Skocz do zawartości

Shimano STEPS w Kross Trans Hybrid 5.0 a zmiany w napędzie


Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 28.08.2019 o 23:56, Ntkgzd napisał:

przerzutki tylne w Kross Trans Hybrid 3.0 i 2.0 nie wyglądają jakby były na długim wózku

Na moje niewprawne oko, w Trans Hubrid 3,0 jest przerzutka z długim wózkiem. Zresztą nie wiem, czy jest wersja z innym wózkiem niż długi, nie widać takich w Internecie. Podobnie w Trans 3.0, też jest Acera z długim wózkiem. Moze dali takie dlatego, że nie było innych wersji dostępnych. Czy Deore-xt-rd-m772-gs czyli ze średnim wózkiem wystarczy ? Prawdopodobnie tak. Pojemność się zgadza, obsługuje zębatki w kasecie do 36, a u ciebie jest 32, więc powinno być ok.

W dniu 28.08.2019 o 23:56, Ntkgzd napisał:

Z dostępnych prawych manetek 8 biegowych Shimano

Alfaine z tego co pamiętam, jest przeznaczone do przerzutki w piaście. Pojęcia nie mam czy ma szansę działać ze zwykła przerzutką. Raczej wątpię.

Z pozostałych najwyższy model to Acera.

Pasują też takie https://www.centrumrowerowe.pl/manetki-sram-mrx-comp-pd6042/?v_Id=16377  , ale jak dla mnie cynglowe są jednak wygodniejsze.

Odnośnik do komentarza

Kross wrzuca do Trans Hybrid 2.0 przerzutkę Shimano Altus SL-M310 za 49,99 zł (cena katalogowa 64 zł) zamiast Shimano Acera SL-M360 za 56,99 zł (cena katalogowa 76 zł). Zastanawiam się czy by robili taką cebulę w rowerze, który ma cenę katalogową 7699 zł czy ma to jakiś głębszy sens. Nie widzę, też żadnych opinii użytkowników na temat tych prawych manetek 8 biegowych. Nie mogę się też dokopać do specyfikacji technicznej przerzutki - nie wiem czy te manetki mają ten sam system co przerzutka (tak samo ciągną linkę o czym pisałeś), ale rozumiem, że Ty pepe sprawdziłeś to w jakiś swoich sprawdzonych miejscach? :) Jeśli obie będą pasować to może zamówię dwie i wybiorę dla siebie bardziej wygodną albo przed zakupem skonsultuję jeszcze temat z jakimś serwisem, który obsługuje bardzo dużo rowerów i być może coś doradzą w temacie wyboru odpowiedniej prawej manetki do przerzutki SHIMANO Deore XT RD-M772 GS (średnia długość wózka).

Odnośnik do komentarza
3 godziny temu, Ntkgzd napisał:

Zastanawiam się czy by robili taką cebulę w rowerze, który ma cenę katalogową 7699 zł czy ma to jakiś głębszy sens.

Ma to taki sens, że urywają po kilka złotych to tu to tam i finalnie robi się 200-300, a to już widać Jest to typowa praktyka. Chyba że manetka Altus akurat lepiej tym przypadku mieści się na kierownicy. Możesz kupić i Altusa, nie powinno być jakieś ogromnej różnicy.

 

3 godziny temu, Ntkgzd napisał:

nie wiem czy te manetki mają ten sam system co przerzutka (tak samo ciągną linkę o czym pisałeś),

Mają stosunek 1:2, dopiero w 10s jest 1:1. Wg mnie powinno pasować. Miałem takie manetki 8s Shimano i te obrotowe Sram, pracowały z przerzutką 8s. PRzerzutka którą chcesz kupi, czyli Deore XT RD-M772 GS jest przeznaczona do napędów 9s, czyli też stosunek 1:2. Na tej stronie piszą, że bez problemu pracuje w systemach 8s a nawet 7s : https://ctbike.pl/shimano-deore-xt-rd-m772-gs-shadow-przerzutka-tylna-czarno-srebrna.html  , czy tak faktycznie jest, to już nie wiem, ale jest duża szansa, że się spasuje.

