TataBiega Opublikowano 6 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2019 Cześć. Proszę o pomoc w wyborze Specialized Tarmac sl4 czy Merida Reacto 4000. Oba rowery moge kupic w identycznej cenie. Przeznaczeniem bedzie w 99% triathlon (tak zakładam). Dodam, ze jest to moja pierwsza szosa i nie mam żadnego punktu odniesienia. Muszę się szybko na coś zdecydować. Z góry dziękuję. Serce mówi Merida ale rozum zaleca ostrożność. Obawiam sie czy wykorzystam jako początkujący rower aero i będę w stanie utrzymac taka pozycję. Dotychczas tylko biegi od 10km do MH. Odnośnik do komentarza
nctrns Opublikowano 6 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2019 Reacto 4000, o ile to rocznik 2017 lub późniejszy, nie ma wcale bardzo agresywnej geometrii. Jeśli jesteś w miarę fit to będzie ok.Ale tak w ogóle to możesz dać linki do specyfikacji rowerów, bo różne roczniki reacto wyglądają różnie, a tarmac sl4 ma kilka wersji. No i nowe czy używane? Tapatalk'd Odnośnik do komentarza
TataBiega Opublikowano 6 Października 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Października 2019 Rzeczywiście są różne. W tym sklepie sa na 105 5800 i r7000. Z tych z 2017 (green) taniej wychodzi nawet reacto 5000. Gdybym wybrał merida warto dopłacać tys. do tej na 105 r7000? https://velmar.pl/pl/p/MERIDA-REACTO-4000-/5796. Tarmac jest na nowej 105 https://sprint-rowery.pl/rower-szosowy-specialized-tarmac-sl4-sport-2019?utm_product_id=36520&gclid=EAIaIQobChMI7I7A06OI5QIVw4GyCh3tvwenEAQYAiABEgJOyfD_BwE Odnośnik do komentarza
nctrns Opublikowano 6 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2019 Różnice są na tyle małe że moim zdaniem nie musisz dopłacać. Jak Merida ci się podoba i jest w twoim rozmiarze, to bierz. Tapatalk'd Odnośnik do komentarza
TataBiega Opublikowano 6 Października 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Października 2019 Dzięki za odpowiedź. Dopytam jeszcze. Czy tarmac jest słabszy ogólnie czy gorszy do tri? Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 6 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2019 Jestem posiadaczem dwóch Tarmac SL4. Mój i syna. Jeździłem też na Reacto a syn się nie nim ścigał. Ale na ciut wyższym modelu na Ultegrze. Do Twojego zastosowania wybrałbym Meridę. Jest ona rowerem bardziej aerodynamicznym i bardziej komfortowym niż Tarmac. Natomiast Tarmac jest typową szosa race, która może lepiej się sprawować w wyścigach szosowych w urozmaiconym terenie. Merida ma pewne wady dla ścigających się w złej pogodzie. Niestandardowy hamulec położony pod tylnymi widełkami ramy, zapychający się błotem i nie za wygodne prowadzenie linek. Ale to są konsekwencje rowerów aero. Plus dosyć średnia jakość wykonania. Swoją drogą Tarmac też jest produkowany w fabryce Meridy ale jakość wykonania jest wyższa. Jeśli rozważasz Reacto to napisz prv, dam namiar na kolegę z Warszawy, który sprzedaje najwięcej Reacto w Polsce. Odnośnik do komentarza
ktokolwiek Opublikowano 7 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2019 15 godzin temu, TataBiega napisał: Przeznaczeniem bedzie w 99% triathlon (tak zakładam). Jeśli z góry tak zakładasz to ja bym celował stricte w rower czasowy/triathlonowy. Lemondka na rowerze szosowym oczywiście da podobny efekt, ale najlepszy efekt aero będzie tylko na czasówce/triathlonówce. Odnośnik do komentarza
