Skocz do zawartości

Ntkgzd

Użytkownicy
  • Postów

    18
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia Ntkgzd

Forumowicz

Forumowicz (2/4)

  1. Tak, napęd już wymieniony. Teraz zabieram się za temat kół - pytam też trochę na konkurencyjnym forum, ponieważ tutaj ani nie mogę wklejać linków albo moja wiadomość rozpoznawana jest przez system jako spam, albo nie mogę pisać z niektórych adresów IP - trochę szkoda, bo to mnie strasznie zniechęca do pisania tutaj. Niemniej jednak pepe chciałbym Ci jeszcze raz bardzo podziękować - ta kaseta co poleciłeś - jak dla mnie chodzi jak złoto w porównaniu do tego co oryginalnie mi wpakowali w rower.
  2. Ostatecznie zamówiłem łańcuch SRAM PC-870. Była dostępna już tylko jedna przerzutka tylna SHIMANO Deore XT RD-M772 GS - dlatego stwierdziłem, że nie ma już na co czekać, mam nadzieję, że łańcuch jest dobrym wyborem.
  3. No ja będę sprawdzał długość łańcucha nowym i nierozciągniętym, po prostu będę miał taki jeden na wzór ;). A jeszcze pytanie w temacie łańcucha - widzę, że w Centrum Rowerowym jest też łańcuch SRAM'a. Może jest godny uwagi w porównaniu do tych o których pisaliśmy? Jest tańszy a łańcuch SRAM i spinka SRAM to wydaje mi się naturalnym wyborem.
  4. Co do tych kół, które polecasz - poprosiłem jeszcze sprzedającego o poprawki w opisie i zdjęciach aby wiedzieć z jakim ostatecznie produktem ma się do czynienia. O nowej kasecie do koła zapasowego też myślałem - ale o łańcuchu nowym lub takim, który wcześniej pracował na tej samej kasecie to nie miałem pojęcia, że to jest istotne - dzięki za uwagę. O tarczach hamulcowych też myślałem, żeby były nowe - myślę, że jak od nowości nic nie było regulowane w zaciskach to jest spora szansa, że będzie to działać na nowych tarczach. Tylko tak sprawdzam Centrum Rowerowe i nie widzę tarcz hamulcowych, które będą pasować na wymiany - nawet jeśli miałoby to być funkcjonalne na przekładkę to wymieniłbym te, które obecnie używam i takie same włożyłbym do kół zapasowych a zaciski tak samo wyregulował - tylko pytanie jaki model? Ostatnie pytanie dotyczy spinki SRAM - to, że można ją rozpinać tylko kombinerkami brzmi jak uniknięcie problemu z przypadkowym rozpięciem się łańcucha - wchodzę w to - tylko o jakiej spince mówimy, bo w Centrum Rowerowym widzę tylko jeden model do 8s w kolorze srebrnym lub złotym (dla Shimano/Connexa będzie ok?) - no i jakie kombinerki mam do tego kupić, które bym ze sobą woził? A co do przygotowywania łańcucha - ja zawsze po zakupie następnej sztuki będę miał jeden łańcuch (nowy, nierozciągnięty) na wzór pod mój napęd 8s i kupując kolejny zawsze będę przykładał do siebie czy mają taką samą długość ewentualnie dla pewności będę liczył ogniwa przez usunięciem nadmiarowych, żeby zrobić to dobrze (narzędzie do wyrzucania pinów już mam). Jeszcze raz Ci dziękuję za aktywny udział w tym temacie, bardzo dużo mnie nauczyłeś ;).
  5. Tak, chodziło mi o koła bez dętki i opony, dlatego błędnie napisałem, przepraszam za pomyłkę. W obu tych aukcjach widzę błędy w opisie - pewnie wynika to z ogromnej ilości aukcji jakie wystawiają. Zastanawiam się czy te droższe wytrzymają dwa razy dłużej - to przekładałoby się na ekonomię (te same pieniądze za dany okres). Te droższe na zdjęciu mają 32 szprychy a nie 36 a te tańsze 36. Droższe jeśli dobrze patrzę mają szerokość wewnętrzną 19 a to za mało? Co do miejsca na kasete - ja nie będę w tym rowerze wracał na 10s więc to nie problem. A może z innego miejsca takie koła możesz mi polecić? A co do tego, że nie wszystko pada w kole od razu - mam wizję, zapasowych kół z pełnym wyposażeniem - jak walnie coś innego niż dętka czy opona to od razu podmieniam całe koło jak serwis będzie zamknięty a ja pracuję w weekend.
