krasnolud Opublikowano 11 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2020 Witam serdecznie, niestety rozwaliłem obręcz w przednim kole w mojej indianie(nawet nie podczas jazdy.. szkoda gadać ?) i mam zagwozdkę co robić. Czy wymienić samą obręcz na tą samą? Czy całe koło nowe? A może obydwa do wymiany? ? Proszę pomóżcie.. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 11 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2020 Jak wymieniać to na coś lepszego... Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 11 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2020 https://www.olx.pl/oferta/kola-mtb-29-ztr-crest-piasta-novatec-12x142-kozak-15x100-CID767-IDHhdWK.html#865aca754d https://www.olx.pl/oferta/kola-dt-swiss-m1900-spline-29-142x12-100x15-CID767-IDHhf9m.html#865aca754d Odnośnik do komentarza
krasnolud Opublikowano 11 Listopada 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2020 zamawiam te m1900, za 600zł facet się zgodził, dzięki jajacek :] Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 11 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2020 No widzisz. Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło ? Napisz za jakiś czas jak oceniasz różnicę w kołach. Odnośnik do komentarza
Oskarr Opublikowano 12 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2020 Też jestem bardzo ciekawy recenzji, bo również myślę o wymianie kół na lepsze. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 12 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2020 No ja właśnie zmieniam ? Dojechały już do mnie koła Fulcrum Red Zone 500. Sprzedają się też jako Fulcrum Red Zone 5. Waga 1850. Dałem 700 za używki w dobrym stanie z zajebistymi, prawie nowymi oponkami Conti Race King Racesport 2.2 ważącymi na mojej wadze 520 gram. Ale nie skumałem że to są koła pod Centerlock więc moje tarcze nie pasują i muszę dokupić tarcze. Kupiłem je, bo mają opinię pancernych i mam bardzo dobre doświadczenia z Campagnolo i przetarte ścieżki serwisowe jakby co. Są na łożyskach maszynowych kosztujących 40 zł. Jak robiłem przegląd kół, to poniżej 1000, nowe z sensem bardzo ciężko kupić. Myślałem nad używkami DT Swiss X1700 ale się cholernie cenią i chodzą powyżej 1500. A to już jak dla mnie przesada, do roweru na którym się nie ścigam. DT 1900 mają bardzo dobre opinie i znam nawet ludzi co się na nich ścigają. Są stosunkowo pancerne a na takich cechach mi zależy bardziej niż na wadze. Jakbyś namierzył koła warte uwagi robiąc research to daj znać. Bo muszę kumplowi kupić kółka właśnie pod 12x142. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 12 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2020 Trzeba tu dodać że koła DT Swiss są mega standardowe. Dostaniesz bez problemu każdą szprychę, część do piasty i obręcz. W przypadku Fulcrum tak nie jest, o czym nie napisałem. Więc polecana droga to jednak DT Swiss, pod warunkiem że cena ma ręce i nogi. Odnośnik do komentarza
Oskarr Opublikowano 12 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2020 Wychodzę z założenia, że aby kupować coś używanego, powinno się chociaż trochę na tym znać. Ja się nie znam ? Nie mam żadnego doświadczenia z lepszymi podzespołami, nie byłbym w stanie określić, w jakim stanie są używane koła, więc raczej na nowy sezon sięgnę po nowe koła. Na zimę starczą mi moje kowadełka. Ba, ostatnio specjalnie dobierałem drugi bidon, aby robił za dodatkowe obciążenie w czasie treningów ? Bidon to co prawda tylko 0,8 kg, ale jakby do bidonu wrzucić ołów, to 750ml bidon ważyłby ok 8 kg ? Tak na poważnie, raczej nie ma sensu dociążanie ramy (choć korci), bo jeszcze sobie uszkodzę mocowanie do bidonu. Na GCMB kiedyś w ramach dociążenia kół zamiast powietrza dawali wodę. Odnośnik do komentarza
krasnolud Opublikowano 13 Listopada 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2020 Kurcze nie wiedziałem że będzie trzeba wymieniać też tarcze hamulcowe, czy takie zwykłe 160 za 45zl będą ok czy zamawiać coś lepszego znowuż? Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 13 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2020 A jest to inny system niż masz? Polecam kupić SLX po ok. 60 sztuka. Ja mam 180 z przodu, 160 z tyłu i tak zwykle się ma. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 14 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2020 Okazuje się że można kupić adapter z Centerlock na 6 śrub: https://allegro.pl/oferta/dt-swiss-adapter-tarczy-cl-centerlock-is-6sr-15mm-9924276871 Ale być może lepiej kupić same tarcze. Odnośnik do komentarza
krasnolud Opublikowano 17 Listopada 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2020 okazuje się, że rozstaw osi też jest inny, tak to jest jak się człowiek na czymś nie zna.. w takim wypadku muszę poszukać innych kół czy jest jakieś wyjście z tej sytuacji? Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 17 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2020 Ale już kupiłeś czy nie? Tył ma sztywną oś 12x142 a przód 15x100. Przynajmniej tak jest na stronie producenta Indiany. Każda piasta DT Swiss taka jak w kołach X1900, może za pomocą tzw. end capów czyli zaślepek był przekonwertowana na inną szerokość. Odnośnik do komentarza
krasnolud Opublikowano 17 Listopada 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2020 kupiłem, oddałem na serwis i facet dzwonił, że koła nie pasują Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się