Odnośnie wklejania linków : po prostu zaznaczasz adres w przeglądarce, potem kopiujesz (albo myszką albo Ctrl-C z klawiatury) i potem wklejasz w poście (albo myszką prawy klawisz, wklej, albo z klawiatury Ctrl-V).

Odnośnik do komentarza

Tak, chodzi o to, że przy próbie opublikowania odpowiedzi, która zawiera linki do stron otrzymuję komunikat "*** Post-palenia. Zawiera linki. Wiadomość wydaje się być spamem. ***" i odpowiedź nie jest wysyłana.

Dzisiaj dowiedziałem się, że kaseta 10 rzędowa i 8 rzędowa jest tak samo "gruba" to znaczy, że na bębenku nie będzie to "dziwnie" wyglądało - ucieszyło mnie to :).

Lista zakupów, która jest podsumowaniem naszych zmagań w tym temacie - za co jeszcze raz bardzo dziękuję:

(swoją drogą Centrum Rowerowe zmieniło wygląd sklepu, wydaje mi się, że teraz towar prezentuje się lepiej i łatwiej wybrać interesującą nas specyfikację wielowariantowych produktów)

- Kaseta SHIMANO Alivio CS-HG51 (52,99 zł)
- Łańcuch SHIMANO CN-HG71 (59,99 zł)
- Shimano Altus SL-M310 (49,99 zł)
- Shimano Acera SL-M360 (56,99 zł)
- Shimano Deore XT RD-M772 GS (219,99 zł)
- Smar do łańcucha ROHLOFF (butelkę 50 ml i 1000 ml, żebym miał do uzupełniania) (29,99 zł i 239,99 zł)

Kusiło mnie jeszcze żeby dodać kółka przerzutki SHIMANO Deore XT RD-M773, ponieważ mi wyskakiwały przy wpisywaniu przerzutki w wyszukiwarkę Centrum Rowerowego ale tam jest oznaczenie DYNA-SYS co oznacza 10-rzędowy napęd górski Shimano, czyli jak przerzutka jest 9-rzędowa to nie będzie raczej pasować a na całym Allegro jest tylko łącznie 9 par kółek do M772 - nie wiem czy to nie jest ładowania się w problem z dostępnością części przy moich przebiegach.

Odnośnik do komentarza
W dniu 29.08.2019 o 20:06, Ntkgzd napisał:

Dzisiaj dowiedziałem się, że kaseta 10 rzędowa i 8 rzędowa jest tak samo "gruba" to znaczy, że na bębenku nie będzie to "dziwnie" wyglądało - ucieszyło mnie to :).

Ja to już wcześniej sprawdziłem ? . Wg specyfikacji piasta tylna w Trans Hyb. 5 to Shimano Deore FH-M615  jest przeznaczona do kaset od 8 do 10 rzędowych : https://bike.shimano.com/en-EU/product/component/deore-m610/FH-M615.html  . Chodzi w tym przypadku nie o dziwny wygląd, ale o to żeby działało.

Odnośnie listy zakupów : manetkę która ci nie przypasuje możesz odesłać do sklepu, raczej nie warto trzymać na zapas. Co do kupowania aż takiej ilości olejka do łańcucha, to mam wątpliwości. Po pierwsze czasem można go taniej kupić, a po drugie nie wiadomo czy Ci przypasuje. Ja używam też Finish Line Vax na suche warunki, ma wartwę teflonu i nie czepia się tak brud, Rohloff jest gorszy pod tym względem, z tym, że można go używać w każdą pogodę. Ostatnio latem stosuję raczej Finish Line, a Rohloff od jesieni do wiosny.

