Skocz do zawartości

Druga szosa geometria bardziej agresywna


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jeżdżę już  trzeci rok rowerem szosowym o geometrii endurance - giant defy.  Zbiegiem czasu spędzonego za kierownicą   dokonywałem różnych modyfikacji z pozycją. Zaczynałem od mostka 90mm z podkładkami pod mostkiem, a skończyłem z mostkiem 120 mm z podkładkami nad mostkiem.    Chciałbym rower który  miałby bardziej agresywną geometrię,  uważam że obecna pozycja  w dalszym ciągu jest zbyt zrelaksowana. Dlatego też chciałbym  kupić nowy rower, a obecny sprzedać. Mój  budżet to  3500 zł i chciałbym  kupić używany egzemplarz. Moje wymiary to  182/85, obecnie jeździłem giant defy w rozmairze m/l ( 56).  Czy pomógłby mi ktoś   znaleźć coś odpowiedniego dla moich potrzeb?

Odnośnik do komentarza

Ten Giant nie ma jakiejś strasznie rekreacyjnej geometrii. Ma wysokość główki 18,5 cm, dla porównania mój Triban 520 ma aż 19,5. U mnie też kierownica jest na minimum, ale aby zrobić bardziej sportową pozycje zszedłem z 110 mm mostka na 80mm. Rowery typowo do ścigania mają wysokość mostka na poziomie 13-14 cm. Sportowa pozycja nie polega na tym, że się wyciągasz jak superman na rowerze, tylko schodzisz niżej i zaokrąglasz plecy chowając głowę. W jakim chwycie jeździsz? Możesz podesłać swoje zdjęcie z boku jak siedzisz na rowerze w pozycji do jazdy?

Odnośnik do komentarza

Na moje oko jest ok. Gdzieś kiedyś czytałem, że kierownicę do ścigania ustawia się około 7 cm niżej od siodełka. Nie mogę znaleźć źródła, więc może to być mądrość Pana Zenka spod sklepu lub jakiś inny mit barowy. Jeździsz na rękach prostych czy zgiętych? Jeździsz sam, czy w grupie? Ostatnio na jakiś filmikach na youtube usłyszałem, że obecnie większość rowerzystów ustawia zbyt nisko kierownicę, co widać na różnego rodzaju wspólnych treningach czy ustawkach, dolna pozycja powinna być wygodna, rozluźniona (ja chcąc wejść w bardziej aero pozycję łapię dół w miejscu prostopadłym do podłoża, tak, aby móc złapać klamki hamulców, pozycja ciała obniża się wtedy względem standardowej wyprostowanej na dolnym chwycie o dobre 10 cm), na lekko ugiętych ramionach, natomiast duża część rowerzystów tak obniża kierownicę, że jeździ później głównie w górnym chwycie.

Odnośnik do komentarza

Ja, amator lat 50+ na rowerze endurance mam różnicę między siodełkiem i kierownicą 8 cm. Mój syn, wyczynowy 16-latek, ma jakieś 15 cm. Jeśli celem jest szybkość to dążymy do maksymalnego zredukowania oporów powietrza, maksymalnie zmniejszając opór czołowy sylwetki i przesuwając się do przodu na siodełku żeby zwiększyć transfer mocy. Na szosie są 3 chwyty. Górny, dolny i aero, zwany też ucieczkowym. Ewentualnie ucieczkowy "modlitewny" jeśli ktoś potrafi i się nie boi.

Tak wygląda pozycja mojego młodego w chwycie "pół aero" z dłońmi na klamkach z ugiętymi łokciami. W aero łokcie i plecy byłyby prawie równolegle do ziemi.

104437346_1573829192784460_5552997715631

Takie są pozycje "teoretycznie"

road-cyclist-postures-and-drag-effects.j

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...