Skocz do zawartości

Najlepszy gravel do 8-10K?


Rekomendowane odpowiedzi

14 godzin temu, jajacek napisał:



 Jeszcze nie spotkałem ramy szosowej alu, która może rywalizować z niezłą ramą karbonową. Natomiast czołowi producenci opanowali już technologię dobrych ram alu. I jeżdziłem już na takich w mtb, które bardzo mi się podobały. Być może Fuji też ma to opanowane. Mój młody jeździ teraz na Fuji alu na torze i mówi że jest lepiej niż na jego Treku alu.

Nawet Sagan ostatnio usiadł na alu. Pewnie amatorski świat rowerowy 2019 dostanie szajby na punkcie ram aluminiowych...

Odnośnik do komentarza

Paweł, Sagan z pewnością nie jeździ na nim dlatego że to jego wybor. Jest to zabieg marketingowy sponsora, w celu poprawy sprzedaży aluminiowych szos, które słabo się im sprzedają. Ogólnie zawodowiec nie jeździ w czasie kariery (a często i po jej zakończeniu) na tym na czym chce tylko na tym co sponsor daje. Kiedyś widziałem taki artykuł gdzie dano zawodowcowi jakiś średni budżet do wydania. I nie kupił nic z górnej półki. Pamiętam tylko że kupił pedały Lok Keo Max anie Keo Blade ani Keo Carbon bo powiedział że nie ma między nimi istotnej różnicy do jazdy na co dzień. Jak wiesz siedzę i dużo czytam, testuję też rowery i moje przemyślenia są zupełnie inne niż to co marketing chce nam zafundować. I zarówno ja jak i Ty poszliśmy dobrą drogą, nie kupując np. stożków karbonowych pod hamulce obręczowe. Jestem teraz członkiem fajnego projektu szosowców gdzie w zamkniętej ograniczonej grupie wymieniamy praktyczne poglądy. Wczoraj właśnie dyskutowaliśmy na temat tego ile stożki aero dają. Consensus był taki że w porywach 1-1,5 km/h przy prędkościach 35-40 km/h.

Czytałem ostatnio bardzo ciekawe zwierzenia inżyniera Zipp o historii budowy ich kół. Ale to może napiszę w innym wątku.

Odnośnik do komentarza

 

Jeszcze takie rowery zostaly mi polecone w porownaniu do Specialized:

1. https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-szosowe/rowery-na-szuter/checkpoint/checkpoint-alr-5/p/24385/?colorCode=grey

2. https://www.canyon.com/pl/road/grail/grail-cf-sl-7-0.html

3. https://www.kross.pl/pl/2019/gravel/esker-6-0

 

widze, ze Canyon za 10k ma carbon i caly osprzet 105, specialized to ma za 13-14k. Trek wyglada dobrze, ale nie jest carbonowy za takie pieniadze. 

 

Odnośnik do komentarza
23 minuty temu, jajacek napisał:

Paweł, Sagan z pewnością nie jeździ na nim dlatego że to jego wybor. Jest to zabieg marketingowy sponsora, w celu poprawy sprzedaży aluminiowych szos, które słabo się im sprzedają. Ogólnie zawodowiec nie jeździ w czasie kariery (a często i po jej zakończeniu) na tym na czym chce tylko na tym co sponsor daje. Kiedyś widziałem taki artykuł gdzie dano zawodowcowi jakiś średni budżet do wydania. I nie kupił nic z górnej półki. Pamiętam tylko że kupił pedały Lok Keo Max anie Keo Blade ani Keo Carbon bo powiedział że nie ma między nimi istotnej różnicy do jazdy na co dzień. Jak wiesz siedzę i dużo czytam, testuję też rowery i moje przemyślenia są zupełnie inne niż to co marketing chce nam zafundować. I zarówno ja jak i Ty poszliśmy dobrą drogą, nie kupując np. stożków karbonowych pod hamulce obręczowe. Jestem teraz członkiem fajnego projektu szosowców gdzie w zamkniętej ograniczonej grupie wymieniamy praktyczne poglądy. Wczoraj właśnie dyskutowaliśmy na temat tego ile stożki aero dają. Consensus był taki że w porywach 1-1,5 km/h przy prędkościach 35-40 km/h.

Czytałem ostatnio bardzo ciekawe zwierzenia inżyniera Zipp o historii budowy ich kół. Ale to może napiszę w innym wątku.