Tu możesz kupić 50 ml Rohloffa taniej https://rowerek.pl/product-pol-7855-Olej-do-lancucha-Rohloff-50-ml-uniw.html., a tu jeszcze taniej:  https://allegro.pl/oferta/rohloff-olej-do-lancucha-opakowanie-zastepcze-50ml-6118437732  

W dniu 29.08.2019 o 20:06, Ntkgzd napisał:

Kusiło mnie jeszcze żeby dodać kółka przerzutki SHIMANO Deore XT RD-M773, ponieważ mi wyskakiwały przy wpisywaniu przerzutki w wyszukiwarkę Centrum Rowerowego ale tam jest oznaczenie DYNA-SYS co oznacza 10-rzędowy napęd górski Shimano, czyli jak przerzutka jest 9-rzędowa to nie będzie raczej pasować a na całym Allegro jest tylko łącznie 9 par kółek do M772 - nie wiem czy to nie jest ładowania się w problem z dostępnością części przy moich przebiegach.

Tu raczej nie powinno być problemu żadnego, wygląda że tam są popularne kółka 11T . Można sprawdzić w instrukcji : https://www.paul-lange.de/tradepro/shop/artikel/docs/Explosionszeichnungen/SHIMANO/RD_M772_2707E.pdf    

Tego typu kółka były montowane w całej masie przerzutek Shimano (w mojej starej Alivio 8s też). Możesz kupić np. te : 

https://allegro.pl/oferta/kolka-shimano-do-przerzutki-9-rz-11t-alivio-7621020664  Ale równie dobrze pasują Deore : https://www.centrumrowerowe.pl/kolka-przerzutki-shimano-deore-lx-slx-105-i-inne-pd3268   Używałem jednych i drugich, nie wiem czy jest jakakolwiek różnica między nimi. Mozna chyba śmiało kupować te tańsze. W przeciwieństwie do łańcucha czy kasety ma to niewielki wpływ na jakość pracy napędu (czyba że się całkiem wytrą im zęby, to wtedy już tak) . Albo jeszcze takie na łożyskach maszynowych : https://www.centrumrowerowe.pl/kolka-przerzutki-tacx-t4050-pd8759/    Ważne żeby miały 11 zębów (11T) i były przeznaczone do przerzutek Shimano.

Odnośnik do komentarza

Jeszcze przed smarowaniem łańcucha trzeba go dobrze wyczyścić, ja używam najpierw szczotki do wstępnego oczyszczenia napędu z piachu:

Np. coś takiego: https://www.centrumrowerowe.pl/szczotka-do-kasety-i-lancucha-bike-hand-yc-790-pd10976/  . Ta część z zębami służy do czyszczenia kasety.

a potem  pianki z gąbką : https://www.centrumrowerowe.pl/gabka-do-czyszczenia-lancucha-fenwick-s-chain-cleaning-sponge-pd13652/?v_Id=107265  , https://www.centrumrowerowe.pl/pianka-do-czyszczenia-lancucha-fenwick-s-foaming-chain-cleaner-pd13737/  

Odnośnik do komentarza

Co do grubości kasety to przepraszam, nie zorientowałem się, że to dla mnie sprawdziłeś :).

Prawa manetka, która mi się nie spodoba albo ta, którą serwis odrzuci przy montażu (jako mniej funkcjonalną) odeślę.

Co do oleju do łańcucha to przekonał mnie do niego fakt, że jest odporny na deszcz a ostatnio zauważyłem, że jak pada a ja jadę to coś przy korbie zaczyna mi piszczeć - zgłosiłem to też na serwis - ciekaw jestem co powiedzą i czy ma to związek z nasmarowaniem łańcucha.

Uspokoiłeś mnie z tymi kółkami - już myślałem, że ich kiepska dostępność będzie wymagała rozważenia zakupu przerzutki model niżej.

Szukałem filmu na YouTube, który demonstruje jak się używa tej szczotki do kasety i łańcucha - jestem ciekaw tych ząbków i co się z nimi robi przy kasecie. Niestety takiego filmu nie znalazłem, ale trafiłem na taki gdzie facet gotuje swój łańcuch w wosku od świeczek aby jego łańcuch nie zbierał brudu - jestem ciekaw czy to jakiś film zrobiony na jaja czy ktoś tak faktycznie robi.

