Piwpaw Opublikowano 10 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2021 Cześć. Co sądzicie o rowerze Scott Speedster 30 Gravel 2021? Chciałem sobie kupić gravela. Bardzo mi się podoba ten model, nawet bardziej niż Cannondale. Wydaje się, że osprzęt jest spoko. Ma już sztywne ośki. Oponki 35 mm starczą mi, bo dla mnie priorytetem jest asfalt. Wiem, że geometrię ma typowej szosy endurance, tylko z grubszymi oponami. Ma ktoś może ten model? Co w ogóle sądzicie o marce? Czy inwestować w pressfit? Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 10 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2021 Marka dobra. Press Fit niedobry ale bez przesady. Spełnia moje warunki brzegowe przyzwoitego gravela. Czyli sztywne osie, napęd 2x, minimum GRX, korba 46x30 albo 48x32. Tylko po co kupować gravela do jazdy na szosie, jak szosa endurance jest do tego lepsza? Odnośnik do komentarza
Piwpaw Opublikowano 10 Lutego 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2021 No właśnie ja mam teraz szosę endurance na oponach 28 mm, ale trochę brakuje mi większej wszechstronności, możliwości swobodnego zjazdu z asfaltu lub bezpiecznego przejechania tam gdzie asfalt przechodzi w szuter. Na niektórych odcinkach szutrowych opony 28 dają radę, ale tam gdzie trochę bardziej grząsko już rowerem nosi. Brakuje mi też możliwości założenia bagażnika, bo na długich trasach jakieś małe sakwy by się przydały. Moja jazda to 80-90 % asfalt, do regularnej jazdy terenowej mam mtb. Myślę też o założeniu do obecnej szosy opon 32 mm, ale nie wiem czy to dużo da, zwłaszcza, że przy obręczach 17 mm to nie wiem czy nie wyjdzie mniej. 35 mm to chyba by było optymalnie. Poza tym dla mnie jako czystego amatora typowy szosowy napęd jest trochę za twardy. Tak więc myślę o wymianie na gravela. W podobnej cenie jest Kross Esker 6, ale coś mi on jakoś nie podchodzi. Bardzo dobrze mi się też jeździło na Meridzie Silex (megakomfortowo), ale ma tak dziwaczną tą ramę, że się nie mogę przekonać. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 10 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2021 Ja mam mtb ht, szosę endurance na obręczach i szosę race na obręczach. Na tej ostatniej już prawie nie jeżdżę. Mamy też w domu przełajówkę. Przejechałem się nią może ze 2 razy. Nie mam za bardzo terenów gdzie miałbym jeździć gravelem. Kiedyś do eksploracji nieznanych terenów, używałem fitnessa na oponach 35. Nie sprawdził się, sprzedałem. Robiłem takie testy w Górach Świętokrzyskich na różnych oponach. Tam masz single, szutry, gruntówki, tłuczeń i bruki. 35 się nie sprawdza. Dopiero na 42 da się z sensem jechać. Ale kosztem szybkości na asfalcie. Dwa razy też testowałem karbonowego gravela Diverge Speca. No i poza gładkimi, utwardzonymi nawierzchniami sobie nie radzi. Silex ma dwóch kolegów na dojazdy do pracy. Bardzo chwalą. Scott wiadomo, że topowa marka. Ale ta rama ponad przeciętność się nie wybija. Takie same alu 6061 jak w Kross czy Kellys. Cannondale czy Spec, ma tu lepszą ramę. Różnica między 28 a 32 IMO znikoma. Mam 28 w Specu Roubaix, jeździłem na Treku Domane z ich oponami 32 i jakiejś zasadniczej różnicy nie odczułem. Bagażnik nie moja bajka. Raz użyłem, sakwy Ortlieba używałem prawie tylko na kajak i sprzedałem. Mam podsiodłowkę bikepackingową i mi wystarcza plus plecaczek Salomona. W fitnessie miałem korbę 50x39x30 i było bardzo dobrze. W endurance mam 52x39x30 i jest idealnie. Odnośnik do komentarza
IgorK Opublikowano 10 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2021 52x39x30 - to nie jest chyba standardowa konfiguracja. Przerzutka przednia ogarnia taki zakres? Jaka to przerzutka? Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 10 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2021 Nie jest obecnie już standardowa. Do 2014 była. Campagnolo Centaur 3x. Ogarnia. A długi wózek ogarnia kasetę 11-34. Kolega ma podobnie zrobione na nowej Tiagrze z korbą 3x. Odnośnik do komentarza
