jajacek Opublikowano 12 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2019 O Dandy Horse słyszę same dobre opinie. Ale obręcze Zondy są z pewnością lepsze bo z innego , pancernego materiału. Koła alu bez stożka aero za 2500 to dla mnie bzdura. Z wielu źródeł wiem to że to czarne anodowanie obłazi i wygląda jak psu z gardła. 35mm to takie bieda-aero. Efekt aerodynamiczny znikomy. Więc kiepska inwestycja. Jak dla mnie koła dzielą się na aero (wysoki stożek), górskie (super lekkie pod szytkę) i pancerne treningowe (w miarę lekkie alu). Jeszcze po taniości można kupić Fulcrum Racing Quattro, które mam akurat pożyczone. Nie drogie, nie ciężkie, przyzwoite i 35 mm. Albo te z Dandy Horse. Odnośnik do komentarza
nbk Opublikowano 12 Lipca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2019 4 godziny temu, jajacek napisał: O Dandy Horse słyszę same dobre opinie. Ale obręcze Zondy są z pewnością lepsze bo z innego , pancernego materiału. Koła alu bez stożka aero za 2500 to dla mnie bzdura. Z wielu źródeł wiem to że to czarne anodowanie obłazi i wygląda jak psu z gardła. 35mm to takie bieda-aero. Efekt aerodynamiczny znikomy. Więc kiepska inwestycja. Jak dla mnie koła dzielą się na aero (wysoki stożek), górskie (super lekkie pod szytkę) i pancerne treningowe (w miarę lekkie alu). Jeszcze po taniości można kupić Fulcrum Racing Quattro, które mam akurat pożyczone. Nie drogie, nie ciężkie, przyzwoite i 35 mm. Albo te z Dandy Horse. Dziękuję za odpowiedź. Oj, to będzie ciężka decyzja... Pewnie dlatego, że oczekuje od tych kół, że będą zaliczać się jednocześnie do tych trzech kategorii. Chciałbym kupić koła do wszystkiego, które w każdym terenie (czy to na trasach typu 800m w górę na 100 km, czy to już będą prawdziwe góry) dlatego decyzja jest tak ciężka. Jeżeli ktoś z Was będzie chętny do wyrażenia ostatecznego werdyktu co sam by kupił na moim miejscu, zgodnie z przeznaczeniem z pierwszego mojego posta, to zapraszam serdecznie. Może to mnie jakoś nakieruje bo mam póki co mętlik w głowie (oczywiście człowiek chciałby wydać jak najmniej, więc opłacalność zakupu też jest ważna. Można by było tez przeznaczyć fundusze na coś innego). Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 12 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2019 1000 m na 100 km to nie są góry. To są hopki. 2000 to są góry. Do 8-9% nachylenia aero zawsze wygrywa z wagą. Więc sugeruje stożki aero. Karbonowe i ewentualnie na szytce są lekkie. Tyle że nietrwałe. Odnośnik do komentarza
nbk Opublikowano 12 Lipca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2019 30 minut temu, jajacek napisał: 1000 m na 100 km to nie są góry. To są hopki. 2000 to są góry. Do 8-9% nachylenia aero zawsze wygrywa z wagą. Więc sugeruje stożki aero. Karbonowe i ewentualnie na szytce są lekkie. Tyle że nietrwałe. Tak oczywiście, trochę źle skonstruowałem to zdanie ? Chyba tak jak wcześniej też wspominałeś najrozsądniejszą opcją będą koła karbonowo-aluminiowe Vision 45. W ""domowym terenie" stożek da wymierne efekty, a tak na prawdę w prawdziwych górach i tak mi będzie łatwiej bo w stosunku do moim obecnych kół i tak będzie kilkaset gramów lżej, prawda? Podpytam jeszcze o jedną rzecz. Te nowsze T45 są za 2899 zł, natomiast znalazłem w lokalnym sklepie model T42 za 2990 zł. Powiedz mi jaka cena była by za nie rozsądna, żeby wynegocjować atrakcyjną dla mnie cenę. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 12 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2019 @PawelGeo ma takie. Nie wiem czym się różnią poza wysokością stożka. To i tak bardzo rozsądne ceny jak za nowe, firmowe koła. Zwróć tylko uwagę jaka jest zewnętrzna szerokość obręczy. Optymalną aerodynamikę uzyskuje się kiedy obręcz ma 105% szerokości opony. Zakładam że nie będziesz używał opon węższych niż 25mm bo 23 to już do muzeum i do czasówek. Odnośnik do komentarza
