Skocz do zawartości
pietras

wybór "MTB" ;) rekreacyjnego

Polecane posty



Zapraszam do obejrzenia jednego z odcinków Rowerowych Porad na YouTube. Będzie mi bardzo miło, jeżeli zasubskrybujesz mój kanał :)



Jeśli zamierzasz tym rowerem jeździć po korzeniach w lesie to sugeruję zakup roweru z amortyzatorem. Co jest amortyzatorem a co nie dowiesz się z tego co napisałem tu:
https://roweroweporady.pl/f/topic/6977-amortyzator-powietrzny-czy-sprężynowy/

 

A jeśli do jazdy po ścieżkach i parku to może być cokolwiek.
Sugeruję też spojrzeć na Cube Analog.

Udostępnij ten post


Link to postu

Ok, dzięki za odpowiedź. Czyli rozumiem, że jak się nie skacze to wszystkie 3 powinny pojeździć lub Cube Analog.
A czy ta tylna "sprężyna" w ST530 nie rozleci się po roku?
Napisałem "sprężyna" bo umiem czytać ze zrozumieniem :)
Nie oczekuję po niej super pracy. Wystarczy lekkie tłumienie i tyle.
Ja jestem z pokolenia "Wigry" i ciągle wierzę, że nie mam potrzeby wydawać 12tys na rower :)

Udostępnij ten post


Link to postu

Też jestem z pokolenia Wigry 3 ale doceniam komfort i dobre wykonanie w rowerze czy samochodzie. Rower z "tylną sprężyna" jest do jazdy po górach i raczej długo nie pożyje, bo zwykle ceny takich rowerów zaczynają się od 6 tysięcy. Więc jest to jego 'biedronkowa" wersja. Rower taki jak ST 900 jest do jazdy terenowej po korzeniach, piachach i szutrach. Jak ma to być budżetowy rower do jazdy po asfalcie, do parku i po bułki to sugeruję np. Spartakus Cross 4.0

Udostępnij ten post


Link to postu

Ten pseudo full MTB z Decathlona nie bedzie zły jeśli zaakceptujesz spokojna jazde bez wygłupów nawet w terenie - niestety zarówno przód jak i tył to "prawie" amortyzatory - tzn. bujają udając komfort ale o ile do miejskiej jazdy po nierónościach sa bardzo przyzwoite to w teren nie.
Przedni amor to prosta i powszechnie stosowana konstrukcja z hydraulicznym blokiem - nie ma tu tłumienia powrotu i z tego co pamietam "posrednie" nastawy (czyli pomiędzy włącz wyłącz blokade) nie działają - istnieja takie dziwne konstrukcje gdzie przekręcając manetke działania amora przedniego w pośrednie położenia powiedzmy (co 10-15 stopni) czuć że amor utwardza się zarówno w działaniu uginania sie i powrotu - to pozwala trochę "podregulować sposób działania amora - tutaj tego nie ma,
Tył z klei to jakis wynalazek autorski decathlona działający przy przełożeniu 1 do 1 czyli jest bardzo czuły - skok spręzyny jest równy skokowi kołą - normalnie stosuje się przełożenia większe np 1/3 aby skok amora równał np. o 1cm równał sie skokowi koła 3cm - pozwala to "ciaśniej" zabudować damper w ramie - przez to że to damper "dziwolong" zastosowanie zamiennika np. powietrznego o 190mm rozstawie śrub mocujących raz że bardzo zmniejsza skok (wtedy 5cm skoku tłoka odpowiada 5cm skoku opony - dla MTB to dramat)
Tak więc rama jest kompletnie nierozwokowa i ewentualne próby zrobienia z niego pełnokrwistego fulla znacznie odbiłyby sie na funkcjonalności bo jedyne elementy ktre do niego pasowałyby to .. te które kupujesz wraz rowerem.
Ogólnie jak za tę cenę ten pseudo full jest kompletnie nierozwojowy ALE dla kogoś kto chce go wykorzystac TYLKO do w miare wygdnej jazdy po mieście udając "fullmastera" to spkojnie sie nada ...przy czym Cube Analog z twradym tyłem to o dwie długości lepszy rower - no ale to 2800 vs 2200 - oba rekreacyjne przy czym Analog bardziej 😉 - wybór nalezy do Ciebie.