  6. Jeszcze w temacie obręczy miałbym pytanie czy taki komplet na wymiany byłby kompatybilny z wszystkimi elementami napędu 8 rzędowego, który ustaliliśmy? Nadal niestety nie mogę wklejać linków, więc w wyszukiwarkę Allegro będzie trzeba wpisać numer 7151260969 i od razu pojawi się towar o który pytam. Jeszcze przemawiają do mnie te modele: 7522693044 7814862511 Coś się nada?
  7. Taka jedna spinka to chyba wystarczy na żywot jednego łańcucha (z 5 razy rozpięty i spięty)? Widzę na Allegro podobne spinki Shimano, ale wyglądają jak bubel a do kupienia normalnie Shimano to tylko dla 11s. Z tym statywem to coś wymyślę - to podnoszenie samego tylnego koła powinno być wystarczające żeby się jeszcze dało kręcić napędem a nie chcę roweru obracać kołami do góry, ponieważ na kierownicy mam mechanizm na mocowanie telefonu komórkowego i przez to rower nie leży stabilnie.
  8. Co do grubości kasety to przepraszam, nie zorientowałem się, że to dla mnie sprawdziłeś :). Prawa manetka, która mi się nie spodoba albo ta, którą serwis odrzuci przy montażu (jako mniej funkcjonalną) odeślę. Co do oleju do łańcucha to przekonał mnie do niego fakt, że jest odporny na deszcz a ostatnio zauważyłem, że jak pada a ja jadę to coś przy korbie zaczyna mi piszczeć - zgłosiłem to też na serwis - ciekaw jestem co powiedzą i czy ma to związek z nasmarowaniem łańcucha. Uspokoiłeś mnie z tymi kółkami - już myślałem, że ich kiepska dostępność będzie wymagała rozważenia zakupu przerzutki model niżej. Szukałem filmu na YouTube, który demonstruje jak się używa tej szczotki do kasety i łańcucha - jestem ciekaw tych ząbków i co się z nimi robi przy kasecie. Niestety takiego filmu nie znalazłem, ale trafiłem na taki gdzie facet gotuje swój łańcuch w wosku od świeczek aby jego łańcuch nie zbierał brudu - jestem ciekaw czy to jakiś film zrobiony na jaja czy ktoś tak faktycznie robi. Druga kwestia w temacie czyszczenia łańcucha to zastanawiam się czy zainwestować w spinkę i robić mu szajki w tego typu produkcie co wkleiłeś czy może zainwestować w statyw serwisowy do roweru. Tylko jaki statyw stabilnie mi utrzyma rower i przytrzyma kierownicę, który waży prawie 30 kg? Ja mam w nim na sztywno zamontowane sakwy gdzie trzymam kurtkę, klucze, dętki, 4 kg łańcuch ABUS'a itp., ponieważ w Trans Hybrid ktoś zapomniał o dodaniu miejsca na hak do zaciągania sakw ;(. Jestem Ci pepe wdzięczny, że piszesz też o kwestiach konserwacyjnych - ja do niedawna nie wiedziałem, że po zaoliwieniu łańcucha należy przetrzeć go ścierką, ponieważ zbiera bród - kolega mnie wyśmiał i oświecił ;).
  9. Tak, chodzi o to, że przy próbie opublikowania odpowiedzi, która zawiera linki do stron otrzymuję komunikat "*** Post-palenia. Zawiera linki. Wiadomość wydaje się być spamem. ***" i odpowiedź nie jest wysyłana. Dzisiaj dowiedziałem się, że kaseta 10 rzędowa i 8 rzędowa jest tak samo "gruba" to znaczy, że na bębenku nie będzie to "dziwnie" wyglądało - ucieszyło mnie to :). Lista zakupów, która jest podsumowaniem naszych zmagań w tym temacie - za co jeszcze raz bardzo dziękuję: (swoją drogą Centrum Rowerowe zmieniło wygląd sklepu, wydaje mi się, że teraz towar prezentuje się lepiej i łatwiej wybrać interesującą nas specyfikację wielowariantowych produktów) - Kaseta SHIMANO Alivio CS-HG51 (52,99 zł) - Łańcuch SHIMANO CN-HG71 (59,99 zł) - Shimano Altus SL-M310 (49,99 zł) - Shimano Acera SL-M360 (56,99 zł) - Shimano Deore XT RD-M772 GS (219,99 zł) - Smar do łańcucha ROHLOFF (butelkę 50 ml i 1000 ml, żebym miał do uzupełniania) (29,99 zł i 239,99 zł) Kusiło mnie jeszcze żeby dodać kółka przerzutki SHIMANO Deore XT RD-M773, ponieważ mi wyskakiwały przy wpisywaniu przerzutki w wyszukiwarkę Centrum Rowerowego ale tam jest oznaczenie DYNA-SYS co oznacza 10-rzędowy napęd górski Shimano, czyli jak przerzutka jest 9-rzędowa to nie będzie raczej pasować a na całym Allegro jest tylko łącznie 9 par kółek do M772 - nie wiem czy to nie jest ładowania się w problem z dostępnością części przy moich przebiegach.
