedzieć na które dane mam zwrócić uwagę jeśli zależy mi na niższym punkcie ciężkości dla osoby wysokiej? czytałem, że ważna jest długość rury podsiodłowe, gdzie indziej zalecano wysoki stack... ile forów tyle opinii.  

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...