Tu masz temat https://roweroweporady.pl/f/topic/6962-cube-analog-2019/

 

Udostępnij ten post


Link to postu

OK, zrozumiałem. ST530S ma oba amory słabsze.
Czyli lepiej jeden dobry przód niż dwa gorsze.
Tak jak pisałem wcześniej, skakał nie będę, pewnie by wystarczył.
Ale może faktycznie wystarczy tylko przód z amortyzatorem.

O Romecie Mustangu 1 nic nie pisaliście czyli odpada.
A co z ST900? Lepszy, gorszy od Cube Analog?
Może jeszcze coś innego w "stylu" MTB?
Może jakaś Merida?
A napiszcie jeszcze coś o jednoblatowcach. Taki jest wygodniejszy? Lepszy?

Udostępnij ten post


Link to postu

Ja napiszesz gdzie i jak zamierzasz wykorzystywać rower, to jest sens coś napisać. W przeciwnym wypadku wywody o przewadze Świąt Wielkiej Nocy nad Świętami Bożego Narodzenia są mało celowe.

Udostępnij ten post


Link to postu

Widzisz problem nie jest jednostkowy - nie jestes jedynym który w tym samym czasie ma DOSŁOWNIE TAKI SAM problem - https://roweroweporady.pl/f/topic/7029-rower-górski-do-2200-zł/ tu masz ten sam problem ale napisany inaczej bo pytajacemu brak kasy, na dole pomysła jak zrealizowac poprawny zakup.
Teoria jazdy na rowerze to rzeka - było to pisywane musiałbym szukac a nie chce przytaczac cudzych mysli spisanych w formacie kartki A4 - za dużo - skoro ten sam temat i problem wystepuje w dwóch róznych miejscach w tym samym czasie n/t teori poruszania siezalet i wad napedów 1/2/3 blatowych poszukaj sam.
Pulser 6.9 jest bardziej sportowy (@jajacek gdzies to pisał bardziej jak to wpływa na trakcje i sposób kierowania rowerem) czyli jestes bardziej pochylony, ma blat 2x10 - przyjemny i zrównoważony. Alternatywą jest którys z Cube Analog (nie podałes wysokości swojej trudno cos wskazać - waga to mało) który ma 3 blaty (można z niego zrobić dość uniwersalny rower z pogranicza trekkinga, crossa i MTB - błotniki, bagażnik plus slicki opony np.https://www.domenasportowa.pl/product-pol-208098-Opona-Continental-Opona-Double-Fighter-III-29x2-0-Drut-Czarna-915g.html ) Ty z kolei bardziej wyprostowany i proste ale dobre elementy wyposażenia - dobry podstawowy rozwojowy rowerek ...

 

Udostępnij ten post


Link to postu

1. Leśne drogi, z reguły płaskie, trochę korzeni, pokręcone.
2. Polne drogi, wąskie, pokręcone, lekkie góry/dołki.
Dojazd do tych miejsc przez miasto:
3. Asfalt, dziwne nierówne płyty poprzeczne, ścieżki rowerowe
Kilka razy w roku Mazury:
4. Rekreacyjnie, dookoła jeziora, ale to punkty 1+2
5. Czasami asfalty mocno góra/dół ale to żeby dojechać do lasu

Udostępnij ten post


Link to postu

O, i mamy konkret. Dzięki.
Szkoda, bo ten ST530S ładny. Ale jak słabe to słabe.
Na pierwszy rzut idzie ST 900 27,5".
Ma z przodu amor RockShox 30tkę, opisywaną gdzieś w materiałach przez Łukasza.
Napęd 1x11, zobaczymy czy będzie wygodnie.

Lekkie koła a i cała waga to ok. 13kg.
Dzięki za podpowiedzi. Dam znać co wybrałem i jak się sprawuje.

Chyba, że jeszcze mam na coś zwrócić uwagę, to piszcie.

Udostępnij ten post


Link to postu

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

Wczytywanie...

×
×
  • Utwórz nowe...