  10. Kross wrzuca do Trans Hybrid 2.0 przerzutkę Shimano Altus SL-M310 za 49,99 zł (cena katalogowa 64 zł) zamiast Shimano Acera SL-M360 za 56,99 zł (cena katalogowa 76 zł). Zastanawiam się czy by robili taką cebulę w rowerze, który ma cenę katalogową 7699 zł czy ma to jakiś głębszy sens. Nie widzę, też żadnych opinii użytkowników na temat tych prawych manetek 8 biegowych. Nie mogę się też dokopać do specyfikacji technicznej przerzutki - nie wiem czy te manetki mają ten sam system co przerzutka (tak samo ciągną linkę o czym pisałeś), ale rozumiem, że Ty pepe sprawdziłeś to w jakiś swoich sprawdzonych miejscach? :) Jeśli obie będą pasować to może zamówię dwie i wybiorę dla siebie bardziej wygodną albo przed zakupem skonsultuję jeszcze temat z jakimś serwisem, który obsługuje bardzo dużo rowerów i być może coś doradzą w temacie wyboru odpowiedniej prawej manetki do przerzutki SHIMANO Deore XT RD-M772 GS (średnia długość wózka).
  11. Obejrzałem ten poradnik i u mnie wychodzi (38-38)+(32-11)=21 czyli GS starczy. Przemek w tym materiale mówi, że krótszy wózek zwiększa precyzję przełożeń a z tego co widzę przerzutki tylne w Kross Trans Hybrid 3.0 i 2.0 nie wyglądają jakby były na długim wózku (analiza zdjęć katalogowych). Dobrze to rozumiem czy coś pomieszałem? Któryś serwis z tych do których wydzwaniałem dzisiaj mówił mi, że za precyzję przełożeń odpowiada również manetka - to tak teraz zastanawiam się jakiej najlepszej prawej manetki 8 biegowej mam szukać do tej przerzutki, żeby nie "tłumić" jej potencjału. Z dostępnych prawych manetek 8 biegowych Shimano widzę: - Shimano Alfine SL-S7000 - Shimano Acera SL-M360 - Shimano Altus SL-M310 - Shimano Altus SL-M315 Nie wiem czy wszystkie się nadają a jeśli przynajmniej dwie - to która będzie lepsza?
  12. Dzisiaj zadanie domowe w temacie przerzutki tylnej odrobione (przynajmniej mam taką nadzieję). Dzwoniłem do kilku serwisów (czasami, niektórzy gadali takie bzdury, że nawet taki laik jak ja od razu to rozpoznał). Moja przerzutka z Trans Hybrid 5.0 czyli Shimano XT RD-T8000 nie będzie działać z łańcuchem Shimano CN-HG71, ponieważ ten jest za gruby - nie wiem ile jest w tym prawdy, ponieważ potwierdził mi to tylko jeden serwis, ale analizując ofertę Kross'a i Unibike'a stwierdzam, że coś w tym musi być skoro Ci producenci w topowych modelach trekkingowych nie wrzucają przerzutek, które obsługują więcej niż +1 rząd w stosunku do tego co ma wylądować w docelowym rowerze. Dlatego wybór stał się oczywisty, że skorzystam z przerzutki tylnej Shimano Deore RD-M591. Jednak coś mnie jeszcze naszło i tą swoją metodą szukania dostępnych części Shimano na Allegro odnalazłem przerzutkę tylną Shimano Deore XT RD-M772. Potwierdzono mi w serwisie, że ta przerzutka tylna będzie działać prawidłowo z łańcuchem Shimano CN-HG71 i kasetą Shimano Alivio CS-HG51. W sprzedaży wyskoczyły mi też w Centrum Rowerowe kółka przerzutki Shimano Deore XT RD-M773 (nie wiem co prawda czy są kompatybilne z Shmano Deore XT RD-M772 ale to zweryfikuję). Podobno Shimano już nie produkuje tych przerzutek ale widziałem, że w sprzedaży jest ich sporo. Nie wiem tylko czy mam kupić do Kross Trans Hybrid 5.0 tę przerzutkę z długość wózka: długi - SGS czy długość wózka: średni - GS. Większa dostępność jest przerzutek i części z długim wózkiem SGS. Wiem, że przerzutka jest dosyć droga a chciałem obniżać koszty eksploatacji, ale dostałem informację, że przy moim jeżdżeniu po mieście żywotność tej przerzutki będzie fenomenalna, dlatego idąc tym co sugerował pepe - coś co wymienia się i psuje rzadziej wychodzi korzystniej finansowo ;). Jakieś ostatnie rady przed zakupem tej przerzutki, góra dwóch na zapas jako, że ma już ich nie być? ?
