Skocz do zawartości

Trek X-Caliber 7 VS SCOTT Aspect 910 (2021)


Rekomendowane odpowiedzi

Merida ma najgorszy możliwy amor powietrzny. Dużo gorszy niż w Treku. No i jak widać rama jest kompletnie rekreacyjna.

Scott taki sam amor jak w Treku. Napęd z plastiku i podłe hamulce. Odradzam.

Accent bardzo mało popularny amor nieznanej jakości, napęd z plastiku, hamulce no name.

Więc z tymi trzeba propozycjami to Trek wygrywa.

Odnośnik do komentarza
6 godzin temu, jajacek napisał:

Merida ma najgorszy możliwy amor powietrzny. Dużo gorszy niż w Treku. No i jak widać rama jest kompletnie rekreacyjna.

Scott taki sam amor jak w Treku. Napęd z plastiku i podłe hamulce. Odradzam.

Accent bardzo mało popularny amor nieznanej jakości, napęd z plastiku, hamulce no name.

Więc z tymi trzeba propozycjami to Trek wygrywa.

Dziękuje za opinię 

Ma sens dopłacać do wyższego modelu? 
https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-górskie/rowery-xc/x-caliber/x-caliber-8/p/33193/

Ewentualnie coś z tych:

https://www.snowboard-online.pl/rower-ghost-kato-pro-29-midnight-black-jet-black/
https://www.cube.eu/pl/2021/bikes/mountainbike/hardtail/attention/cube-attention-sl-blackngrey/

 

Odnośnik do komentarza

X-Caliber 7 ma wszystko co trzeba do rekreacyjnej jazdy.Wymieniłbym tylko hamulce na lepsze i będzie to bardzo przyzwoity rower, jednego z najlepszych producentów, z jedną z najlepszych gwarancji na rynku. Dopłata do X-Caliber 8 nie ma żadnego sensu.

Ghost Kato nic nie wnosi a zobacz jaka to ciężka krowa, prawie 15 kg.

Attention SL to bardzo specyficzny rower. Siedzi się jak na holenderce. Jest mega krótki. Technicznie jest to gorszy rower niż Trek X-Caliber 7 i gorszego producenta. Natomiast jego geometria, jest dla niektórych użytkowników zaletą. Absolutnie nie jest to rower do żadnej zaawansowanej jazdy. Jest to trekking na kołach mtb. Jeździłem na nim. Też nie ma hamulców bo to co ma to atrapy.

 

Odnośnik do komentarza

Jak to jest z tym trekiem x caliber 7, bo nie powiem wizualnie mi sie podoba, fajna geometria ramy itd, cena przesadzona bo 4,5k teraz chodzą, ale widzę że te rowery mają tylko jedną przeżutkę (shimano deore) i brak drugiego zestawu yyyy, czy to nie jest lipne względem prawie całej reszty która ma i tylne i przednie ??

No i dzięki temu że tam tego brakuje, cena wydaje się jeszcze bardziej nie adekwatna do tego co ta rama posiada ehh

Odnośnik do komentarza

Witam Panie Jacku. Podczepie się pod ten wątek bo opisywane są tutaj rowery które rozważam do zakupu. Trek X-Caliber 7 lub X-Caliber 8. Oczywiście jestem świadom że za markę Trek muszę zapłacić minimum kilka setek więcej niż za ten osprzęt u innych producentów. Doskonale wiem że w tym budżecie mogę kupić "lepszy" rower. Doskonale wiem że Trek się ceni i zakładam ma niezłe marże. Ale podobają mi się bardzo te rowery i dobrze się na nich czułem podczas jazd próbnych. Do tego moja Żona nabyła właśnie Marlina 7 w wersji damskiej (tak wiem że zapłaciliśmy za dużo za to co oferuje ale bardzo nam się podobał a  ma to też jakieś znaczenie). Więc jak Żona Trek to nie chce być gorszy ;). Generalnie jeździmy dużo. Mieszkamy na Śląsku i w okresie od kwietnia do października co weekend wrzucamy rowery na dach i penetrujemy Jurę lub inne ciekawe zakątki. Góry raczej odpadają bo zawsze towarzyszy nam 11 letnia córka.

Obecnie mam nadal Kellys Magnus 2008 na kołach 26. Super rowerek i nigdy mnie nie zawiodl. Szukam roweru na 5-7 lat który będzie zarówno wygodny jak i miał chodź nutkę tego czegoś z prawdziwego górala bo czasem sam gdzie lubie wyskoczyć pojeździć ciut ostrzej do lasu. W sumie tej ziemi też sporo jeździłem jeśli tylko temperatura nie spadła później zero. Trek jest dla mnie takim półśrodkiem. Z jednej strony wygląda jak prawdziwy rower wyczynowy a z drugiej jest jeszcze wygodny i nawet mogę zarzucić bagażnik. No i cholernie mi się podoba.

