Skocz do zawartości

Trans Alp czy Trans Arctica.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Zastanawiam się nad zakupem roweru trekkingowego w przedziale cenowym 2000-2700. Przeznaczenie wycieczki rowerowe +/- 100km. Waham się pomiędzy dwoma modelami Krossa. A bardziej nad tym czy warto dołożyć 600zł do hamulców tarczowych. Jeżeli ktoś ma ciekawą propozycję z tego samego pułapu finansowego chętnie wysłucham. Pozdrawiam.

 

 

1. KROSS TRANS ALP http://www.kross.pl/pl/trekking/trans-alp

 

SPECYFIKACJA

 

RAMA

RAMA Aluminium Performance

ROZMIAR RAMY DM, DL, S, M, L, XL

WIDELEC SR Suntour NEX (skok 63mm)

TYLNY AMORTYZATOR -

KOŁA

PIASTA PRZÓD Panasonic NWM 789

PIASTA TYŁ Shimano FH-RM30

OPONY Schwalbe Silento Puncture Protection 28"x1,6"

OBRĘCZE Kross (aluminium, podwójna ścianka)

NAPĘD

PRZERZUTKA PRZÓD Shimano Altus FD-M310

PRZERZUTKA TYŁ Shimano Deore RD-M591

HAMULCE PRZÓD Tektro V-brake

HAMULCE TYŁ Tektro V-brake

DŹWIGNIE HAMULCA Shimano Tourney ST-EF65

MANETKI Shimano Tourney ST-EF65, 8 biegów

KORBY Shimano Acera FC-M311 48/38/28T

SUPORT SR Suntour

ŁAŃCUCH YBN S8

KASETA / WOLNOBIEG Shimano Altus CS-HG31-8 11-32T

KOMPONENTY

KIEROWNICA Kross Universal Components (stal, wznios; 610mm, 25,4mm)

WSPORNIK KIEROWNICY Kross Universal Components (aluminium, regulowany, 25,4mm)

WSPORNIK SIODŁA Kross Universal Components (aluminium, amortyzowany, 27,2mm)

STERY

SIODŁO Selle Royal Lookin Classic Moderate Royalgel

CHWYTY Herrmans Primergo

PEDAŁY Plastikowe z warstwą antypoślizgową

 

2. KROSS TRANS ARCTICA http://www.kross.pl/pl/trekking/trans-arctica

 

SPECYFIKACJA

 

RAMA

RAMA Aluminium Performance

ROZMIAR RAMY DM, DL, S, M, L, XL

WIDELEC SR Suntour XCT HLO (skok 63mm)

TYLNY AMORTYZATOR -

KOŁA

PIASTA PRZÓD Shimano DH-3D35 Hub Dynamo

PIASTA TYŁ Shimano Deore FH-M595

OPONY Schwalbe Silento Puncture Protection 28"x1,6"

OBRĘCZE Kross Disc (aluminium, podwójna ścianka)

NAPĘD

PRZERZUTKA PRZÓD Shimano Altus FD-M310

PRZERZUTKA TYŁ Shimano Deore RD-M591

HAMULCE PRZÓD Shimano BR-M355 (hydrauliczne, tarcza 160mm)

HAMULCE TYŁ Shimano BR-M355 (hydrauliczne, tarcza 160mm)

DŹWIGNIE HAMULCA Shimano BL-M355

MANETKI Shimano Altus SL-M310 8 biegów

KORBY Shimano Acera FC-M311 48/38/28T

SUPORT SR Suntour

ŁAŃCUCH YBN S8

KASETA / WOLNOBIEG Shimano Altus CS-HG31-8 11-32T

KOMPONENTY

KIEROWNICA Kross Universal Components (stal, wznios; 610mm, 25,4mm)

WSPORNIK KIEROWNICY Kross Universal Components (aluminium, regulowany, 25,4mm)

WSPORNIK SIODŁA Kross Universal Components (aluminium, amortyzowany, 27,2mm)

STERY

SIODŁO Selle Royal Lookin Classic Moderate Royalgel

CHWYTY Herrmans Primergo

PEDAŁY Aluminiowe z warstwą antypoślizgową

Odnośnik do komentarza

Kross Trans Alp z 2015 kosztuje 1700-1800 zł: http://www.ceneo.pl/Sport_i_rekreacja;szukaj-kross+trans+alp;0192.htm#crid=60987&pid=7269

A Trans Arctica ok. 2200 zł: http://www.ceneo.pl/Sport_i_rekreacja;szukaj-kross+trans+arctica;0192;0112-0.htm#crid=60987&pid=7269

 

Do trzech tysięcy to jeszcze daleka droga :) Ja z tych dwóch wybrałbym tańszego, hamulce tarczowe w trekkingu nie są aż tak potrzebne. Chyba, że dużo jeździsz w ulewnym deszczu,
to co innego.
 

