Skocz do zawartości

Kinesis Tripster AT - One bike to rule them all


GrzeHu

Polecane posty

Moja maszyna, ktora zlozylem od poczatku do konca sam to rower na ramie Kinesis Tripster AT. Wiem, że nie ma rowerów do wszystkiego, ale ten projekt jest próbą zbliżenia się jak najbardziej do takiego roweru. 80% czasu spędzam na szosie, ale potrzebuję również możliwości zjechania w teren, na szutrowe drogi pożarowe, treningów zimą w lesie oraz możliwości podłączenia fotelika rowerowego, aby od czasu do czasu jeździć z synem. Dodatkowo rower służy mi na dojazdy do pracy. Nie mam niestety możliwości przechowywania 2 rowerów więc próba złożenia czegoś jak najbardziej uniwersalnego.  Pod uwagę brałem wiele ram: kilka z planet x, on one gridd, ns rag +, nawet canyona endurace al. Ostatecznie stanęło na Tripsterze, bo wszystko mi w nim idealnie pasuje. No może mógłby być trochę lżejszy.

 

Specyfikacja:

Rama: Kinesis Tripster AT - Arran Blue, roz. 57

Widelec: Kinesis full carbon

Stery: Fsa zintegorwane

Koła: wersja szosa: Mason x Hunt 4 seasons + Schwalbe Pro One 28c załozone tubeless

         wersja gravel: Hunt 4 seasons gravel + Panaracer gravelking 35c załozone tubeless (planowana wymiana na coś szerszego w przyszłości)

Kaseta: wersja szosa: 105 5800 11-32

             wersja gravel: cs-hg800 ultegra 11-34

Tarcze: wersja szosa: Ultegra SM-RT800 160mm

             wersja gravel: SLX SM-RT66 160mm

Korba: 105 5800 50-34 172.5mm + miernik mocy 4iiii

Support: Ultegra

Klamkomanetki: RS505 - hydrauliczne

Przerzutka tył: 105 5800 GS

Przerzutka przód: 105 5800

Łańcuch: KMC X11

Hamulce: Ultegra BR-RS785 Post mount

Mostek: Ritchey comp 110mm

Kierownica: Ritchey Wcs Evo Max 420 mm

Dzwonek: Knog Oi

Koszyki na bidon: Lezyne Flow Cage x3

Sztyca: Deda zero 100

Siodło: Selle Italia Max Flite Gel Flow

Owijka: Supacaz Super Sticky Kush

Mocowanie komputerka:  Wahoo Elemnt Bolt

Pedały: Look Keo Easy

 

W konfiguracji szosowej razem z wszystkimi koszykami na bidon, mocowaniem wahoo oraz dzwonkiem rower waży około 9.7kg.

 

Wersja szosowa:

IMAG0259.jpg

IMAG0256.jpg

 

Wersja gravel:

IMAG0309.jpg

IMAG0310.jpg

Link to postu
  • Odpowiedzi 30
  • Created
  • Ostatnia odpowiedź

Top Posters In This Topic

Fajny. Taki ala Rondo Ruut.

 

Look Keo Easy bardzo kiepskie. Miałem. Szybko złapią luzy i nie mają sprężyny z regulacją naprężenia. Polecam Look Keo Classic 3. Bardzo dobre wpinanie i na tyle fajne, że mi podkradł już mój młody.

Ja do takiego roweru nie montowałabym hamulców hydraulicznych tylko tarczówki mechaniczne. Tańsze w utrzymaniu a siła hamowania w pełni wystarczająca. I klamki są wtedy wygodniejsze. A jeszcze lepsze klamki są od Di2 ale to już inny temat.

Nie wiem jakie bym chciał opony w takim rowerze. Ja robiłem próby w Górach Świetokrzyskich na tłuczniu, piachach, brukach i singlach to optymalne było 1,8 cala a 700x35 było za wąskie i sądzę że 38 też. Ale nie miałem wtedy pod ręką 700x42. Może takie byłyby wystarczające. a jakie max opony bierze ta rama?

Link to postu

Rondo trochę bardziej agresywna geometria.

 

Pedały przełożone ze starego roweru jak i większość osprzętu z czasem na pewno do zmiany tak jak i podstawowe buty szisowe od shimano.

