tomek73ldz Opublikowano 15 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2016 Macie jakieś doświadczenie z amortyzatorem centralnym, takim jak w niektórych rowerach montuje Cannondale. Mam dwa pytania, czy są różnice w użytkowaniu i czy taki amortyzator (z uwagi choćby na rzadkość występowania) jest trudniejszy/droższy w serwisowaniu? Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 15 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2016 Nie jechałem jeszcze na tym ale się przymierzam dla ciekawości. Zaprzyjaźnione chłopaki ze sklepu sprzedającego Speca i Cannondale bardzo chwalą. Ale koszt roweru był jakiś kosmiczny więc traktowałem go wyłącznie jako ciekawostkę. Odnośnik do komentarza
MaciejRutecki Opublikowano 15 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2016 Posiadam amortyzator typu HeadShock, montowany pod główką sterów w rowerze miejskim Gazelle (model: Orange Lite), bez blokady skoku. Generalnie Gazelle, to konserwatywna firma raczej unikają mało trwałych rozwiązań. Z racji, że to mieszczuch, to skok amorka jest mały: ok 40mm. Co do trwałości, to nie wiem, pilnowałem jedynie żeby był czysty i uzupełniałem smar stałym wokół łożysk -- zalecenie producenta, całość jest dodatkowo uszczelniona. Po trzech latach używania, w każdą porę roku i pogodę mam lekki luz, gdy kręcę kierownicą, a rower nie jest obciążony. Luz znika natychmiast gdy się wsiądzie. Nie jestem pewny, czy tak nie było od zawsze i dopiero jakiś rok temu zwróciłem na to uwagę. Oglądał go zarówno doświadczony kolega, jak i serwis i nic nie znaleźli. Gazelle zaczęła go używać w bardziej popularnych rowerach, typu Chamonix, a nie tylko w topowym Ultimate. Co do zachowywania się na drodze: 40mm to nie jest dużo. "Śmiesznie" się zachowuje: jest lekki i koło się wręcz "klei" do podłoża. O ile do tej pory byłem trochę sceptyczny w amorkach na miasto, to w zimę na ubitym nierównomiernie śniegu (przez ludzi) jechało się bardzo pewnie. Z serwisem jest przeciętnie, serwisanci podchodzą do tego jak do jeża. I taka uwaga, jak wspomniałem, mój rower to mieszczuch, gdzie statycznie obciążony daje rozkład ok. 35kg przód, 80kg -- tył (rower, rowerzysta i bagaż) czyli amortyzator nie ma za dużo do roboty. Odnośnik do komentarza
tomek73ldz Opublikowano 15 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2016 Z drugiej strony Cannondale montuje ten amortyzator w topowych crossach swoich "CX carbon" i "CX 1" czyli rowerach za ponad 6 000 zł, więc chyba to jest ciekawe rozwiązanie. Od CX 2 i niżej już zwykłe amortyzatory teleskopowe. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się