Dobra do senda bo się rozpisalem.

Chciałem kupić 7 ale jakoś boli mnie że nie ma sztywnej osi która jednak wszędzie jest chwalona jako świetny wynalazek. 8 to już ma i ma plastikowego SX co po przeczytaniu wielu forum trochę mnie zraża.

Więc chcąc mieć sztywne z przodu musi być min 8 ale czy warto za te 900PLN więcej. Dodam jeszcze że kasa nie jest problemem ale z racji charakteru nie lubię wydawać na coś co jest niepotrzebne. Zastanawiałem się nawet nad 9 ale czy na moje potrzeby to nie za dużo. W sumie mogę wydać tyle ale czy warto zapłacić 1800PLN więcej za 9 niż ten pierwotny 7?

Z góry dziękuję za szczery komentarz ?

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza

Brak sztywnych osi nie jest jakimś wielkim problemem. W poprzednim rowerze nie miałem i dobrze się jeździło. Natomiast był nieustający problem przy wyjmowaniu roweru z samochodu. A woziłem ze zdjętym przedni kołem. Ustawianie pozycji tarczy względem zacisku było cholernie wkurzające i czasem nie bardzo dawało się ustawić. No i sztywna oś to rozwiązuje.

Jeśli chodzi o Treka to jest to bardzo dobra i prestiżowa firma. Ma też ładny design rowerów. Do jazdy typu rekreacja plus nie jest za wiele potrzebne. X-Caliber 7 ma przyzwoity amor i napęd. Zmieniamy hamulce i mamy w miarę bezpieczny i komfortowy rower. Sram SX to jest jak dla mnie downgrade, a nie upgrade. Do 9 też bym nie dopłacił.

Natomiast trzeba sobie zdać sprawę, że mimo sporej kwoty są to rowery klasy ekonomicznej. I przygotować się na wizyty w serwisie z amorem czy z kołami.

Odnośnik do komentarza

A co z tym moim pytaniem o tego caliber 7, w sensie ze drogi i do tego brak przerzutki z przodu czyli jakby nie patrzeć nie dość że przepłacamy to jeszcze na braku przerzutki tracimy (dziwny wynalazek, chyba chcieli przy oszczędzić eh)

No i slyszałem ze ten jego napęd\przełożenia są dziwne dzięki temu 

Wizualnie za to strasznie mi sie podoba i ma fajny lakier

 

 

 

Odnośnik do komentarza

Fajne artykuły już sprzed 2-4 lat… Warto poczytać według mnie. Pełno tego w necie stąd zakładam Pan Jacek pominął to pytanie. Dla mnie osobiście to PLUS że napęd jest 1x.. bo jak się tak zastanowiłem ile razy podczas ostatnich lat przerzucałem z przodu z środkowej zębatki na większą to odpowiedź była raz a może dwa, no w porywach trzy ;). Znów mniejszą zdarzyła mi się częściej używać - szczególnie w Jurze bo tam mimo że to nie góry jednak górek nie brakuje ?
Więc przy 1x powinienem obskoczyć cały zakres bez problemów a mam "czyściej" na kierownicy, mniej przewodów itp ?

https://roweroweporady.pl/naped-z-jedna-tarcza-z-przodu/

https://www.dobrerowery.pl/blog/napedy-1-x-11-plusy-minusy-wszystko-co-powinienes-o-nich-wiedziec

Odnośnik do komentarza

Dziękuje za komentarz Panie Jacku w temacie X-Caliber.
Czyli biorąc pod uwagę tą markę i ten ich segment wychodzi niestety tak jak myślałem, że najlepszą opcją dla mnie była by chyba hybryda 7 i 8. Z 7 pasuje ten napęd Deore 1x10, a z 8 amor z sztywną osią z przodu L

Dopłacanie do 8 wiąże się z świadomością, że w praktyce będę mieć gorszy (bardziej kłopotliwy) napęd.
Swoją drogą może SRAM poprawił ten swój „plastik” ?
 po wpadkach w sezonie 2020.
Wygląda, że wsadzają go do swoich rowerów prawie wszyscy w kwocie około 5000PLN-6000PLN więc chyba nie jest im na rękę taki zły PR..

