marcelolsztyn Opublikowano 25 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2018 Witam Jako ze jestem nowy Witam wszystkich serdecznie .Mam na imię Marcin . Nosze się z zamiarem zakupu nowego roweru .Obecnie jeżdżę rowerem trekingowym mam 175 cm wzrostu i 85 kg wagi .Drogi po których się poruszam to kiepski asfalt( bardzo nierówny wyboisty) drogi szutrowe jeżdżę dużo ok 1000 km miesięcznie cały rok . Byłem zdecydowany na zakup roweru Gravel ale po przeczytaniu lektury na forum wstrzymałem się z decyzja zakupu . Dlaczego chce zmienić rower ?-- w moim trekingu brakuje mi szybkości obecna prędkość max prędkość to 37-40 km (średnio 20-25 km/h)oczywiście na prostym odcinku .Pozycja za kierownica mi odpowiada .Szosa troszkę się obawiam ze względu na drogi jakimi się poruszam . Proszę o podpowiedz na co zmienić aby uzyskać parę km/h więcej i nie stracić na wygodzie taka jaka zapewnia mi obecny rower. dziękuje Odnośnik do komentarza
pepe Opublikowano 26 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2018 Zobacz jak wyglądają zawodnicy i rowery w jeździe na czas : https://www.google.pl/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwi_kbrBiordAhVR46QKHbnoDwQQjRx6BAgBEAU&url=http%3A%2F%2Fmagazyntriathlon.pl%2Fartykuly-triathlon%2Cpokaz%2Crbv2azng4z&psig=AOvVaw3v5dsiGm2Po66kQFZSxBVD&ust=1535351037428559 Widać tam różne sprawdzone sposoby uzyskiwania jak największych prędkości, czyli aerodynamiczna sylwetka, obcisłe ubranie, szosowe opony, itp. Chcąc nie chcąc żeby osiągnąć swój cel musisz kierować się w tą stronę. (tylko kierować) Np. kupić rower z kierownicą baranek, albo pozostać przy tym co masz ale dokupić tzw. lemondkę https://www.centrumrowerowe.pl/czesci/kierownice-rowerowe/lemondki-podporki-do-rak-na-kierownice/ Zwykle można ją zamontować również w rowerze z prostą kierownicą. Utraty wygody bym się nie obawiał, do niskiej pozycji można się przyzwyczaić i ją polubić. Jeżeli drogi słabej jakości można dać trochę szersze opony, producenci stosują też różne patenty poprawiające komfort na nierównościach (karbon, iso speed Treka, itp.). Dodatkowo odpowiedni trening. Dodatkowo dobre komponenty w rowerze, regularny serwis. Z tanich rozwiązań, bez wymiany roweru, poleciłbym na początek: - spróbować zmniejszyć opór czołowy zawodnika, tutaj taka turystyczna lemondka powinna dać największą korzyść (można też zamontować zwykłe rogi wewnętrznie, pomiędzy chwytami i obejmami klamek, ale efekt będzie słabszy) - sprawdzenie stanu łańcucha, kasety, piast, czy nie czas już wymienić ewentualnie przesmarować, powtarzać regularnie Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 26 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2018 Tereny masz wokół ładne, tylko Olsztyn za przeproszeniem do dupy jeśli chodzi o jazdę rowerem szosowym. Wszędzie zakazy jazdy rowerem a na wyjeździe z miasta takie kwiatki że zakaz a ścieżka po piachu w lesie. Ja to bym akurat mtb doradzał na okolice Olsztyna. Ale jeśli szukasz szybkości to rower z kierownicą szosową poprawi aerodynamikę i będziesz jeździł szybciej. I o ile nie jestem zwolennikiem graveli, to na Olsztyn sądzę że dobry wybór. Odnośnik do komentarza
marcelolsztyn Opublikowano 26 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2018 To teraz Pan mi namieszał :D Studiuje lekturę na forum od dwóch dni i powoli już przeszedł mi zapał na gravel .Czytając Pańskie wpisy zastanawiałem się czy nie spróbować pojeździć MTB . Zależy mi głownie na komforcie podróżowania często robię trasy po ok 100 km głównie tak jak wyżej pisałem słaby asfalt i szutry,drogi utwardzone ścieżki rowerowe.Czasami też w człowieku budzi się żyłka rywalizacji szczególnie jeśli zobaczy rowerzystę przed sobą i tu brakuje tej prędkości ....Chociaż ostatnio trasa 100 km w 4 godzinki ze średnia 24,90 na trekingu to myślę ze wynik ok .Ale wracając czy rower MTB np tego typu CUBE ATTENTION 29 lub Reaction PRO 29 spełni moje oczekiwania .Nigdy nie jeździłem na tego typu rowerach jak też i na gravelu. Rower Trekingowy jest moim pierwszym rowerem na którym połknąłem bakcyla rowerowego 3 lata temu (zwykły rower na Altusie :) sprawuje się dobrze szlak Green Velo Elbląg -Krasnystaw pokonał ) i tak trwa to do dzisiaj z tym ze ze wzmożona siła i brakuje czasem tej prędkości :P Dlatego szukam czegoś szybszego do warunków jakie opisałem Odnośnik do komentarza
