Skocz do zawartości

Gravel? Fitness? 2500 - 4000 PLN co wybrać?


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie, jestem generalnie laikiem w tej tematyce (no, po 3h czytania i szukania i małej modyfikacji poprzedniego roweru ?). Do tej pory jeździłem na baaaardzo starym rowerze górskim, na którym po wymianie kół na takie z piastami maszynowymi (Novatec) i opon na semi-slick jeździło się w zasadzie dość przyjemnie. No ale już wszystko się tam rozlatuje i pomyślałem, że czas na porządny rower, jako że od paru sezonów regularnie jeżdżę.

95% jazdy to jazda do pracy i z powrotem. W sumie kilkanaście kilometrów, głównie po asfalcie i przyzwoitych ścieżkach rowerowych, ale zdarza się też zboczyć przez park, no i ścieżki i ulice też nie są idealne. Poza tym chciałbym mieć różne opcje i móc też czasem trochę za miasto wyjechać, dlatego szosa chyba odpada. Optymalny (przynajmniej z opisu) wydaje się gravel lub fitness. Z tego co rozumiem (w uproszczeniu mówiąc) różnią się głównie kierownicą. Teoretycznie na miasto lepsza wydaje się prosta, czy tak? Z drugiej strony gravele i baranki nieco bardziej mi się podobają.

Kolejna sprawa - nie wiem ile powinienem wydać - stąd taki szeroki przedział w temacie. Jeśli naprawdę warto, mogę dołożyć, bo chciałbym mieć porządny rower na ładnych parę lat, ale może taki rower w okolicach 2500 będzie dla mnie w sam raz? Przez małe doświadczenie z sensownymi rowerami ciężko mi powiedzieć ?

Przejrzałem już sporo modeli i powiem szczerze - już nic nie wiem ? Byłbym bardzo wdzięczny jakby ktoś z Was pomógł mi i wskazał parę modeli, które wydają się dla mnie sensowne. Moje oczekiwania w skrócie

- głównie miasto, głównie asfalt i ścieżki, czasem park, las

- to pewnie ma znaczenie - jest trochę różnic wysokości w drodze do roboty ?

- może to fanaberia, ale chciałbym mieć tam piasty maszynowe (odczułem b. dużą różnice po wymianie w starym rowerze)

- wydaje mi się że szerokość opony optymalna dla mnie to będzie jakieś 34-38mm?