karol1994czx Opublikowano 19 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2019 Witam. Zarejestrowałem się na anglojęzycznym forum posiadaczy tribanów http://triban3owners.freeforums.net/board/10/btwin-technical?page=5. Pokazują tam swoje rowery i ich upgrade`y. Ludzie za granicą ulepszają sobie te rowery ( tribany 3, tribany 500) wrzucając do nich drogie osprzęty: shimano 105, koła fulcrumy. Pytanie jakie mnie nurtuje czy to ma sens ? Moje nastawienie i wymagania są czysto amatorskie. Odnośnik do komentarza
krzysiekw Opublikowano 20 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2019 Widocznie ma to sens dla właścicieli tych rowerów, inaczej by tego nie robili ? Sam miałem Tribana 520 na Sorze 3x9 i kupiłem do niego koła za prawie 900zł. Tyle że to była inwestycja w przyszłość. Bo te same koła założyłem do kolejnej szosy. Nad wymianą napędu zastanawiałem się przez chwilę, ale szybko doszedłem do wniosku że obojętnie co bym w nim nie wymienił to i tak zostanę z tą samą ciężką ramą. Więc dla mnie sensu to nie miało, bo chciałem mieć rower lżejszy. Wszystko chyba zależy czego się oczekuje od roweru. Jak nie zamierzasz w niedługim czasie zmieniać roweru, jeśli ten jest dobrze dopasowany i wygodny, a obecny napęd przestał wystarczać, to czemu nie? Można zmienić na inny. Odnośnik do komentarza
karol1994czx Opublikowano 20 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2019 A jakie koła kupowałeś? Może te https://wertykal.com/pl/p/Kola-Fulcrum-RACING-7-LG/2543? Odnośnik do komentarza
Artek Opublikowano 21 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2019 Dnia 19.01.2019 o 20:40, karol1994czx napisał: Witam. Zarejestrowałem się na anglojęzycznym forum posiadaczy tribanów http://triban3owners.freeforums.net/board/10/btwin-technical?page=5. Pokazują tam swoje rowery i ich upgrade`y. Ludzie za granicą ulepszają sobie te rowery ( tribany 3, tribany 500) wrzucając do nich drogie osprzęty: shimano 105, koła fulcrumy. Pytanie jakie mnie nurtuje czy to ma sens ? Moje nastawienie i wymagania są czysto amatorskie. Sens takich upgrade jest dwojaki: Wskazałeś modele rowerów, których już się nie produkuje od kilku lat (trochę miesza w tym również Decathlon, nie zachowując numeracji kolejnych generacji. Triban 3 to odpowiednik dzisiejszej 500, natomiast dawniejsza 500, a jeszcze wcześniej 5 to obecna 520). Kilka lat temu wybór tanich szosówek był bardzo mocno ograniczony. Z tego co pamiętam był Triban, jakiś Kross i tyle. Pozostałe modele zaczynały się powyżej 3000 zł. Ja cztery lata temu kupiłem 520 i wtedy był to rower praktycznie bez konkurencji w swojej cenie. Karbonowy widelec w budżetowych modelach zaczął pojawiać się na szerszą skalę sezon, góra dwa temu. Więc ludzie pokupowali sobie te rowerki, a potem zaczęli je modernizować. Przyzwyczaili się do roweru i ramy, a osprzęt postanowili wymienić na lepszy. Przecież w sumie nawet Decathlon tak robi, produkując model 540 na tej ramie ale lepszym osprzęcie. A druga sprawa, związana z pierwszą. Minęło kilka lat i nastąpiło zużycie sprzętu. Skoro trzeba i tak wymienić przerzutkę czy koła, to dlaczego nie wymienić na wyższą klasę, skoro kogoś na to stać? Karbonowych kół nie warto może wstawiać, ale koła za 900 zł, zamiast za 400 można jak najbardziej ? A oprócz tego można przecież kupić również osprzęt używany. Odnośnik do komentarza
krzysiekw Opublikowano 21 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2019 8 godzin temu, karol1994czx napisał: A jakie koła kupowałeś? Może te https://wertykal.com/pl/p/Kola-Fulcrum-RACING-7-LG/2543? Nie, ja brałem składane od Daveo. Odnośnik do komentarza
krzysiekw Opublikowano 21 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2019 49 minut temu, Artek napisał: Minęło kilka lat i nastąpiło zużycie sprzętu. Skoro trzeba i tak wymienić przerzutkę czy koła, to dlaczego nie wymienić na wyższą klasę, skoro kogoś na to stać Wiesz, jest różnica pomiędzy wymianą zużytej części, a przejściem na wyższą grupę. Te Tribany były na Clarisie i Sorze więc żeby przejść np. na 105 trzeba wymienić całą grupę. Ale oczywiście nikt nikomu nie broni, to tylko kwestia przemyślenia opłacalności takiego zabiegu. Odnośnik do komentarza
unavailable Opublikowano 23 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2019 Zdecydowanie bliżej mi do Krzyśka. Do Tribana kupiłam koła i te koła wędrowały potem po następnych nietrafionych rowerach, aż wylądowały w obecnym. Swego czasu również rozważałam wymianę napędu, ale najczęściej jest to połowa wartości roweru lub nawet jego równowartość, jeśli brać pod uwagę nowe komponenty ze sklepu. Opłacalność takich upgrade'ów zaczyna się w moim przekonaniu od ram karbonowych, inaczej to tylko kosztowne hobby i po prostu kaprys, którego nie oceniam - jak kogoś stać i ma ochotę dłubać, to czemu nie? Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się