audixable Opublikowano 24 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2019 Witam, mam problem ze sterami. Gdy dokręce śrubę górna na tyle mocno, żeby nie było luzu to stery chodzą jakby nie mogły, a gdy jest luz chodzą płynnie i lekko, łożyska prawie nowe bez luzu. Odnośnik do komentarza
Mociumpel Opublikowano 24 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2019 Mam wodę w szklance, jak przechylę ja do dołu to mi się wylewa - co robić? - tak czytam Twoje pytanie. Opisz więcej, daj zdjęcie - czy chodzi CI o stery http://wrower.pl/sprzet/stery,5452.html dzieki którym skręcasz, czy o manetki róznego rodzaju https://pl.wikipedia.org/wiki/Manetka_rowerowa popularnie choć nieprawidłowo zwane "sterami" czy o inne "COŚ" co Ty wiesz jak wygląda i co robi a my nie wiemy - podpowiedz nam. Odnośnik do komentarza
audixable Opublikowano 24 Lutego 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2019 Posiadam ramę Mondraker summum, miski z geokitu, reszta sterów fsa maszynowe redukcyjne z 1.5 na 1 1/8, luz przód tył ok. 1cm wyczuwalny przy podnoszeniu roweru za kierownicę jak i przy zaciśnięciu hamulca i poruszaniu przód tył, same łożyska, gdy mam je w recę nie mają luzu i kręcą się dobrze gdy skręcę kapsel, żeby zlikwidować luz kręcą się ciężko. Stery złożone tak: bieżnia na amortyzatorze łożysko dolne amortyzator łożysko górne nakładka centrująca górny cap z uszczelką podkładki półka amortyzatora mostek kapsel. Nie mogę teraz wysłać zdjęć. Odnośnik do komentarza
pepe Opublikowano 24 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2019 Może trzeba po prostu kilka razy spróbować. Ja robię tak, że najpierw skręcam dość mocno, potem ruszam kołem, mostkiem, itp, tak żeby się wszystko ułożyło, potem delikatnie luzuję kapsel, aż do momentu kiedy po przechyleniu roweru rura sterowa z kołem zaczyna się obracać (jeżeli się nie obróci, to jest skręcone za mocno). Potem dokręcam śruby mostka, luzuję kapsel i jeszcze raz sprawdzam. Jeżeli w ten sposób się nie udaje, to może źle założyłeś którąś z części : łożysko, podkładkę, itp ? Trzeba by poszukać instrukcji, jest sporo w necie i porównać. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 24 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2019 Śrubą w korku sterowym dociąga się stery delikatnie, nie za mocno. Oczywiście z poluzowanymi śrubami mostka. Na tyle żeby nie było luzów przy zaciśnięciu przedniego hamulca i ruszaniem kierownicą przód-tył. Następnie dokręca się z dużą siłą śruby mostka. Odnośnik do komentarza
NoOnesThere Opublikowano 2 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2019 Wymieniałem w zeszłym roku stery i sie okazało, że dolna miska nie chciała "współpracować", być może coś źle dobrałem, bo nie szło skasować luzu, a mocniejsze skręcenie blokowało kierownice. Zrobiłem więc tak, że zostawiłem górne łożysko nowe, a na dolne dałem lepsze z tych starych (nie miało luzu, wystarczyło wyczyścić). W konsekwencji tych zabiegów uzyskałem tak mega płynne działanie sterów jakiego nie miałem nigdy... Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się