Krzaczek Opublikowano 10 Sierpnia 2021 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2021 Cześć @Piwpaw, chciałbym się zapytać czy zdecydowałeś się na tego Scot speedster gravel 30 ? Sam przymierzam się do zakupu gravela pod jazdę 70% asfalt 30% szutr i może mógłbyś polecić ten albo inny rower, który wybrałeś. Bardzo przydałaby mi się rada co do wyboru właśnie takiego gravela-road plus, a może będziesz miał do zaproponowania jakiś dobry, godny polecenia rower/model. Odnośnik do komentarza
Piwpaw Opublikowano 11 Sierpnia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2021 Cześć. Kupiłem w końcu Specialized Diverge E5 Elite. Ten Scott był nieosiągalny. Spec był jakieś 2500 zł droższy. Jako taki road plus jest idealny. Na tych seryjnych oponach 35 mm jest bardzo szybki na asfalcie. Na tyle szybki, że z czystym sumieniem mogłem sprzedać swoją szosę, bo mi ją w 100% zastąpił, a jednocześnie jest dużo bardziej uniwersalny. W terenie na tych oponach spisuje się świetnie na dobrych szutrach, ubitych gruntówkach, leśnych duktach. Im cięższy teren, bardziej grząski tym jest gorzej. Ale masz tu miejsce na opony o szerokości aż 47 mm, więc jest duża swoboda w dostosowaniu go do swoich potrzeb. No i ma suport wkręcany zamiast pressfitu, co też jest zaletą. Jest też lekki, waży w okolicach 10 kg, może 10,1 kg w rozm. 54 z pedałami, co jak na aluminiowego gravela jest dobrym wynikiem. Jedyną jego wadą jest cena. Niestety ta marka ceni się bardzo. Mniej więcej w cenie tego Scotta są Kross Esker 6, Merida Silex 400, Unibike Geos, wszystkie na GRX (Kross i Unibike mają nawet 800-setkę). Jeśli chcesz road plus to można się jeszcze zainteresować właśnie takimi typowymi road+ tj. Trek Domane czy Giant Contend AR. Tam wchodzą opony do 38 mm. Ale napęd szosowy gorzej zachowuje się w terenie. Odnośnik do komentarza
Krzaczek Opublikowano 11 Sierpnia 2021 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2021 @Piwpaw a mógłbyś może polecić/doradzić jakiś rower typu gravel pod jeżdżenie właśnie tak 70% szosy 30% szutr w przedziale cenowym do max 8000 zł. Mam na oku Krosa eskera 7.0,Scott gravel speedster 30, Cube nuroad race 2021, Canyona graila AL 6.0 ( z przewidywaną zmianą opon jeśli bym go wybrał) i tego Contenda ar 1 od Gianta. Może jako bardziej doświadczona osoba był byś w stanie podpowiedzieć, który z tych rowerów jest najbardziej dla mnie opłacalny, albo zaproponujesz jeszcze inny model na, który nie natrafiłem. Odnośnik do komentarza
Piwpaw Opublikowano 11 Sierpnia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2021 Kros Esker 7.0 jest karbonowy. Ja bym w gravelu się nie pchał w carbon, po co się stresować? Ale to tylko moje zdanie. Na tym Giancie miałem okazję jechać. Ma karbonową sztycę i swój patent D-Fuse, która fajnie tłumi drgania. Napęd typowo szosowy, który średnio sprawdza się w terenie. Ludzie piszą, że koła są wyjątkowo badziewne, szybko łapią luzy, szprychy strzelają itd. Ale po wymianie kół to będzie fajna szosa+. Cube jak to Cube, solidny i z reguły trochę przyciężkawy. Z Canyonem nie miałem do czynienia. Warto spojrzeć jeszcze na Meridę Silex 400. Też na niej trochę pojeździłem i zrobiła na mnie dobre wrażenie. Bardzo wygodna. W rozsądnej cenie jest jeszcze Unibike Geos, dobrze wyposażony. Ma się pojawić we wrześniu. Jeszcze Trek Domane jest fajną szosą+, tylko cierpi na nadwagę. Odnośnik do komentarza
Krzaczek Opublikowano 11 Sierpnia 2021 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2021 A takie pytanie mam ostatnie co do wyboru, bo najbardziej się waham pomiędzy scot speedster gravel 30 a Giantem Contendem ar1. I moje pytanie czy według Ciebie bardziej opłaca mi się wybrać Gianta czy Scota ? Odnośnik do komentarza
Piwpaw Opublikowano 11 Sierpnia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2021 Ja bym wybrał jednak Scotta, bo ma bardziej uniwersalny napęd, który jest lepszy w terenie, a na asfalt wystarczy. Jednak w lekkim terenie 105tka w Giancie też sobie poradzi. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się