soboliero Opublikowano 6 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2020 Witam. Mam dylemat w wyborze roweru z 2 podanych w linkach. Rowerem codziennie jeżdżę ok 45 km. Przeważnie szosą ale trafi się też utwardzona szosa i szuter. Teraz jeżdżę góralem, chce zmienić na gravela. Zależy mi też na błotnikach i sakwach Który z tych dwóch rowerów pod względem komfortu (drgania widelca) i osprzętu byłby lepszym wyborem? https://allegro.pl/oferta/jak-nowy-gt-grade-tiagra-disc-58-cm-gravel-wwa-8807150161 https://www.olx.pl/oferta/gravel-univega-shimano-105-2x10szosowy-wyprawowy-przelajowy-schwalbe-CID767-IDCH1dd.html Dzięki. Odnośnik do komentarza
nctrns Opublikowano 6 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2020 Zdecydowanie pierwszy, jeśli chodzi o komfort i osprzęt. Błotniki i sakwy trzeba będzie kombinować. Drugi się nie nadaje do jazdy poza asfaltem, osprzęt stary, dałbym za niego może połowę kwoty którą chce sprzedawca. Odnośnik do komentarza
soboliero Opublikowano 6 Marca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2020 ale czemu? Odnośnik do komentarza
nctrns Opublikowano 6 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2020 Aluminiowa rama, aluminiowy widelec, wąskie opony, szosowe hamulce dual pivot. Sztywne. Wytelepie cię. Stara geometria która wymusza wyciągniętą, pochyloną pozycję. Niewygodne. Stary osprzęt shimano 105 sprzed 3 generacji. Poza tym to nie gravel tylko zwykła szosa. Żeby ustawić wygodniejszą pozycję, właściciel założył krótki, regulowany mostek i ustawił go prawie pionowo, do tego przekręcił kierownicę w górę do niepoprawnej, nieergonomicznej pozycji, z której źle się hamuje. Do tego przyjrzałem się i widzę że błotniki i bagażnik są montowane na adaptery, bo też nie ma właściwych mocowań. Czyli to samo co trzeba by zrobić w GT. Odnośnik do komentarza
soboliero Opublikowano 6 Marca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2020 Dzięki za pomoc, Właśnie ta univega sprawiała wrażenie ukrainy. Wezmę tego GT raczej. Odnośnik do komentarza
AdamG Opublikowano 6 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2020 Zapomnij o tym drugim, tak jak @nctrns napisał to żaden gravel tylko "pomotana" szosówka, starą szosę KTM Strada 1000 na takim osprzęcie sprzedałem kilka miesięcy temu za 1200 zł więc to ogłoszenie próba znalezienia kogoś kto się złapie na słowo Gravel ? Odnośnik do komentarza
soboliero Opublikowano 6 Marca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2020 Dzięki. A taki https://allegro.pl/oferta/rower-przelajowy-gravel-focus-mares-campa-fulcrum7-8984561553?utm_medium=app_share&utm_source=facebook Ma osprzęt ktorego nie znam. I jeszcze jeden-ostatni,chyba najlepszy ze wszystkich. https://allegro.pl/oferta/rower-przelajowy-gravel-focus-mares-campa-fulcrum7-8984561553?utm_medium=app_share&utm_source=facebook Co o nich mozecie powiedziec. Odnośnik do komentarza
pepe Opublikowano 7 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2020 Focus Mares z pierwszego linka wygląda na model przełajowy sprzed około 20 lat, patrząc po osprzęcie i kierownicy. (Z tego co z ciekawości znalazłem, grupa osprzętu Daytona była używana do 2001 roku, potem producent zmienił nazwę, ewentualnie do potwierdzenia). Ciekawe, że sprzedawca pisze, że rower ma przejechane kilka km. Drugi link taki sam jak pierwszy, pewnie pomyłka. Odnośnik do komentarza
soboliero Opublikowano 7 Marca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2020 Chpdzilo mi o ten Rower przełajowy gravel Apex Rotor Ultegra DuraAce 8984319296 https://allegro.pl/oferta/rower-przelajowy-gravel-apex-rotor-ultegra-duraace-8984319296?utm_medium=app_share&utm_source=facebook Odnośnik do komentarza
pepe Opublikowano 7 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2020 Chyba chciałeś gravela, a to jest rower przełajowy przeznaczony na wyścigi a nie do rekreacji. Gravel to np. ten model : https://www.olx.pl/oferta/rower-marin-gestalt-2020-r-58cm-gravel-przelaj-n-giant-trekcannonda-CID767-IDDoOGj.html#298c6b4a23 Odnośnik do komentarza
soboliero Opublikowano 7 Marca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2020 Chyba nie ma wielkiej roznicy pomiedzy nimi. Chce jezdzic do pracy ok 25 km w jedna strone po ulicy i utwardzonych drogach. Czyli ok godziny. Dlatego potrzebuje blotnika i sakwy. W trase tez bym chcisl nim pojechac. Dlatego sie rizgladam za takim rowerem. Do tej pory jezdzilem na tekkingu ale chce zmienic wiec i szukam w granicy 3k. Odnośnik do komentarza
pepe Opublikowano 7 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2020 No właśnie różnice są spore. Np. przełaje (ang. cyclocross) zwykle nie mają mocowań do bagażnika i błotników. Geometria przełaja, napęd, itp. jest dedykowana do krótkich wyścigów max 1 godzina, a nie do jazdy np. przez kilka godzin. Tu masz więcej szczegółów : Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 8 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2020 Ten Univega to realna wartość jakieś 1/2 czyli 1250 zł albo mniej. GT bardzo fajny nowoczesny rower na nowoczesnym osprzęcie Ten karbonowy Apex przełajowy ciekawy. Karbonowa rama, dobry osprzęt. Ma hamulce spowalniacze które, ledwo hamują. Jak każdy rower przełajowy jest maksymalnie sztywny bo został zaprojektowany do wyścigów. Komfortu na nim nie uświadczysz bo nie do tego jest. Standardem opon przełajowych jest 33mm i zwykle szersze do przełajówki nie wchodzą. Jest to rower zaprojekotowany na wyścigi na krótkiej pętli trwające godzinę, gdzie trochę sie jeździ z trochę biega z rowerem na ramieniu. Rowery przełajowe nie mają mocowań na błotniki i bagażnik i używanie bagażnika może uszkodzić ramę. Focus Mares muzealny wartość ok. 1000 Zdarza mi się jeżdzić na karbonowej przełajówce Focus Mares mojego kolegi. Po godzinie napieprza mnie kręgosłup. To jest mega sztywny rower co żadnej dziury po drodze nie wybacza. Odnośnik do komentarza
soboliero Opublikowano 8 Marca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2020 Dzieki bardzo za rady i podpowiedzi. Kupilem GT na osprzecie shimano 105 5800 2x11. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się