Jacek, będę wdzięczny za jakiekolwiek "przecieki" z Waszej grupy. Wiadomo, że karbonowe stożki to przede wszystkim +100 do splendoru. Od dawna mam podobne zdanie jak Ty, że to czego używają topowi sportowcy nijak się ma to naszych amatorskich wyobrażeń. Sam widziałem jak światowej sławy maratończyk rolował się na kawałku szarej rury PCV (popularnie mówiąc takiej do kibla) owiniętej zwykłym plastrem z apteki żeby się nie ślizgała na wykładzinie. Koszt całości pewnie do 5 USD. Promowany w sieci roler kosztuje 140 zł. Ja natomiast nie ukrywam, że jestem podatny na to co niosą reklamy dlatego mam Gillette, Colgate, Lewis i masę innych rzeczy. Chciałbym mieć fajne stożki bo wyglądają kozacko. Też gdzieś czytałem ile to daje watów bonusu i było to naprawdę śmiesznie mało, a w amatorskiej jeździe, takiej jak moja jest to zupełnie pomijalne.

Wiadomo, że Sagan usiadł na alu, żeby wywołać modę i bum a podyktowane jest to zapisem w jego kontrakcie.  Tak samo są nam podsuwane kolory, fasony, materiały, odżywki i każda inna rzecz, której używamy.

Odnośnik do komentarza

No więc Diverge Sport w karbonie za 12k jest to zarąbisty rower. Ale czy bym dopłacił do niego 5k od 7200 za E5? Nie. Moje dwie karbonowe ramy Speca po sezonie zostały kupione za mniej niż 1000 Euro każda. Więc ta dopłata nie ma uzasadnienia. 2k różnicy to rozumiem.

Trek jest firmą, która ma najlepszą gwarancję na rynku. Lifetime, not questions asked. To jest zdecydowany plus. Natomiast zwykle dopłaca się za niego premium, nawet w porównaniu do Speca. Wizualnie piękny rower. Technicznie zdecydowanie wolę Speca Diverge E5. Bo ma fajną amortyzację w widelcu, bezproblemowy suport wkręcany BSA a nie problematyczny PressFit i bardziej praktyczną aczkolwiek gorszej klasy korbę.

Natomiast przemyśl jak to ma być u Ciebie z tą jazdą terenową. Jeśli ma to być jakieś 20-30% to rzeczywiście gravel. A jeśli sporadyczny szuter, lasek, bruk to jest jeszcze np. Trek Domane, na którym jeździłem w karbonie i jest to zarąbisty rower. Mega wygodny. Testowałem go na szutrach, kostce Bauma na ścieżkach rowerowych, płytach chodnikowych i asfalcie. Wszystko to łyka bez problemu. W wersji pod tarczówki wchodzą do niego opony 32 i na takich jechałem. I do długodystansowej jazdy z okazjonalnym szuterkiem czy lasem to mógłby być mój wybór.

Canyon Grail to dziwoląg. Chciałbym mieć taki rower, gdyby chciał się wyróżniać. O firmie Canyon mieliśmy wczoraj dłuższą dyskusję. Różnie to z nimi bywa. Sprzedają taniej ale jak chcesz dokupić jakieś elementy to cena x4. Z gwarancją też różnie bywa bo trzeba odesłać do Niemiec i się czeka. Czasem miesiąc, czasem 3. Czasem przyjdzie w pudełku dopieszczony rower, a czasem jak wczoraj koledze cały podrapany. Innemu koledze bez żadnej przyczyny pękły tylne widełki. Cayon ramę wymienił stwierdzając "normalna wada materiałowa". Więc co do firmy mam że tak powiem mixed feelings. Technicznie bardzo dobry rower, z niezbyt szczęśliwie dobraną korbą szosową pod potrzeby.

Firma Kross od niedawna sama robi ramy karbonowe w Przemyślu. Więc uczyli by się na Tobie. Szczerze mówiąc nie chciałbym być ich królikiem doświadczalnym, tym bardziej że na tym forum mieliśmy już posty w stylu "moja dziewczyna wyjechała karbonem mtb ze mną do lasu, pękła jej rama na pierwszej przejażdżce, Kross odmówił uznania reklamacji". Więc sorry ale dla mnie nie wchodzi w grę pomijając wszelkie aspekty techniczne.

Edit: doczytałem teraz że rama alu. Mimo to nie łykam. Wole 1200 dopłacić do Speca.
 

Odnośnik do komentarza
5 minut temu, jajacek napisał:

No więc Diverge Sport w karbonie za 12k jest to zarąbisty rower. Ale czy bym dopłacił do niego 5k od 7200 za E5? Nie. Moje dwie karbonowe ramy Speca po sezonie zostały kupione za mniej niż 1000 Euro każda. Więc ta dopłata nie ma uzasadnienia. 2k różnicy to rozumiem.

