Lushyn Opublikowano 25 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2016 Witam, Zastanawiam się nad zakupem roweru trekkingowego w przedziale cenowym 2000-2700. Przeznaczenie wycieczki rowerowe +/- 100km. Waham się pomiędzy dwoma modelami Krossa. A bardziej nad tym czy warto dołożyć 600zł do hamulców tarczowych. Jeżeli ktoś ma ciekawą propozycję z tego samego pułapu finansowego chętnie wysłucham. Pozdrawiam. 1. KROSS TRANS ALP http://www.kross.pl/pl/trekking/trans-alp SPECYFIKACJA RAMA RAMA Aluminium Performance ROZMIAR RAMY DM, DL, S, M, L, XL WIDELEC SR Suntour NEX (skok 63mm) TYLNY AMORTYZATOR - KOŁA PIASTA PRZÓD Panasonic NWM 789 PIASTA TYŁ Shimano FH-RM30 OPONY Schwalbe Silento Puncture Protection 28"x1,6" OBRĘCZE Kross (aluminium, podwójna ścianka) NAPĘD PRZERZUTKA PRZÓD Shimano Altus FD-M310 PRZERZUTKA TYŁ Shimano Deore RD-M591 HAMULCE PRZÓD Tektro V-brake HAMULCE TYŁ Tektro V-brake DŹWIGNIE HAMULCA Shimano Tourney ST-EF65 MANETKI Shimano Tourney ST-EF65, 8 biegów KORBY Shimano Acera FC-M311 48/38/28T SUPORT SR Suntour ŁAŃCUCH YBN S8 KASETA / WOLNOBIEG Shimano Altus CS-HG31-8 11-32T KOMPONENTY KIEROWNICA Kross Universal Components (stal, wznios; 610mm, 25,4mm) WSPORNIK KIEROWNICY Kross Universal Components (aluminium, regulowany, 25,4mm) WSPORNIK SIODŁA Kross Universal Components (aluminium, amortyzowany, 27,2mm) STERY SIODŁO Selle Royal Lookin Classic Moderate Royalgel CHWYTY Herrmans Primergo PEDAŁY Plastikowe z warstwą antypoślizgową 2. KROSS TRANS ARCTICA http://www.kross.pl/pl/trekking/trans-arctica SPECYFIKACJA RAMA RAMA Aluminium Performance ROZMIAR RAMY DM, DL, S, M, L, XL WIDELEC SR Suntour XCT HLO (skok 63mm) TYLNY AMORTYZATOR - KOŁA PIASTA PRZÓD Shimano DH-3D35 Hub Dynamo PIASTA TYŁ Shimano Deore FH-M595 OPONY Schwalbe Silento Puncture Protection 28"x1,6" OBRĘCZE Kross Disc (aluminium, podwójna ścianka) NAPĘD PRZERZUTKA PRZÓD Shimano Altus FD-M310 PRZERZUTKA TYŁ Shimano Deore RD-M591 HAMULCE PRZÓD Shimano BR-M355 (hydrauliczne, tarcza 160mm) HAMULCE TYŁ Shimano BR-M355 (hydrauliczne, tarcza 160mm) DŹWIGNIE HAMULCA Shimano BL-M355 MANETKI Shimano Altus SL-M310 8 biegów KORBY Shimano Acera FC-M311 48/38/28T SUPORT SR Suntour ŁAŃCUCH YBN S8 KASETA / WOLNOBIEG Shimano Altus CS-HG31-8 11-32T KOMPONENTY KIEROWNICA Kross Universal Components (stal, wznios; 610mm, 25,4mm) WSPORNIK KIEROWNICY Kross Universal Components (aluminium, regulowany, 25,4mm) WSPORNIK SIODŁA Kross Universal Components (aluminium, amortyzowany, 27,2mm) STERY SIODŁO Selle Royal Lookin Classic Moderate Royalgel CHWYTY Herrmans Primergo PEDAŁY Aluminiowe z warstwą antypoślizgową Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 25 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2016 Nic z tego bym nie kupił. Osprzęt kiepski a pieniędzy sporo. Chłopaki tu na forum znajdują fajne MTB na niezłym osprzęcie za 3000 zł więc nie wierzę że za 2700 nie da się znaleźć przyzwoitego, lekkiego trekkinga. Proponuję zapoznać sie z ofertami większej liczby producentów. Odnośnik do komentarza
lukasz.przechodzen Opublikowano 26 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2016 Kross Trans Alp z 2015 kosztuje 1700-1800 zł: http://www.ceneo.pl/Sport_i_rekreacja;szukaj-kross+trans+alp;0192.htm#crid=60987&pid=7269A Trans Arctica ok. 2200 zł: http://www.ceneo.pl/Sport_i_rekreacja;szukaj-kross+trans+arctica;0192;0112-0.htm#crid=60987&pid=7269 Do trzech tysięcy to jeszcze daleka droga :) Ja z tych dwóch wybrałbym tańszego, hamulce tarczowe w trekkingu nie są aż tak potrzebne. Chyba, że dużo jeździsz w ulewnym deszczu,to co innego. A jeżeli chcesz rozszerzyć budżet do 2700 złotych, to już można poszaleć z czymś innym :) Odnośnik do komentarza
