bhx Napisano Marca 23, 2020 Zgłoś Share Napisano Marca 23, 2020 @pepe Jaką ramę wybrałeś przy jakim wzroście? Cytuj Link to postu
pepe Napisano Marca 23, 2020 Zgłoś Share Napisano Marca 23, 2020 17 cali przy 173 cm wzrostu. Cytuj Link to postu
bhx Napisano Kwietnia 8, 2020 Zgłoś Share Napisano Kwietnia 8, 2020 @lvlaarcin Jak przypomocowałeś przedni błotnik do widelca? na trytytki? Jaki to jest model błotników. Mam też Cube Analoga z 2019. Nie masz wrażenia, że hamulce są dość słabe? W poprzednik rowerze V-brake Deore hamowały podobnie. Cytuj Link to postu
thalcave Napisano Kwietnia 8, 2020 Zgłoś Share Napisano Kwietnia 8, 2020 Z tego co widzę to Analog ma MT-200, które kosztują około 100PLN. Szału nie ma. Producenci oszczędzają na czym mogą i hamulce należą do tej grupy należą. Najlepiej na spokojnie sobie wymienić na coś mocniejszego. Cytuj Link to postu
bhx Napisano Kwietnia 8, 2020 Zgłoś Share Napisano Kwietnia 8, 2020 W przyszłości będę robił upgrade. Mam nowy rower, zrobiłem tylko 200km. Spróbuję mocniej zahamować kilka razy. Czytałem, że na początku trochę słabiej mogą hamować. Cytuj Link to postu
Mik0laj Napisano Kwietnia 17, 2020 Zgłoś Share Napisano Kwietnia 17, 2020 Panowie a ile wynosi przekrok w 19'' w Cube Analog. Brakuje tego wymiaru w opisie geometrii ram. Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka Cytuj Link to postu
bhx Napisano Kwietnia 27, 2020 Zgłoś Share Napisano Kwietnia 27, 2020 W Jakim mijescu dokładnie? Rama 19" Odległość czerwona to 74cm. @thalcave Musiałbym zmienić całehamulce, czy wystarczyła by zmiana tarcz + klocków na lepsze? Cytuj Link to postu
jajacek Napisano Kwietnia 27, 2020 Zgłoś Share Napisano Kwietnia 27, 2020 MT200, to są hamulce, które mają siłę hamowania podobną do v-brake. Sprzedawane są zwykle z najtańszymi tarczami Tourney. Siła hamowania hamulca hydraulicznego jest związana z konstrukcją hamulca, wielkością tłoczków w zaciskach, które w MT200 są malutkie , użytym przewodem hamulcowym, klockami i tarczami. W MT200 każdy element tego układu to chłam. Dlatego zalecam zmianę całych hamulców. Zmiana klocków i tarcz, zbliżyłaby siłę hamowania do jakichś 80-90% wyższego modelu. Ale cenowo to może się okazać, że można za niewiele więcej kupić całe hamulce. MT200/M315/M365 - same shit, different day M395/M445/M446/M447/MT500 mają już większą siłę hamowania, lepsze klocki i tarcze. Cytuj Link to postu
bhx Napisano Kwietnia 27, 2020 Zgłoś Share Napisano Kwietnia 27, 2020 W poprzednim rowerze miałem v-brake deore hamowały właśnie tak samo jak MT200. Zobaczę jak to wygląda cenowo, może zmienię całe hamulce. Cytuj Link to postu
tomekb Napisano Maja 2, 2020 Zgłoś Share Napisano Maja 2, 2020 Witam mam duży dylemat , szukam roweru i tutaj właśnie zaczął się problem😀 w tym sezonie postanowiłem się przesiąść z Krossa Hexagon na Krossa Level 3.0 . Zrobił się jednak problem, ponieważ przy kole 27,5 rama jest za wysoka 😀. Kolejny rower do jakiego się przymierzalem to Scott Scale 980 . W tym modelu rama M przy 29 calach jest ok. Gdzie więc wątpliwości ? Zacząłem dużo czytać i im więcej czytam tym więcej mam wątpliwości. Może krótko opiszę do czego potrzebuje , generalnie weekendowe wypady , czasami jak czas pozwoli to także jakiś wyjazd w tygodniu. Wzrost 176 cm waga 78 kg , trasa 60-70% asfalt, reszta las . Bez udziału w wyścigach. Rocznie staram się przyjeżdżać ok 1200 km. Moje wątpliwości to czy nie przesiąść się na roqer crossowy ? Modele o których czytałem to Scott Zethos GTS i Unibike Sub Cross 20.Nigdy nie miałem okazji jeździć na takim rowerze. Proszę o porady , MTB czy Cross ? Może z doświadczenia coś poradzicie 😀 Z góry dziękuję za wszystkie sugestie Cytuj Link to postu
