Skocz do zawartości

Cinelli Gravel


Tetnopulsu

Rekomendowane odpowiedzi

Rower czysto do jazdy rekreacyjno turystycznej po lasach i bezdrożach. Na asfalcie też sobie radzi. Konstrukcja stalowa, widelec karbonowy. Co tu dużo mówić, na urlopie planuje kolejną wyprawę bo jazda na nim to spełnienie marzeń. Wszystkie komponenty dobierałem sam, wyszło idealnie. 

Rama: Cinelli Nemo Tig Gravel 59 cm
Widelec: Columbus Gravel
Opony: Vittoria Terreno Dry 38
Koła: HED Emporia GA Pro 700c tymczasowo założone Fulcrumy
Groupset, hamulce, manetki: Campagnolo Ekar; korba 40, kaseta 9-42
Mostek: Cinelli Neos 110 mm
Sztyca: Cinelli Neos 350 mm
Kierownica: Cinelli Neos 44 cm
Siodło: Brooks B17 Carved
Pedały: MKS Always (czaje się na Time)
 

8519C87F-4185-44C6-9915-6056BA2CBF39.jpeg

Odnośnik do komentarza

Ciekawy rower. Firma Cinelli ma bogatą tradycję. Jakoś do stali nie jestem przekonany. Dodaje wagi a tłumienie to jednak głównie ogumienie. Znam paru co porzucili stal ze względu na wagę. Mam stalowego mieszczucha i jakoś nie widzę przewagi w stosunku do przełajówki alu.

Campagnolo wiadomo że klasa sama w sobie. Szosy mam na Campie. Natomiast czy przełożenie 40x42 wystarczy to inny temat. Teraz byłem na Kaszubach i jeździliśmy jakieś podjazdy po betonowych płytach i moje obecne przełożenie 34x34 ledwo starczało a nie były to jakieś mega podjazdy. W górach chciałbym z pewnością 30x36 albo 30x42 a szybko z wiatrem 46x11 ale to pewnie będzie podobnie jak 40x9. Będziesz miał stopniowanie 9-10-11-12-13-14-16-18-21-25-30-36-42. Ja mam 11-13-15-17-19-21-23-26-30-34. A być może kupię 11-42 ze stopniowaniem 11-13-15-18-21-24-28-32-37-42 albo przełożę koronkę 36 z kasety mtb. Jak widać Campagnolo ma duże lepsze stopniowanie twardych przełożeń niż Shimano.  Pytanie tylko czy starczy na podjazdach. Szczególnie z bagażem. Moim zdaniem  nie.

Sugeruję koszyk z bocznym wkładaniem bidonu. Ja mam Specialized ZeeCage. Używamy od lat. Chyba nie ma lepszych.

Ciekawe jak te opony sobie radzą. Miałem Spec Trigger Pro 700x35, teraz mam Spec Pathfinder 700x42, no i w terenie czy po płytach betonowych jest znacznie lepiej. Siodło rzecz indywidualna. Mój kumpel, wyprawowiec, też ma Brooksa. Ja zawsze siodła szosowe lub mtb. Jeśli o pedały chodzi to innych niż wpinane nie uznaję. Więc w tego typu rowerze Shimano XT SPD.

To jest Garmin Varia z tyłu? Super sprawa. Jeździłem testowo. Muszę koniecznie kupić.

Odnośnik do komentarza

Dzięki, przeszedłem długą drogę zanim zdecydowałem się na zakup akurat tej ramy.  Potrójnie cieniowana stal nie jest aż tak ciężka, byłem zdziwiony lekkością przy odbiorze złożonego roweru na który czekałem prawie 6 miesięcy. Wybór stali był kierowany częściowo tym że jeżdżę z dzieckiem i nie chciałem iść w karbon/alu. Rower super zachowuje się w lesie/bezdrożach/szutrach ale faktycznie pokonywanie dziur w asfalcie czy krawężników nie jest najprzyjemniejsze (trzeba wcześniej się przygotować). Marzyła mi się Campa i super zbiegło się w czasie z wyjściem gravelowego groupsetu, zawsze mogę wejść w korbę 38 i kasetę 10-44. Opony rewelacyjne, dobra akceleracja i tłumienie a do tego po lasach/szutrach bajka. Wszystko póki co jest idealnym wyborem, czekam na nowy bębenek do kół HEDa. Varia jest hitem, świadomość tego że zbliża się pojazd mocno uspokaja jazdę. 

Odnośnik do komentarza

Mi własnie przeleciał przed nosem fajny aluminiowy gravel Speca za 2500 na Tiagrze, na tarczach. Ale jeszcze go dopadnę :) Więc tymczasem muszę dopieścić przełajówkę, którą zabrałem młodemu a która jest na potrójnie cieniowanej ramie  alu z karbonowym widelcem na hamulcach canti waży ciut ponad 10 kg.

Spec ma albo miał, bo już chyba nie produkują, gravela na stalowej ramie Sequoia. Były dwie wersje. Zwykła ze stalowym widelcem co ważył ze 13 kg. I topowa wycieniowana z karbonowym widelcem ważąca ok. 10 kg. Jakby tanio pocelował tę wyższą to bym kupił z ciekawości.

To jeżdżenie z dzieckiem to długo nie trwa, więc tym bym się nie kierował. U mnie trwało może ze 2 lata maks. Koła HED są znane z dobrej jakości ale niepopularne na naszym rynku. Swego czasu szukałem do szosy zestawu Hed Jest 6/9 ale u nas się nie pojawiał.

Campa przez lata była sporo droższa niż Shimano ale po ostatnich podwyżkach, znów stała się sensowną alternatywą. Tyle że młodzież zupełnie jej nie kojarzy. U mnie łańcuchy Campy wytrzymywały średnio 12-15k km a Shimano 5-6k km. Na dwóch kasetach Campy, jednej górskiej, drugiej na płaskie,  zrobiłem 50k km.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...