karol1994cz Opublikowano 27 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2018 Witam. Z jaką siłą musialbym uderzyć kołem w betonowy filar aby uszkodzić widelec carbonowy lub ramę ( aluminium)? Lub inaczej, wyjeżdżałem dzisiaj z garażu rowerem i przez nie uwagę zderzyłem się z filarem. Prędkość z jaką uderzyłem nie była duża tj. jakieś 15 na godzinę. Czy mogłem w ten sposób zrobić krzywdę rowerowi? Odnośnik do komentarza
Nath147 Opublikowano 27 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2018 A uszkodziłeś? Wysłane z mojego TA-1024 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza
karol1994cz Opublikowano 27 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2018 Rower jeździ xd, a co jeśli uderzenie naruszyło strukturę włókna będzie przy prędkości 60 km z góry polecę na łeb przed siebie? Odnośnik do komentarza
nctrns Opublikowano 27 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2018 Jakoś rok temu walnąłem w murek hamując od 30kmh. Nie wiem ile miałem w momencie uderzenia, ale na pewno więcej niż 15. Jeżdżę do dziś. Odnośnik do komentarza
PawelGeo Opublikowano 27 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2018 Wg mnie nie na takie obciążenia są obliczone ramy rowerów i nie ma się czego obawiać. Dla porównania: zakładając uszkodzenie przy 15 km/h jak odnieść się do kilkudziesięciometrowych skoków na rowerach DH? załączam też filmik YT gdzie pokazują w którym momencie rama ulega uszkodzeniu. Odnośnik do komentarza
unavailable Opublikowano 27 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2018 Odnośnie tego filmiku, to trzaski w karbonie słychać znacznie wcześniej, niż dochodzi do wygięć w ramie aluminiowej - ciekawa jestem, jakie ma to przełożenie na późniejszą eksploatację takiej ramy oraz jej wytrzymałość. Z drugiej strony nie mam też żadnego pojęcia, jak pracuje aluminium i czy ono także się "zużywa" przy takim fatygowaniu. Porównanie z DH średnio mnie przekonuje - gdybyśmy wychodzili z takiego założenia, to aluminiowa rama w rowerze miejskim też by się nadawała, skoro ktoś tam uprawia DH na aluminium. To nie jest przypadkiem tak, że do różnych typów rowerów stosuje się różne rozwiązania i różne założenia konstrukcyjne? Ostatecznie na tańszych amortyzatorach Suntroura jest wprost napisane, że nie są do jazdy terenowej. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się