Druga kwestia w temacie czyszczenia łańcucha to zastanawiam się czy zainwestować w spinkę i robić mu szajki w tego typu produkcie co wkleiłeś czy może zainwestować w statyw serwisowy do roweru. Tylko jaki statyw stabilnie mi utrzyma rower i przytrzyma kierownicę, który waży prawie 30 kg? Ja mam w nim na sztywno zamontowane sakwy gdzie trzymam kurtkę, klucze, dętki, 4 kg łańcuch ABUS'a itp., ponieważ w Trans Hybrid ktoś zapomniał o dodaniu miejsca na hak do zaciągania sakw ;(.

Jestem Ci pepe wdzięczny, że piszesz też o kwestiach konserwacyjnych - ja do niedawna nie wiedziałem, że po zaoliwieniu łańcucha należy przetrzeć go ścierką, ponieważ zbiera bród - kolega mnie wyśmiał i oświecił ;).

Odnośnik do komentarza
W dniu 30.08.2019 o 00:08, Ntkgzd napisał:

jestem ciekaw tych ząbków i co się z nimi robi przy kasecie

Po prostu wsuwasz pomiędzy zębatki kasety. W środku kasety pomiędzy poszczególnymi zębatkami zbiera się piach pomieszany ze smarem. Tym narzędziem można to łatwo wyczyścić. Można by do tego celu użyć też jakieś szpatułki na przykład, ale tym jest łatwiej.

 

W dniu 30.08.2019 o 00:08, Ntkgzd napisał:

gotuje swój łańcuch w wosku od świeczek aby jego łańcuch nie zbierał brudu -

Raczej nie polecam, trąci mi szamaństwem i do tego za długo by to zajmowało, o ryzyku oblania się gorącym woskiem nie wspomnę ?

 

W dniu 30.08.2019 o 00:08, Ntkgzd napisał:

Druga kwestia w temacie czyszczenia łańcucha to zastanawiam się czy zainwestować w spinkę i robić mu szajki w tego typu produkcie co wkleiłeś

To jest raczej ostateczność jak już łańcuch jest bardzo brudny. Producenci nie zalecają używania benzyny, za bardzo wysusza łańcuch, może być trudno go później prawidłowo naoliwić. Poza tym za dużo jest z tym zabawy. Spinka się czasem przydaje, można ją założyć do dowolnego łańcucha, do Shimano też : https://www.centrumrowerowe.pl/spinka-do-lancucha-connex-link-pd13083/?v_Id=4612  Przy zakupie łańcucha Connexa spinka jest już w komplecie.

 

W dniu 30.08.2019 o 00:08, Ntkgzd napisał:

Tylko jaki statyw stabilnie mi utrzyma rower i przytrzyma kierownicę, który waży prawie 30 kg?

Ja mam też taki mały stojak na którym można bez problemu zrobić większość prac. Statyw też mam, ale rzadko używam. Ten mały wygląda mniej więcej tak: https://allegro.pl/oferta/stojak-na-rower-wieszak-rowerowy-uchwyt-serwisowy-7237015587  Ponieważ podnosisz tylko tylne koło powinien utrzymać elektryka. Taki większy statyw może mieć już z tym problem, szczególnie z tych tańszych za 200-300 zł.

Odnośnik do komentarza

Taka jedna spinka to chyba wystarczy na żywot jednego łańcucha (z 5 razy rozpięty i spięty)? Widzę na Allegro podobne spinki Shimano, ale wyglądają jak bubel a do kupienia normalnie Shimano to tylko dla 11s.

Z tym statywem to coś wymyślę - to podnoszenie samego tylnego koła powinno być wystarczające żeby się jeszcze dało kręcić napędem a nie chcę roweru obracać kołami do góry, ponieważ na kierownicy mam mechanizm na mocowanie telefonu komórkowego i przez to rower nie leży stabilnie.

Odnośnik do komentarza
37 minut temu, Ntkgzd napisał:

Taka jedna spinka to chyba wystarczy na żywot jednego łańcucha (z 5 razy rozpięty i spięty)?