nbk Opublikowano 12 Lipca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2019 18 minut temu, jajacek napisał: @PawelGeo ma takie. Nie wiem czym się różnią poza wysokością stożka. To i tak bardzo rozsądne ceny jak za nowe, firmowe koła. Zwróć tylko uwagę jaka jest zewnętrzna szerokość obręczy. Optymalną aerodynamikę uzyskuje się kiedy obręcz ma 105% szerokości opony. Zakładam że nie będziesz używał opon węższych niż 25mm bo 23 to już do muzeum i do czasówek. Opony oczywiście 25mm. O ile dobrze sprawdziłem to zewnętrzna szerokość obręczy wynosi 22mm. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 13 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2019 Specyfikacja techniczna Vision: T42, szerokość zewnętrzna 21,2mmhttps://shop.visiontechusa.com/en/t42 T45, szerokość zewnętrzna 22mmhttps://shop.visiontechusa.com/en/trimax-carbon-45 Jak poszukać można je kupić za ok. 500 Euro:https://www.probikeshop.com/en/gb/vision-trimax-t42-clincher-wheelset/100699.html Są to starsze modele kół, zaprojektowane pod oponę 23. Można je używać z oponami 25 ale oczywiście aerodynamika trochę na tym ucierpi. Sam zresztą mam podobny przypadek. I ja i mój młody jeździmy na starszych kołach FFWD F6RC 58mm z ok. 2012 roku z obręczą 20mm. Ja mam na nich opony 25, młody 27mm. Ich nowa wersja mam już szerokość 23,3mmhttps://www.ffwdshop.com/FFWD-WHEELS/road-carbon-alloy-clincher/F6R-C-240 Jeśli chodzi o rzucanie na wiatrach to zależy to od trzech czynników. Wagi jeźdźca, im lżejszy tym bardziej podatny na wiatr, wysokości stożka i jakości koła. Ani ja ani młody nie mamy najmniejszych problemów. On waży 67 kg. Wynika to zarówno z przyzwyczajenia jak i profilu obręczy. Dobry producent ma koła, których profil jest odporny w bocznym wietrze. Wiele chińskich stożków ma beznadziejną aerodynamikę i robią za żagiel. Paweł, który mało waży powie nam jak to jest u niego. W huraganach zakładamy na przód niskie koło alu. Tył nie ma znaczenia, mógłby być i wyższy. Odnośnik do komentarza
remo31 Opublikowano 13 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2019 Ja ze swojej strony polece Cero ar30 1376 gram za 350 funtow lub cero ar24 evo 1500g, mam je i sa swietne (17 mm wewnatrz obreczy na oponie 25c jest miodzio)a cena? 190 funtow, w zestawie 4 zapasowe szprychy.Nie pchaj sie w drogie kola bo wg mnie to nie ma sensu przy tej klasie roweru.Trzeba tylko sprawdzic czy wysylaja do Pl ale pewnie tak. Pozdrawiam Sent from my SM-G930F using Tapatalk Odnośnik do komentarza
nbk Opublikowano 14 Lipca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2019 Dnia 13.07.2019 o 08:13, jajacek napisał: Specyfikacja techniczna Vision: T42, szerokość zewnętrzna 21,2mmhttps://shop.visiontechusa.com/en/t42 T45, szerokość zewnętrzna 22mmhttps://shop.visiontechusa.com/en/trimax-carbon-45 Jak poszukać można je kupić za ok. 500 Euro:https://www.probikeshop.com/en/gb/vision-trimax-t42-clincher-wheelset/100699.html Są to starsze modele kół, zaprojektowane pod oponę 23. Można je używać z oponami 25 ale oczywiście aerodynamika trochę na