A jeżeli chcesz rozszerzyć budżet do 2700 złotych, to już można poszaleć z czymś innym :)

Odnośnik do komentarza

Rower jest dla mojej narzeczonej w wersji damskiej, przeznaczenie do dłuższych, kilkudniowych wycieczek, więc o deszczu powinieniem przy zakupie myśleć, plus obciążenie sakwami to mnie skłania do myślenia o tarczówkach. Budżet mamy przewidziany do 2700, ale wszędzie słyszę, że w tym przedziale cenowym to tylko ten kross...

Odnośnik do komentarza
  • 1 rok później...

Witajcie,

Postanowiłem się podpiąć do tego wątku, ponieważ zakres moich zainteresowań oraz budżet(dla mnie max to 2.5k pln chociaż i to powoduje u mnie kaca moralnego) pokrywają się z założeniami autora.

 

Do czego będę używał rower: regularna jazda weekendowa na jakieś wycieczki (głównie asfalt[85%], ale także zdarzą się jakieś dobrze ubite drogi polne/leśne [15%])

Czego oczekuję od roweru:

- w miarę mocnej ramy 19" (moje parametry to ~100kg przy 180cm)
- błotników
- bagażnika
- dużych, w miarę lekko toczących się kół
- amortyzacji przodu
- kierownicy o sporym zakresie regulacji (mam już dość pozycji jaką miałem w MTB)

Poza wspomnianymi Trans Alpem i Arcticą rozważam także Rometa Waganta 5.

Oto podsumowanie moich kontemplacji na ten temat:

Trans Alp:
Za:
- cena
- można dostać błyszczący lakier (praktyczniejszy w utrzymaniu)
- ładna rama
Przeciw:
- bardzo obawiam się wewnętrznego prowadzenia linek (potencjalna korozja jak dostanie się wilgoć, tarcie, problem z wymianą i konserwacją)

- trochę słabsze podzespoły niż w przypadku reszty... ale może to nie będzie miało duźego znaczenia przy trekkingu weekendowym
- słabiutki amortyzator (.... w sumie to resor)

- jak się zaczyna macać ten rower to się odkrywa chińskie pochodzenie (np. zbyt krótkie czarne rurki prowadzące dla przewodów od lamp np. u dołu przy korbie kabel wychodzi ze zbyt krótkiej rurki i sobie wesoło zwisa pod rowerem czekając na jakąś gałązkę)
- przejście elektryczne przez tylny błotnik (nity łączą bardzo cieniutkie sterczące kabelki z taśmą zatopioną w błotniku... urwanie kabelka prawdopodobnie wiąże się z prowadzeniem po staremu kabla pod błotnikiem, bo ponowne zanitowanie może stanowić problem)

Trans Arctica (~2200PLN)
Za:
- lepsze podzespoły
- ładna rama
- hydrauliczne hamulce tarczowe
Przeciw:
- cena
- słaby amortyzator
- podobnie jak w Alpie wewnętrzne prowadzenie linek
- matowy (ponoć upierdliwy) lakier
- nadal podobna jakość wykonania detali jak w Alpie
- nitowana taśma w błotniku

Romet Wagant 5 (~2550PLN):
Za:
- dosyć solidna, prosta ładna rama
- zewnętrzne prowadzenie wszystkich linek (wewnątrz idzie tylko przewód od oświetlenia)
- wydaje mi się lepiej wykonany niż Krossy
- hydrauliczne hamulce tarczowe

Przeciw:
- bardzo wysoka cena
- słaby amortyzator
- matowy lakier (już w sklepie widziałem na nim tłuste plamy od jakiegoś smaru... chyba od amortyzatora)

Najprawdopodobniej rower kupię na kolejne 15-20 lat więc chciałbym aby był w miarę solidny i nie przysporzył jakiś problemów w przyszłości. Dlatego też, biorąc pod uwagę tendencję rynkową uznałem hamulce tarczowe jako dosyć istotny element. Pomijając już ich wyższości i niższości techniczne względem VBrakeów, to za pare lat może już zwyczajnie nie być innych hamulców niż tarczowe. Potencjalna wymiana zwykłych VBraków na tarczowe równa się z wymianą manetek, piast, szprych i problemami z prowadzeniem przewodów.