Trek jest firmą, która ma najlepszą gwarancję na rynku. Lifetime, not questions asked. To jest zdecydowany plus. Natomiast zwykle dopłaca się za niego premium, nawet w porównaniu do Speca. Wizualnie piękny rower. Technicznie zdecydowanie wolę Speca Diverge E5. Bo ma fajną amortyzację w widelcu, bezproblemowy suport wkręcany BSA a nie problematyczny PressFit i bardziej praktyczną aczkolwiek gorszej klasy korbę.

Natomiast przemyśl jak to ma być u Ciebie z tą jazdą terenową. Jeśli ma to być jakieś 20-30% to rzeczywiście gravel. A jeśli sporadyczny szuter, lasek, bruk to jest jeszcze np. Trek Domane, na którym jeździłem w karbonie i jest to zarąbisty rower. Mega wygodny. Testowałem go na szutrach, kostce Bauma na ścieżkach rowerowych, płytach chodnikowych i asfalcie. Wszystko to łyka bez problemu. W wersji pod tarczówki wchodzą do niego opony 32 i na takich jechałem. I do długodystansowej jazdy z okazjonalnym szuterkiem czy lasem to mógłby być mój wybór.

Canyon Grail to dziwoląg. Chciałbym mieć taki rower, gdyby chciał się wyróżniać. O firmie Canyon mieliśmy wczoraj dłuższą dyskusję. Różnie to z nimi bywa. Sprzedają taniej ale jak chcesz dokupić jakieś elementy to cena x4. Z gwarancją też różnie bywa bo trzeba odesłać do Niemiec i się czeka. Czasem miesiąc, czasem 3. Czasem przyjdzie w pudełku dopieszczony rower, a czasem jak wczoraj koledze cały podrapany. Innemu koledze bez żadnej przyczyny pękły tylne widełki. Cayon ramę wymienił stwierdzając "normalna wada materiałową. Więc co do firmy mam że tak powiem mixed feelings. Technicznie bardzo dobry rowe, z niezbyt szczęśliwie dobraną korbą szosową pod potrzeby.

Firma Kross od niedawna sama robi ramy karbonowe w Przemyślu. Więc uczyli by się na Tobie. Szczerze mówiąc nie chciałbym być ich królikiem doświadczalnym, tym bardziej że na tym forum mieliśmy już posty w stylu "moja dziewczyna wyjechała karbonem mtb ze mną do lasu, pękła jej rama na pierwszej przejażdżce, Kross odmówił uznania reklamacji". Więc sorry ale dla mnie nie wchodzi w grę pomijając wszelkie aspekty techniczne.

Edit: doczytałem teraz że rama alu. Mimo to nie łykam. Wole 1200 dopłacić do Speca.
 

Jacek, bardzo dziękuję. Na danym etapie nie wiem wiele i zdobycie wiedzy i doświadczenia trwa latami, stąd twoje podpowiedzi są bardzo pomocne.

Na danym etapie wybiorę pomiędzy Trekiem i Specialized i tutaj mamy identyczne ceny praktycznie:

1. Trek Checkpoint ALR 5 za 8699 PLN (probuje negocjowac): https://sprint-rowery.pl/rower-gravel-trek-checkpoint-alr-5-2019

2. Specialized Diverge Comp za 8699 PLN: https://sprint-rowery.pl/rower-przelajowy-specialized-diverge-e5-comp-2019

3. Specialized Diverge Sport Carbon za 11999 PLN: https://sprint-rowery.pl/rower-przelajowy-specialized-diverge-sport-2019

4. Treck Checkpoint Carbon za 12999 PLN: https://sprint-rowery.pl/rower-gravel-trek-checkpoint-sl-5-2020

Wydaję mi się, że nie będę dopłacał 4K za carbon, więc pewnie wybór jest pomiędzy ALR5 i Diverge Alu.

Odnośnik do komentarza
56 minut temu, jajacek napisał:

Zadzwoń do skleprowerowy.pl na Broniewskiego. Poproś z p. Kasią. Powiedz, że od Jacka Kapeli. Poproś o dobrą cenę i dostepność na Treka i Speca i zobacz co powie.

Faktycznie dostałem bardzo ciekawe ceny. Tak czy inaczej Treka nie ma, trzeba czekać do Marca i pewnie tak zrobię. Bardzo dziękuję!

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...