 

Ja jednak wolę hydraulike. Owszem te klamki są bulwiaste i brzydkie, ale mi dłoń na nich leży wygodnie. Wygodniej mi na takich dużych niż na klasycznych. Wolę też hydraulike z powodu łatwości regulacji vs mechanika. Tymbardziej że często przekładam koła. Z odpowietrzeniem raz na rok sam sobie radzę bez pomocy serwisu.

 

Jeśli chodzi onopny te są 35c ale na tych obreczach maja prawie 38. Na szutrach jest super, tubeless robi robotę. Na jesień i zimę jak pojawi się więcej błota mam już w szufladzie WTB Resolute 42c z trochę bardziej agresywnym bieznikiem.

 

Wysłane z mojego HTC U11 przy użyciu Tapatalka

Link to postu

Dużo, niestety bardzo dużo. Ciężko policzyć, bo większość rzeczy kompletowałem przez ponad rok i była w innym rowerze.

Jako ostatnia została zakupiona rama, a osprzęt np. kupiłem na black friday okazyjnie. 

 

Sama rama to 3000, koła jeden komplet 1500. Całość myślę wiec, że wyszła ok. 10k  z dwoma kompletami kół i miernikiem mocy.

Link to postu

Przyznam. Sama sie zastanawialam nad ta rama. Podobno w Kinesisie wczesniej pracowal wlasnie tworca obecnej marki MASON. 

Rzeczywiscie, jak sie przyjrzec, to sa bardzo podobno zalozeniowo rowerki. 

Jest tez wersja na tytan.

 

Widze koleczka HUNT, i jak Ci sie spisuja? Co uwazasz o ich sztywnosci? Mam podobny zestaw na gravelkingach tylko z rozmiarem 28c. Przez spory okres czasu jezdzilam na 17c wiec dla mnie wydawaly sie straszliwie duze i tak. 

Kurcze, tez musze sobie zafundowac drugi zestaw kol. 

 

Generalnie, po tym jak rowniez sama skladalam swoj zestaw rowerowy, to mam wielki szacun dla ludzi, ktorzy to chca zrobic. Bo wlozyc najlepsze rzeczy, na ktore w danej chwili dana osobe stac, to nie problem. Problemem jest jakies fajne skojarzenie elementow, wizualnie rowniez. 

Link to postu

Przyznam. Sama sie zastanawialam nad ta rama. Podobno w Kinesisie wczesniej pracowal wlasnie tworca obecnej marki MASON. 

Rzeczywiscie, jak sie przyjrzec, to sa bardzo podobno zalozeniowo rowerki. 

Jest tez wersja na tytan.

 

Widze koleczka HUNT, i jak Ci sie spisuja? Co uwazasz o ich sztywnosci? Mam podobny zestaw na gravelkingach tylko z rozmiarem 28c. Przez spory okres czasu jezdzilam na 17c wiec dla mnie wydawaly sie straszliwie duze i tak. 

Kurcze, tez musze sobie zafundowac drugi zestaw kol. 

 

Generalnie, po tym jak rowniez sama skladalam swoj zestaw rowerowy, to mam wielki szacun dla ludzi, ktorzy to chca zrobic. Bo wlozyc najlepsze rzeczy, na ktore w danej chwili dana osobe stac, to nie problem. Problemem jest jakies fajne skojarzenie elementow, wizualnie rowniez. 

Mason piekne ramy tez, ale cena duzo większa niestety. Rama tripstera super jeśli chodzi o wygodę i ergonomie (3 koszyki na bidon sie bardzo przydają). Jeśli ktoś liczy bardziej na osiagi to pewnie mniej(bo pozycja wybitnie sportowa nie jest) no i do najlżejszych nie należy (Moj rozmiar to chyba 1900g + 460g widelec). Chociaż teraz wypuszczają kompletny rower na nowej ramie, która ma być bardziej "race": https://www.kinesisbikes.co.uk/Catalogue/Models/Adventure/G2-BIKE

 

Tytanowy Tripster tez cena niestety dla mnie zbyt duza, chociaz rama przepiekna i wychwalana pod niebiosa.