agajasiek Opublikowano 26 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2018 @marcelolsztyn, czemu po dwóch dniach na forum Ci przeszedł zapał na gravele? Też szukam dla siebie roweru i właśnie po lekturze forum się zapaliłam do gravela, może wymienimy doświadczenia? :D Odnośnik do komentarza
marcelolsztyn Opublikowano 26 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2018 @marcelolsztyn, czemu po dwóch dniach na forum Ci przeszedł zapał na gravele? Też szukam dla siebie roweru i właśnie po lekturze forum się zapaliłam do gravela, może wymienimy doświadczenia? :D Jeśli chodzi o rowery jestem zupełnym laikiem .Założenie było- gravel. Prześledziłem troszkę postów osoby które miały sprzedały z rożnych przyczyn .Ja osobiście troszkę obawiam sie tego ze po jakimś czasie powiem ze to nie dla mnie ze względu na pozycje . .Młody już nie jestem :) Druga sprawa czy ew.za 5 tys kupie nowego dobrego gravela ? Obecnie jestem w kropce :rolleyes: jeszcze nie podjąłem decyzji Odnośnik do komentarza
Morgens Opublikowano 26 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2018 Mam gravel Fuji Jari w wersji 1.5 od stycznia i jestem bardzo zadowolony. Mieszkam pod Wrocławiem i jeżdżę głównie na asfaltach słabej jakości oraz w okolicach Sobótki. Nie mam ambicji żeby bić rekordy prędkości ani zaliczać wybitnie trudne technicznie trasy. Dlaczego ten typ roweru tak mi się podoba? Przede wszystkim wygoda, baranek w połączeniu z geometrią, która jest jak dla mnie bardzo komfortowa daje super możliwość. Jazda nie jest męczarnią nawet dla amatora. Jednocześnie możliwość pojechania po asfalcie szybciej niż na MTB daje sporo satysfakcji. Nie jestem tak szybki jak koledzy na szosach, bo koła i napęd ma swoje ograniczenia ale jest nieporównywalnie lepiej niż na góralu. Druga rzecz to napęd 1x11, dla mnie wystarczający. Dodatkowo hamulce tarczowe mechaniczne i w zasadzie jestem w stanie sam sobie serwisować podstawowe rzeczy. Prawda taka, że jeżeli planujesz jazdy czysto amatorsko, żeby się zacząć regularnie ruszać albo poprostu dla frajdy, to każdy wygodny rower będzie sprawiał Ci radość. Jezeli miałbym jeździć w większości po lasach itp kupił bym MTB, jeżeli zależałoby mi na szybkości i miałbym fajne asfaltowe trasy to jakaś szosę endurance ale postawiłem na wygodę i łatwość obsługi i jak na razie bawię się super. Reasumując wybierz rower wygodniejszy i będziesz zadowolony. Jak jeszcze mógłbyś się do niego przymierzyć to prawie masz gwarancję sukcesu. Powodzenia w wyborze bo szkoda pogody. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 26 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2018 Marcel, w necie wszyscy na Ty.Myślę że z jednej strony dobrze tu prawi Morgens. Kupując gravel masz rower na gorsze asfalty i na którym możesz wjechać w lekki teren taki jak szutry czy gruntówki. No i jeśli szukasz szybszej jazdy od crossa, to na tym rowerze ją osiągniesz. Nie jest to jednak rower do jazdy w lokalnych ustawkach z szosowcami.Natomiast jeśli chodzi o mtb to w Twojej okolicy są bardzo dobre tereny do jazdy po lasach i wokół jezior. Dopiero co był maraton mtb Zamany w którym startowlai moi znajomi. Pytanie tylko czy taki rodzaj jazdy Ci się spodoba. Ja byłem negatywnie nastawiony do mtb przez wiele lat. Bo nie miałem odpowiedniego roweru i nie wiedziałem gdzie jeździć. Teraz po przeszkoleniu i nabyciu dobrego roweru jeżdżę niemal całą zimę tylko na mtb a latem róznież często. Jazda na mtb może też w Twoim przypadku mieć zalety w postaci większego bezpieczeństwa. Żadnych samochodów w lesie, spalin, kolizji, krzyków kierowców i trąbienia. Bywam w Olsztynie od czasu do czasu i czuje się tam na szosie mniej bezpiecznie niż w Warszawie. Wylotówki z miasta są zwykle jednopasmowe, ścieżek asfaltowych brak, kierowcy nieuprzejmi, trąbiący i mijający na gazetę, asfalty kiepskawe, ruch duży. Więc szczerze mówiąc najlepiej byłoby wypożyczyć rower mtb i gravel, nawet odpłatnie, przejechać się z kimś, kto wie gdzie jeździć i wtedy zdecydować. Odnośnik do komentarza