Lushyn Opublikowano 26 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2016 Rower jest dla mojej narzeczonej w wersji damskiej, przeznaczenie do dłuższych, kilkudniowych wycieczek, więc o deszczu powinieniem przy zakupie myśleć, plus obciążenie sakwami to mnie skłania do myślenia o tarczówkach. Budżet mamy przewidziany do 2700, ale wszędzie słyszę, że w tym przedziale cenowym to tylko ten kross... Odnośnik do komentarza
lukasz.przechodzen Opublikowano 28 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2016 Nie przesadzałbym, Arctikę kupisz za 2200, więc do 2700 jeszcze sporo brakuje, można poszaleć. Na wyprzedaży z zeszłego rocznika może uda się kupić np. Unibike Atlantis. Katalogowo kosztuje 3400 zł, ale na pewno da się go kupić dużo taniej. A wyposażenie ma sporo lepsze od tego Krossa. Odnośnik do komentarza
Petros Opublikowano 5 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2017 Witajcie,Postanowiłem się podpiąć do tego wątku, ponieważ zakres moich zainteresowań oraz budżet(dla mnie max to 2.5k pln chociaż i to powoduje u mnie kaca moralnego) pokrywają się z założeniami autora. Do czego będę używał rower: regularna jazda weekendowa na jakieś wycieczki (głównie asfalt[85%], ale także zdarzą się jakieś dobrze ubite drogi polne/leśne [15%]) Czego oczekuję od roweru: - w miarę mocnej ramy 19" (moje parametry to ~100kg przy 180cm)- błotników- bagażnika- dużych, w miarę lekko toczących się kół- amortyzacji przodu- kierownicy o sporym zakresie regulacji (mam już dość pozycji jaką miałem w MTB)Poza wspomnianymi Trans Alpem i Arcticą rozważam także Rometa Waganta 5.Oto podsumowanie moich kontemplacji na ten temat:Trans Alp:Za:- cena- można dostać błyszczący lakier (praktyczniejszy w utrzymaniu)- ładna ramaPrzeciw:- bardzo obawiam się wewnętrznego prowadzenia linek (potencjalna korozja jak dostanie się wilgoć, tarcie, problem z wymianą i konserwacją) - trochę słabsze podzespoły niż w przypadku reszty... ale może to nie będzie miało duźego znaczenia przy trekkingu weekendowym- słabiutki amortyzator (.... w sumie to resor) - jak się zaczyna macać ten rower to się odkrywa chińskie pochodzenie (np. zbyt krótkie czarne rurki prowadzące dla przewodów od lamp np. u dołu przy korbie kabel wychodzi ze zbyt krótkiej rurki i sobie wesoło zwisa pod rowerem czekając na jakąś gałązkę)- przejście elektryczne przez tylny błotnik (nity łączą bardzo cieniutkie sterczące kabelki z taśmą zatopioną w błotniku... urwanie kabelka prawdopodobnie wiąże się z prowadzeniem po staremu kabla pod błotnikiem, bo ponowne zanitowanie może stanowić problem)Trans Arctica (~2200PLN)Za:- lepsze podzespoły- ładna rama- hydrauliczne hamulce tarczowePrzeciw:- cena- słaby amortyzator- podobnie jak w Alpie wewnętrzne prowadzenie linek- matowy (ponoć upierdliwy) lakier- nadal podobna jakość wykonania detali jak w Alpie- nitowana taśma w błotnikuRomet Wagant 5 (~2550PLN):Za:- dosyć solidna, prosta ładna rama- zewnętrzne prowadzenie wszystkich linek (wewnątrz idzie tylko przewód od oświetlenia)- wydaje mi się lepiej wykonany niż Krossy- hydrauliczne hamulce tarczowePrzeciw:- bardzo wysoka cena- słaby amortyzator- matowy lakier (już w sklepie widziałem na nim tłuste plamy od jakiegoś smaru... chyba od amortyzatora)Najprawdopodobniej rower kupię na kolejne 15-20 lat więc chciałbym aby był w miarę solidny i nie przysporzył jakiś problemów w przyszłości. Dlatego też, biorąc pod uwagę tendencję rynkową uznałem hamulce tarczowe jako dosyć istotny element. Pomijając już ich wyższości i niższości techniczne względem VBrakeów, to za pare lat może już zwyczajnie nie być innych hamulców niż tarczowe. Potencjalna wymiana zwykłych VBraków na tarczowe równa się z wymianą manetek, piast, szprych i problemami z prowadzeniem przewodów.We wszystkich rowerach niestety jest użyty podstawowy amortyzator Santour NEX (mam wrażenie, że chodzi dużo gorzej niż w moim starym MTB marki Magnum), dlatego przez myśl mi przechodzi aby wymienić w potencjalnym nowym rowerze tą sprężynę na wersję sprężynowo-olejową NRX....tylko że wtedy np. cena Rometa urasta o kolejne kilkaset PLN... sumarycznie bardzo.Czy macie jakieś plusy, minusy do dorzucenia ? Może jakieś wątpliwości/obawy z mojej strony są nie uzasadnione ? Może macie jakieś inne propozycje na rower ? (Kross Trans Global ? Chyba w miarę dobry amor... ale niewiele jest o nim informacji w sieci) Będę wdzięczny za opinie z waszej strony. Pozdrawiam, Piotrek Odnośnik do komentarza