 

Z kół jestem bardzo zadowolony. Nie czuje się jakoś kompetenty w ocenie sztywnosci. Czasem mam wrażenie ze mogloby byc lepiej bo przy mocnym depnięciu na stojąco trochę tarcze ocieraja o klocki. Kreca sie jednak znakomicie, sa leciutkie i tubless bezproblemowy. Udalo mi sie zalozyc uzywane gravelkingi z dziura i w wersji non tubeless i uszczelniły sie bezproblemowo z pomoca naboju CO2.  No i fajnie ze jak zamawialem to bez problemu sie z nimi dogadalem i dali mi za darmo dodatkowe adaptery, bo w poprzednim rowerze jezdzilem na osiach QR.

 

Skladanie samemu roweru to spory fun, aczkolwiek trzeba dokladnie wiedziec co sie chce. Ja po tej przygodzie jestem bardzo zadowolony bo zaden z gotowych rowerow nie spelnial w 100% moich potrzeb. Zawsze cos niepasowalo,a tu nie mam sie do czego przyczepic, wszystko jest dokladnie tak jak chcialem.

Link to postu

Mason [...]

 

Bardziej "race" robia? Oh nie... Mam nadzieje, ze zostana rowniez przy Tripsterze. Mimo wszystko jest spora grupa osob, ktorych "race" nie bawi a rowniez chcieliby miec fajne rowerki. 

 

Mam wlasnie takie same wrazenia co do tych kol. Jak MOCNO depne to slysze jak mi tarcze ocieraja. Stad bylo moje pytanie. Ale kreca sie ladnie, scigac sie nie zamierzam, ciezkie straszliwie nie sa, wiec mam takie samo zdanie. 

 

Rower fajny. :-)

Nie wiem czy nie chwaliles sie rowniez na innym forum? Jezeli tak, to mialam juz wtedy jak pokazywales sama rame Cie zaczepic jak sie sprawuje, ale nie mam konta, nie mowiac juz o tym, ze tego konta nie da sie tam juz zalozyc, ze wzgledu na stare captcha. 

 

Milej jazdy!

Wiadomo nie od dzisiaj, ze na ladnym rowerze, jezdzi sie najszybciej ;-)

Link to postu

Myślałem tymbardziej że mam płaskie okolice, ale to wymagałoby zmiany łańcucha przy przekladaniu kol, a byłoby to już trochę niewygodne. Bardziej myślę o zmianie w obu zestawach na 11-28 jak już zajade te kasety, bo na szutrach też rzadko schodzę z blatu.

Najchętniej to bym chciał kasetę 12-28 albo 12-30 ale takich nie ma w 11 rzędach. Z koronki 11 korzystałem przez rok może przez 3 minuty jazdy.

 

Wysłane z mojego HTC U11 przy użyciu Tapatalka

Link to postu

Jakby spiął łańcuch na dwie spinki to można by go skracać i wydłużać na życzenie. Tak chciałem to u siebie rozwiazać, jak zajezdże opony cx speed, to kupie dwa komplety na szosę i w teren i tak zrobię.

 

Wysłane z mojego TA-1024 przy użyciu Tapatalka

Tak ale to wciaz dodatkowa czynnosc, do tego dosc brudzaca. 

Wolałbym tego uniknąć przy zmianie kół.

 

A jak ci sie te conti sprawuja? Zadowolony?

Link to postu

Opinie miały niepochlebne. W dotyku wydawały sie delikatne. Ale (wypluć/odpukać) jeszcze ich nie przebilem podczas normalnej jazdy po asfalcie i bezdrozach, nawet jak przez nieuwagę przejechałem po szkle pod sklepem ;-). Śmigam na 4,5-5 barach, na asfalcie nie halasuja, w luźnym piasku potrafią się poślizgać ale ciężko, ciężko idzie przejechac. Chciałem kupić model Race, ale te zostały chyba zastąpione cx Kingiem, który byl slabo dostępny lub trzymał cenę, a te dostalem całkiem niedrogo, no i nie było jeszcze koncepcji drugich kół.

 

Wysłane z mojego TA-1024 przy użyciu Tapatalka

Link to postu

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

Wczytywanie...

×
×
  • Utwórz nowe...