Skocz do zawartości

Shimano GRX - nowy osprzęt do graveli.


Rekomendowane odpowiedzi

Na plus na pewno przerzutki tylne, korba 48/31, "antypoślizgowe" klamki, kompatybilność z istniejącymi klamkami szosowymi 11rz, kompatybilność z kasetami MTB do 42z.

Trochę szkoda że podniesiona oś obrotu klamki hamulcowej występuje tylko w wersji Di2, ale to pewnie wynika z tego jak są zrobione dźwignie przerzutek w wersji mechanicznej.

Trochę szkoda że korby tylko 48/31 i 46/30. Chętnie widziałbym 48/32, 46/32 (mniejsza różnica zębów pozwala łatwiej i częściej operować przodem, np przy skrzyżowaniach czy przy nagłej zmianie gradientu).

Odnośnik do komentarza

46/30 to akurat mi się bardzo podoba. Od dawna mówiłem, jak to pierwszy raz w Fuji zauważyłem że tędy droga. Gravel to nie rower wyścigowy i nie potrzebuje bardzo twardych przełożeń. Czemu służy 48/31 nie wiem. Kolega ma 48/32 na 11-34 i na szosę było w pełni wystarczające. 46/32? Może. Mój młody ma 46/34 w szosie w wyniku wymiany blatów w korbie Praxis Works i to też jest dobry wariant łatwy do zrobienia jak ktoś dostał compact 50/34 pod warunkiem że ma pająk, który to obsłuży.

Odnośnik do komentarza
2 godziny temu, Yarecki napisał:

Czy korbę 46/30 będzie można zmontować do gravela na Tiagrze? Chodzi mi o to przesunięcie linii łańcucha o 2.5mm.

Będzie trzeba zmienić również przednią przerzutkę.

Generalnie dobrze, że coś ruszyło w tym kierunku. Jeśli dobrze rozumiem, to klamkomanetki GRX są dostosowane do hamulców hydraulicznych. Szkoda, że ograniczyli się tylko do hydrauliki.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...