Skocz do zawartości

Gravel-pomoc w wyborze


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam dylemat w wyborze roweru z 2 podanych w linkach. Rowerem codziennie jeżdżę ok 45 km. Przeważnie szosą ale trafi się też utwardzona szosa i szuter. Teraz jeżdżę góralem, chce zmienić na gravela. Zależy mi też na błotnikach i sakwach

Który z tych dwóch rowerów pod względem komfortu (drgania widelca) i osprzętu byłby lepszym wyborem?

https://allegro.pl/oferta/jak-nowy-gt-grade-tiagra-disc-58-cm-gravel-wwa-8807150161

https://www.olx.pl/oferta/gravel-univega-shimano-105-2x10szosowy-wyprawowy-przelajowy-schwalbe-CID767-IDCH1dd.html

Dzięki.

Odnośnik do komentarza

Aluminiowa rama, aluminiowy widelec, wąskie opony, szosowe hamulce dual pivot. Sztywne. Wytelepie cię. Stara geometria która wymusza wyciągniętą, pochyloną pozycję. Niewygodne. Stary osprzęt shimano 105 sprzed 3 generacji. Poza tym to nie gravel tylko zwykła szosa.

Żeby ustawić wygodniejszą pozycję, właściciel założył krótki, regulowany mostek i ustawił go prawie pionowo, do tego przekręcił kierownicę w górę do niepoprawnej, nieergonomicznej pozycji, z której źle się hamuje.

Do tego przyjrzałem się i widzę że błotniki i bagażnik są montowane na adaptery, bo też nie ma właściwych mocowań. Czyli to samo co trzeba by zrobić w GT.

Odnośnik do komentarza

Focus Mares z pierwszego linka wygląda na model przełajowy sprzed około 20 lat, patrząc po osprzęcie i kierownicy.  (Z tego co z ciekawości znalazłem, grupa osprzętu Daytona była używana do 2001 roku, potem producent zmienił nazwę, ewentualnie do potwierdzenia). Ciekawe, że sprzedawca pisze, że rower ma przejechane kilka km.

Drugi link taki sam jak pierwszy, pewnie pomyłka.

Odnośnik do komentarza

Chyba nie ma wielkiej roznicy pomiedzy nimi. Chce jezdzic do pracy ok 25 km w jedna strone po ulicy i utwardzonych drogach. Czyli ok godziny. Dlatego potrzebuje blotnika i sakwy. W trase tez bym chcisl nim pojechac. Dlatego sie rizgladam za takim rowerem. Do tej pory jezdzilem na tekkingu ale chce zmienic wiec i szukam w granicy 3k.

Odnośnik do komentarza

No właśnie różnice są spore. Np. przełaje (ang. cyclocross) zwykle nie mają mocowań do bagażnika i błotników. Geometria przełaja, napęd, itp.  jest dedykowana do krótkich wyścigów max 1 godzina, a nie do jazdy np. przez kilka godzin. Tu masz więcej szczegółów : 

 

Odnośnik do komentarza

Ten Univega to realna wartość jakieś 1/2 czyli 1250 zł albo mniej.
GT bardzo fajny nowoczesny rower na nowoczesnym osprzęcie
Ten karbonowy Apex przełajowy ciekawy. Karbonowa rama, dobry osprzęt. Ma hamulce spowalniacze które, ledwo hamują. Jak każdy rower przełajowy jest maksymalnie sztywny bo został zaprojektowany do wyścigów. Komfortu na nim nie uświadczysz bo nie do tego jest. Standardem opon przełajowych jest 33mm i zwykle szersze do przełajówki nie wchodzą. Jest to rower zaprojekotowany na wyścigi na krótkiej pętli trwające godzinę, gdzie trochę sie jeździ z trochę biega z rowerem na ramieniu. Rowery przełajowe nie mają mocowań na błotniki i bagażnik i używanie bagażnika może uszkodzić ramę.
Focus Mares muzealny wartość ok. 1000
Zdarza mi się jeżdzić na karbonowej przełajówce Focus Mares mojego kolegi. Po godzinie napieprza mnie kręgosłup. To jest mega sztywny rower co żadnej dziury po drodze nie wybacza.
 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...