Przeglądałem speca i sytuacja jest analogiczna chyba jak w TREK. Tam też w przedziale 5-6kPLN jest ten SX a niżej mamy Deore.
https://www.specialized.com/pl/pl/rockhopper-elite-29/p/184112?color=291567-184112&searchText=91520-4502
https://www.specialized.com/pl/pl/rockhopper-expert-29/p/184111?color=291609-184111&searchText=91520-3402

Analogicznie Canyon
https://www.canyon.com/pl-pl/mountain-bikes/trail-bikes/grand-canyon/grand-canyon-6/2615.html?dwvar_2615_pv_rahmenfarbe=BK%2FGY
https://www.canyon.com/pl-pl/mountain-bikes/trail-bikes/grand-canyon/grand-canyon-7/2617.html?dwvar_2617_pv_rahmenfarbe=BU%2FBK

Oczywiście jestem świadom, że te X-Caliber takie rowery ekonomiczne, dokładnie taka rekreacja plus + ładny design + bardzo dobry „brand”. Tylko właśnie czy ja coś więcej potrzebuje na Jurę, lasy, czasem asfalt i nawet czasem miasto …. -> no właśnie nie wiem ?
Jestem oczywiście świadom, że każde rozwiązanie 3w1 lub 2w1 jest zawsze do bani jeśli weźmiemy pod uwagę konkretne zastosowanie ale nie ma innej opcji i muszę to obskoczyć jednym rowerem

Jakby miał Pan jeszcze jakąś sugestię dla roweru w przedziale 4000-6000PLN do zastosować 3w1 jednak z nutką sportowego zacięcia + fajną ramą (napęd 1x + sztywna oś z przodu + jakiś akceptowany amor) to proszę dać cynka.
Acha – nie chcę Indiany, Rockridera i Cube.
Wolałbym coś z TREK/SPEC/CANYON/ORBEA – ewentualnie do rozważenia jeszcze Merida + Kellys (Gate30?)

Dzięki i już nie zaśmiecam tego wątku ?

Odnośnik do komentarza

Kellys Gate się od Indiany znacząco jakością nie wydaje różnić. Ma natomiast dużo bardziej sportową geometrię. 
Canyon to nie jest żadna specjalna jakość.
Albo się płaci więcej i ma się rower markowy albo mniej i niemarkowy ale technicznie zwykle lepszy.
Merida Big Nine 500 Lite jest markowy i ma bardzo dobrą ramę, dużo lepszą od Trek X-Caliber. Wymaga zmiany hamulców na lepsze.
Najlepsze ramy aluminiowe mają Specialized Chisel, których mamy w domu 2 sztuki i Giant XTC SLR 2021. 
Do opisanego zastosowania wystarczy każdy rower co ma powietrzny amortyzator, Deore i działające hamulce. Napęd Sram SX zdecydowanie odradzam.

fQoY9GrbzTH6lzP5FlKpW2ygETib6ozR6y-xZ8j5

Odnośnik do komentarza

Panie Jacku

Dziękuje za komentarz.

Sram SX -> Ok, nie mam już nadziei... Będzie prościej przynajmniej przy wyborze po sporo opcji teraz odpada.

Co do tego, że to za „markowe” trzeba zapłacić więcej, a niekończenie w zamian się otrzymuje lepsze lub nawet takie same to oczywiście się zgadzam. Nie tylko w branży rowerowej tak jest. Ale z pełną świadomością tego faktu i tak chciałbym dopłacić coś za ten przysłowiowy napis na ramie ale wybierając też nie na oślep ?

Czyli rozumiem, że ten rowerek jest bardzo OK? XTC-SLR-29-2 (5500PLN)?
Geometria jest OK i nadaje się nie tylko do jazdy sportowej?
Jak będę musiał zrobić też 10-20km asfaltem to też dam radę w miarę wygodnie?
https://www.giant-bicycles.com/pl/xtc-slr-29-2

I rozumiem, że jak go zestawię z X-C-7(4500PLN bez sztywnych) + X-C-8 (5400PLN z SX) to wybór byłby w miarę klarowny?

Dzięki z góry za komentarz.

Odnośnik do komentarza

To są wszystko przyzwoite lub dobre rowery na których można jeździć po każdej nawierzchni.

Ja nie napisałem że Giant XTC SLR 2 to jest dobry wybór, tylko, że ma bardzo dobrą ramę. Jest to rower w którym hamulce są niedopuszczalnie podłe jak na ten poziom roweru i powinny być niezwłocznie wymienione, jeśli ktoś zamierza nim jeździć agresywniej. Do jazdy po mieście i po parku wystarczą. Po prostu nie są klasy mtb tylko klasy trekking. Ten rower ma niestety drugi problem jakim jest amortyzator. Jest to własny wynalazek Gianta.  Giant stara się uniezależnić od zewnętrznych dostawców, dlatego wszystko zaczyna produkować sam. Ten amor wydaje się przyzwoity. Niestety na dzień dzisiejszy nie ma do tego amortyzatora żadnych części. A amortyzatory podlegają okresowemu serwisowaniu i wymianie elementów eksploatacyjnych arównież naprawie jak coś się zepsuje typu uszczelki. Do każdego z nich jest sprzedawany tzw. "service kit". Do tego nie. Więc kupujemy kota w worku.

Tak jak napisałem do zastosowań typu "rekreacja plus" X-Caliber 7 uważam za dobry wybór. Zmieniamy hamulce jak w większości sprzedawanych rowerów i mamy przyzwoity rower na lata.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...