Skocz do zawartości

Marin 4C vs Merida Silex 200


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Wrócił u mnie temat zkaupu gravela i drogą dedukcji zostały mi te dwa modele, ponieważ zależy mi na jak najbardziej wyprostowanej pozycji.

Marin 4C - 3700 zł - https://www.marinbikes.com/pl/bikes/20-four-corners + wymiana tylnej przerzutki na Deore dla lepszego napinania łańcucha

Merida Silex 200 - 4500 zł - https://www.merida-bikes.com/pl-pl/bike/669/silex-200

Jestem z Wrocławia więc tereny głównie mega płaskie. Jeżdżę raczej okoliczne szutry rekreacyjnie bez napinki oraz rower ma służyć na dojazd do pracy po ścieżce rowerowej. Mam plan żeby w tym roku zrobić część Green Velo oraz krótsze wycieczki jak Wiślana Trasa Rowerowa. Kilka pytań:

- Czy różnica w tłumieniu drgań jest aż tak pozytywnie odczuwalna w przypadku stali?

- Jaką różnicę robi te dodatkowe 3kg w przypadku Marina na trasach, które wspomniałem?

- Czy dodatkowe 4mm w przypadku grubości opony wpływa znacząco na komfort jazdy?

- Są jakieś inne argumenty, które przemawiają do dopłacenia tych ~800zł do Silexa?

Dziękuję za wszystkie sugestie! 

Pozdrawiam,

Damian

 

Odnośnik do komentarza

Różnice należy podzielić na odczuwalne dla każdego (wyraźne) i odczuwalne tylko dla kogoś bardziej doświadczonego (niewyraźne)
Stal vs alu - wyraźna
3kg po płaskim - niewyraźna, pod górę wyraźna
4mm szerokości opony. Gdyby to było do 25 do 29 mm to wyraźna. Od 38 do 42 mm niewyraźna
W zastosowaniu, które opisałeś zyskasz większy komfort na Marinie. Nie widzę żadnego uzasadnienia żeby dopłacić.
 

Odnośnik do komentarza

Jeśliś z Wrocka gdzie płaskość jest wszędzie to może spójrz na to https://rockmachine.us/pl/2020/gravel/gravelride-200/matte-khaki-neon-orange-black - dużo prostszy napęd (który i tak zmienisz np. na 1x11/12 no i mniej markowy ale po płaskim wystarczy a waga SIlexa200 w cenie Marina a geometria baaardzo rekreacyjna.

Albo docelowo na ramie Rocka przemyśl to http://nuabikes.com/blog/archivos/category/shimano-alfine? (Alfine 11 w Rocku było fiu fiu ? )

Odnośnik do komentarza

W Deca taki model się pojawił : https://www.decathlon.pl/rower-triban-gravel-120-id_8575940.html  Dość rekreacyjna geometria.

Z tym Marinem nie do końca jestem przekonany na ile ma faktycznie wygodną geometrię. Wprawdzie główkę ramy ma bardzo długą i duży stack, ale za to i duży reach. Moim zdaniem wystarczy kupić model ze średnio rekreacyjną geometrią (np. Marin Gestalt taką ma) i potem w razie potrzeby korygować mostkiem. Koszt 100 zł, a możliwości duże. Np. u mnie po zmianie mostka z fabrycznego 80 mm 7 stopni na 70 mm 35 stopni uzyskałem zmniejszenie zasięgu (reach) i zwiększenie stack o około 2-3 cm każdy.  Tu możesz sobie sprawdzić jaka będzie zmiana : https://www.habcycles.com/fitting.html .  M4C tp model wyprawowy i jeżeli nie planujesz go w ten sposób używać, to nie wiem czy jest sens tylko dla wyprostowanej pozycji go kupować.

Z ciekawych modeli stalowych jest jeszcze Kross Esker 4.0 : https://www.kross.pl/en/2019/gravel/esker-4-0  Stosunkowo duży stack przy niewielkim reach to też wygodna pozycja.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...