Zdecydowania wystarczy. Samo rozpinanie i spinanie nie powoduje jej zużycia.

 

49 minut temu, Ntkgzd napisał:

to podnoszenie samego tylnego koła powinno być wystarczające żeby się jeszcze dało kręcić napędem

Da się, można np. regulować przerzutki. Obracanie roweru do góry kołami jest nieprofesjonalne ?

Odnośnik do komentarza
7 godzin temu, Ntkgzd napisał:

Taka jedna spinka to chyba wystarczy na żywot jednego łańcucha (z 5 razy rozpięty i spięty)?

Niby producenci zalecają nie używanie zbyt długo spinek do łańcuchów 11orzędowych (i 12nasto). Ale używanie spinki tak samo długo jak łańcucha na pewno nie należy do zbyt długiego eksploatowania spinki. I jeszcze należy pamiętać, że zalecenia producentów to jedno, praktyka to druga sprawa.

Odnośnik do komentarza

Jeszcze w temacie obręczy miałbym pytanie czy taki komplet na wymiany byłby kompatybilny z wszystkimi elementami napędu 8 rzędowego, który ustaliliśmy?

Nadal niestety nie mogę wklejać linków, więc w wyszukiwarkę Allegro będzie trzeba wpisać numer 7151260969 i od razu pojawi się towar o który pytam.

Jeszcze przemawiają do mnie te modele:

7522693044
7814862511

Coś się nada?

Odnośnik do komentarza

Chodziło chyba o kompletne koła na wymianę a nie obręcze ? Jeśli tak, to te z linka 7151260969 mogły być być, z tym, że trochę budżetowe.  Piasty Tourney zaledwie. Wolał bym osobiście coś porządniejszego. Osobiście wybrałbym te ostatnie, najdroższe : https://allegro.pl/oferta/kola-28-rodi-black-rock-deore-pod-tarcze-kaseta-b-7814862511  

Z tym, że nie wiem czy warto od razu komplet kupować całych kół. Zwykle jak coś pada, to na przykład jedna piasta, albo bębenek, szprychy, itp. Zwykle da się naprawić. Np. można wymienić samą piastę a resztę zostawić. Czasami faktycznie bardziej się opłaca wymienić całe koło, ale nie zawsze. 

Odnośnie kompatybilności, to najważniejsze jest:

- rozmiar kół : 28 cali

- pod hamulce tarczowe

- standard mocowania, u Ciebie jest z tego co widać na zdjęciach (bo w opisie nie widzę) prawdopodobnie jest Quick Release, takie też powinny być koła

- tylne koło z piastą pod kasetę 8s, warto w tym przypadku chyba wybierać dla zakresu 8-10 żeby w razie czego móc z powrotem przejść na 10s

- szerokość wewnętrzna obręczy 21 lub 23, oryginalnie masz 21, ale jak to elektryk, to 23 będzie nawet lepiej

- ilość szprych 32, 36, też raczej lepiej 36 w Twoim przypadku 

Odnośnik do komentarza

Tak, chodziło mi o koła bez dętki i opony, dlatego błędnie napisałem, przepraszam za pomyłkę. W obu tych aukcjach widzę błędy w opisie - pewnie wynika to z ogromnej ilości aukcji jakie wystawiają.

Zastanawiam się czy te droższe wytrzymają dwa razy dłużej - to przekładałoby się na ekonomię (te same pieniądze za dany okres).

Te droższe na zdjęciu mają 32 szprychy a nie 36 a te tańsze 36. Droższe jeśli dobrze patrzę mają szerokość wewnętrzną 19 a to za mało?

Co do miejsca na kasete - ja nie będę w tym rowerze wracał na 10s więc to nie problem.

A może z innego miejsca takie koła możesz mi polecić?

A co do tego, że nie wszystko pada w kole od razu - mam wizję, zapasowych kół z pełnym wyposażeniem - jak walnie coś innego niż dętka czy opona to od razu podmieniam całe koło jak serwis będzie zamknięty a ja pracuję w weekend.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...