  13. No to pozostaje mi przedstawić wszystko w serwisie i wdrożyć plan w życie. Napiszę jak już coś ustalę i jak to będzie działać. To dzięki wielkie ;).
  14. Co do serwisowania we własnym zakresie to pewnie będę się uczył w sytuacjach awaryjnych gdzie naprawa nie była zaplanowana a serwis będzie zamknięty lub nie będzie wolnych terminów z dnia na dzień. Tak to pracując na dwa etaty wolę wykorzystać czas na jazdę i zarobić na serwis niż samodzielnie dłubać, ponieważ znając moją zdolność do ukręcania śrub i ilość czasu poświęconego na samodzielne naprawy to może mi się nie opłacać w przeliczeniu zł/h a i przyjemność mam większą z samego jeźdzenia. Niemniej jednak dziękuję za namiar na książkę w wolnej chwili chętnie do niej sięgnę. Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz w kontekście komponentów do konwersji o której pisaliśmy i które poleciłeś. Szukałem na Allegro po oznaczeniach Shimano, które identyfikują rodzaj części to jest np. CS dla kasety, SL dla manetek przerzutki czy RD dla przerzutki tylnej itd. dodając do zapytania Shimano i cyfrę 8, którą dodają sprzedający w tytule aukcji nakierowując kupującego, że dana część dotyczy napędu 8 biegowego. Po wielu takich zapytaniach zastanawiam się czy to nie jest tak, że kaseta, którą polecasz czyli Alivio jest najdłużej produkowanym (najstarszym technologicznie) elementem? Wnioskuję to po tym, że nie widzę już w sprzedaży manetki 8 biegowej dla Alivio. Dlaczego o to pytam i tak mnie to zastanawia? Nasuwają mi się dwa pytania - czy nie jest tak, że komponenty z tej samej grupy Shimano i z tego samego rocznika działają ze sobą lepiej, ponieważ zostały do tej współpracy stworzone niż różne elementy z różnych grup i/lub różnych roczników? I to może dlatego masz takie doświadczenia z łańcuchem Shimano CN-HG-40, że Ci się tak bardzo rozciągał, ponieważ był używany z elementami napędowymi innej grupy i/lub rocznika? Pytam jako laik, ponieważ zastanawiam się czy może używanie elementów napędu z tej samej grupy i rocznika pozytywnie wpływa na jakość pracy napędu i jego żywotność (a jeśli tak może być to korba od STEPS'a komplikuje sprawę ;)). A jeśli tak nie jest to może dla tych elementów, które piszesz, że nie wymagają zbyt częstej wymiany warto wrzucić do roweru coś droższego a nadal kompatybilnego ale poprawiającego kulturę pracy napędu 8-rzędowego jak np. Shimano RD-M4000 Alivio 8/9? Chyba, że to błąd w opisie sprzedającego. Pamiętam też, że pisałeś, że moja obecna przerzutka może też działać tylko będzie to do zweryfikowania. I ostatnie pytanie - skoro wiem już, że przerzutka tylna nie wymaga zbyt częstej wymiany tylko kółka w niej, które prowadzą łańcuch to jakie są ich oznaczenia abym mógł prawidłowo zakupić odpowiednie?
  15. Dziękuję bardzo za pomoc. To działam w temacie. Myślę, że dzięki Twojej wiedzy i doświadczeniu zaoszczędziłem wiele godzin poszukiwań i kombinowaniu jak to wszystko złożyć do kupy - jeszcze raz dziękuję.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...