Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wiem ze dziwne pytanie kieruje do panstwa ale stoje przed zakupem roweru w sumie wybralem juz 2 modele ktorymi jezdzilo mi sie dobrze w sklepie ale  z braku doswiadczenia chcialbym poznac panstwa opinie ktory z ponizszych modeli jest lepszy wedlug panstwa :
 https://www.das-radhaus.de/cube-attention-29-grey-n-green-2019/#/dfclassic/query=563250&query_name=match_and
  

https://shop.zweirad-stadler.de/Fahrrad-Shop/Mountainbikes/Hardtail/Hardtail-29/Scott-Aspect-930-Mountainbike-Hardtail-29.html?listtype=search&searchparam=scott

Dodam ze rower bedzie uzywany w dojazdach do pracy i wypady na lesne drogi 

 Waga 104 kg
Wzrost 186cm
Z gory dziekuje i pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza

Hej

44 minuty temu, bialozielony napisał:

Witam wiem ze dziwne pytanie kieruje do panstwa

Tu nie ma żadnego państwa - jesteśmy tylko my. Tak serio - w Internecie wszyscy jesteśmy na ty.

Cube. Powód: jest lżejszy (odrobinę), ma lepszy amortyzator, ma 3 blaty, co dla początkującego kolarza może być duży plus.

Ewentualnie mógłbyś rozważyć jakiś rower crossowy: https://cube.pl/2019/rowery/trekking/tour/cross/

Lepiej sprawdzi się w mieście, gorzej w lesie ale tylko pod warunkiem, że będziesz tam szalał. Na zwykłe leśne ścieżki cross się nada.

Odnośnik do komentarza

Wlasnie czytajac opinie o RockShox XC 30 TK Coil na tknalem sie ze do mojej wagi nie bardzo pasuje niby swietnie nadawal by sie do lzejszych osob 90kg max podobno nie pracuje tak wydajnie przy tych kg i szybciej sie zuzywa czy to prawda ?

Zalezy mi tez bardzo na bezawaryjnosci i trwalosc 

Przy zakupie cube jaki rozmiar ramy byl by idealny ?

 

Odnośnik do komentarza

Dzisiaj siedziałem na czymś z tym "rokszokiem" i sprężyna jest za miękka nawet po całkowitym skręceniu i utwardzeniu - gdyby była możliwość wymiany na twardszą niż standard toby Cube był dobry, sądzę że XCR (tu nastąpiła czerwona buraczana wtopa że to sprężyna ... buu) będzie lepszy bo jest powietrzny.

Stąd krótko - https://shop.zweirad-stadler.de/Fahrrad-Shop/Mountainbikes/Hardtail/Hardtail-29/Scott-Aspect-930-Mountainbike-Hardtail-29.html z możliwością pompnięcia tyle tlenu ile potrzeba aby pracował poprawnie - sam mam ten problem ale w 20" amorze - żaden przy podobnej do Twojej wadze ze sprężyną się nie nadaje (a 55% wagi mam na przednim kole więc mimo skoku 5 cm z czego pod masa realnie 2,3-3cm amor naprawdę daje radę ? )
Ale jak schudniesz do 90 to Cube ? 

Odnośnik do komentarza

XC30 TK Coil to amortyzator olejowo-sprężynowy wyposażony w wymienną sprężynę stalową. Standardowo montowana jest sprężyna medium, czerwona dla użytkowników o wadze 72-81 kg. Sprężyna firm, niebieska przeznaczona jest dla użytkowników 81-90 kg wagi a czarna, x-firm, 90-100 kg. Sprężyny można zamówić przez sklep u dystrybutora. Nie wiem ile kosztuje sprężyna i jej wymiana i czy jest płatna. Może można się dogadać żeby zamontowali odpowiednią w cenie.

Są to sprawdzone i bezproblemowe amory. Kolega jeździ na amorze o takiej samej budowie, RockShox Judy od ponad 10 lat i wstyd przyznać ani razu nie serwisował i amor nadal działa wyśmienicie. Jest to amor z lagami 30mm. 32mm byłoby lepsze ale nie sądzę że te 30 to będzie problem. To nie jest rower ani amor do szaleństw ale przy normalnej, żwawej jeździe nie widzę powodu do problemów. Inny kolega ważący 90 katuje taki od lat i amor nadal żyje.

XCR Air o ile mi wiadomo nie jest olejowo-powietrzny tylko ma cartridge powietrzny ale w drugiej ladze jest smar stały a tłumik nie pracuje zanurzony w oleju jak w RS. Może nowsze wersje ze sztywną osią i boost mają już olej.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...