marcelolsztyn Opublikowano 26 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2018 Witam Wstępnie decyzja podjęta myślę ze aspekt prędkości i rywalizacji sobie odpuszczę ( kryzys wieku średniego ;-) ) .Moje typy kolejność przypadkowa. Wzrost 175 przekrok 85 cm .Tak jak pisałem wcześniej jestem laikiem odnośnie osprzętu-rowerów .Pytanie do Was który wybrać i czy ramy dobrałem ok;-) https://allegro.pl/rower-crossowy-28-kellys-phanatic-90-m-19-i7473025050.html https://allegro.pl/specialized-crosstrail-elite-m-17-5-i7497356837.html https://allegro.pl/rower-cube-reaction-pro-29-2018-19-black-slask-i7066071858.html https://allegro.pl/rower-cube-attention-sl-29-2018-rama-17-grey-slask-i7060605658.html Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 26 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2018 Zapewniam Cię że zmiana crossa na crossa nic nie wnosi. To jest błędna decyzja. Miałem najlepszego crossa Specialzed Expert na XT i przestałem na nim jeździć. MTB to dobra droga. Cube Raction może być. Najlepszy rower mtb do 4k to Kellys Gate 50 lub 70.Potrzebujesz ramę 17,5 cala. Masz takie same parametry fizyczne jak ja. Odnośnik do komentarza
pepe Opublikowano 26 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2018 Ja bym stawiał na 29er Cube Attention (ostatnia pozycja), ewentualnie Reaction, ale w nim opony od razu do wymiany. Mam podobny model (Cube Ltd Pro 2015). Mój wzrost 174 cm, przekrok 77, rozmiar ramy: 17 cali. Ten mój jest bardzo komfortowy (bez porównania z crossem ze sztywnym widelcem), pozycja za kierownicą jest bardziej zrelaksowana niż sportowa (w sumie to nawet odwróciłem mostek na ujemny i wyjąłem podkładki, dla uzyskania trochę bardziej aerodynamicznej pozycji). Zwęziłem też trochę kierownicę, bo oryginalna miała 72 cm, jak dla mnie trochę za dużo. Wymieniłem opony na Rocket Ron, oryginalne Rapid Rob/ Tough Tom o grubych klockach i dużej wadze to nieporozumienie, szczególnie na lżejszy teren/asfalt. (Widzę że w Reaction wciąż takie dają, pewnie dlatego że są tanie). W porównaniu z gravelem, będzie zapewne trochę wolniej, ale na pewno bardziej komfortowo. (no może oprócz kierownicy, która jest prosta i szeroka, dedykowana do terenu, nie każdemu taka pasuje). Plus taki bonus, że będziesz mógł wjechać w cięższy teren, czy też w większe górki i nie zabraknie przełożeń. W piasku też się tak łatwo nie zakopiesz. (A jazda w terenie potrafi uzależnić ). Pod względem prędkości, to nie powinno być gorzej niż na trekingu. W razie czego możesz zawsze dać lepszej klasy lub/i węższe opony o niższym bieżniku. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 26 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2018 To poczytaj:https://roweroweporady.pl/f/topic/4126-mtb-ht-na-maratony-do-4000zl/?hl=%2Bcube+%2Bkellys+%2Bsztywn%C4%85&do=findComment&comment=34273 Odnośnik do komentarza
szenkx Opublikowano 27 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2018 Zapewniam Cię że zmiana crossa na crossa nic nie wnosi. To jest błędna decyzja. Miałem najlepszego crossa Specialzed Expert na XT i przestałem na nim jeździć. MTB to dobra droga. Cube Raction może być. Najlepszy rower mtb do 4k to Kellys Gate 50 lub 70. Potrzebujesz ramę 17,5 cala. Masz takie same parametry fizyczne jak ja. Nie kupuj crossa, bo zaraz się będziesz wkurzał, że znowu wydałeś kasę... Ja już wiem i podpytuje znajomych żeby szosę pożyczyć/wymienić się na jakiś czas za mojego crossa. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się