Biszkopt Opublikowano 1 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2018 Witam Przymierzam się do wymiany części wymienionych w temacie. Nigdy tego nie robiłem ale chciałbym to wykonać samodzielnie. Na razie poszukuję dokumentacji do tego roweru, żeby wiedzieć za co w ogóle się wziąć. Przekopałem trochę internety i szczerze, to jestem trochę zaskoczony, że nawet na stronie producenta nie ma takiego czegoś. Znajdę gdzieś dokumentacje o częściach do tego roweru? Jakie dokładnie został użyty support, korba czy łańcuch? Jakaś instrukcja? Wymiary? Jako, że jest to mój transport do pracy, to nie mogę sobie pozwolić na rozkręcenie i pozostawienie w takim stanie na dłuższy czas. Musiałbym wiedzieć jakie części dokładnie zakupić. Mam jeszcze pytanie, czy do tego roweru można zamontować korbę jednorzędową? Nie korzystam całkowicie z pierwszej i trzeciej przerzutki, a z miłą chęcią pozbyłbym się przedniej manetki, dokupiłbym tylko samą klamkę hamulca. I po co to wszystko? Jakimś cudem musiałem wykrzywić którąś część. Support, albo coś z korby, ponieważ pedałując, prowadnik łańcucha trze raz z prawej raz z lewej strony. Rowerem jeżdżę tylko do pracy i niekiedy po drobne zakupy, rzadko wyjeżdżam w teren. Cenowo też nie wiem jaki miałby być limit. Nie chcę do tego rowera wrzucać nieopłacalnych części. Jeżeli potrzeba jeszcze jakichś informacji, to proszę pytać, bo nie wiem, czy wszystko jasno opisałem. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza
pepe Opublikowano 1 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2018 Przydałyby by się zdjęcia. Odnośnie specyfikacji, to przecież wszystko jest na stronie producenta (http://grand-rowery.pl/pl/2015/mtb/rock-300), pytanie tylko który masz rocznik, bo jak starszy, to może być co innego. Kilka podpowiedzi: - na początek łatwiej jest zrobić serwis w ten sposób, że wymieniamy części na odpowiedniki tego co się zużyło, dlatego raczej odradzałbym samodzielną wymianę korb na jednoblatowe na początek gdybyś się jednak decydował, to tu jest watek na ten temat : https://www.forumrowerowe.org/topic/165908-korba-wymiana-z-3rz%C4%99dowej-na-1rz%C4%99dow%C4%85/ - żeby sprawdzić jaki jest mechanizm korbowy : jeżeli w ramionach korb są wkręcone śruby z gniazdem sześciokątnym, odkręcasz imbusem i sprawdzasz czy suport jest typu kwadrat (99%) czy octalink. (zakładam że nie masz Hollowtech II :) ) - jaki jest potrzebny łańcuch możesz sprawdzić licząc ilość rzędów w kasecie na tylnym kole, dodatkowo można policzyć ilość ogniw (zaznaczając najpierw jedno z nich). Jak ci wyjdzie 7 (99%), to możesz kupić łańcuch na 5,6,7 rzędowów: https://www.szumgum.com/lancuch-connex-700-7-8mm-stal.htmllub lub na 6,7,8 rzedów : https://www.szumgum.com/lancuch-connex-800-8-rzedow-stal.html (ten drugi używam, jest bardzo dobry). Tylko trzeba się upewnić czy ilość ogniw jest wystarczająca. Odnośnik do komentarza
Biszkopt Opublikowano 1 Września 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Września 2018 Dobra, dzięki za porady, jak wszystko zrobię, to się odezwę wraz ze zdjęciami :) Odnośnie specyfikacji, to przecież wszystko jest na stronie producenta (http://grand-rowery.pl/pl/2015/mtb/rock-300) Tak jak najbardziej, byłem na tej stronie. Chodziło mi bardziej o dokładną specyfikację każdego podzespołu. Ich wymiary, na jakie klucze są śruby, etc. Rozumiem, że w takim razie wszystkie części muszę obczaić osobno na stronie producenta. Odnośnik do komentarza
pepe Opublikowano 1 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2018 W sumie, jeżeli go kupiłeś jako nowy i nic nie było wymieniane to zdjęcia może nawet nie będą potrzebne. Powinno dać się rozpoznać rocznik po malowaniu ramy. Potem wystarczy znaleźć w internecie co tam było montowane. Odnośnik do komentarza
Mociumpel Opublikowano 1 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2018 Sorry za wtręt ale normalny szanujący się bajkarz na rower za 700 stów nie zwróci uwagi... Rozebranie go i ewentualna naprawa to normalna czynność po kilkuset kilometrach w tego typu rowerze - jeśli jest to Twój pierwszy przegląd po kilkuset km to powinieneś przy takim serwisie pojeździć kilka lat, jeśli pierwszy po paru latach użytkowania to wymienisz pół roweru w cenie nowego ... A @pepe bardzo ładnie powiedział Ci co trzeba - nic tylko wessać info i jechać z serwisem. Odnośnik do komentarza
