Skocz do zawartości

AdamG

Użytkownicy
  • Ilość treści

    29
  • Rejestracja

  • Ostatnio

O AdamG

  • Ranga
    Forumowicz
  1. Dla zobrazowania tematu, mam 180cm wzrostu a moja dziewczyna 160 cm wzrostu.Czuła się na moim poprzednim rowerze mtb o kołach 29 cali o wiele lepiej niż na swoim z kołami 26 cali, mimo oczywistej różnicy w rozmiarze ramy.
  2. Zapomnij o tym drugim, tak jak @nctrns napisał to żaden gravel tylko "pomotana" szosówka, starą szosę KTM Strada 1000 na takim osprzęcie sprzedałem kilka miesięcy temu za 1200 zł więc to ogłoszenie próba znalezienia kogoś kto się złapie na słowo Gravel 🙂
  3. Potwierdzę to co napisał @jajacek, warto rozejrzeć się w decathlonie, miałem rower MTB kupiony za około 1800 zł i sprawował się na prawdę przyzwoicie, sprzedałem go potem znajomemu i też jest zadowolony.
  4. Hej Jeśli w tej cenie to warto zastanowić się na Crossowym, sam jeździłem jakiś czas temu na Unibike Crossfire Disc (rower fajny ale partacze ze sklepu źle go złożyli i 3 razy reklamowałem) Taki rower pasuje do Twoich wymagań, nadaje się do montażu bagażnika z sakwami a koła 28" bardzo fajnie się toczą. Jeśli chodzi o konkretne modele zostawie to nie chciałbym źle doradzić więc zostawie to komuś z większą wiedzą. Pozdr Adam
  5. Ja dodam od siebie jak ja odczułem przesiadkę na 29"-przede wszystkim miałem takie odczucie, że rower na kołach 29" przejedzie przez wszystko. Korzenie,gałęzie, kamyki, po prostu przestały być jakąkolwiek przeszkodą. Nawet moja dziewczyna mimo dużo niższego wzrostu wolała wsiadać na mój rower niż na swój, właśnie z powyższego powodu :) Do tego dochodzi także łatwiejsze utrzymanie prędkości, rower wg mnie wolniej się rozpędza niż np 26" ale "wydajniej" jedzie Nie wiem jak inni ale ja musiałem trochę pojeździć zanim przyzwyczaiłem się do wchodzenia w zakręty przy wyższej prędkości, 29" jest mniej zwinne ale to też wg mnie kwestia praktyki bo bo pewnym czasie pewnie można robić cuda. Podsumowując ja na pewno następny raz także kupię 29"
  6. Zazdroszczę wyprawy, w tym roku też planowałem długą wyrypę ale niestety plany się zmieniły. Przy okazji, może komuś spodoba się pomysł, więc się podzielę, moim celem był wyjazd z Wrocławia i wjazd na Grossglockner Hochalpenstrasse (https://www.grossglockner.at/gg/de/index) po jakimś czasie zmodyfikowałem pomysł aby przetransportować rower do Austrii, wjechać na przełęcz a następnie kierować się do Polski używając trasy Eurovelo 7. Dosyć szybko niestety plany musiałem zmienić także pozostała tylko koncepcja, bez szczegółów ale mimo to może komuś przyda się jako pośrednie lub docelowe miejsce w wyprawie bo jest naprawdę wyjątkowe. Powodzenia, koniecznie opisz wrażenia po zakończeniu! :)
  7. @pepe, @jajacek bardzo dziękuję Wam za podpowiedzi, utwierdziliście mnie w przekonaniu, że to nie jest dobry pomysł. Może gdyby cena była o połowę niższa to można byłoby spróbować. Pójdę w stronę wymiany opon oraz owijki a następnie może i bezdętka. Pozdr Adam
  8. Dzięki za linka, zapomniałem napisać w poście, że właśnie dzięki filmikowi z kanału Mikroprzygody dowiedziałem się o tym mostku. Wg autora filmiku mostek jest bardzo dobry-no ale to jedna opinia, dlatego poprosiłem o zdanie tutaj na forum :)
  9. @McGregor tak jak Jajacek pisze ja też sugeruję kupienie roweru używanego w dobrym stanie. Ja sam moją pierwszą szosę kupiłem używaną-w sklepie rowerowym w którym właściciel czasem sprowadza właśnie takie starsze ale markowe rowery i sprzedaje w niskiej cenie. W poprzednim roku sprzedałem ten rower (KTM Strada) za 1200 zł także osobie która chciała zobaczyć jak to się jeździ na szosówce.
  10. Hej Chciałbym się Was poradzić w sprawie opon do Gravela, posiadam rower Specialized Diverge E5 Elite z seryjnymi oponami Espoir Sport Reflect 700x30mm (https://www.specialized.com/ee/en/espoir-sport-reflect/p/132739). Jeżdżę sporo po asfalcie ale moje wypady rowerowe to głównie "włóczenie się" na trasach 40-100+km i zwiedzanie okolicy, więc szutry i lasy to standard. Zastanawiam się nad szerszymi oponami (38 lub 40) z delikatnym bieżnikiem (ale mimo wszystko takim aby jak najmniej stawiał oporu na asfalcie. Widziałem kilka tematów na tym forum więc nie będę prosił o podanie konkretnych modeli, bardziej chodzi mi o Wasze zdanie na temat zmiany opon. Jak wg Waszego doświadczenia zmiana opon na szersze wpływa na komfort jazdy i opory toczenia? Czy w przypadku mojego stylu jazdy czyli tras mocno mieszanych warto pomyśleć nad zmianą? Czy różnica jest mocno zauważalna? Drugi temat to mostek redshift (https://redshiftsports.com/shockstop-suspension-stem) czy ktoś miał do czynienia z tym lub macie przemyślenia odnośnie tego mostka? Wiem, że brzmi to trochę głupio bo kupił sobie gravela a teraz szuka na siłę amortyzacji :) ale myślę, że mostek który będzie "wybierać" drobne nierówności może zrobić różnicę na dłuższych trasach. Od razu dodam, że nie ścigam się więc delikatna w tym przypadku strata mocy raczej nie będzie odczuwalna. Pozdr Adam
  11. 2 miesiące temu kupiłem Lampke MACTRONIC Scream 3.2. Wg mnie jest ok, można jeździć w miare komforowo nawet w całkowitej ciemności, ma 4 tryby świecenia-3 o różnej mocy światła oraz czwarty "migający". Na pewno cena nie jest niska ale uznałem, że lampkę będę wykorzystywać także jako podręczną latarkę ze względu na jej kształt. Jeśli chodzi o lampkę tylną zdecydowałem się na SIGMA Nugget II Flash, nic dodać nic ująć, lampka bardzo fajna i cena też ok.
  12. To myślę, że już nie muszę szukać :) jeszcze raz dzięki za pomoc.
  13. Mam jeszcze pytanie o opony, wspomniałeś, że używasz Panaracer Gravel King, jakie wrażenia? Szukam uniwersalnej opony (w większości będę jeździł po asfalcie oraz szutrach) i spotkałem się z opinią polecającą ten model. Zastawiałem się też nad https://www.centrumrowerowe.pl/opona-continental-speed-ride-pd8311/ -prezentuje się dobrze oraz cena jest atrakcyjna.
  14. Będę musiał to przetestować, dzięki za info.
×
×
  • Utwórz nowe...