Skocz do zawartości

rozwalona obręcz indiana storm x7


Polecane posty

Witam serdecznie, niestety rozwaliłem obręcz w przednim kole w mojej indianie(nawet nie podczas jazdy.. szkoda gadać 😞) i mam zagwozdkę co robić. Czy wymienić samą obręcz na tą samą? Czy całe koło nowe? A może obydwa do wymiany? 😄 Proszę pomóżcie..

IMG_20201111_175453.jpg

IMG_20201111_175849.jpg

Link to postu

No ja właśnie zmieniam 🙂 Dojechały już do mnie koła Fulcrum Red Zone 500. Sprzedają się też jako Fulcrum Red Zone 5. Waga 1850. Dałem 700 za używki w dobrym stanie z zajebistymi, prawie nowymi oponkami Conti Race King Racesport 2.2 ważącymi na mojej wadze 520 gram. Ale nie skumałem że to są koła pod Centerlock więc moje tarcze nie pasują i muszę dokupić tarcze. Kupiłem je, bo mają opinię pancernych i mam bardzo dobre doświadczenia z Campagnolo i przetarte ścieżki serwisowe jakby co. Są na łożyskach maszynowych kosztujących 40 zł.

Jak robiłem przegląd kół, to poniżej 1000, nowe z sensem bardzo ciężko kupić. Myślałem nad używkami DT Swiss X1700 ale się cholernie cenią i chodzą powyżej 1500. A to już jak dla mnie przesada, do roweru na którym się nie ścigam. DT 1900 mają bardzo dobre opinie i znam nawet ludzi co się na nich ścigają. Są stosunkowo pancerne a na takich cechach mi zależy bardziej niż na wadze. Jakbyś namierzył koła warte uwagi robiąc research to daj znać. Bo muszę kumplowi kupić kółka właśnie pod 12x142.

Tu macie ciekawy crash test:

https://magazynbike.pl/2018/01/03/test-kola-rowerowe-lepsze-aluminium-czy-karbon/

Link to postu

Trzeba tu dodać że koła DT Swiss są mega standardowe. Dostaniesz bez problemu każdą szprychę, część do piasty i obręcz. W przypadku Fulcrum tak nie jest, o czym nie napisałem. Więc polecana droga to jednak DT Swiss, pod warunkiem że cena ma ręce i nogi.

Link to postu

Wychodzę z założenia, że aby kupować coś używanego, powinno się chociaż trochę na tym znać. Ja się nie znam 😞 Nie mam żadnego doświadczenia z lepszymi podzespołami, nie byłbym w stanie określić, w jakim stanie są używane koła, więc raczej na nowy sezon sięgnę po nowe koła. Na zimę starczą mi moje kowadełka. Ba, ostatnio specjalnie dobierałem drugi bidon, aby robił za dodatkowe obciążenie w czasie treningów 😉 Bidon to co prawda tylko 0,8 kg, ale jakby do bidonu wrzucić ołów, to 750ml bidon ważyłby ok 8 kg 😄 Tak na poważnie, raczej nie ma sensu dociążanie ramy (choć korci), bo jeszcze sobie uszkodzę mocowanie do bidonu. Na GCMB kiedyś w ramach dociążenia kół zamiast powietrza dawali wodę.

Link to postu

Ale już kupiłeś czy nie? Tył ma sztywną oś 12x142 a przód 15x100. Przynajmniej tak jest na stronie producenta Indiany. Każda piasta DT Swiss taka jak w kołach X1900, może za pomocą tzw. end capów czyli zaślepek był przekonwertowana na inną szerokość.

Link to postu

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

Wczytywanie...
×
×
  • Utwórz nowe...