Orion Opublikowano 7 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2016 Witam forumowiczów! Potrzebuję porady fachowców w branży rowerowej, otóż jestem osobą która bardzo się cieszy i zżywa, jak mu coś służy i się nie psuje, dlatego przy zakupie, chcę trzymać się tej zasady. Szukam dla siebie roweru, który będzie mi służył na kilka/kilkanaście/kilkadziesiąt ładnych lat. Osobiście nie tak dawno pozbyłem się BMXa, który spełniał te wymogi, ale musiałem się z niego przesiąść z czystych powodów, że jest to bardziej bicykl nastolatka do wykonywania tricków, a z tego już wyrosłem. Cena maksymalna jaką mogę przeznaczyć to około 5 tysięcy złotych, rower nie musi posiadać nawet przerzutek i innych bajerów, po prostu kółka mają się kręcić i ułatwiać mi pokonywanie dystansów, dobrze by było, żeby też w miarę dobrze wyglądał ;) Myślę, że znajdę tutaj jakąś kompetentną osobę, która jest obyta w tej branży i pomoże mi w znalezieniu odpowiednich dwóch kół o obędzie się bez głupich komentarzy: "Kup sobie składaka" itd… Pozdrawiam Odnośnik do komentarza
MaciejRutecki Opublikowano 7 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2016 Napisz jakie ma mieć zastosowanie roweru: rekreacja po asfalcie, ubitych drogach gruntowych, "szaleństwo" na zjazdach, całoroczna jazda po mieście, kilkudniowe wycieczki itd. Co do wyglądu: czy wolisz rowery klasyczne, retro, typowo górskie. Bez tego nie zgadniemy co lubisz. W budżecie 5000 złotych można naprawdę już przebierać w różnych modelach. Zarazem jest to suma, która wymusza doprecyzowanie swoich potrzeb, bo szkoda wydać taką sumę na nietrafiony zakup. Ze składaków bym się nie śmiał: byłem na "nie" aż do momentu jak zobaczyłem "na żywo" Bromptona i Stridę; do Wigry 3 im daleko. :-) Każdy rower potrafi się popsuć. Ja jeżdżę na miejskiej Gazelle za ponad 4000 złotych i dwukrotnie musiałem już wymieniać linkę od przerzutek (w ciągu ponad 15 tyś. kilometrów). O regularnej konserwacji nie wspomnę (co prawda raz do roku, ale jednak). Odnośnik do komentarza
Orion Opublikowano 8 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2016 Głównie ścieżki rowerowe i asfalt, czasami jakaś przejażdżka do lasu, cena pięciu tysięcy to cena maksymalna, wolałbym wydać sporo mniej,wykosztować mógłbym się jedynie gdyby rower służyły mi na lata ;) Odnośnik do komentarza
MaciejRutecki Opublikowano 8 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2016 Zerknij proszę, jaki typ roweru Tobie by najbardziej odpowiadał, pozycja na siodełku, obecność bagażnika, czy błotników itp.: https://roweroweporady.pl/jaki-rower-kupic-typy-rowerow/ https://roweroweporady.pl/jaki-rower-kupic-gorski-trekkingowy-czy-crossowy/ Wedle Twojego opisu mógłby być równie dobry taki: http://www.gazelle.de/fahrraeder/tour-populair/ albo i taki: https://roweroweporady.pl/cube-sl-road-pro-test-roweru/ obydwa świetnie radzą sobie na asfalcie (pierwszy o niebo wygodniejszy, drugi szybszy) i ścieżkach w lesie, gorzej w terenie, a dzieli je przepaść. :-) W przypadku mieszczuchów mogę pomóc, w pozostałych na forum są zdecydowanie mądrzejsi ode mnie. Odnośnik do komentarza
Orion Opublikowano 8 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2016 Zagłębiłem się w lekturę i teraz mam jeszcze większy mętlik w głowie, co tu wybrać. Ale i tka dalej trzymam się głównej zasady, że na pierwszym miejscu stawiam sobie brak awaryjności i długowieczność, tracąc nawet przy tym na braku przerzutek i amortyzatorów itd.. Co do Gazeli była by to zbyt wielka przesiadka z BMXia i nabawiłbym swoich znajomych o mocne skurczę żołądka ze śmiechu, więc miejskie odpadają. Mimo wszystko i tak wierzę, że na rynku muszą gdzieś istnieć jakieś nie zawodne modele. Odnośnik do komentarza
NoOnesThere Opublikowano 8 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2016 Jak prostota do miasta to zostaje "ostre koło". Poniżej przykładowy model w ekstrawaganckim malowaniu, wersja bez hamulców. http://allegro.pl/zebra-on-grass-9kg-alu-single-speed-ostre-kolo-i6174446447.html Odnośnik do komentarza
MaciejRutecki Opublikowano 8 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2016 Jeśli faktycznie ma być bezawaryjne to albo "ostre" albo -- w ostateczności -- mieszczuch na stalowej ramie, ale obydwa rowery są tak specyficzne, że nie każdy może je chcieć ( w przypadku tego pierwszego także posiadać umiejętności). Nie wiem jak sądzą inni to czytający, ale problemem jest tutaj jaki typ roweru byłby dla Ciebie najlepszy. Może masz możliwość pożyczyć od kogoś, crossa, trekkinga itp. na jeden dzień, zobacz co Tobie w danym rowerze nie pasuje. Bezawaryjny -- w tej sumie pieniędzy -- będzie każdy (no, może poza szosówką i e-bike, bo to jeszcze wyższa półka finansowa). Zastanawiam się, czy cross nie byłby najbardziej uniwersalny, najlepiej taki, który umożliwi w przyszłości założenie bagażnika oraz błotników (jakbyś polubił dalsze podróże). Względnie trekking, który już to ma (plus dynamo, przerzutki w piaście itp -- znacznie mniej awaryjne niż te zewnętrzne), a i ma bardziej wygodną pozycję. "Co do Gazeli była by to zbyt wielka przesiadka z BMXia i nabawiłbym swoich znajomych o mocne skurczę żołądka ze śmiechu, więc miejskie odpadają." Abstrahując od tego roweru: rowerem Ty będziesz jeździć, kupujesz go za swoje pieniądze i pod swój styl jazdy, więc opinię znajomych olej (no chyba że deklarują się, że będą go serwisować za free ;-)). Z tego też powodu nikt Ci tutaj nie powie, że akurat ten typ roweru będzie dla Ciebie najlepszy. BTW Ja do miasta wybrałem holendra (choć nie aż tak klasyczną do bólu gazelle jak z pierwszego linka, choć bym i taką przygarnął), teoretycznie "przypał", jak go parkowałem obok szosówek i crossów. Ale w zimę na ponad 150 osób to tylko ja i dwie inne osoby jeździły rowerem (a tylko ja w każdą pogodę).I tylko ja nie miałem problemów z solą na drogach. Zgadnij, kto z kogo się w zimę nabijał? ;-) Odnośnik do komentarza
marcino285 Opublikowano 9 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2016 Popieram kolegę Macieja w każdym względzie. Nic dodać nic ująć. Odnośnik do komentarza
tomek73ldz Opublikowano 10 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2016 Może Kreidler jakiś?... Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się