Biszkopt Opublikowano 1 Września 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Września 2018 Powinno dać się rozpoznać rocznik po malowaniu ramy. Potem wystarczy znaleźć w internecie co tam było montowane. Rower identyczny jak w pierwszym linku, który podałeś. Zakupiony trzy lata temu. Sorry za wtręt ale normalny szanujący się bajkarz na rower za 700 stów nie zwróci uwagi... Ale co to ma do rzeczy? Chcę się dowiedzieć rzeczy zawartych w pierwszym poście, nie prosiłem w nim o żadną opinię na temat wartości rowera. Rozebranie go i ewentualna naprawa to normalna czynność po kilkuset kilometrach w tego typu rowerze - jeśli jest to Twój pierwszy przegląd po kilkuset km to powinieneś przy takim serwisie pojeździć kilka lat, jeśli pierwszy po paru latach użytkowania to wymienisz pół roweru w cenie nowego ... Nie mam pojęcia ile na nim przejechałem bo służy do jeżdżenia do pracy oddalonej o 2km. Nie mam zamiaru wydawać na niego połowy jego ceny. Bo jeżeli taki będzie fakt, to po prostu pójdę do pierwszego rowerowego, powiem co chcę zrobić, zapłacę i chrobolę resztę. Odnośnik do komentarza
pepe Opublikowano 1 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2018 Spokojnie, części do tego roweru nie są drogie, Prawdopodobnie jest coś nie tak z mechanizmem korbowym, można go wymienić w całości za około 100 zł, wkład suportu za 30 zł. Tak że nie ma dramatu. W sumie nawet taniej się da : https://allegro.pl/korba-shimano-fc-ty301-42-34-24-170mm-wyprzedaz-i6953389254.html Wkład suportu na 90 procent będzie ten pasował : https://allegro.pl/suport-accent-bb-40-122-5-mm-68-bsa-nowy-i7509475156.html Dla pewności można sprawdzić oznaczenia na starym. @Biszkopt, zdejmij najpierw łańcuch (bez rozpinania, tylko tak, żeby nie był na zębatkach korby i korby mogły się swobodnie obracać), potem popatrz od góry na mechanizm korbowy i zakręć korbami. Jeżeli są zacięcia, coś zgrzyta, itp, to wkład suportu jest do wymiany. Jeżeli natomiast jedna z tarcz "kiwa się" na boki zamiast być prosto przy obracaniu, to mechanizm korbowy jest do wymiany. Odnośnik do komentarza
rowerowy365 Opublikowano 1 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2018 Jeśli tylko chcesz wymienić korbę to potrzebujesz nasadkową 15-stkę do odkręcenia śrub, a potem to: https://www.dadelo.pl/sciagacz-do-korb-bike-hand-yc-216-pd10947/ Jeśli chcesz brnąć dalej i wymienić suport: https://www.dadelo.pl/klucz-do-suportu-bike-hand-shimano-yc-26bb-pd10732/?v_Id=53097 A jeśli się okaże, że łańcuch jest już wyciągnięty kup ze spinką, że by nie potrzebować skuwacza, a do wolnobiegu potrzebujesz: https://www.dadelo.pl/klucz-do-wolnobiegu-bike-hand-yc-120b-pd10930/ Zadaj więc sobie pytanie czy chcesz wydawać kasę na narzędzia czy na mechanika. ? Odnośnik do komentarza
Biszkopt Opublikowano 5 Września 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Września 2018 Dzięki wam śliczne za odpowiedzi! Jak tylko się wykuruję (jakiś wirus), to od razu biorę się do roboty. Raz jeszcze dziękuję! Odnośnik do komentarza
PawelGeo Opublikowano 7 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2018 Rowerowy, czy ten podlinkowany ściągacz do korb to jest uniwersalna rzecz i jest to to samo co w linku poniżej? https://www.parktool.com/product/crank-puller-for-splined-cranks-ccp-44 Zamierzam rozkręcić korbę w MTB do czyszczenia, bo coś zaczęło chrobotać. dzięki! Odnośnik do komentarza
pepe Opublikowano 7 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2018 Po co ci taki drogi Park Tool (obsługuje też Octalink). Jak masz korby na kwadrat, to starczy ten tańszy Bike Hand z linka. Ewentualnie jeżeli chcesz kupić taki który oprócz kwadratu obsłuży też Octalink, to jest też taki model Bike Hand : https://www.centrumrowerowe.pl/klucz-do-korb-bike-hand-yc-215cb-pd10946/ Jak coś chrobocze, to pewnie suport, potrzebny będzie też drugi klucz do odkręcenia suportu. Odnośnik do komentarza
PawelGeo Opublikowano 7 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2018 Może źle zadałem pytanie. Czy to tańsze narzędzie to jest dokładnie to co Park Tool. Wiem, że tym PT odkręce swoją kolbę, ale chcę mniej wydać. Wysłane z mojego SM-T719 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza
pepe Opublikowano 7 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2018 Tak całkiem dokładnie to samo, to nie jest. Tańsze narzędzie https://www.dadelo.pl/sciagacz-do-korb-bike-hand-yc-216-pd10947/ jest tylko do kwadratu, ParkTool do Octalink (zakładam, że do kwadratu też, chociaż wprost tego nie napisali). Jeżeli masz kwadrat lub octalink potrzebne są ci dwa pierwsze specjalistyczne narzędzia z listy kolegi rowerowego365, czyli: ściągacz korb na kwadrat: https://www.centrumrowerowe.pl/sciagacz-do-korb-bike-hand-yc-216-pd10947 albo ściagacz do korb kwadrat/octalink : https://www.centrumrowerowe.pl/klucz-do-korb-bike-hand-yc-215cb-pd10946/ i klucz do suportu obsługujący kwadrat/octalink: https://www.centrumrowerowe.pl/klucz-do-suportu-bike-hand-shimano-yc-26bb-pd10732/ (sklep dadelo, to to samo co centrum rowerowe) Może napisz po prostu jaki masz model korb jak masz jeszcze wątpliwości. Odnośnik do komentarza
PawelGeo Opublikowano 8 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2018 dzięki, już doczytałem i kupiłem octalink. Mam korbę RaceFace 34/24. Powinno pasować. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się