Pit55 Opublikowano 7 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2017 Trans arctici nigdzie nie widziałem w cenie 2200, za te pieniążki brał bym w ciemno. Sam byłem zainteresowany tym modelem jak i unibike expedition. Jednak zainteresowanie skończyło się zakupem unibike viper gts w cenie 2,1 kpln. Rowerek został juž wypróbowany, jest rewelacyjny. Przez zimę zostanie doposażony do trekinga. Odnośnik do komentarza
woytaski Opublikowano 7 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2017 A może coś z klasycznego cross? Później doposażysz w błotniki, bagażnik i co tam jeszcze będziesz potrzebował. Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza
Petros Opublikowano 9 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2017 Dzięki za odpowiedzi. Teraz są spore promocje na wszystkie Krossy, więc można dostać Arcticę w takiej cenie (nawet w stacjonarnym sklepie). Trochę się niestety zraziłem jej wykonaniem (wiszące kable z przykrótkimi izolacjami, trochę liche i niespasowane błotniki, które nawet na reklamowych zdjęciach nierówno odstają od koła, prowadzenie zasilania w tasiemce zatopionej w błotniku nie przekonuje także nie przekonuje mnie zwłaszcza pod kątem trwałości). Do tego linki idące przez ramę, które nie do końca wiadomo jak są poprowadzone i czy nie będzie się tam gromadziła woda powodując ich korozję. Sprzedawcy sami do końca nie wiedzą jak one są poprowadzone. Jedni mówili mi, że linki są w pancerzu, inni że nie są w pancerzu wewnątrz ramy, ale je łatwo wymienić w razie uszkodzenia...itdRomety wydały mi się lepiej i prościej wykonane, stąd moje zainteresowanie Wagantem.Jeśli chodzi o rowery crossowe to rozpatrywałem taką możliwość, ale nie przeglądałem jakoś szczegółowo ofert. Minusem w nich jest to, że zazwyczaj mają kierownicę jak w góralach, tzn bez możliwości odchylenia (mój kręgosłup już na co dzień dostaje w kość, więc wolałbym na rowerze mieć wygodną pozycję). Unibike Viper gts wygląda fajnie i ma dosyć dobry amortyzator, ale wersja z hydraulicznymi hamulcami jaką bym wolał kosztuje już 2,6 kpln Niestety nie oglądałem na żywo rowerów tej marki bo są mało popularne w sklepach... a szkoda. W przypadku Crossowych trzeba by było dokładnie obejrzeć jakie oferują możliwości późniejszej rozbudowy do postaci trekkingowej (otwory na osłonę łańcucha, bagażnik, błotniki... niestety nie wszystkie górale oferują takie możliwości rozbudowy, więc możliwe że podobnie jest z crossowymi)Jakbyście mieli jakieś propozycje jeszcze (także crossowych, które można by było rozbudować), to byłoby fajnie. Odnośnik do komentarza
rowerowy365 Opublikowano 10 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2017 Może będę nudny ale zerknij na ofertę "niemarkowych królów allegro". Dobry osprzęt, niska cena i dzięki temu ogromna możliwość zmian, rozbudowy i doposażenia. Mówią, że ramy tanie ale jeszcze nie słyszałem żeby w tych rowerach komuś pękła. Tu masz przykład: http://allegro.pl/2016-kands-avangarde-alivio-27s-hydraulika-alivio-i6678497262.html Osprzęt do turystyki idealny, zostaje kasa na bagażniki, sakwy i inne pierdoły, które kupisz sam, takie jak chcesz. Nie takie jak dostałbyś w komplecie. Hydrauliczne hamulce do turystyki nie są konieczne, a czasem są nawet kłopotem. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się