karol1994czx Opublikowano 4 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2020 Witam, jeżdżę już trzeci rok rowerem szosowym o geometrii endurance - giant defy. Zbiegiem czasu spędzonego za kierownicą dokonywałem różnych modyfikacji z pozycją. Zaczynałem od mostka 90mm z podkładkami pod mostkiem, a skończyłem z mostkiem 120 mm z podkładkami nad mostkiem. Chciałbym rower który miałby bardziej agresywną geometrię, uważam że obecna pozycja w dalszym ciągu jest zbyt zrelaksowana. Dlatego też chciałbym kupić nowy rower, a obecny sprzedać. Mój budżet to 3500 zł i chciałbym kupić używany egzemplarz. Moje wymiary to 182/85, obecnie jeździłem giant defy w rozmairze m/l ( 56). Czy pomógłby mi ktoś znaleźć coś odpowiedniego dla moich potrzeb? Odnośnik do komentarza
Oskarr Opublikowano 6 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2020 Ten Giant nie ma jakiejś strasznie rekreacyjnej geometrii. Ma wysokość główki 18,5 cm, dla porównania mój Triban 520 ma aż 19,5. U mnie też kierownica jest na minimum, ale aby zrobić bardziej sportową pozycje zszedłem z 110 mm mostka na 80mm. Rowery typowo do ścigania mają wysokość mostka na poziomie 13-14 cm. Sportowa pozycja nie polega na tym, że się wyciągasz jak superman na rowerze, tylko schodzisz niżej i zaokrąglasz plecy chowając głowę. W jakim chwycie jeździsz? Możesz podesłać swoje zdjęcie z boku jak siedzisz na rowerze w pozycji do jazdy? Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 6 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2020 Możesz kupić 56 ze standardową pozycją albo 54 z bardziej agresywną. Mój młody 180/90, teraz się przesiada ze Speca Tarmaca 56 SL4 na Speca Tarmaca SL6 54. Z jakiego roku ten Defy i jaki model? Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 6 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2020 Jeśli to Defy 2017 i później to ma główkę 190mm czyli ogromną. Tarmac SL4 56 ma 160, SL4 54 ma 140. Tu masz porównanie geo:https://geometrygeeks.bike/compare/giant-defy-1-2017-m-l,specialized-tarmac-sl4-sport-2017-56,specialized-tarmac-sl4-sport-2017-54/ Tarmaca SL4 na Tiagrze kupisz za 3-3,5k, na 105 za 3,5-4k. Odnośnik do komentarza
karol1994czx Opublikowano 6 Sierpnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2020 Tak wygląda moja pozycja w dolnym chwycie : https://ibb.co/Bs6kM3C Ten tarmac mi się podoba. Mój defy jest z 2016. Odnośnik do komentarza
Oskarr Opublikowano 7 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2020 Na moje oko jest ok. Gdzieś kiedyś czytałem, że kierownicę do ścigania ustawia się około 7 cm niżej od siodełka. Nie mogę znaleźć źródła, więc może to być mądrość Pana Zenka spod sklepu lub jakiś inny mit barowy. Jeździsz na rękach prostych czy zgiętych? Jeździsz sam, czy w grupie? Ostatnio na jakiś filmikach na youtube usłyszałem, że obecnie większość rowerzystów ustawia zbyt nisko kierownicę, co widać na różnego rodzaju wspólnych treningach czy ustawkach, dolna pozycja powinna być wygodna, rozluźniona (ja chcąc wejść w bardziej aero pozycję łapię dół w miejscu prostopadłym do podłoża, tak, aby móc złapać klamki hamulców, pozycja ciała obniża się wtedy względem standardowej wyprostowanej na dolnym chwycie o dobre 10 cm), na lekko ugiętych ramionach, natomiast duża część rowerzystów tak obniża kierownicę, że jeździ później głównie w górnym chwycie. Odnośnik do komentarza
karol1994czx Opublikowano 7 Sierpnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2020 Jeżdżę sam, i w dolnym chwycie ręce mam rozluźnione. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 7 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2020 Ja, amator lat 50+ na rowerze endurance mam różnicę między siodełkiem i kierownicą 8 cm. Mój syn, wyczynowy 16-latek, ma jakieś 15 cm. Jeśli celem jest szybkość to dążymy do maksymalnego zredukowania oporów powietrza, maksymalnie zmniejszając opór czołowy sylwetki i przesuwając się do przodu na siodełku żeby zwiększyć transfer mocy. Na szosie są 3 chwyty. Górny, dolny i aero, zwany też ucieczkowym. Ewentualnie ucieczkowy "modlitewny" jeśli ktoś potrafi i się nie boi. Tak wygląda pozycja mojego młodego w chwycie "pół aero" z dłońmi na klamkach z ugiętymi łokciami. W aero łokcie i plecy byłyby prawie równolegle do ziemi. Takie są pozycje "teoretycznie" Odnośnik do komentarza
karol1994czx Opublikowano 7 Sierpnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2020 Porównując pozycję Twojego syna do mojej to ja mam chyba za długi mostek ( nie jestem w stanie jechać z aż tak ugiętymi łokciami, co prawda są ugięte ale pod bardzo niewielkim kątem.) Muszę jeszcze zlokalizowac co powoduje ból barków, po mniej więcej 2h jazdy. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 7 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2020 A zrób "test łokciowy". Z ugiętym łokciem wsadzonym przed nos siodełka do jakiego miejsca mostka dosięgasz środkowym palcem? Z grubsza powinno być do połowy. Młody ma długie nogi i krótszy tułów, dlatego będziemy zmieniać też rower ze zdjęcia 56, na 54. W tym rowerze ma mostek 100mm. Odnośnik do komentarza
karol1994czx Opublikowano 7 Sierpnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2020 Wyszło że środkowy palec jest na 1/3 długości mostka. Czyli wychodziłoby że jest za długi. Choć muszę przyznać, że na dłuższym mostku łatwiej się robi podjazdy, no ale może to tylko subiektywne odczucie. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się