Skocz do zawartości

[Korba] Uszkodzony blat 52t - wymiana (Praxis works)


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, mam do wymiany dużą tarcze (52t) mechanizmu korbowego Oval Concepts 300 / tarcze Praxis Works (5 śrub, 110BCD, support BB86). Poza stroną producenta (koszt 150$) nigdzie takiej tarczy nie znalazłem. Jakie alternatywne rozwiązanie mógłbym zastosować? Pewnie wymiana całego mechanizmu korbowego, ale na jaki żeby to wszystko pasowało, chyba że da się tam wcisnąć inną tarczę? Może to głupie pytanie, ale wolę głupio zapytać niż się potem bawić. Z góry dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
2 godziny temu, jajacek napisał:

To są standardowe rozstawy. Pasuja blaty StrongLight i TA Specialites.

Znalazłem coś takiego: https://allegro.pl/oferta/tarcza-szosowa-stronglight-rozstaw-110mm-52t-zew-7520110772?utm_medium=app_share&utm_source=facebook
 

Tylko, że jest napisane, że jest do napędów 9 i 10 rzedowych. Na pewno nie będzie to pasować (w sumie to co mogło by stanowić przeszkodę)? Jeżeli nie to pozostaje NoQ. I jeżeli ten Stronglight by pasował to czy warto dopłacić do NoQ (inny stop aluminium). Poniżej link do NoQ:

https://www.cyklomania.pl/rotor-koronka-noq-110bcd-zewnetrzna,id4906.html

Odnośnik do komentarza

Mamy korby Praxis Zayante a w nich blaty Stronglight i inne. Nie ma żadnego znaczenia 9/10/11 rzędów. Grubość blatów ta sama. W korbie 11s dystans między blatami może być  0,25mm węższy

Alu 7075 jest twarde. Nie znam stopu 5083

Tu możesz pogrzebać jak masz chęć:
https://hollandbikeshop.com/en-gb/advanced_search_result.php?keywords=52t&page=2

 

I tu:
https://specialites-ta.com/

Odnośnik do komentarza

Jeszcze popytam w sprawie tego aluminium, może ktoś podpowie.

Zakupiłem tą tarczę z firmy Stronglight i dziś już ją otrzymałem. Jednak teraz się zastanawiam czy ją montować, czy zwrócić i dopłacić do tarczy NoQ, która jest z innego stopu aluminium (7075), a ten Stronglight jest z 5083.

A oto informacja z pudełku (jest w załączniku).

Co o tym myślicie? Nie jestem oczywiście jakimś wybitnym zawodnikiem, ale nie da się ukryć, że jeżdżę na rowerze dla sportu, ściągam się, więc są pewne obciążenia treningowe. I tutaj pytanie czy to gorsze aluminium po prostu się szybciej zużyje czy może dojść do jakiegoś niebezpiecznego zniszczenia podczas jazdy? Czy też będzie znacznie gorsze przełożenie mocy, czy to jakieś kosmetyczne różnice nie znaczące dla amatora.

Z góry dzięki za informację.

20200311_181315_edited.jpeg

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...