TataBiega Opublikowano 7 Października 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Października 2019 Jak bede sie wybierał na pelnego ironmana to zainwestuje. Teraz rozwazam te 2. Nie moge sie zdecydowac. Reacto bliżej do tri ale spec wyglada solidniej. Czy ten tarmac po zalozeniu koł aero byłby tak samo dobry jak merida? Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 7 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2019 Co to znaczy "tak samo dobry"? Mój syn,15-latek na Tarmacu SL4 bez lemondki z kołami aero, jeździ zwykle czasówkę na 10 km ze średnią prędkością 42-43 km/h. Natomiast amatorowi polecałbym przede wszystkim, żeby zwrócił uwagę na komfort. W 1/2 Ironmana spędzisz ponad 2h na rowerze. Musisz mieć względną wygodę. Wcale nie jest tak łatwo jechać w pozycji aero. Mój znajomy, Piotr Klin, rekordzista świata amatorów w jeździe godzinnej opowiadał mi, że największym problemem przy biciu rekordu, były umierające ramiona. A miał nie byle jaką lemondkę, tylko wydrukowaną na drukarce 3D, dedykowaną pod jego profil przedramion. Zależy też czy ktoś się bawi i chce mieć fun czy też celuje w poprawianie wyników i znoszenie bólu i dyskomfortu z tym związanego. Ja na moim Tarmacu już nie jeżdżę bo jest to rower cholernie sztywny i po 80-100 km na nim, mam już trochę dosyć. Mam też Speca Roubaix i jest to mój ulubiony rower szosowy. Gdyby się ścigał to wolałbym to robić na Tarmacu. Natomiast w czasówce samemu wolałbym jeździć na Reacto. Nie miałem możliwości sprawdzić Reacto w różnych warunkach. Ale większy komfort na nim przemawia na jego korzyść. Podobno nowy Spec Tarmac SL6 jest równie komfortowy. Też jeździłem, ale tylko 1h i ciężko mi wydać opinię. Ale mój młody jeździł i mówi że rakieta. Mimo że mam w domu w dniu dzisiejszym Spece 2x Tarmac, Roubaix, Crux, Crave i Chisel , więc z pewnością mogę uchodzić na fana Speca, to do tego zastosowania chyba jednak namawiam na Reacto. Hasło reklamowe Speca "Smoother is faster" obraca się tu przeciwko niemu. Bo Tarmac SL4 nie jest komfortowym rowerem. Odnośnik do komentarza
TataBiega Opublikowano 7 Października 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Października 2019 Zamierzam znosić dużo ale dobrze jeśli granica bólu będzie przesunieta w czasie. Biorę meride. Mam dwie nowe jedna z 2017 Reacto 5000 na ultegra 5800 za 6400zł, druga z 2019 na 105 r7000 za 6900zł. Dopłacać czy zostawic na buty?? Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 7 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2019 Nie dopłacać jeśli są to te same ramy. Albo 105 albo UDi2. Ultegra mechaniczna niewiele wnosi. Sorry coś nie doczytałem ale coś nie gra. Sprawdź czy te same ramy. Ultegra jest 6800 albo 8000. 105 5800 albo 7000. Podaj linki. Odnośnik do komentarza
TataBiega Opublikowano 7 Października 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Października 2019 Co to za oznaczenia Ultegra d i ultegra ss? Odnośnik do komentarza
ktokolwiek Opublikowano 7 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2019 DI2 to znaczy grupa elektroniczna. SS to krótki wózek (do 32 zębów kasety - realne i sprawdzone). Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 8 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2019 Krótki wózek zawsze lepiej i szybciej zmienia biegi natomiast nie obsługuje bardzo dużych koronek. Jeśli nie ma potrzeby mieć więcej niż 32 należy się go trzymać. Odnośnik do komentarza
TataBiega Opublikowano 8 Października 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Października 2019 Na Kone się nie wybieram więc wystarczy 32. Jestem zdecydowany na meride. Siedzę teraz i rozkminiam czy na jakiejś reacto z 2017 na jakiejs ultegrze za 6400 czy z 2019 na 105 r7000 za 6900. Moze to kwestia malowania bahrain ze mnie ciagnie do drozszej?. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się