We wszystkich rowerach niestety jest użyty podstawowy amortyzator Santour NEX (mam wrażenie, że chodzi dużo gorzej niż w moim starym MTB marki Magnum), dlatego przez myśl mi przechodzi aby wymienić w potencjalnym nowym rowerze tą sprężynę na wersję sprężynowo-olejową NRX....tylko że wtedy np. cena Rometa urasta o kolejne kilkaset PLN... sumarycznie bardzo.

Czy macie jakieś plusy, minusy do dorzucenia ? Może jakieś wątpliwości/obawy z mojej strony są nie uzasadnione ? Może macie jakieś inne propozycje na rower ? (Kross Trans Global ? Chyba w miarę dobry amor... ale niewiele jest o nim informacji w sieci)
 

Będę wdzięczny za opinie z waszej strony. Pozdrawiam, Piotrek

Odnośnik do komentarza

Dzięki za odpowiedzi. Teraz są spore promocje na wszystkie Krossy, więc można dostać Arcticę w takiej cenie (nawet w stacjonarnym sklepie). Trochę się niestety zraziłem jej wykonaniem (wiszące kable z przykrótkimi izolacjami, trochę liche i niespasowane błotniki, które nawet na reklamowych zdjęciach nierówno odstają od koła, prowadzenie zasilania w tasiemce zatopionej w błotniku nie przekonuje także nie przekonuje mnie zwłaszcza pod kątem trwałości). Do tego linki idące przez ramę, które nie do końca wiadomo jak są poprowadzone i czy nie będzie się tam gromadziła woda powodując ich korozję. Sprzedawcy sami do końca nie wiedzą jak one są poprowadzone. Jedni mówili mi, że linki są w pancerzu, inni że nie są w pancerzu wewnątrz ramy, ale je łatwo wymienić w razie uszkodzenia...itd
Romety wydały mi się lepiej i prościej wykonane, stąd moje zainteresowanie Wagantem.

Jeśli chodzi o rowery crossowe to rozpatrywałem taką możliwość, ale nie przeglądałem jakoś szczegółowo ofert. Minusem w nich jest to, że zazwyczaj mają kierownicę jak w góralach, tzn bez możliwości odchylenia (mój kręgosłup już na co dzień dostaje w kość, więc wolałbym na rowerze mieć wygodną pozycję). Unibike Viper gts wygląda fajnie i ma dosyć dobry amortyzator, ale wersja z hydraulicznymi hamulcami jaką bym wolał kosztuje już 2,6 kpln Niestety nie oglądałem na żywo rowerów tej marki bo są mało popularne w sklepach... a szkoda. W przypadku Crossowych trzeba by było dokładnie obejrzeć jakie oferują możliwości późniejszej rozbudowy do postaci trekkingowej (otwory na osłonę łańcucha, bagażnik, błotniki... niestety nie wszystkie górale oferują takie możliwości rozbudowy, więc możliwe że podobnie jest z crossowymi)

Jakbyście mieli jakieś propozycje jeszcze (także crossowych, które można by było rozbudować), to byłoby fajnie.

Odnośnik do komentarza

Może będę nudny ale zerknij na ofertę "niemarkowych królów allegro". Dobry osprzęt, niska cena i dzięki temu ogromna możliwość zmian, rozbudowy i doposażenia. Mówią, że ramy tanie ale jeszcze nie słyszałem żeby w tych rowerach komuś pękła.

Tu masz przykład:

http://allegro.pl/2016-kands-avangarde-alivio-27s-hydraulika-alivio-i6678497262.html

Osprzęt do turystyki idealny, zostaje kasa na bagażniki, sakwy i inne pierdoły, które kupisz sam, takie jak chcesz. Nie takie jak dostałbyś w komplecie. 

Hydrauliczne hamulce do turystyki nie są konieczne, a czasem są nawet kłopotem.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...