tym ucierpi. Sam zresztą mam podobny przypadek. I ja i mój młody jeździmy na starszych kołach FFWD F6RC 58mm z ok. 2012 roku z obręczą 20mm. Ja mam na nich opony 25, młody 27mm. Ich nowa wersja mam już szerokość 23,3mmhttps://www.ffwdshop.com/FFWD-WHEELS/road-carbon-alloy-clincher/F6R-C-240 Jeśli chodzi o rzucanie na wiatrach to zależy to od trzech czynników. Wagi jeźdźca, im lżejszy tym bardziej podatny na wiatr, wysokości stożka i jakości koła. Ani ja ani młody nie mamy najmniejszych problemów. On waży 67 kg. Wynika to zarówno z przyzwyczajenia jak i profilu obręczy. Dobry producent ma koła, których profil jest odporny w bocznym wietrze. Wiele chińskich stożków ma beznadziejną aerodynamikę i robią za żagiel. Paweł, który mało waży powie nam jak to jest u niego. W huraganach zakładamy na przód niskie koło alu. Tył nie ma znaczenia, mógłby być i wyższy. Jeszcze znalazłem te T45 na fajnej cenie w sklepie ROSE. Natomiast gdyby je tam kupił to jak wygląda serwis u nas, na miejscu w Polsce i kwestia części zamiennych w serwisach? Bez problemu sobie poradzą z naprawą gdyby zaszła taka konieczność? Pytam bo też ktoś mi powiedział, że słyszał gdzieś na jakimś forum o przypadku pękających szprych w kołach Vision. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 14 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2019 Vision ma przedstawicieli w Polsce wiec z częściami nie będzie problemu. A Rose ma przedstawiciela we Wrocławiu jakby co. Odnośnik do komentarza
nbk Opublikowano 14 Lipca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2019 3 godziny temu, jajacek napisał: Vision ma przedstawicieli w Polsce wiec z częściami nie będzie problemu. A Rose ma przedstawiciela we Wrocławiu jakby co. Okej, dziękuje ? Ostatnia już kwestia. Czy muszę na coś konkretnego zwrócić uwagę, czy koła będą pasowały do mojego roweru? Odnośnik do komentarza
skraburski Opublikowano 14 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2019 Musisz sprawdzić pod jakie piasty masz ramę żeby nowe pasowaly. Odnośnik do komentarza
PawelGeo Opublikowano 14 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2019 Ja jeszcze raz mogę polecić te koła. Dziś jechałem w dużym wietrze przed burzą i spokojnie kontrolowałem jazdę. Najpierw miałem koła DT Swiss właśnie o szeokości 21,2mm. Chciałem mieć inne koła ze stożkiem a najlepiej w tej samej szerokości, żeby szybko przełożyć komplet odpinając jedynie szybkozamykacz a nie bawić się w przezbrajanie szczęk hamulcowych. Padło z kilku powodów na T42 i działają. Moim zdaniem nie ma co przewidywać i zastanawiać się co może się zepsuć i kto to naprawi. Pewnie są tu osoby, którym nigdy nic się nie stało z kołami a znajdą się inni, którym coś strzeliło w kole w pierwszym dniu. Nawet prom kosmiczny za miliardy się psuje. Sam coś kiedyś usłyszałem to powtórzę: podoba się? masz kasę? to bierz i będziesz wcześniej zadowolony. Odnośnik do komentarza
nbk Opublikowano 15 Lipca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2019 Dnia 14.07.2019 o 15:57, skraburski napisał: Musisz sprawdzić pod jakie piasty masz ramę żeby nowe pasowaly. A mogę wiedzieć jak to sprawdzić? ? Nie znalazłem takich danych w dokumentacji dołączonej do roweru ? Odnośnik do komentarza
nctrns Opublikowano 15 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2019 Czy mają zwykły szybkozamykacz czy coś innego? Zmierz suwmiarką szerokość piast. Tapatalk'd Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się