pepe Napisano Maja 2, 2020 Zgłoś Share Napisano Maja 2, 2020 Jeżeli nie za dużo jeździsz tak jak piszesz i głównie po twardych nawierzchniach, to nie będzie miało dużego znaczenia czy wybierzesz crossa czy mtb. Bylebyś nie wybrał sportowego MTB. Crossy mają praktycznie zawsze rekreacyjna geometrię, w przypadku mtb możesz trafić na taki z bardziej agresywną, co może niekoniecznie być tym czego oczekujesz. MTB mają też z reguły fabrycznie montowane opony o dość agresywnym bieżniku, szczególnie te droższe. Opony możesz zawsze zmienić, ale to jednak dodatkowy koszt. Generalnie MTB jest lepszy jeśli wiesz czego szukasz, na jakiej geometrii ci zależy. Cross jest o tyle lepszy że jest to rower dedykowany do tego typu rekreacyjnej jazdy i jest większa szansa że będzie dopasowany od razu do Twoich potrzeb (głównie geometria, do tego opony, ale też może nieco szersze i miększe siodełko, wygodniejsza gięta kierownica). Często będzie też napęd umożliwiający uzyskiwanie większych prędkości niż w mtb, chociaż przy jeździe rekreacyjnej ma to mniejsze znaczenie. Cytuj Link to postu
jajacek Napisano Maja 2, 2020 Zgłoś Share Napisano Maja 2, 2020 Na 1200 km rocznie to bym dużo nie inwestował. Nie deprecjonując ale tyle się czasem jeździ w jakimś cieplejszym miesiącu. Jesteś na granicy rozmiarów 17,5 i 19 cali ze wskazaniem na 17,5. Zwykle jest to M. Przy tej ilości km, kupiłbym cross w jakiejś prostej wersji bez hydrauliki, żeby jego utrzymanie było najtańsze. Jak rozumiem pół roku będzie stał, wiec może szkoda za dużo inwestować. Oczywiście w jakimkolwiek terenie poza asfaltem rower typu mtb lepiej daje sobie radę i jest wygodniejszy ale zwykle wymaga dbania i serwisowania. Zethos GTS bardzo przyzwoity rower. Aż nadto na te potrzeby. Jak jazda w terenie mieszanym to rekomendowałbym coś typu Cube Analog albo Indiana X-Pulser 5.9 ale ten ostatni w rozmiarze 17 cali jest już chyba nie do dostania. Cytuj Link to postu
jajacek Napisano Maja 2, 2020 Zgłoś Share Napisano Maja 2, 2020 Taki Kross to do wszystkiego się nada:https://kross.eu/pl/rowery/turystyczne/trekking/trans-5-0-2018-grafitowy-srebrny-polysk Cytuj Link to postu
tomekb Napisano Maja 2, 2020 Zgłoś Share Napisano Maja 2, 2020 Dziękuję za odpowiedzi, dystans jaki przyjeżdżam niestety spowodowany ograniczeniami czasowym ( jestem trenerem piłki nożnej) więc zdarza się że 7 dni w tygodniu spędzam na boisku 😀 wiadomo, że nie chce inwestować Za dużych pieniędzy ale może jak rower będzie lepszy to wieczorami będę latał 😀. Mimo wszystko po głowie chodzą Scott Scale 980 ( dzisiaj do niego się przymierzałem), poczytałem trochę o Trek Marlin 7 , Scott Sub Cross 20 a nawet Trek X- Caliber 7 i 8,. Cytuj Link to postu
jajacek Napisano Maja 2, 2020 Zgłoś Share Napisano Maja 2, 2020 Jako człowiek wysportowany możesz celować w bardziej wysportowany rower. Może na obóz zabierzesz i po lesie pojeździsz. Różnie bywa. Wtedy zalecałbym rower mtb ale raczej bez amora powietrznego jaki jest w Trekach X-Caliber. Jak pojmuję z wyborów firm, chciałbyś mieć coś jakościowego i prestiżowego. Rozumiem bo sam ma głównie rowery Specialized. Marlin 7 ma uginający się amor, który zalecam czyli RockShox TK Coil i przyzwoitą rekreacyjną ramę. Cała reszta jest bardzo niskiej jakości. X-Caliber 7 podobna, przeciętna ale bardziej sportowa rama, amortyzator powietrzny którego serwis kosztuje 300 zł (ale przy tym przebiegu raz na 3 lata), reszta taka sama bida z nędzą. Scott Scale 980 przeciętna rama, amor powietrzny, tu napęd 1x11, reszta słabizna. Przy tych przebiegach być może jakość osprzętu nie ma znaczenia. Jeszcze masz znacznie lepszy taki:https://www.greenbike.pl/rower-gorski-specialized-rockhopper-pro-2018-ostatnie-sztuki-p-3451.html Cytuj Link to postu
Polecane posty
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.